Dine Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #481 Del Skrevet 25. juni 2010 God helg alle sammen Denne helgen blir forholdsvis rolig for min del. Mannen er på tur med noen kamerater til i morgen, så kvelden blir bare min og den skal tilbringes foran tv'en med grandiosa og forhåpentligvis french fries chips om jeg orker :gjeiper: Synes denne uken har gått utrolig tregt.. Føler at jeg er lenger på vei enn bare 12+3, men det er sikkert fordi jordmor tar utgangspunkt i mensen og da er jeg nesten 14 uker på vei. Virker som det strekker seg litt der nede, og jeg har ikke halsbrann lenger. Deilig, men jeg er veldig svimmel og fortsatt litt kvalm til tider (men ikke like ille som det tidligere var). Så virker som de 3 månedene var de verste ift mange ting hvertfall, så får vi se fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. juni 2010 #482 Del Skrevet 25. juni 2010 Hei Dine! Hyggelig å se deg, du er ikke så ofte innom her. Har du begynt å jobbe igjen? Fint at du føler deg bedre Kos deg foran tven i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #483 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei Hei Jobber 50% for tiden, så blir mye tid frem og tilbake med jobben. Men må ta en tur innom her i ny og ne da Nå gleder vi oss fælt til å finne ut om vi venter en liten datter eller sønn. Vi har faktisk bestemt oss (ganske sikre) dersom det er jente, og ganske sikre på guttenavn også, men vi kommer til å holde det hemmelig frem til vi vet kjønn og litt nærmere termin. Spennende, spennende.. Håper de kan se på det ordinær UL i august Vi kommer ikke til å ta noen UL før det, men dersom de ikke ser det på ordinær UL (eller ikke gidder lete), så tar vi privat UL og sjekker da Nå har mannen og jeg nettopp bestilt kinamat fra Pizza og Kinaexpressen- mmmm, gleder meg I kveld skal vi nok bare kose oss foran tv'en og slappe av. Stod opp 6 i dag tidlig for å dra på jobb, så nå er jeg trøtt merker jeg.. Håper dere alle koser dere på lørdagskvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juni 2010 #484 Del Skrevet 26. juni 2010 Ja, det er innmari spennende å få vite kjønn! Skjønner ikke hvordan folk klarer å vente, selv om jeg absolutt ser sjarmen med å få vite det først når babyen er ute!! På min ordinære ul sjekket de hvertfall, selv om jeg allerede visste det. Vi kunne egentlig ikke unngå å se det Hørtes godt ut med kinamat God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. juni 2010 #485 Del Skrevet 26. juni 2010 Åh, spennende å få vite kjønn. Gleder meg til vår ordinær UL som bør være om 3-4 uker.. Men vi er så sikre på magefølelsen at vi omtaler babyen ved navn allerede når vi er alene.. Blir spennende å se om vi har rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #486 Del Skrevet 26. juni 2010 Vi har ordinær UL først om 5-6 uker tror jeg det blir, så er en stund til enda.. Men vi tenkte å ta opp hjertelyden idag.. Men så får vi det ikke helt til - hvordan gjorde du det Pupsi? Vi har kun iTunes og ingen flere opptaksprogram såvidt vi vet. Har prøvd å titte litt på nettet, men syns det er litt vanskelig.. Noen som har tips til hvordan vi får tatt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juni 2010 #487 Del Skrevet 26. juni 2010 Oj, jeg er veldig dårlig på sånne avansert ting, og mannen er på fest Hmmm... Har prøvd å titte litt, men husker virkelig ikke. Tror det var windows et-eller-annet Kan spørre mannen i morgen, hvis dere ikke har funnet ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. juni 2010 #488 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg tok opp på mobilen og overførte til pcen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #489 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvordan får jeg tatt opp på mobilen når jeg har denne (første bilde). Har Ericsson K810i, så får ikke brukt kabelen som medfulgte på telefonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 29. juni 2010 JIPPI - i dag er vi 13 uker på vei og i 2.trimester!!!! Herlig!!!!!! Om det er noen som har tips til hvordan ta opp lyden fra Angelsound doppleren på mobilen, så bare si fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 4. juli 2010 #491 Del Skrevet 4. juli 2010 Gratulerer med vel overstått 1.trimester!!! :stix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. juli 2010 #492 Del Skrevet 4. juli 2010 Gratulerer med 1.trimester overstått :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. juli 2010 #493 Del Skrevet 5. juli 2010 Gratulerer med å ha kommet i 2. trimester alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #494 Del Skrevet 6. juli 2010 Tusen takk dere I dag er vi 14 uker på vei og her er litt om den lille tassen vår: Fra 14 uker og 0 dager til 14 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 50 g CRL: 8 cm Full lengde: 10 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 12 uker gammelt. Hodet er fremdeles stort i forhold til kroppen, men kan nå holdes oppe av hals og nakke. I kinnene vokser sugemusklene. Når de blir større, får ansiktet mer babyaktig utseende med lubne kinn. Fosteret begynner å produsere spytt. Ansiktshår dannes og man kan begynne å ane hårmønsteret på hodet. Lungene utvikles og fosteret begynner å puste små mengder fostervann. Dette er svært viktig for at lungene skal utvikle seg riktig, og fosteret får viktig trening i noe det skal beherske ved fødselen. Fosteret svelger også fostervann og sugeevnen er bedre utviklet nå. Hjertet pumper 28 liter blod hver dag. Det høres kanskje mye ut, men det nyfødte barnets hjerte pumper hele 350 liter i døgnet! Milten begynner sin oppgave overvåket av leveren. Den vil fjerne gamle røde blodceller og produsere antistoffer. Fostervannet fornyes hver tredje time. Armene har nesten nådd sine endelige proporsjoner, men beina er fremdeles relativt korte. Hendene, særlig tomlene, blir mer funksjonelle. Bevegelsene blir stadig mer kontrollerte og mykere, og fosteret kan bevege både hode, munn, lepper, armer, håndledd, hender, bein, føtter og tær! Noen kjenner allerede disse fjørlette bevegelsene, men som regel vil du ikke kunne kjenne dem på noen uker ennå. Nå er det omtrentlig 4-5 uker til ordinær UL og da kan vi forhåpentligvis vite om vi venter en liten prins eller prinsesse. Vi tror begge det er en gutt, men en jente er selvfølgelig hjertelig velkommen. Navnene er allerede bestemt - så nå gleder vi oss veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juli 2010 #495 Del Skrevet 6. juli 2010 Gratulerer med 14 uker :rødme: Det går virkelig fremover! Jeg synes det er gøy å lese om utviklingen, selv om jeg har lest det selv da Goffel var på den alderen, så glemmer man fort. Fantastisk hvor fort det går, og hvor mye de utvikler seg Ja, det er ikke så lenge igjen til ordinær ul nå. Det blir veldig spennende! Jeg tror også at du får Kunne du ha sendt meg telefonnr ditt på pm, så jeg får sendt deg melding når du må trå til og sladre i boken min? Jeg er jo 35 uker allerede, så det er ikke helt usannsynlig at det skjer noe snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #496 Del Skrevet 8. juli 2010 Tusen takk - 14 uker føles skikkelig stort Nå er neste store opplevelse for meg at jeg kanskje kan kjenne den lille der inne og så selvfølgelig den ordinære UL. Nå er du straks fødeklar ja - så skal sende deg PM med nr med en gang Er du spent?? Kanskje et veldig dumt spørsmål, men tenk at du har Goffel hjemme snart.. Herlighet som tiden flyr!! Gleder meg masse til å rapportere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2010 #497 Del Skrevet 8. juli 2010 Det tar nok ikke så lang tid før du kan kjenne noe. Jeg kjente liv i uke 16, men da var det ikke spark, men mer gniing. Og fra rundt uke 18 kjente jeg kraftige spark jevnlig Jeg er veldig spent, og tenker på Goffel nesten hele tiden Får litt panikk noen ganger, ikke pga fødselen, men mer fordi livet vil bli så forandret. Men mest gleder jeg meg sånn til å se han, og holde han. Gleder meg veldig til å få min egen fødselsopplevelse, og erfaringen med å være mor til en baby. Fikk pmen din. Sender deg melding når noe skjer. Skriver nok navnet til deg også, når han er ute, men vil ikke at det skal stå i dagboken min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #498 Del Skrevet 11. juli 2010 Skjønner godt du er skikkelig spent Det er jeg også og jeg har jo omtrent 6 måneder igjen..! Altfor lenge spør du meg.. hehe Jeg tror du kommer til å bli en kjempeflink mamma; oppmerksom og snill Bare si fra til meg hva jeg skal skrive og ikke, så skal jeg ordne det vettu Kjempekoselig hvis du vil fortelle navnet til meg, selvom du ikke ønsker å oppgi det offisielt.. Vi har, som jeg har nevnt i dagboken min tidligere, bestemt oss for både gutte - og jentenavn, men det vil jeg ikke offentliggjøre her inne. Navnet blir offentlig for venner og familie selvfølgelig, så fort vi finner ut om det er gutt eller jente. Kan PM deg med det eventuelt Har forresten fått svar på Volvat ang den ekle opplevelsen på tidlig UL i mai. De er selvfølgelig på offensiven og sier at vi må ha misforstått gynekologen. Jaja, det må de bare tro. Allikevel kommer vi aldri til å benytte oss av Volvat til gynekologi/UL lenger og har funnet et annet sted vi er veldig fornøyde med Hørte hjertet h*ns igjen igår.. Har lovt meg selv to ganger i uken frem til jeg kjenner h*n der inne.. - Hvor ofte bruker/brukte dere Angelsound doppleren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. juli 2010 #499 Del Skrevet 13. juli 2010 Så fint at dere har navnene klare allerede! Synes det har vært veldig vanskelig med navn jeg Har begynt å kalle han navnet sitt litt nå, og ikke bare Goffel. Tror det kan være lurt, slik at jeg føler at jeg kjenner han litt mer når han kommer ut. Er litt redd for at jeg kommer til å føle at babyen er fremmed, på en måte, siden jeg ikke vet hvordan han ser ut. Vil gjerne ha PM med navnet når dere får vite kjønnet! Så kjedelig at volvat ikke innrømmer feil Ville ikke brukt dem jeg heller, etter opplevelsen deres. Hvordan gikk det forresten med de som filmet bryllupet? Jeg brukte doppleren ca 1-2 ganger i uka, tror jeg Tror uke 17 var siste gang, for da kjente jeg bevegelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #500 Del Skrevet 21. juli 2010 Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her!!! Med 100% tilbake på jobb og kjipe arbeidstider, samt ingen tilgang på kvinneguiden på nett - så blir det ikke like ofte. I tillegg har vi en utrolig treg laptop som bruker 40 minutter fra jeg skrur den på til jeg får opp internettsiden.. Helt utrolig.. Alt står bra til og i går rundet jeg 4 måneder Jeg tror kanskje jeg kjente et lite spark her om dagen, men jeg er så usikker - så tør liksom ikke helt å tro det.. Nå er det bare 3 uker til UL og forhåpentligvis den lille viser seg frem og gir oss beskjed om vi har en liten datter eller sønn i vente Pupsi* ang de som filmet bryllupet, så endte det med at vi nettopp har betalt de for tjensten. Nå orker vi ikke mer oppstyr og har bare lyst å bli ferdig med hele greia. - Bruker forøvrig doppleren 2 ganger i uken nå og sist var søndag og da hørte vi klare hjerteslag Nå ser vi frem til ordentlige spark som både jeg og pappan kan kjenne (Nå er det virkelig ikke lenge til Goffel kommer... 3 ukers tid og jeg er kjempespent på deres vegne!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå