Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Da har jeg skrevet et skikkelig brev til Volvat. Finner ingen mailadr å sende det til, så må vel bare sende det i posten.

Har lyst at de skal få vite hva slags opplevelse vi hadde.

Helt utrolig at man får en sånn opplevelse når man betaler 1300kr! Blir skikkelig sint bare jeg tenker på det... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg endret ticker og må komme til forsoning med at jeg kommer til å ha et veeeldig langt 1.trimester. Fant ut at mest sannsynlig hadde jeg sen EL i april og dermed blir terminen forskyvet også. Herlig.

Da er det enda lenger til vi får annonsert det til venner og familie, og enda lenger tid før vi kan puste litt mer ut ift risiko for spontanabort.

Men får jo bare være glad for at vi faktisk venter barn og krysse fingre for at det går bra første gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du faktisk har tatt deg tid til å skrive til Volvat. Jeg synes absolutt at det er noe de bør få høre - håper de tar det seriøst nok til å gi dere en respons også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det. Jeg følte jeg skrev sakelig og ordentlig.

Vil de skal vite hvordan ansatte de har. Snakket med et par andre ansatte da vi var der og de var veldig serviceinnstilte. Men denne gynekologen var virkelig ikke sympatisk.

Så blir spennende å se om de svarer noe i det hele tatt eller om de bare avfeier det. Uansett så leser de det hvertfall. Har forøvrig sett at den gynekologen jeg var hos har mange ledige timer fremover.. What a surprise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?? :kjefte:

Jeg sier meg enig med de andre før meg at det som disse bekjente forventer seg å få betalt er helt hårresiende! For så pass mye penger hadde dere fått skikkelig god kvalitet på filmen hvis dere hadde gått til en professjonell. Men siden dere ikke visste hvor mye det kom til å koste dere er det lett å se tilbake i etterkant på hva en kunne gjort annerledes. Håper det løser seg for dere på en eller annen måte ihvertfal :klemmer:

Og når det gjelder Volvat håper jeg virkelig at de gir deg tilbakemelding på din erfaring derfra. Når det er først gang en skal ha ul er det helt hårreisende at noen klarer å oppføre seg så idiotisk slik som gynekologen dere var hos :kjefte:

Håper du og mannen din får en flott mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger dere :)

Har nettopp sendt svar til de bekjente ang bryllupsfilmen - hvor jeg satte ting på plass og ikke vil finne meg i hva som helst.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de tror det kan være ok å ta 9000kr for en AMATØR video.

Herregud. Og så skulle de betale oss 52 kr timen for å passe barnet deres, mens de tok 100kr timen for å redigere filmen. Dumme mennesker altså!

Blir kjempe irritert bare av å tenke på det.. Kjenner pulsen stige skikkelig og jeg virkelig blåser i det "forholdet".

Nei, nå er det på tide å si fra fant jeg ut! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 kr timen for barnevakt? :hakeslepp:

17-åringer sitter vel ikke en gang barnevakt for slike summer lengre vel? :klø:

Merkelig at deres timelønn som ukvalifiserte film-makere skal være det dobbelte av din og mannens lønn som (trolig mer kvalifiserte) barnevakter.

Godt at du har tatt et oppgjør med både det ene og det andre - man skal faktisk ikke finne seg i slikt! :klemmer:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag.. Bare gråter og gråter og skjønner ikke helt hvorfor. Er full av hormoner tydeligvis. Savner mannen masse og orker liksom ingenting. Er hjemme fra jobb i dag også, men i morgen må jeg tilbake.

Uffameg - ikke noe hyggelig å være på gråten hele tiden. I stad hulket jeg så fælt at jeg ikke klarte å se engang! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine! Nå har jeg lest litt i dagboken din, og vil gi deg en stoor :klem: !

Det var liksom bare det ene etter det andre for deg i disse dager. Ufyselig gynekolog, ufyselig sjef, og nå dette helt urimelige paret! Jeg er helt sjokkert! Jeg synes helga dere passet ungen deres er god nok betaling for jobben de har gjort! Og om dere ikke har blitt enige om en pris på forhånd, kan de iallefall ikke komme i ettertid å kreve 9000!!! Det er jo helt hårreisende!

Nei, rist det av deg, drit i dem, det der går ikke an. Ikke bruk mer energi på å være opprørt over dem - de er ikke verd det. :troest:

Håper du får svar fra Volvat. Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var førstegangsgravid, og bare 17 år! Var kjempeusikker, og legen gjorde ingen innsats for å berolige meg, eller gjøre det til en hyggelig opplevelse. Jeg unner ingen å støte på slike folk. Man skulle tro gravide eksisterte slik at de skulle ha en jobb.. :murvegg:

Håper dagen din tar seg opp, og blir bedre! Vi heier på deg! :duskedame:

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lemming :)

Så utrolig koselig med innlegg!! Tusen takk for omtanken, det hjelper godt på en dag som dette :)

Heldigvis har jeg dere på KG og en fantastisk mann som holder humøret oppe når dagene blir litt tøffe.

Trist å høre at du også hadde en slik opplevelse da du var gravid. Det er aldri noe hyggelig og hvertfall som førstegangsgravid så er man ekstra usikker og redd og hos Volvat tenkte jeg at jeg kom til å få ordentlig behandling.

Det er jo ikke sikkert at denne gynekologen reflekterer hele Volvat, men det satte fortsatt spor hos oss og har gjort oss litt ekstra nervøse for tiden fremover.

Tusen takk igjen - det var veldig koselig at du tok tiden til å skrive til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart slike opplevelser setter spor. Håper du treffer hyggeligere folk neste gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig bra at du sa fra! Vi kan ikke være snille jenter hele tiden. Og det er de som har alt å tape her. Blir de veldig vanskelige er det ikke sikkert dere betaler i det hele tatt. De har jo ingen mulighet til å kreve inn disse pengene av dere.

Enig med Lemming at helgen dere passet ungen var bra nok betaling. :Nikke: Det er ganske mye jobb å passe en unge så lenge. Selv om de sikkert har brukt mange timer på å filme og redigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :)

Da er det helg, dog jobbhelg for min del. Men deilig med søndag og mandag fri. Skal ta det helt med ro i helgen, selv på 17.mai skal vi bare være hjemme dessverre. Mannen har eksamensoppgave han virkelig bruke hele den dagen på og dessuten har jeg begynt å bli litt uggen og kvalm om morgenen. Det varer stort sett frem til 13-14 tiden, men i dag gikk det over litt tidligere :)

Ellers var jeg så dum og så fødeklinikken i går på tv og der var det noen som hadde abortert, etter å ha vært på 6 ukers UL og ikke fant hjertelyden.. Så da ble jeg litt engstelig og jeg må innrømme jeg har tenkt litt på det i etterkant, selv om jeg ikke har vært helt hysterisk.

Har prøvd å få tak i jordmor på den lokale helsestasjonen, men regner kanskje med jeg hører noe i neste uke. Det kan jo faktisk være for sent å sende inn ønske til sykehuset vi helst vil føde på, dersom de beregner at jeg er 7 1/2 uke på vei nå (etter beregninger fra mensen). Hmm, mye å tenke på for tiden.

Håper pappa kommer en tur på besøk snart også.. Så kan vi fortelle at han skal bli morfar :jepp: Og ikke minst pappan til mannen også - de kommer begge to til å bli kjempe glade :)

Nei, nå har vi laget middag og i dag har jeg kun lyst på tortellini. Har blitt veldig sær på det med mat merker jeg. Frem til kl.15 ca klarer jeg ikke tanken på middag, orker ikke prate om det til og med. Men så får jeg skikkelig craving på en bestemt ting og i dag var det tortellini :fnise:

Kos dere masse i helgen alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine :vinke:

Håper du har hatt en flott helg og at du har fått nyte fridagene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig fin helg - håper du også hadde det :)

Nå har formen tatt seg opp og jeg er ikke kvalm lenger (enn så lenge). Brystene gjør ganske vondt, de er veldig ømme. I går fikk jeg kvise :sjokkert: på den ene puppen også.. Det har jeg aldri hatt før og jeg antar det er pga hormonene.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten vanlig å ha "menssmerter/kramper" i uke 6-7 i svangerskapet? Hvor lenge er det vanlig? Det føles noen ganger som at mensen skal komme og da blir jeg ekstra nervøs for at det skal være noe galt.

Har også fått time hos jordmor og helsestasjonen i uke 12/13 og vi har planer om å fortelle det til familie og venner i uke 11/12 pga veldig mange arrangementer rundt den tiden og det gjør det veldig praktisk å kunne fortelle hvorfor jeg ikke drikker eller orker så mye.

Men det er jo litt risky når man ikke har hørt hjertelyden og vet at barnet lever da.. Noen som har noen erfaringer med å offentliggjøre det før dere har hørt hjerteslag/vet at barnet lever? Er bekymret for at jeg da må si det til alle sammen at det ikke blir barn allikevel dersom det skulle være noe galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du tenker på det! Jeg fortalte det jo til noen før jeg hadde sett at det fortsatt var liv, men det var jo folk det ikke ville blitt noe problem å si det til hvos det hadde gått galt. Å offentliggjøre det på facebook og sånt har jeg faktisk nesten nylig gjort :fnise: var nok mange som ikke visste det før jeg la ut 3D bilde for noen dager siden ;)

Skulle du ikke kjøpe doppler da? Så kan du jo høre hjertet selv rundt uke 10-11 :) Eventuelt flytte jordmortimen din, og skylde på ferieplaner ;)

Tror jeg hadde litt murringer i starten, men husker faktisk ikke helt. Men tror det er helt normalt så tidlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Pupsi :)

Jordmor får ikke flyttet på timen dessverre, for hun skal på ferie.. Så de ferieplanene blir dessverre brukt fra den andre kanten :gjeiper:

- Vi tar nok UL et annet sted før det, men vil sjekke litt rundt før vi bestiller.

Prøvde å kjøpe doppler der vi snakket om, men de skal slutte å selge det faktisk.. Så den nærmeste butikken som hadde den typen du anbefalte var i Sandefjord og det var litt langt synes vi.. Har jo ikke bil, så da ble det veldig mye styr.

Skal reise til utlandet i helgen, så kan jo være de har noe der vi skal dra... :sjenert: Isåfall så kjøper vi det :jepp:

Nei, nå er jeg så utrolig sliten at jeg må dusje og så pakke ferdig før vi skal legge oss. Tidlig opp i morgen, men er tilbake sent mandag kveld.

Ha en riktig god helg og kos deg fortsatt masse med lille vakre Goeffel på bildene :rødme: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...