Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Takk for i går :klem: veldig gøy å se huset deres! Det var kjempefint, og jeg er veldig misunnelig :jepp: hodegavlen var superfin!! Har ønsket meg en sånn lenge. Men fy, for en pris! Fint å høre at dere har det fint for tiden :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldig hyggelig å treffe dere også! Vi storkoste oss og vil gjerne gjenta det :)

Godt å høre at du har det bedre nå, at ting kommer litt i orden. Det føles nok godt :)

Utrolig fin sengegavel! Vet dessverre ikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig å treffe dere også! Vi storkoste oss og vil gjerne gjenta det :)

Godt å høre at du har det bedre nå, at ting kommer litt i orden. Det føles nok godt :)

Utrolig fin sengegavel! Vet dessverre ikke hvor man kan få tak i den.

Ha en fin uke, Dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere syns huset var fint :) Det var veldig stas å ha besøk! Vi har ikke hatt mange her enda fordi det har gått i ett, men veldig koselig var det :)

Ja, litt av en sum på den gavelen.. Så det må uansett bli noe å spare til, men jeg vet heller ikke om høyden er for høy faktisk fordi taket skråner ved hodeenden. Men lov å drømme litt ;)

Så hyggelig dere også koste dere Dyregod :) Du får si fra når det passer for dere :) Denne uken skjer det masse, men fremover har jeg ikke altfor mange planer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke sagt at nettene går fint, for i natt var hun våken fra 1-5, så sov jeg fra 5:30-5:50, da våknet Tassen... Zzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster har sovet i egen seng for første gang i natt ;) Hun spiste og fikk bleie kl 2, så kom hun i vår seng for ny matrunde og kos kl 6:30. Herlig!

Håper det går like bra fremover, for i dag har jeg vasket og støvsugd første etasje, vannet blomster og vasket klær fordi jeg var ganske så uthvilt. ;)

Riktig god helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesøster har sovet i egen seng for første gang i natt ;) Hun spiste og fikk bleie kl 2, så kom hun i vår seng for ny matrunde og kos kl 6:30. Herlig!

Håper det går like bra fremover, for i dag har jeg vasket og støvsugd første etasje, vannet blomster og vasket klær fordi jeg var ganske så uthvilt. ;)

Riktig god helg til dere alle!

Så bra at det har fungert å få henne i egen seng. Det vil nok fortsette hvis dere bare holder rutinene tenker jeg :) Deilig å være uthvilt kan jeg tenke meg, jeg har selv hatt en periode nå med tre timer søvn hver natt. Slitsomt. Men nå har vi begynt med grøt og nå sover hun veldig godt igjen :) Men vi fikk jo beskjed om å gjøre det av lege og helsesøster da, ellers hadde vi ventet litt lenger.

Ha en god helg :) Kos deg med familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig spent på hvordan det blir, men er innstilt på å prøve. Kjenner jeg ikke orker å kjempe all verden hvis hun skal hyle for mye, men jeg er positiv og vi satser på det går bra ;)

Så bra det hjelper at hun får grøt Dyregod :) Hvor mye får hun?

Håper dere får en super helg med mye søvn på liten og stor! ;)

God helg til dere også Pusla :klem:

Har søkt på to jobber i dag også gitt... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lillesøster sovet i egen seng hver natt siden sist. Eller, det teller vel det dersom hun sover sammen med meg fra 4:30 tiden? Det har vært første amming om natten faktisk og i dag hadde hun pause til 5:30..! Utrolig deilig :) Dersom hun våkner midt på natten plugger jeg inn smokk og da har det holdt foreløpig. Men dersom hun vil ha mat da, så er det tilbake i egen seng. Mannen sover på hennes rom og vi jentene på vårt rom, slik at mannen får sove litt + jeg har plass i sengen i tilfelle jeg trenger det.

Nå ruller hun fra rygg til mage hver eneste gang jeg legger henne fra meg, så i morgen kveld må det nok bli pose som jeg spenner fast i sengen (høres jo grusomt ut) for å forhindre at hun snur seg på magen i løpet av natten. I dag virker det som hun har vært kvalm, for hun gulper mye og "bobler" litt i munnen flere ganger.

Tassen har vært hjemme i dag pga pl.dag, så førate hele dag med to unger er unnagjort :tommelopp: Kjente lunta ble kortere og kortere utover dagen, men jeg kjenner også at jeg har lyst å få til dette flere ganger i permisjonen (gi han fri fra bhagen).

Og vedr permisjon trenger jeg litt hjelp om noen av dere kan hjelpe. Jeg leste i Foreldre & barn at dersom man er hjemme med barn under 6 år får man 4.5 G (som tilsvarer nesten 370 000kr året). Stemmer dette dersom man ikke får så mye i lønn i utgangspunktet? :klo: Nå arbeider hjernen veldig salte kjenner jeg, så klarer ikke helt formulere og tenke skikkelig her, men ift sånn jeg tolket det tidligere i dag vil jeg tjene på å være hjemme med barn, enn å jobbe 100% i den jobben jeg har nå.. Det kan vel ikke være mulig?!

Vi tenker på om jeg skal ta ulønnet permisjon over sommeren neste år (uavhengig av situasjonen skrevet om ovenfor), men det er greit å utforske mulighetene syns jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha misforstått noe. Hvorfor får man penger? Ulønnet permisjon er jo ulønnet. Man får vel bare såpass store summer i permisjon, eller kanskje overgangsstønad, men det er for aleneforsørgere, så vidt jeg har fått med meg. I ulønnet permisjon får man kun barnetrygd... Og eventuelt kontantstøtte.

Så fint at det gikk bra å ha begge barna hjemme på planleggingsdagen :nigo:

Takk for sist! Hadde vært hyggelig å ta med mennene en gang også. :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha blandet sammen noe? Det er jo et maks beløp på foreldrepenger dersom NAV utbetaler som muligens er det beløpet du sikter til, jeg husker ikke helt hvor mange G det er på. Det stemmer iallefall ikke at man får utbetalt et så stort beløp dersom man er hjemme med små barn, det e vel bare kontantstøtte og barnetrygd. Men det hadde vært digg om det var sånn!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg tror også (at jeg har misforstått noe), for det kan jo umulig lønne seg å være hjemme :klo:

Men jeg tenker isåfall på å si opp jobben og være hjemmeværende. Det skal sies at jeg ikke vurderer dette seriøst, men syns det virket så rart om jeg skulle tjene mer på å være hjemmeværende.. :sjenert:

Pusla og jeg har date med begge familiene (menn inkludert) på lørdag, dere kan gjerne være med hvis dere vil Pupsilure? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå på lørdag? Jeg har fri, og tror ikke vi har noen andre planer. Når da i så fall? Skal sjekke litt :)

Det er ikke så lett å skulle begynne å jobbe igjen etter permisjon. Jeg syntes det var pyton... Men det er nok maaaange som hadde tatt lenger permisjon hvis man kunne få penger utover vanlig permisjon. Har du søkt noen jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå på lørdag :) Har ikke avtalt noe kl slett, men hør med mannen og så avtaler vi :)

Har søkt to jobber, men begynner jo ikke før starten av juni dersom jeg slutter i nåværende jobb og tar ut 5 uker ferie, så spørs om jeg får noe nytt såpass lang tid i forveien.

Vurderer å ta ulønnet juni, juli og evt august til bhagestart, men må regne litt på det :) Vi kan jo klare det hvis vi sparer opp litt. Åh, tenk så digg da.. Da er jo mannen 12 uker i permisjon også + evt 5 uker til dersom han også bytter jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig deilig ut med sommeren sammen! Ville helt klart prøvd å få det til :nigo: jeg begynte å jobbe i starten av juni. Kjipt! Var så misunnelig på mannen og Goffel som koste seg sammen i finværet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo trolig aller siste gang vi har mulighet til noe sånt og hvertfall mens barna er små.. Nei, nå skal jeg regne gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå hadde jeg skrevet et langt innlegg på mobilen og så måtte jeg gå ut av siden og vips var det borte.. Grrr

Kl 11 hos meg? Svigermor kommer kl 15 skjønner du ;)

Blir bare litt kjøpt eplekake og kaffe, nothing fancy.

Gleder oss til besøk :) Blir mannen med Pupsilure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...