Dyregod Skrevet 11. september 2013 #5001 Del Skrevet 11. september 2013 Håper det går bra her, med flytting og det hele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. september 2013 Forfatter #5002 Del Skrevet 13. september 2013 I morgen er det flyttedag del 1 og det har vært mye å gjøre de siste ukene. Nå gjenstår endel pakking i morgen, for jeg kan ikke pakke ned alt når vi har to små som plutselig søler, trenger leker, bleier osv. Men jeg er faktisk ikke stresset, bare spent på å få nøkkel i morgen og komme i gang!! Tassen skal være to netter hos svigermor og så får vi et par venner til å hjelpe oss i helgen. Deilig med hjelp, for med Lillesøster som ammes annenhver time er det håpløst med barnevakt, så jeg blir i leiligheten i morgen etter overtagelsen og i huset på søndag. Noen må jo pakke opp og ned også Er skikkelig spent på hvordan Tassen takler det å flytte samtidig som innkjøring i ny bhage. Eller, han begynner ikke før 7.oktober, men allikevel så er det mye som skjer, så er veldig spent på hvordan det blir å sove i nytt hus på eget rom. Han er ganske grei å ha med å gjøre om dagen, lite trass og er hovedsakelig blid. Deilig med et lite avbrekk fra den testingen, men det forekommer så klart hver dag, men synes det går greit. Vi snakker ofte om den nye bhagen og alt vi må pakke ned og ha med i det nye huset vårt, så etter middag tenkte jeg at han og jeg kan pakke ned lekene hans og så er det med på det første lasset når vi overtar i morgen. På den måten ser han at tingene hans nå er. Det nye huset før svigermor kommer og henter han. Vi får vel plass til 3 esker i baggasjen, så godt vi har varebilen til pappa sier nå jeg! Lillesøster er blid og fornøyd som alltid. Hun sover lite på dagen fortsatt. Det blir veldig korte lurer på ca 30 min hver gang, men så lenge nettene er fine er jeg fornøyd (selv om det er slitsomt å bruke hele dagen på amming, bleieskift, underholdning og så legging igjen..) Speaking of, nå våkner hun igjen etter 25 min søvn.. Kjapp shopping oppdatering Handlet for 1700kr på Stormberg.no i stad. Fikk to parkas til meg selv, en til mannen, tynne flisjakker til oss begge, regnjakke til Tassen og tshirt i bambus til meg. De to parkasene var satt ned 70% !!! Så handlet jeg noen bøker hos Norli.no (75% rabatt tror jeg det var), samt 7-8 ting på Ebay tidligere i uken (bla sommerfugl uro til Lillesøster, wallstickers med navnene deres på, strykepå merker med Cars til Tassen, lommeboksak til iPhonen og et par andre ting jeg ikke husker). Gleder meg til det kommer i posten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. september 2013 #5003 Del Skrevet 13. september 2013 God flyttehelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. september 2013 #5004 Del Skrevet 13. september 2013 Det høres ut som jenta mi når det gjelder soving på dagen. Hun sover bare ca 30-40 min kanskje fem ganger på en dag, men til gjengjeld sover hun veldig bra om natten :-) Bra du ikke er stressa da. Da blir vel alt mye lettere. Man får jo gjort ting uansett om man stresser eller ikke, nesten mindre om man stresser. Kos deg med flytting, det er spennende da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. september 2013 Forfatter #5005 Del Skrevet 14. september 2013 Kjapp oppdatering fra dagens opplevelser: - overtagelse med småbarn er yyyyber slitsomt når en hyler fordi hun ikke får sove og en annen henger i selgers ben og ber på sine knær om å få leke med biler - vaskemaskin, oppvaskmaskn, fryser og sofa er på plass i nytt hus - mesteparten av småtingene er nedpakket og klart til i morgen - vinduet på sjåførsiden på pappas varebil knuste i stad! Mannen kjørte den og skulle gjennom en bom til borettslaget her og den seilet rett inn i sidespeil og vindu.. Så nå har vi ingenting annet enn teip der... Med andre ord: flytting MÅ bli ferdig i morgen, så fridagen mandag skal brukes på verksted for å fikse det. Godt vi driter penger sier jeg... Pardon my french. Nå kmmer straks mannen hjem så han får dusjet av seg alt glasskårene og sovet en forhåpentligvis god natt søvn så vi alle er klare for i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. september 2013 #5006 Del Skrevet 14. september 2013 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. september 2013 #5007 Del Skrevet 15. september 2013 Oi, det hørtes litt hektisk ut ja... Men hvordan kunne det skje at bommen kom ned og knuste vinduet?? Var det noe galt med bommen? I så fall hadde jeg sendt den regningen til borettslaget eller hvem det er som eier bommen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. september 2013 #5008 Del Skrevet 15. september 2013 Huff, det hørtes litt hektisk ut og ikke særlig bra med den bommen! Håper dere får gjort det dere skal i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. september 2013 Forfatter #5009 Del Skrevet 24. september 2013 Nå har vi bodd i det nye huset en ukes tid og vi trives alle mann. Det er deilig å kunne gå rett ut uten å styre opp og ned mange trapper. Eneste er at jeg ofte føler meg veldig ensom, for jeg kjenner ikke en sjel. I tillegg har jeg ikke bil fordi mannen må kjøre Tassen til bhagen hver dag som er ca 30 min kjøretid unna. Heldigvis begynner han i ny bhage i starten av oktober, så det åpner opp litt mer. De har ikke barselgrupper her, så jeg står sånn sett på egne ben. Litt kjipt da jeg var på det lokale senteret og mange jenter/damer med barnevogn møtte hverandre og jeg satt der mutters alene med kaffen min.. Hadde en klump i halsen og ville bare hjem kjente jeg, til den gamle leiligheten, men jeg håper det går bedre fremover.. Kanskje dere har noen tips til hvordan jeg kan bli kjent med noen lokale når ikke helsestasjonen arrangerer noe? Vi hadde dåp søndag og det gikk veldig bra. Vi hadde 49 gjester (!!!!), så sånn sett fikk jeg ikke satt meg ned i det hele tatt omtrent, men jeg fikk hvertfall i meg to snitter og 4 slurker kaffe.. Vi fikk mye fint, men vi rakk ikke pakke opp alt før folk begynte å gå, så vi hadde halvparten igjen da vi kom hjem. Men det var fint å kunne feire lillesøster litt også Bilen er levert på verksted og det blir dessverre noen lapper... Vi får fikset vinduet i dag, men så gjenstår sidespeil og rattet som også fikk seg en smell.. Er redd det blir oppunder 10 000 totalt, ettersom forsikringen ikke dekker så mye og det er firmabil.. Æsj! Så reiser vi på tur til helgen.. Årets ferie går til danmark Blir godt å komme litt bort, men samtidig bor vi jo i pappesker, så jeg er spent på hva vi får til av pakking og diverse. Den nye bhagen til Tassen ringte istad og sa det er foreldremøte i dag, men med varebilen på verksted som må hentes + mannen som skal til onkelen min og montere skiboks til ferien og jeg alene hjemme med de to små, så har vi ikke sjans til å få det til, noe som er veldig synd. Men hadde vi fått beskjed litt god tid i forveien, så kunne vi muligens fått det til. Typisk at alt skal skje samtidig! I utgangspunktet hadde vi fem avtaler i dag, men to ble avlyst og det gjenstår bare tre.. Som om ikke det er nok Godt med litt å gjøre og at det skjer noe, men nå i spetember synes jeg det har vært litt vel mye... Lov å si at jeg er sliten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. september 2013 Forfatter #5010 Del Skrevet 24. september 2013 Glemte helt å svare på det med bommen. Den tilhører borettslaget, men mannen innrømmet at han stresset for å bli fortere ferdig og trolig ikke dyttet den skikkelig opp og dermed spratt raskt tilbake... Kjipern, for det har kostet oss masse ekstra tid og trolig endel penger... Men godt at mannen slapp unna med kun få glasskår, for det kunne gått så mye verre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 24. september 2013 #5011 Del Skrevet 24. september 2013 Nå har vi bodd i det nye huset en ukes tid og vi trives alle mann. Det er deilig å kunne gå rett ut uten å styre opp og ned mange trapper. Eneste er at jeg ofte føler meg veldig ensom, for jeg kjenner ikke en sjel. I tillegg har jeg ikke bil fordi mannen må kjøre Tassen til bhagen hver dag som er ca 30 min kjøretid unna. Heldigvis begynner han i ny bhage i starten av oktober, så det åpner opp litt mer. De har ikke barselgrupper her, så jeg står sånn sett på egne ben. Litt kjipt da jeg var på det lokale senteret og mange jenter/damer med barnevogn møtte hverandre og jeg satt der mutters alene med kaffen min.. Hadde en klump i halsen og ville bare hjem kjente jeg, til den gamle leiligheten, men jeg håper det går bedre fremover.. Kanskje dere har noen tips til hvordan jeg kan bli kjent med noen lokale når ikke helsestasjonen arrangerer noe? Vi hadde dåp søndag og det gikk veldig bra. Vi hadde 49 gjester (!!!!), så sånn sett fikk jeg ikke satt meg ned i det hele tatt omtrent, men jeg fikk hvertfall i meg to snitter og 4 slurker kaffe.. Vi fikk mye fint, men vi rakk ikke pakke opp alt før folk begynte å gå, så vi hadde halvparten igjen da vi kom hjem. Men det var fint å kunne feire lillesøster litt også Bilen er levert på verksted og det blir dessverre noen lapper... Vi får fikset vinduet i dag, men så gjenstår sidespeil og rattet som også fikk seg en smell.. Er redd det blir oppunder 10 000 totalt, ettersom forsikringen ikke dekker så mye og det er firmabil.. Æsj! Så reiser vi på tur til helgen.. Årets ferie går til danmark Blir godt å komme litt bort, men samtidig bor vi jo i pappesker, så jeg er spent på hva vi får til av pakking og diverse. Den nye bhagen til Tassen ringte istad og sa det er foreldremøte i dag, men med varebilen på verksted som må hentes + mannen som skal til onkelen min og montere skiboks til ferien og jeg alene hjemme med de to små, så har vi ikke sjans til å få det til, noe som er veldig synd. Men hadde vi fått beskjed litt god tid i forveien, så kunne vi muligens fått det til. Typisk at alt skal skje samtidig! I utgangspunktet hadde vi fem avtaler i dag, men to ble avlyst og det gjenstår bare tre.. Som om ikke det er nok Godt med litt å gjøre og at det skjer noe, men nå i spetember synes jeg det har vært litt vel mye... Lov å si at jeg er sliten? Kjære Dine, jeg møter deg gjerne Så kan vi sitte der med kaffekoppen på ditt lokale kjøpesenter sammen Bare å skrive til meg på facebook. Jeg er litt opptatt denne uken, men jeg er ledig fra neste uke, og uka etter og tror jeg. Det høres deilig ut med en ferietur da. Blir dere lenge borte? Det høres ut som at dere trenger å komme dere bort litt. Jeg skjønner godt at du er sliten, det er veldig lov å si det etter alt som har stått på! Men det blir bedre tider framover vet du, jeg heier på det (Jeg holdt på å skrive god helg, men kom på at det bare er tirsdag! Går litt i surr her ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 24. september 2013 #5012 Del Skrevet 24. september 2013 Også anbefaler jeg å dra på babysang, dersom de har det der du bor? Sjekk det ut, det er moro for baby og hyggelig for mødre Det er som oftest kirken i nærmiljøet som arrangerer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. september 2013 #5013 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg kan også gjerne møte deg på senteret der du bor har jo fri på dagtid ca 2-3 dager i uka. God tur til Danmark hvor lenge blir dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. september 2013 Forfatter #5014 Del Skrevet 24. september 2013 Så bra, da syns jeg vi avtaler en date til etter ferien Er tilbake 6.oktober og etter det skjer det ikke så mye annet enn innkjøring i ny bhage for storebror. Gleder meg!! Ringte babysangkontakten for den lokale kirken i stad, kom på det med banysang rett etter jeg skrev, men hun tok den ikke, så prøver igjen senere Gikk på babysang med Tassen flere ganger ogdxet var veldig hyggelig Man må visst melde seg på her, så kanskje jeg er for sent ute, men går jo an å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. september 2013 #5015 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har høstferie hele neste uke, men nå så jeg at dere er på ferie hele den uka. Typisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. september 2013 #5016 Del Skrevet 24. september 2013 Har de åpen dag på helsestasjonen? Evt en oppslagstavle hvor du kunne "avertert" etter barselgruppe..? Jeg tror man må tørre å være litt på hugget rett og slett.. Jeg kommer gjerne en tur en dag jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. september 2013 Forfatter #5017 Del Skrevet 25. september 2013 Ja, typisk at vi er bortreist da.. Men etter det er jeg jo mye hjemme, så da er det bare å komme Pusla og Siebaeo Veldig koselig det! Skal invitere til en liten formiddagskaffi når jeg er tilbake og får ryddet vekk noen flytteesker til Ja, har faktisk tenkt på det å avertere til barselgruppe.... Må bare finne helsestasjonen først Kan jo bli spennende å se om jeg får noen svar... Etterpå skal jeg bake litt som Tassen kan ha med på siste dag i bhagen i morgen før han bytter etter ferien. Blir rart! Veldig spent på hvordan de ansatte er kjenner jeg, for det har vært så mye krøll i den nåværende bhagen det siste året. I går løp Tassen rundt i tshirt og hostet og harket og var helt kald da mannen hentet. Men hadde de kledd på han? Han ville ikke hadde de sagt, men det er jo svært mye en 2åring ikke vil da.. Får håpe han ikke blir syk til ferien nå.. *krysser fingrene* Har også begynt å tenke på julegaver.. Har dere tenkt på hva dere ønsker dere til barna? Greit å være litt tidlig ute tenker jeg, jeg har faktisk alle kalendergavene til Tassen klare til å bestilles (blir Ebay, helt genialt for sånt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. september 2013 #5018 Del Skrevet 25. september 2013 Kalendergaver ja, der tar jeg gjerne mot tips. Er ikke kjent med ebay noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. september 2013 Forfatter #5019 Del Skrevet 25. september 2013 Skal skrive de opp når jeg har tid Blir 12 gaver til Tassen og 12 til lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 26. september 2013 #5020 Del Skrevet 26. september 2013 Til jul tror jeg vi skal ønske oss ski til M. Ellers pleier vi å ønske oss vårklær og kanskje litt vinterklær. Muligens vi ønsker en vinterdress til henne, siden jeg tror den fra i fjor passer frem til juletider. Jeg pleier for øvrig å være ganske detaljert med klærne jeg ønsker. Da vet jeg at det blir brukt. Med detaljert mener jeg f.eks: to stk joggebukser, 1 stk genser uten hette o.l. Jeg husker det fantes facebook-barselgrupper da jeg var hjemme med M. En fin mulighet til å bli kjent med nye folk Ha en fin ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå