cypress Skrevet 7. juni 2013 #4681 Del Skrevet 7. juni 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juni 2013 #4682 Del Skrevet 7. juni 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4683 Del Skrevet 7. juni 2013 Neida, her har det ikke skjedd noe som helst i natt. Og ikke nå heller for den saks skyld. Møtte opp litt før kl.09 med beskjed om at "neida, jeg hadde ikke time før den 11.juni"... Javel?! Etter litt frem og tilbake fikk jeg time 10:30 og i mellomtiden koste mannen og jeg oss med iskaffe i selskap med Trond Giske Ikke helt da, men han gikk forbi CTG var veldig fin, blodtrykk og urin var fine begge to. En lege sjekket nedentil og det var fortsatt kun 1cm åpning, men denne legen fikk ikke tak i livmortappen og fikk ikke strippet. Så jeg som trodde jordmor strippet meg på tirsdag, men jeg tok feil, for hun bare nappet litt i livmortappen. Etter samtale med mannen i bilen hjem forstod jeg at jeg hadde misforstått og jordmor sa aldri at hun strippet meg tirsdag, men bare røsket litt. Og jeg som trodde at strippingen ikke fungerte.. De tok også UL og alt var fint, men de måler henne til å bli veldig lang (storebror var 53 cm) og nå regner de med at hun er 3887gram ift målingene de fikk. Selv om jeg er glad for at alt står bra til med oss begge, så hadde jeg mest lyst å gråte der og da, for jeg følte at det var flere skritt tilbake og at jeg hadde blitt mindre moden siden sist (vet ikke om det er mulig engang Det var vondere med underlivsundersøkelsen i dag og jeg blødde litt underveis så jeg. Egentlig skulle jeg ikke bli satt i gang før den 17.juni, men hun satt meg opp den 13. fordi jeg uttrykte sterkt ønske om å ikke gå lenger. I og med at det var legen som satt meg opp til igangsetting på torsdag den 13., så skulle hun ringe dersom ikke jordmor godtok det. Jeg er egentlig ikke 42 uker før den lørdagen, men jeg har virkelig ingen lyst til å gå helt til mandagen den 17.fordi de ikke utfører igangsetting fredag, lørdag eller søndag. Så nå håper jeg virkelig ikke at jeg får en telefon fra sykehuset om at de ikke setter i gang den 13. Foreløpig var det bare én til som var satt opp den dagen, så vi får se. Ang igangsetting, så fikk jeg vite at jeg får piller fordi jeg er fleregangsfødende. Hvordan foregår det? Og hvor lang tid estimerer de at det tar før selve fødselen går i gang? Har aldri hørt noe særlig om igangsetting, så fint om noen av dere har innspill Kjenner meg egentlig skikkelig skuffet over at ingenting hadde skjedd ift modning, så nå forbereder jeg meg veldig mentalt på at det ikke skjer før de setter meg i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juni 2013 #4684 Del Skrevet 7. juni 2013 Huff, håper virkelig det skjer noe av seg selv før den 13.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4685 Del Skrevet 7. juni 2013 Det håper virkelig jeg også.. Føler meg psykisk og fysisk utslitt i dag, men det er nok fordi det er så mentalt utfordrende når man våkner av maserier hver natt som er regelmessige.. Blir jo GAL snart føler jeg.. Samtidig så er det jo ikke lenge å vente 1 uke når man først har ventet såpass, men allikevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juni 2013 #4686 Del Skrevet 7. juni 2013 Huff, skjønner at du er sliten og nedbrutt nå Du blir nok bare nødt til å smøre deg med tålmodighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 7. juni 2013 #4687 Del Skrevet 7. juni 2013 Uff da, jeg forstår godt at du ble skuffa når det ikke ble helt sånn som du hadde håpet. Men nå er det ikke lenge til du ser jenta di, hun trenger nok bare litt ekstra tid i magen. God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4688 Del Skrevet 7. juni 2013 Nå kommer slimproppen (denne gangen lysebrun, herlig..) saaaaaaakte men sikkert ut. Akkurat som at dét er et tegn liksom. Fy, slutt og lur meg kroppen! Og som at det ikke er nok, så ringte svigermor i går kveld og sier hun håper noen andre kan ta Tassen i helgen dersom det går i gang, for de skal på hytta (ikke langt unna oss, men tar henne fort 50min med bil) og de skal ha besøk i morgen. Eh, hun har jo sagt seg villig til å være på standby siden vi spurte i februar omtrent. Og ikke sa vi at hun ikke fikk dratt heller, bare at det er fint om hun holder seg unna alkohol i tilfelle hun må kjøre hit. Vi har ngen andre som er hjemme i helgen og som kan komme før hun rekker, for alle har jo planer eller er bortreiste. Hun kunne jo gitt mer enn 1 dags varsel synes jeg.. Og ikke bli furten og snurt fordi vi sier ok til at hun reiser på hytta og har besøk, men at det er fint hvis hun avstår fra alkohol i tilfelle vi trenger at hun kommer... Forlanger vi for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 7. juni 2013 #4689 Del Skrevet 7. juni 2013 Det sies jo at det er et godt tegn når slimproppen kommer med blod da- men jeg skjønner at du ikke tør å ha noen forhåpninger. Jeg syns absolutt ikke at dere forlanger for mye av svigers, jeg hadde blitt rimelig skuffa og irritert om det hadde skjedd her. Du kan jo gå i fødsel når som helst og hvis de har lovt å være standby nå så er det ganske dårlig gjort å endre den avtalen. Jeg syns dere bør si at dere håper håper de kan hjelpe hvis de trenger i helgen for ellers får dere et problem. Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4690 Del Skrevet 7. juni 2013 Ja absolutt. Takk for oppbackingen og jeg ble skikkelig irritert da jeg hørte at de prøvde seg, for vi har virkelig ingen andre som hvertfall kan komme på natten dersom det skjer noe. Så vi håper ikke at det skjer noe natt til søndag, for dersom ikke svigers kommer, så har vi faktisk ikke annet valg enn at mannen ikke får blitt med, evt at han og Tassen er i gangen på sykehuset. Fantastisk situasjon..! Jeg tror nok at svigermor kanskje skjønner at hun faktisk må stå for det hun har lovet, men man blir jo ganske så irritert da.. Det er ikke noe blod i slimproppen, men mer lysebrunt liksom... Og det kommer absolutt ikke mye, så selv om det er spennende å sjekke ved hvert dobesøk så tar jeg ikke det for god fisk Kanskje jeg faktisk tar feil og at det ikke er slimproppen, men noe grums som legen røsket ut etter å ha revet i livmortappen min? Det minner liksom litt om dagen før man får mensen/dagen etter på en måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 7. juni 2013 #4691 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg syns ikke dere skal godta det, det er jo noe som bør oppklares med en gang. Dere bør si at hvis ikke de kan være barnevakt i helgen og fødselen starter så må du føde alene. Da bør de vel skjønne greia? Jeg har ikke sett snurten til denne berømte slimproppen jeg, så er ikke noe ekspert på den akkurat, men jeg hørte fra jordmor at om det kommer blod enten gammelt eller mer friskt, så er det veldig bra. Men jeg tenker at du ikke tror på disse tegnene før du har babyen på brystet ;-) Uansett spennende å høre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4692 Del Skrevet 7. juni 2013 Mannen snakker faktisk med moren sin i tlf nå. Hun tilbød seg faktisk til å ha han der fra imorgen til søndag, men de skal jo ha besøk av to vennepar, så mannen takket nei. Tror nok hun kommer allikevel dersom det faktisk skjer noe. Men som du sier, jeg regner ikke med at noe skjer Og du har rett, jeg tror ikke på det med slimproppen før jeg har henne på brystet Men er jo lov å bli bittelitt lettere til sinns ved å høre at jordmor sa det var positivt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. juni 2013 #4693 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Det er jo sannsynligvis litt av slimproppen da! Da jeg ble strippet kom det proppbiter. De var lysebrune og litt grønne og så egentlig ut som noe som kunne kommet ut av nesen.. Jeg har trua. Innen helga er over tror jeg du har lillefrøkna i armene dine Ang piller. Stikkpiller eller? Det var det jeg fikk. Men jeg tror nok ikke du kommer til å trenge det Hadde også blitt ganske snurt på svigers om det var mine.. Det er ikke mange dagene de må være tilgjengelige i det store bildet! Endret 7. juni 2013 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4694 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg håper du har så rett, så rett Siebaeo Det som kommer ut er ikke klumper, propper eller noe sånt, men litt mer som lysebrun utflod liksom.. Og det er jo ingen som har strippet meg, de fikk det ikke til Buhu! Men får vente og se. Uansett håper jeg de får satt meg i gang torsdag den 13. om hun ikke kommer ut på egenhånd før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juni 2013 #4695 Del Skrevet 7. juni 2013 Her skal det ikke ventes til 13. nei, nå har hun å komme! Og når jeg reiser til Køben den 13. har jeg ikke mulighet til å sjekke KG hvert kvarter heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4696 Del Skrevet 7. juni 2013 Hehe, jeg prøver mitt ytterste for at hun skal komme tidligere, men nå er det begrenset hvor mange ganger denne kroppen makter å ha sex altså.. Synes du kan stoppe seremonien for å sjekke i tilfelle jeg har født altså Enig ift sivgers. Føler ikke at det er snakk om mange dagene og synes det er kjipt at de ikke vil avstå fra alkohol i tilfelle de må kjøre hitover. Er ikke så lett å få taxi uti der en helg heller tenker jeg. Det tar nok dobbelt så lang tid og da er vi nødt til å ha en annen løsning.. Ja Siebaeo, det blir stikkpiller. Hvor lang tid tok det før du fødte etter de pillene? Håper jeg slipper det så klart, men greit å være litt forberedt (for sånne kontrollfreaks som meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. juni 2013 #4697 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg fikk først en pille og lå så til registrering en time, sjekk og så tre timer "fri" hvor vi spiste, gikk en tur osv. Så en pille til, ny time registrering, sjekk og så rant det plutselig litt varmt da jm avsluttet. "oi, nå renner det!" sa jeg. "hva, neida.." sa dåse-jm med silikon, Restylane og alt for høye kinnbein Snudde meg litt, KNEPP! sa det og så fosset det på! Så startet riene i løpet av den neste halvtimen (hvor vi spaserte litt tidvis krokbøyd) og vi fikk fødestue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. juni 2013 #4698 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg håper det ordner seg med barnevakt!! Jeg har en venninne som måtte ha med datteren sin på 3 år på fødselen faktisk, fordi de ikke hadde barnevakt akkurat da. Mannen og datteren var ute på gangen stort sett, men mor ville jo gjerne ha mannen sin der akkurat når babyen kom, så de hadde en avtale om at en sykepleier skulle passe datteren akkurat da. Men så gikk ting plutselig så fort at sykepleieren ikke rakk å komme, så da var datteren også i rommet da babyen kom. Det hadde visst gått fint, selv om det ikke akkurat var ideelt... De sto i hodeenden da selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #4699 Del Skrevet 8. juni 2013 Uff, håper at det ordner seg med svigers! Dårlig gjort å plutselig ombestemme seg sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juni 2013 #4700 Del Skrevet 8. juni 2013 Dårlig gjort av svigermor Kan alltids passe Tassen jeg, men du vil sikkert vil ha noen han er trygg på. håper du har fått en god natts søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå