Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har du helt rett i Pusla :bond:

Her skjer det ikke så mye spennende akkurat.. Var til kontroll hos jordmor nettopp og fått ny kontroll neste tirsdag. Det er først da det blir bestilt overtidskontroll. Jeg spurte ikke om hun kunne sjekke modning denne gangen, men ellers var alt fint med både meg og baby.

Hun fortalte derimot at det er ofte fullt hos både Riksen, Ahus og Ullevål for tiden, så blir spennende å se hvor vi ender opp når tiden er inne. Håper jeg slipper den kontrollen hos jordmor neste uke, det hadde vært ganske deilig... :lur: (Eller, deilig er kanskje ikke ordet når fødsel er inni bildet..)

Nå er det straks tid for iskaffe kjenner jeg! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... lurer på hvordan det går mtp at jeg har fødeplass på ABC. De har ikke mange føderom der gitt. En av jordmødrene på ABC påstod at rushet var verst i juli-august, så hadde håpet jeg ville føde før det ble alt for mye kaos :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert veldig opp og ned med antall som føder. Det er fullmåne neste lørdag (den 8.juni), så da er det sikkert fullt over alt :fnise:

Får håpe vi hvertfall får et rom å føde på og slipper å ta i mot barnet selv (som hun på TV2 Nyhetene kl.21 i går kveld.. Herlighet så ekkelt!)

Marmot: Vi kan risikere det dersom det er fullt der vi har fødeplass ja.. Kan godt forstå det, for har man ikke kapasitet, så har man det ikke. Men jeg må jo si at det kommer nok til å stresse oss litt mer dersom vi må til et annet sykehus fordi Riksen er fullt.. :omg: Men da skal de ringe rundt og finne plass til deg, så får vi håpe at vi finner sykehuset uten for mye styr..

Det er forresten planleggingsdag i bhagen til Tassen fredag. Da blir han og jeg alene hjemme, så lurer på om vi må ta en liten tur et sted som jeg orker å ta han med alene. Bare å kjøre til butikken og kjøpe is kan jo være spennende nok og være litt ute. Leos lekeland er litt uaktuelt kjenner jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke fast fødeplass altså? Kan man risikere å sendes fra sykehus til sykehus? :sjokkert:

Åjoda, har fått fødeplass, men er det fullt så er det fullt og da kan man risikere å bli sendt til et annet sykehus :glare: . Det er sjeldent det skjer, heldigvis, men jeg kjenner et par hvor det nesten skjedde. Hun slapp imidlertid da det viste seg hun hadde 4-5 cm åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket de henne først på sykehuset hun hadde fødeplass på da, Pyntestøv?

Det kan jo også være en trygghet da, men det er sikkert ikke alle sykehus som gjør det. Forstod det slik at hvis jeg ringer Riksen og det er fullt, så ringer de andre sykehus og så meg opp igjen for å si hvor jeg skal.

Det kan jo være at vi slipper selvfølgelig, men det er greit å være forberedt på det kjenner jeg for min del. Det skumle i det er jo at man ikke vet hvor langt man er i prosessen ift å føde, og det er flere sykehus i området som vi ikke kjenner veien til. Og når man først har kommet dit, hvor man skal derfra :vetikke: Men det ordner seg helt sikkert. Er det litt hast får man kanskje assistanse også, noen som kan komme og treffe deg med rullestol feks?

*Note to self: Skal sjekke ut litt ang. de andre sykehusene, just in case*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... lurer på hvordan det går mtp at jeg har fødeplass på ABC. De har ikke mange føderom der gitt. En av jordmødrene på ABC påstod at rushet var verst i juli-august, så hadde håpet jeg ville føde før det ble alt for mye kaos :bond:

Jeg har termin 1 august og fødeplass på ABC.. :sjenert: Hvis jeg faktisk går i fødsel av meg selv denne gangen og blir AVVIST så streiker jeg tror jeg.. Da tar jeg fart og løper inn og blir der! :fnise:

Man kan jo håpe på at det ikke skjer siden det faktisk er en ganske stor prosent som må på vanlig avdeling av andre grunner.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble født var det fult på ahus, og mamma ble sendt videre til Riksen istedenfor, og det var minutter unna at jeg ble født i taxi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1 august og fødeplass på ABC.. :sjenert: Hvis jeg faktisk går i fødsel av meg selv denne gangen og blir AVVIST så streiker jeg tror jeg.. Da tar jeg fart og løper inn og blir der! :fnise:

Man kan jo håpe på at det ikke skjer siden det faktisk er en ganske stor prosent som må på vanlig avdeling av andre grunner.. ;)

Det er sant. Har fått beskjed om at som førstegangsfødende er det 50% sjanse for at jeg blir sendt over på den ordinære fødeavdelingen. Får satse på at det er mange førstegangsfødende når jeg føder og at jeg hører til i den heldige 50%-bolken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig natt uten kynnere som jeg våknet av, så ikke særlig spennende å melde herfra.

Litt løs i magen de siste dagene, men ellers ingen fødselstegn.

I dag skal jeg bare slappe av og i morgen er det planleggingsdag, så da er Tassen og jeg alene hjemme.

Deilig med avslapningsdag :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sex rundt kl.23 og etter det har jeg hatt regelmessige kynnere med ca 10-12 min mellom hver. De er ikke vonde og tar ikke særlig tak bak i ryggen, så det er nok bare vanlig.

Som jeg snakket med mannen om tidligere i kveld, så er det forsåvidt greit om hun kommer halvannen uke over termin feks, men jeg blir jo helt psykisk utslitt av alle tegn som gjør at jeg tror ting er i gang. Hver gang jeg våkner av kynnere ser jeg på klokken og prøver Å følge med. Så sovner jeg og da er det selvfølgelig ikke rier.

Så utslitt man kan vli av disse lurefanteriene!

Føler ofe at jeg må på do under kynnerne, men det er vel også fordi magen strammer seg over tarmer og dt hele. Nei, man kan jo bli sliten av mindre ;)

Er det ikke rart at jeg håper på fødsel snart fordi jeg er sliten, og det er det mest slitsomme jeg noensinne har gjort i mitt liv?? Og ikke minst tiden etterpå - de søvnløse nettene jeg har nå er jo ikke til å sammenligne med nyfødtperioden hvor man går i sin egen tykke tåke.. Men allikevel ønsker jeg henne ut herfra i løpet av en ukes tid hvertfall... :sjenert::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt like regelmessige kynnere, men stadig vekk ikke vonde. Men får jo ikke sove akkurat heller. Typisk at jeg har Tassen alene i hele morgen.. Zzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Dine! :) Håper du enten sover godt, eller at det faktisk satte i gang.. :lur: Nå er det nok like før i alle fall! :klem: åhhh :rodmer: Tenk at du skal få treffe henne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger spent med her! :hoppe: Om ikke ting er igang enda, og om ikke jeg rekker å si det før noe skjer; så masse masse lykke til! Tenk at hun snart er her uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen baby her enda, var nok bare pga sexen.. Men har sovet 3-4 timer, så håper dagen med Tassen blir fin, for hun bør jo være her i løpet av et par ukers tid hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...