Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Det er absolutt kort tid sett i sammenheng at vi nå har gått såpass lenge.. Jeg vet mer onsdag føler jeg, for da er jordmortimen. Sist ble det aldri bestilt overtidstime, så husker ikke hvordan det går til egentlig.

Oppdaget et merke under selve magen nettopp. Kan se ut som et strekkmerke, men det er blåmerke rundt, så ble sånn i tvil :klo: Det vil vel vise seg etterhvert hva dette er for noe. ;)

Denne helgen har gått superfort og vi har vært busybusybusy. Det har vært en koselig helg, men i morgen skal tilbringes hjemme og bare slappe av. Deilig! Jeg føler på kroppen at noe skjer snart og det gjør det forsåvidt uansett. Tassen har testet grenser veldig mye denne helgen, men vi har kost oss mye også. Er skikkelig spent på hva han sier når lillesøster har kommet. Vi har fått avklart litt mer med svigermor ift barnevakt av Tassen, men alt blir nok litt så som så og på sparket uansett, ettersom ingen vet hvordan dette skjer.

Er allerede på plass i sengen og nå blir det Netflix på padden resten av kvelden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg med netflix :)

Til pyntestøv kan jeg jo si at det var ingen tegn til noe som helst hos meg, før vannet plutselig gikk en uke før termin. Og noen timer etterpå var barnet ute. Så det trenger ikke skje masse i forkant heller, nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tre (trodde først det var to, men nei) små "klorestriper" under magen, høyre side. Så først ut som sprengte blodkar, men er strekkmerker. Hvis det er alt jeg får skal jeg prise meg lykkelig. Virker ikke som magen vokser noe spesielt lengre heller, så da er det kanskje håp (tror det er fordi han har festet hodet og da ble magen plutselig mindre).

Pusla: Det gleder meg å høre. Tror nok det blir noe ala det for meg også altså :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. strekkemerker, så fikk jeg flere med Tassen, men de ser jeg jo godt nå. Har fått noen på sidene denne gangen, men jeg har innsett at det er ikke så mye jeg får gjort med det og resultatet er såååå verdt det at det faktisk er greit. Så blekner de jo etterhvert også, så får vi se hvor mye jeg viser magen i årene fremover :fnise:

I natt våknet jeg av en ganske vond kynner/modningsrie/maserie og da trodde jeg faktisk et øyeblikk at ting var i gang. Jeg har jo våknet av disse tidligere, men denne var ganske kraftig og jeg måtte puste meg litt gjennom. Det kommer kanskje av at jeg har slappet lite av i helgen? :klo:

Det er jo kun 1 uke til termin i dag og med alle de kynnerne jeg hadde sist og denne gangen er nok det bare slik svangerskapene mine er har jeg skjønt. Og selv om jeg ikke har lyst på smertene en fødsel medører, så er jeg klar kjenner jeg. Klar til å få det overstått, klar til å få henne ut, klar til å se henne og ikke minst vise henne frem til Tassen og pappan deres. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg veldig til å bli mamma igjen kjenner jeg :hjerte:

Hadde en skikkelig kynner igjen i natt. Denne føltes vondere enn tidligere, måtte tydelig puste meg gjennom. Men så var det med den og så sovnet jeg igjen. Strammet seg både i magen og ryggen som tidligere, men den var kraftigere denne gangen. Men sånn kan det jo være i noen uker før fødsel..

Kontroll hos jordmor i morgen tidlig, så er spent på hva som skjer da ift overtidskontroll osv.

Stakkars Tassen var visst våken i nesten tre timer i natt.. Nå er det en stund siden sist, men mannen tar seg av det nå som jeg trenger all den søvnen jeg kan få. Jeg er jo endel våken når de er våkne, men heldigvis klarer jeg å sovne innimellom slagene når de er stille. Håper han allikevel får en bra dag i bhagen og de skulle la han sove en halvtimes tid hvis de føler han trenger, selv om han har sluttet med dagsoving. Uff, synes så synd på han når han er så trøtt og siten. Heldigvis er det ikke like ofte lenger og det hjelper at mannen ligger på madrass der inne. Så får vi se hvordan det blir når babyen kommer, ift skriking, soving osv.

Ha en flott tirsdag alle sammen! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser opptak av Fødeavdelingen på Fem og fy så irriterende fødsler folk har..! De kommer inn, ligger og koser seg, snakker og ler. Spør lett "hva er det lille presset jeg kjenner?" og får beskjed at det er hodet til barnet og vips, så presser de litt og barnet er ute. Sånn var ikke min forrige fødsel hvertfall! Kjenner jeg blir litt sint og irriterert på vegne av oss andre som har det annerledes og faktisk jobber oss gjennom hvert eneste minutt med store smerter. Grrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt vanlig fødsel helt men førstemann var på vei ut og satt fast med rompa og guri så vondt det var i timene før ja! Imponert over dere som har født og føder vanlig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok mye irritasjon i at jeg gjerne skulle hatt en sånn fødsel selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo det.. ;)

I går hadde jeg utrolig mange kynnere hele dagen, men i dag har det vært roligere. Hadde én som jeg måtte puste meg gjennom på dagtid, så da tok jeg tiden. Var 20min først, så 25 og så 40. Ikke regelmessig i det hele tatt. Men blir godt å prate med jordmor i morgen. Tror jeg må skrive opp et par spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Håper jeg vet mer ang de neste dagene/ukene etter jordmortimen i morgen. Blir snart gaaaal av all denne usikkerheten på når det skjer, hva gjør vi, hvor er guttene, hvor er jeg, hva skjer med Tassen osv. Nei, nå er jeg straks klar for å få henne ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott Neytiri, akkurat det jeg trengte : en som kommer med fasiten og sier når ting skjer ;) Skulle ønske det faktisk var sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for oss som liker å planlegge og ha kontroll på det meste, så er fødsel virkelig et dårlig konsept :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...