Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Trenger også tips til innesko. Tror jeg kjøper sånne slippersers/havannahs, noe som kan brukes senere.

Han her ligger med ryggen på høyre side og har gjort det det hele veien (i hvert fall de 10 siste ukene). Tror det er hans favorittposisjon. Hvorfor er det ikke ideelt? I følge jordmor så hjelper riene til å skru baby riktig ned i fødselskanalen. Trodde det ikke var så stress med hvilken side de lå på da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg får klump i halsen når jeg leser om tiden du er inne i nå :grine::klem: Tenk at du er her igjen. For en spennende tid. Jeg husker hvordan det var da jeg lurte på hvem M var. Jeg husker hun var helt annerledes enn det jeg hadde trodd (da hun ble først. Ikke nå). Har du den samme følelsen nå som sist? Eller, du rekker det kanskje ikke? ;) Jeg lurer på om man andre gang bli like ekstatisk over ta babyen snur seg, reiser seg o.l., eller om vi nå har sett at det ikke er enestående og et mirakel at de faktisk klarer det :fnise:

Ja, det med permisjonsdager er skikkelig irriterende. Jeg husker jeg ble skikkelig irritert da jeg fant ut at jeg mistet en uke.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntestøv: Vet ikke helt hvorfor det ikke er like gunstig som om ryggen ligger på venstre side, men fikk høre i forrige svangerskap at han lå i den mest ideelle fødsestillingen (med ryggen på venstre side). Da lillesøster lå med ryggen på venstre side (en ukes tid omtrent, hehe) så fikk jeg høre det igjen. Men så lenge hodet kommer først så går det nok greit får vi håpe :hug:

Vet du Becky, jeg er også spent på hvordan det blir med nr.2 ift med Tassen. Jeg har jo aldri hatt to før og i følge de rundt med som har to eller flere, så tar det ofte litt tid før man kjenner samme tilknytning. Samtidig får man ikke like god tid til å kjenne på alt det med "første ditt og første datt" tror jeg, kanskje spesielt hvis man har såpass tette som vi får.. Jeg vet ikke selvfølgelig, men jeg merker jo allerede hvor mye flinkere jeg var til å ta vitaminer, ta bilde av magen, kjenne på følelsene rundt det å skulle føde, bli mamma osv, med Tassen. Denne gangen går det litt fortere i svingene, men jeg tror nok jeg skal bli like glad i nr.2 som med Tassen, selv om det er vanskelig å forestille seg når man har en såpass flott unge fra før :hjerte:

Var til øyelege med Tassen i dag fordi han skjeler noen ganger. Fått henvinsing til ortoptist i oktober :sjokkert: Ingenting ledig før og det er ikke krise heller, fordi han ikke skjeler hele tiden, men kun når han er sliten eller det blir fremprovosert.

Permisjonsdag nr.2 er snart unnagjort og jeg er offisielt i mammamodus (eller, det har jeg vel hele tiden vært forsåvidt) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei :klemmer: Har så altfor liten tid om dagen, så rekker ikke skrive så mye, men er ofte innom og leser her - er så spent på dine vegne! :klemmer: Tenk at du snart er tobarnsmamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med et par venninner om det du sier om tilknytning og begge sier at de lett kunne valgt i starten. Det høres fælt og brutalt ut, men det tar tid å bli kjent. Jeg føler jo en helt annen kjærlighet for M nå enn da hun ble født. De sa og at fotoalbum o.l. er mye vanskeligere med nr.2. (Derfor gjelder det å ikke legge lista så høyt for nr. 1, for da må du prøve å gjøre det samme med nr. 2 :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta en prat med jordmor i morgen og høre angående ideell fødestilling i forhold til høyre eller venstre side og om det er noe sjans for at de snur seg riktig når fødselen starter for fullt. Tror faktisk min aldri har ligget med ryggen mot venstre, i hvert fall ikke etter jeg begynte å kjenne spark for alvor, så mine sjanser er fort gjort små, men alt er vel bedre en setefødsel uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig at dere er innom Jesse og Lollipop :klem:

Takk for tips Cypress! Da kan jeg kjøpe det der, for jeg kommer nok aldri til å bruke de ellers.. Synes de er så fæle :sjenert:

Tror nok de fleste kjenner det sånn i starten Becky.. Men godt å høre, så skal jeg rapportere så fort jeg finner ut av det :Nikke:

Ja gjør det Pyntestøv, så kanskje vi finner ut av det.. Vet rett og slett ikke hvorfor det er sånn jeg! :klo:

-----

I dag er jeg litt irritert kjenner jeg. Mannen leverte så jeg skulle få sove ekstra, men da jeg våknet så hadde jeg beskjed fra akunpunktøren om at jeg hadde time i dag og enten måtte jeg betale for timen eller komme litt senere. Føler ikke jeg kan betale for ingenting rett og slett, så da må jeg komme senere.

Det irriterende er at jeg vet at jeg ikke hadde avtalt time i dag, men i morgen, fordi vi opprinnelig skulle til øyelege med Tassen i dag. Men jeg kan jo ikke si noe i mot, så da må jeg dra etterpå. Jeg er så utrolig sliten i kroppen nå etter veldig mye styr og mas, så denne dagen skulle brukes til å kun ligge på sofaen rett og slett. Men det får jeg da altså ikke gjort. Utrolig irriterende og jeg felte noen tårer faktisk også.. :sjenert: Nei, må bare få det ut og så håper jeg at jeg det går over og at jeg får slappet av neste uke. :grine::sur::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du faktisk skal si til akupunktøren at du hadde skrevet opp i morgen og ikke hadde avtalt i dag pga time med Tassen, og dermed ikke unnskylde at du ikke dukket opp til en time du aldri skulle hatt. Her har akupunktøren gjort feil, og du har ditt på det tørre. Er kanskje like så greit i dra på en time i dag likevel, så det ikke blir rot i systemet, men jeg syns ikke du skal få kjeft for noe som ikke er din skyld altså.

Ha en fin dag Dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det blir crocs fra Europris :opplyser:

Tusen takk for gode ord Pyntestøv og Cypress :klem:

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra timen og den gikk fint. Kjente at jeg ikke klarte å slappe skikkelig av og det har jo tatt hele dagen. Jeg kjører ikke fordi det er så få plasser, så buss hver vei tar fort 1 times tid èn vei. Hun var ikke utrivelig i det hele tatt, men jeg bare følte at hele dagen ble tatt fra meg.

I tillegg ringte legekontoret rett før jeg skulle dra og sa at blodprøven jeg tok i uke 36 fordi jeg er rhesus negativ har blitt ødelagte/borte, så jeg må komme fortest mulig og ta nye. Så da har jeg time tirsdag kl.10, så da får jeg ikke slappe særlig av den dagen heller. Kjente tårene presse på, for nå har jeg avtaler hver eneste dag mot termin omtrent og jeg trenger virkelig å slappe av kjenner jeg. Neste mulighet jeg har til noen timer sofasliting før/etter barnehagen er neste torsdag..

Det har vært så mange helligdager hvor Tassen da er hjemme og selv om det er koselig, så får jeg ikke slappet av. I tillegg har mannen hatt mange avtaler, så Tassen og jeg har vært mye alene. Og selv om jeg virkelig koser meg med den tiden, så er dagene hvor jeg ikke har noen avtaler gull verdt, for da får jeg slappet av. Og det er jo det som gir meg energi til Tassen.

På toppen av det hele ringte mannen meg da jeg var på vei til akupunktøren og så fortalte jeg disse tingene. Da sier han at han kan ta Tassen på 17.mai og finne på noe, så jeg kan slappe av. Da begynte jeg å gråte og måtte bare legge på :trist: Jeg vil jo ikke gå glipp av 17.mai med Tassen "bare" for å slappe av! Mannen prøvde jo å være snill, men jeg kjente at det var dråpen som fikk meg til å sitte på offentlig transport og tute :rolleyes: Når jeg reagerer såpass på ting som dette, da skjønner jeg hvor sliten jeg faktisk er, for vanligvis ville jeg ikke begynt å gråte av disse tingene.. :tristbla: Takk igjen for koselige ord, på dager som det her trenger man å høre at man ikke er helt på jordet! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg veldig veldig godt, hadde reagert på akkurat samme måte tror jeg :klemmer: Du har din fulle rett til å være sliten nå, håper du kan klarer å finne tid til å få slappet ordentlig av de neste dagene, selv om det skjer mye. Du får bare nedprioritere mest mulig - selv om det gir deg dårlig samvittighet. Det viktigste nå er å samle krefter :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marmot

Men etter 17. Mai er det jo mange fridager, kan han ikke ta Tassen så du får slappet av da? Om dere alt har noen avtaler må det vel være noe dere kan avlyse? Jeg skjønner godt at du er sliten. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg og, at kan ikke mannen ta Tassen lørdag, søndag og/eller mandag i stedet? Avtaler som ikke er viktige (typ treffe venner) hadde jeg glatt avlyst hvis jeg var så sliten. Det skjønner sikkert mannen din også at er nødvendig. Håper det ordner seg, det høres ut som du er veldig sliten ja!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han kan selvfølgelig ta Tassen en av de andre dagene :) Tror han ikke tenkte så langt og at jeg skulle få slappet av fortest mulig.

Vi har en avtale med et vennepar søndag, men det tør jeg ikke avlyse, for da blir de så sure. De skjønner ikke at tiden ikke alltid strekker til føler jeg og uansett form, så føler jeg at jeg må siden det blir siste gang før termin. Nå har vi ikke sett de på 1 måned ca og før det var det i slutten av januar. Og dette skal være våre aller beste venner, hehe ;) Men så lenge jeg kanskje får noen timer lørdag, så kan det gå fint søndag. Måtte bare få det ut tidligere i dag, for jeg følte at hele dagen gikk mot meg.

Jeg er ikke så flink til å si fra og be om hjelp, så det er ikke alltid like lett for mannen å plukke opp at jeg er sliten. I tillegg så får jeg den dumme samvittigheten som skriker hvis jeg ikke tilbringer tid med Tassen. Så på mange måter kan jeg skylde meg selv også, for jeg kan da ikke forvente at de rundt meg skjønner hvor sliten jeg er hvis jeg hele tiden smiler og later som at alt er bra? Nei, jeg må ta meg sammen.. :sjenert:

Men nå er jeg nydusjet og allerede i sengen, så forhåpentligvis er det en bedre dag i morgen. I tillegg håper jeg å få med meg 16.mai toget som bhagen arrangerer, så det skal bli moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med dette å være blid og smilende uansett hvor sliten eller lei man er på innsida. Men iallefall ovenfor mannen din er det sikkert smart å si fra for det virker jo som han absolutt tar grep når han forstår at det trengs.

Jeg håper inderlig du får slappet av nå på slutten og tenk først og fremst på deg selv, frøkna i magen og gutta dine. Ekte, gode venner skal forstå sånt, spør du meg!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...