Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Dyregod: Tror de kostet rundt 20 kr på Rema.. Så det ligger vel omtrent på det samme, men jeg leste en test som ble tatt i mars/april, og der kom det frem hvilke butikker Pampers og Libero var billigst hos og jeg kan ikke huske hvilke butikker det var.. :klo: (Er sikkert ikke altfor mye det står på uansett, men man bruker ganske mange husker jeg, så det er greit å sjekke litt pris også) :)

Pusla: Vi tar gjerne imot bleier! :nigo: Hadde vært veldig koselig å treffes før termin og bryllup, men jeg vet ikke når dere har mulighet? Vet ikke helt hva planene blir de neste to helgene, men synes uansett vi bør få til noe ;)

Hurra for 36 uker og 1 dag :danser: Under 1 måned til termin og kun 4 uker igjen i morgen :rodmer:

I dag har Tassen og jeg vært alene hjemme hele dagen og vært mye ute og kost oss. Mannen er supersliten etter fotballcup med jobben og jeg etter aleneansvar med Tassen og lillesøster som dytter noe innmari på høyre side.. McDonald's til middag... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det kebab til middag! Orka ikke lage mat etter en lang dag på Tusenfryd :fnise:

Ja, hadde vært hyggelig å få til noe før de to store begivenhetene (som om livet stopper opp etter det :ler:). Si fra om dere er ledige, for de to neste helgene tror jeg ikke vi har all verdens med planer - iallefall ikke neste helg for da jobber kjære.

Tenk at det er 36 uker :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene er bedre :Nikke: Tassen våknet kl.03 i natt, men ellers har han sovet godt de siste ukene. Vi trengte ikke gjennomføre noe, for det gikk seg til. Lurer på om han våknet av at han hostet og mye bråk utenfor. Så skal absolutt ikke klage og det er så deilig å se at han er opplagt når han våkner. Han sovnet igjen i natt etter mannen gikk inn på rommet hans og sov med han fra kl.03.

Mine netter derimot er et "slit". Våkner opp flere ganger natten med vonde kynnere som jeg må "puste" meg litt gjennom. Sånn har det vært siden helgen kanskje. Kjenner mye nedpress (eller det jeg tror er nedpress) på dagtid, samt stikkinger mer nedentil enn i eggstokkområdet. Føler ikke at jeg går med en melon mellom bena (vet det er mange sm beskriver det sånn ift nedpress), for det eneste jeg kan beskrive som en melon mellom bena er da jeg faktisk fødte hodet :fnise: Så vet ikke om det er nedpress, men kjennes sånn ut. Ellers er det murringer både nederst i magen og i korsryggen når jeg har de vonde kynnerne.

Kan ikke huske at jeg våknet av kynnere på natten sist, men nå er jo dette svangerskap nr.2 og alt har vært annerledes, så hvorfor ikke dette også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det er godt å høre at Tassen sover bedre, det gjør det sikkert mye lettere for deg å takle at du sover dårlig også. Nå er det ikke så lenge igjen, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hjelper veldig at han sover bedre! At jeg våkner av vonde kynnere, må tisse etc er en bagatell ift at han er våken på natten. I tillegg får jeg ligget og slappet av, og jeg merker at kroppen min slapper mye bedre av at guttene sover. Og så hjelper det utrolig mye å se et blidt fjes på morningen enn en som er sur og trøtt :sol:

Ikke lenge igjen til lillesøster kommer, men nå som jeg er litt forkjølet merker jeg at det er skikkelig tiltak å ordne det som skal ordnes til termin :sjenert: Det går nok fort når jeg setter i gang, men energien blir fort brukt på Tassen i stedet :hjerte: Vi har vært mye alene de siste ukene og selv om jeg blir veldig sliten av det, så koser vi oss veldig sammen og nå kysser han på meg støtt og stadig :hjerte: Når jeg sier "godgutten min", så sier han "godjenta mi mamma".. Å, smelt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at dere har kvalitetstid sammen du og Tassen :) det er fint å ha i bunn når snart lillesøster kommer!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Det kjennes utrolig godt og sikkert ekstra godt fordi jeg vet at tiden er "begrenset". Akkurat i dag kjenner jeg at jeg ikke håper at hun kommer før termin, fordi det er så deilig å bare ha én ;)

Uff, kebab til middag straks og i morgen er det den ordentlige modningsakupunkturen som begynner. Men selv etter forrige gang har jeg hatt vondere kynnere og noen ganger kjennes det ut sm jeg må på do, men at jeg skjønner at det ikke er det heller. I tillegg er det de stikkingene som har endret sted, altså hvor jeg føler at det stikker. Før var det lenger opp. I tillegg føles det som at jeg kjenner at det åpner seg innimellom.. Rart det der ;)

Edit: skriveleif på padden

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra modningsakupunktur:

Fikk det hun kalte "full modning" som tilsa to nåler i korsryggen, én nederst på magen og hvis jeg ikke husker feil, to på bena. Hun satt også noen nåler for tetthet og forkjølelse, men får se om det er det eller kanskje jeg plutselig reagerer på pollen :klo: Er mest tett i nesen og merker det klør i øynene.

Hun kjente på energien på håndleddet og sa at energien var god og at "yang" har begynt å komme. Ying har man visst hele tiden i svangerskap, men yang må til for å være klar til fødsel visstnok. Yang har ikke kommet fullstendig sa hun, men det har begynt å komme hvertfall :)

Det er sikkert mange som synes dette er litt hokus pokus, og jeg må innrømme at jeg synes det er ukjent og fascinerende selv, men det er spennende å se om det funker.

På veien hjem stakk det noe innmari nedentil og jeg klarte såvidt å gå oppreist. Følte alle kunne se på meg at det var vondt :fnise: Om det er tilfeldig eller ville skjedd uansett er vanskelig å si så klart, men det var de verste vondtene jeg har hatt ifm stikkinger hvertfall. Spennende å se om det skjer noe.

Vi har vasket alle klærne vi har i str.50,56 og 62. Utrolig mye fint synes jeg! Nydelige jenteklær og typisk sukkersøtt som jeg liker :sjenert: Merker at vi gleder oss veldig mannen og jeg, men samtidig synes jeg det er utrolig deilig med kun Tassen og det går helt fint at hun blir inne tre ukers tid til. Hva er 3 uker i den store sammenheng liksom?

I morgen er jeg 37 uker på vei og da er hun ikke lenger prematur :nigo: Det er godt å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker i dag og ingen prematurbaby :bolledeig: Så får vi ta èn dag av gangen og satse på fødsel nærme termin så ikke jeg mister permisjonsdager :lillesky:

Ha en flott lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg. Vil egentlig føde nærme termin for å ikke miste disse tre ukene, samtidig som han bare kan komme nå om han vil, hehe. Er litt utålmodig merker jeg.

Ha en flott helg Dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, regner faktisk med det kommer til å gå fort :) Akkurat nå kjenner jeg at det virkelig ikke haster, for det er så deilig med alenetiden ;)

Nå har jeg pakket fødebag og foreløpig er dette på plass mtp at vi blir to døgn:

Til meg

* Helsekort

* Skrivebok + penn (i tilfelle jeg trenger :fnise: )

* 1 ammebh

* 3 truser (legger nok i et par til tenker jeg, men kjøpte flere gode truser i går, så de ligger til vask)

* 3 par sokker

* 2 amme t-shirts

* 1 lang kosebukse

* 1 capri-gravid-kosebukse

* 2 singlet

* 1 cardigan som ikke lukkes (vet ikke helt hva det kalles..) :sjenert:

* 1 genser

* Shampoo og balsam i små beholdere

* 1 pakke bind

* Tannbørste og tannkrem

* Deo

* Snacks (sjokoladekjeks, druesukker, muligens iskaffe)

* Toalettmappe med linser, ammeinnlegg i bomull og ull, fuktighetskrem osv

Til lilesøster

* 5 bodyer (både vanlig og omslagsbodyer, både str.50 og 56)

* 1 kortermet body

* 1 pysj

* 1 bomullslue

* 3 par sokker

* 1 buksedrakt (sparkebukse)

* 2 vanlige bomullsbukser

* 1 gulpeklut

* 1 heklet ullpledd (tenker til hjemreisen og evt hvis det er typisk norsk sommervær, fysj!)

Til Tassen (som ikke skal være med på fødsel selvfølgelig, men til det første besøket som vi har lovt han i evigheter nå!)

* 1 boks smoothie

* Litt bokstavkjeks

* 1 pakke rosiner

Til mannen (som ikke skal overnatte høyst sannsynlig, pga Tassen og at det ikke er sykehushotell)

* 1 t-shirt

* 1 par sokker

* 1 joggebukse

Dette er endel mer enn hva jeg hadde med sist og jeg husker vi brukte sykehusklærne på Tassen bortsett fra da vi viste han frem og reiste hjem. Men men.. Og så må vi huske og pakke storebrorgave! :strix: Noe jeg har glemt som er veldig obvious (men tydeligvis ikke for meg?) :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn derre krem for såre brystvorter - nå husker jeg ikke hva den heter. Er glad jeg hadde sånn når jeg var på sykehuset iallefall.

Kamera regner jeg med dere ikke glemmer ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare fort igjennom, men så ikke sandaler, tror jeg. Kan være greit å ha crocs eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk de papirene med blodprøvesvar og blodtype. Det var veldig viktig sa jordmor :) Ellers en fin liste. Jeg må komme igang med å pakke jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamera skal vi nok huske ja (sier jeg og sikkert glemmer det...) :sjenert:

Blodprøveresultater osv ligger allerede i mappen med helsekortet, så det er på plass.

Ang. innesko så må jeg evt bare kjøpe crocs til å ha på sykehuset. Har tenkt mye på det og kan ikke huske hva det var jeg brukte sist.. Hater crocs egentlig, men djeg kan jo sikkert kjøpe noen rimelige til kun å bruke på sykehuset. Noen tips til hvor jeg kan få tak i crocs/innesko som er rimelige nok til å kaste etter sykehusbruk?

I dag har lillesøster vært veldig rolig. Det har hun egentlig vært de siste dagene.. Synes det er litt ekkelt, men jeg kjenner jo liv, så kanskje litt unødvendig å ringe føden? Og så er det jo normalt å kjenne mer én dag og mindre en annen. Hun ligger med kroppen/ryggen på høyre side, så hun er ikke lenger i den "mest gunnstige fødeposisjonen", men det er det lite å gjøre med ;)

Kjenner virkelig på det at jeg koser meg sånn med Tassen alene for tiden og virkelig tar vare på disse siste ukene, og det er godt å kjenne. Deilig å virkelig sette pris på den siste tiden med kun ett barn, for det er ikke mange ukene uansett til vi har to.. Yikes! Gleder meg skikkelig til å se henne, men godt å kjenne på tilstedeværelsen akkurat nå, for det er jeg vanligvis ikke så god på.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...