Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Huff, det høres veldig slitsomt ut å ikke få sovet ordentlig, spesielt når du er (nesten) høygravid :klem: ( :duskedame: for sistnevnte forresten :jepp: For meg som ikke har gjennomgått svangerskapet, så har det gått utrolig fort!) Jeg husker hvor mye du drømte om en ny og nå er det snart her :jepp: Håper dere finner en løsning på sovingen. Det er sikkert ikke så dumt å søke hjelp utenfra, både for å praktisk hjelp og for å få moralsk støtte.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenk - nå er hun snart her.. Gleder meg masse kjenner jeg, men har lagt fra meg den utålmodighetsfølelsen jeg hadde for et par uker siden, nå som jeg vet at det ikke skjer noe i kroppen. Da kan jeg like gjerne kose meg nå :)

Koselig at du legger igjen spor Becky :klemmer:

Begynte i går å tenke på at jeg gruer meg til hun kommer også. Jeg er litt engstelig for forholdet mellom Tassen og meg.. Det er så godt og vi koser oss sånn sammen (når vi sover;)) og jeg vil ikke ødelegge det. Det jeg er redd for er at vi skal være så slitne at når Tassen trasser så blir jeg mer sint enn nødvendig..

Snakket litt med mannen om det i går kveld og han tenker litt på samme måte, men det er mest jeg som bekymrer meg for det, fordi Tassen er mammadalt og jeg vet det er jeg som kommer til å ta meg mest av henne i starten pga ammingen. Jeg tror nok det kommer til å gå seg til og kanskje går det lettere siden jeg såpass bevisst på det? :klo: Ikke vet jeg, men den følelsen er kanskje normal å ha mot slutten? :sjenert:

Nå drømmer jeg også om rekkehus, så jeg lurer litt på om vi skal få verdivurdering av leiligheten.. Noen av dere som har gjort det uten umiddelbar plan om å selge? Det må være uforpliktende og vi gjør det i såfall for å få en veiledning i hva leiligheten nå kan gå for + hvor mye vi har mulighet å kjøpe for.

Skal også sjekke ut hvor mye vi kan få i lån i andre banker enn der vi har nå.. Synes det er så kjedelig å se etter bolig uten å vite hvor mye vi kan ha råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde verdivurdering for et år siden. Fra obos. Helt uforpliktende, men endel mas i etterkant da ;)

Helt utrolig at du snart er høygravid! Dette svangerskapet gikk fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk - nå er hun snart her.. Gleder meg masse kjenner jeg, men har lagt fra meg den utålmodighetsfølelsen jeg hadde for et par uker siden, nå som jeg vet at det ikke skjer noe i kroppen. Da kan jeg like gjerne kose meg nå :)

Koselig at du legger igjen spor Becky :klemmer:

Begynte i går å tenke på at jeg gruer meg til hun kommer også. Jeg er litt engstelig for forholdet mellom Tassen og meg.. Det er så godt og vi koser oss sånn sammen (når vi sover;)) og jeg vil ikke ødelegge det. Det jeg er redd for er at vi skal være så slitne at når Tassen trasser så blir jeg mer sint enn nødvendig..

Snakket litt med mannen om det i går kveld og han tenker litt på samme måte, men det er mest jeg som bekymrer meg for det, fordi Tassen er mammadalt og jeg vet det er jeg som kommer til å ta meg mest av henne i starten pga ammingen. Jeg tror nok det kommer til å gå seg til og kanskje går det lettere siden jeg såpass bevisst på det? :klo: Ikke vet jeg, men den følelsen er kanskje normal å ha mot slutten? :sjenert:

Nå drømmer jeg også om rekkehus, så jeg lurer litt på om vi skal få verdivurdering av leiligheten.. Noen av dere som har gjort det uten umiddelbar plan om å selge? Det må være uforpliktende og vi gjør det i såfall for å få en veiledning i hva leiligheten nå kan gå for + hvor mye vi har mulighet å kjøpe for.

Skal også sjekke ut hvor mye vi kan få i lån i andre banker enn der vi har nå.. Synes det er så kjedelig å se etter bolig uten å vite hvor mye vi kan ha råd til.

Du kan kontakte en megler og få gratis verdivurdering uten forpliktelser. Da vi solgte sist sa megleren at det bare var å si ifra når vi hadde pusset opp den nye leiligheten vi hadde kjøpt så skulle vi få en gratis verdivurdering. Det skal vi gjøre for å se om vi får gunstigere lån. Så det tror jeg ikke er noe problem :) Det er jo kjekt å vite hva prisnivået ligger på.

Skjønner at du er spent på hvordan det blir med Tassen når jenta kommer, men det kommer sikkert til å gå fint:) Kanskje han vil få en reaksjon i starten, men som regel går jo det fint :) Det som kan være lurt er at dersom du har mulighet så kan du hente han i barnehagen imens baby og mannen din venter hjemme den første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Pupsilure, ditt svangerskap har gått fort!! Jeg syns liksom jeg ble gravid like etter deg, men nå skal du snart føde, og jeg har maaaange uker igjen!! :ler:

Verdivurdering er det bare å hente inn, det gjør meglerne for å prøve å selge seg inn. Hent gjerne fra flere også, summene de kommer til kan variere ganske mye! Sist vi flyttet tror jeg det spriket med i hvert fall 400.000 - og leiligheten ble solgt for enda 300.000 mer enn den høyeste vurderingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at vi kommer til å hente inn litt fra flere meglere.. Og vi skal jo ikke selge umiddelbart, men som sagt så er det litt alright å se hvordan vi ligger an :)

Tenker også forsåvidt som dere, at svangerskapet har gått fort! Men samtidig så har vi vært gjennom så mye at jeg synes det er på tide at det er over snart også ;) Om knappe to uker er hun ikke prematur lenger og det er neste milepæl føler jeg.

Tenker forresten veldig ofte at hun er en HAN om dagen.. Omtalte hun som HAN i nesten fem minutter før jeg tok meg selv i at "oi, det er jo jente!" :fnise: Kanskje underbevisstheten prøver å si meg noe? :opplyser:

Endelig en natt uten leggkramper! :tommelopp: Sov helt til 10:20 i dag, fordi mannen leverte Tassen i bhagen. Våknet i natt og i dag tidlig da de stod opp, men bare det at jeg fikk ligge såpass lenge gjør at jeg nesten akkurat har spist frokost :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Nå spås det vel nedgang i boligprisene, så om man vil ha mest mulig utbytte kan det kanskje lønne seg å tenke på det snart, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det det blir - verdivurdering. Og så blir det taktstmann hvis og når vi selger så vi får jo ingen skikkelig takstering nå, men spennende uansett.

Ja, andres svangerskap går veldig fort ;) Synes Siebaeo og Cypress sine svangerskap har gått fort også! Blir spennende å se/høre hvordan tiden fremover blir. Og ikke minst synes jeg det er skikkelig kort til bryllupet deres Pusla og det er jo dagen jeg blir satt i gang dersom hun ikke har kommet ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med verdivurdering! :jepp: Tror også det vil bli nedgang i boligprisene snart ja - men allikevel går jo fortsatt veldig mye langt over takst, spesielt i byen deres! (Dog mye pga. lokkepriser men..).

Jeg drømmer også om hus nå, er så lei av å ha liten plass!

Så deilig at du fikk sovet/ ligget lenge i senga idag, det gjør godt for kropp og sjel! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye som tyder på at prisene skal ned da? Det er fortsatt boligmangel i Oslo, og det bygges ikke nok i forhold til befolkningsveksten. Uansett, når man først er inne i markedet kjøper og selger man jo i det samme markedet, så så lenge man har råd til å betjene det lånet man har, spiller det fint liten rolle egentlig hvor mye boligen er verdt på papiret.. Spennende uansett å se hva de mener!! Naboene våre her solgte sin leilighet i forrige uke, og fikk latterlig godt betalt for den, så vi blir jo litt nysgjerrige på hva vi selv kunne fått!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at det er spådd nedgang i boligprisene.. Men nå kommer første megler i morgen for å titte og neste på tirsdag. Og først og fremst er dette kun for å få en pekepinn på hvordan vi ligger an og dermed hvor mye vi må ta opp i ekstra lån (og har vi muligheten til det?) Så er det termin og sommeren skal nytes med våre skjønne to før vi for alvor går inn i kjøp/salg prosess hvis det i det hele tatt viser at lar seg gjøre i nærmeste fremtid.

Vi må oppgi felleskostnader (det er vel husleie? :klo:) og ande fellesgjeld. Men hvordan finner vi ut av andel fellesgjeld? Står det et bestemt sted? Vi har prospektet fra da vi kjøpte, men det har helt sikkert endret seg siden den gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en liste over hva som må gjøres før Lillesøster kommer :)

(dersom dere kommer på noe essensielt er det bare å si fra :)

* Vaske klærne hennes

* Vaske dyne og sengetøy

* Montere sprinkelseng, himling og uro (bunnen må justeres høyere)

* Fikse bagdel på Bugaboo vognen + vaske tekstilene

* Pakke fødebag

* Kjøpe inn bleier

* Pakke inn storebrorgave (han får en på sykehuset og en når vi kommer hjem.. Bortskjemt? :fnise:

* Montere stellebord

* Kjøpe og montere lekegrind (tenker på denne)

* Finne frem bilstol + base (evt montere)

* Skrive ønskebrev / fødebrev (yes, det blir det denne gangen, kanskje det hjelper på nervene?)

* Montere vugge + vaske tekstilene

* Lage middager som kan fryses ned og tas opp etter fødsel (vi lagde omtrent ikke middag de første ukene sist og nå er vi jo nødt pga Tassen)

* Omhengsle døren til badet for å få plass til stellebord (skal gjøres av håndtverker som pappa kjenner)

Vet ikke helt hva mer, men føler vi mangler noe.. Dersom dere har noen gode matforslag er det bare å si fra (skrev et innlegg om det under Mat og Drikke også). Føler det kan være en god løsning denne gangen.

Og dersom dere har noen forslag på hva som kan gjøres rundt disse dager er det bare å si fra. Føler at vi bør begynne snart, for det går fort og nå er formen nogenlunde grei til å få gjort litt også. Men så vil jeg ikke vaske tekstiler nå feks, fordi det kan bli støvete innen hun kommer.. Hmmm :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg tror det er et eller annet som mangler, men jeg aner ikke hva :ler:

Men mat har jeg litt forslag til! Lasagne, fiskegrateng, kjøttsaus til spagetti, lapskaus og pytt i panne! Lett å lage store mengder av, lett å varme opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som føler at det mangler noe! Men hva?! :klo: Håper noen andre klarer å se det ;)

Takk for matinput! :spise: Det er notert og jeg skal sette av en dag til å lage litt og fryse det ned. Kommer nok til å bruke flere dager, men det er greit. Og så tenker jeg kanskje lage noe foccaciabrød feks, det er godt å ha til mye av det du nevnte. Og så har jeg jo mannen selvfølgelig, så Tassen skal få mat altså :fnise: Men husker så godt at vi ikke orket å lage, men nå MÅ vi jo. Er bare greit å ha noe klart til de to første ukene feks. Har ikke så altfor stor fryser og vi må jo ha mat i mellomtiden også, men kan holde av en skuff f.eks. Og det du nevnte holder seg vel lenge i fryser også? Tenker dersom jeg lager i løpet av de nærmeste to ukene og hun ikke kommer før i midten av juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Leser dere ikke aviser? :sjokkert: Neida! Det er ikke noe sånn bråhast med å selge altså, men her står det om nedgang i boligprisene som er ventet fra 2015, blandt annet. Det har vært litt skriverier om det i det siste.

Hva slags fryser har du? Om du har sånn fryseboks under/over kjøleskapet, får maten kortere holdbarhet nedfryst enn om du har egen fryseboks. Det blir ikke like kaldt i sånn kjøleskap-fryser. Men jeg tror uansett det skal gå bra til juni altså. Jeg lager hjemmelagede fiskepinner og fryser ned, og fiskesuppe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...