Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Det håper jeg også :) Hva om vi sier 10.30 hvis det går greit for deg Pusla? Sender dere sms hvis formen ikke er god.

I natt har Tassen vært våken fra midnatt til kl.4 ..... Zzzzzzzzz

Passer utrolig dårlig nå som jeg har han på egenhånd! Hadde skikkelig halsbrann i går også, men tror det var fordi jeg spiste litt spicy kylling til middag.

I dag får vi besøk av søstrene mine og så skal vi lage pizza. Greit med litt underholdning for Tassen, men han var veldig grinete da jeg leverte nettopp, så spørs om formen hans er den beste etterpå.. Tidlig natt for oss begge i kveld håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere får sove litt mer inatt begge to! Du får bare slappe av så mye du kan idag! Kos dere masse med besøk og pizza :klemmer:

Har du forresten testet ut Lovehearts mot halsbrann? Funka for meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts funker veldig bra! Også er det godt;-)

Kjedelig å sove lite da, håper det blir bedre i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet ut Loveharts enda, men takk for tips Jesse og Dyregod :klemmer:

Har Gaviscon tyggetabletter, de funker hvertfall en liten stund. Hadde halsbrann igjen i går kveld og tok to sånne, så sovnet jeg uten stort ubehag. Husker jeg hadde drikkeversjonen av Gaviscon da Tassen var i magen og drakk for fulle mugger...! :fnise:

Nå har jeg levert løven min i bhagen for den store karnevaldagen. Syns det er så godt at han får deltatt på sånne ting, for det er jo en morsom opplevelse husker jeg selv. Så i dag skal de gå i tog og vise seg frem, spise boller og frukt og "leke" med en pinata (?). Blir sikkert stas.

Det var allerede 4 spidermen da jeg kom, så håper de sender med riktige barn hjem :fnise:

Vi sov forresten hele natten og fy så godt!! :danser: Jeg våkner jo endel, men så lenge Tassen sover er det ikke like krise føler jeg. I morgen er jeg 24 uker og det var uken jeg fikk nyresten sist, så kjenner jeg gleder meg til den er over.. Har hatt vondt samme sted som nyrestenen flere ganger, men håper det ikke utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pizzasnurrene er nå kvalitetssikra av kjære :fnise: så nå håper jeg formen din er fin i morra. Jeg er også bedre av forkjølelsen så tror ikke jeg skal være smittsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen i dag har vært fin, så forhåpentligvis er den det imorgen tidlig oså. Dersom dere ikke hører noe er det bare å komme kl.10:30 :)

Krysser fingre for en hel natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for i går :) vi hadde det veldig hyggelig, både liten og stor.

og jeg må vel nesten nevne at det venta roser på meg når jeg satt meg i bilen i går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, som Lilletassen surrer om natta..! Han våkner om natten/kvelden og kommer inn til oss, sånn begynte det i oktober da jeg var så dårlig og kvalm. Det har fungert helt ok, men noen netter er han håpløs og er våken i mange timer.. I natt var han våken fra 2-6, natten før fra 2-3.30 og natten før det igjen fra 1-4. Vi blir jo helt søvnløse alle sammen og nå holder det. I dag må vi ut og kjøpe madrass som mannen kan sove på inne på rommet hans, for sånn som vi har det nå funker ikke. Nå må vi ha oss litt søvn før vi setter i gang med juniorseng og en eventuell skrikekur for at han skal sove der inne alene. Mannen dro kl.5 og hadde såvidt fått sove 2 timer, mens Tassen og jeg sov fra 6-8 og jeg føler meg helt mørbanka.

Jeg hadde ikke hjerte til å sende han i bhagen med såpass lite søvn (fra 19:45-02), men jeg ville ikke la oss sove lenger.

Nå verker hodet mitt noe skikkelig, jeg skal til fysio etterpå pga bekkenet og jeg er supertrøtt. Jeg har alltid hatt problemer med å sove på dagen, så spørs om jeg klarer det nå før jeg må dra i 12-tiden. Jeg blir ekstra dårlig når jeg ikke sover; kvalm, svimmel etc.

Håper vi finner en løsning på dette så vi alle kan sove litt før babyen kommer, for da blir det ekstremt lite søvn da også.... Zzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres forferdelig slitsomt ut :klemmer: :klemmer: Man blir utslitt av å ikke sove på natten! Håper det bedrer seg med madrass på gulvet :)

Leverer du han i bhg mens du er hos fysio eller?

Har ikke sovet noe særlig i natt jeg heller, men det er ikke Goffels feil. Umulig å sove når man er potte-tett i nesa, selv med otrivin. Og tre pust med munnen er nok til at jeg må ha vann, og hoster. Håper jeg ikke har smittet dere! Jeg var bare bittelitt rar i halsen på lørdag morgen, hadde aldri trodd det skulle bli så ille, da ville jeg holdt meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverte han istad, men vi måtte sove et par timer først 6-8. Har skikkelig dårlig samvittighet for at han må være der, men jeg hadde ikke orket å ha han hjemme sånn som jeg føler meg. Nå harjeg vært alene med han i nesten en uke (pl.dag i bhagen i går) og på morsdagen fikk jeg kun 30 min i fred før han hyyyylte for å komme inn til meg på soverommet.

Ikke lett for tiden, spesielt når man ikke sover.

Tror ikke vi er smittet, men både Tassen og jeg er litt tett i nesa. Heldigvis hoster ingen av oss og det hjelper. Vi hoster mye begge to når vi blir forkjølte og det varer ganske lenge, så nå håpernjeg vi slipper enda mer sykdom, for nå har vi hatt nok syns jeg.

Tror jeg forresten er 24+3 i dag, men husker liksom ikke nøyaktig dagene før jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit hos fysio. Skal tilbake torsdag og så får vi se hvordan vi gjør det videre. Var ganske grei i bekkenet i dag, så spent og se hvordan det blir fremover.

Nå er mannen og henter Lilletassen og vi har vært og kjøpt madrass som vi setter opp på rommet hans i dag. Vi har skrevet rutineskjema for de neste to ukene og nå skal Tassen og jeg opp kl.7 hver dag uansett, så kanskje han blir trøtt nok til natten. Foreløpig har han fått lov til å sove fordi jeg er hjemme, men stort sett har han våknet rundt 7 uansett. I tillegg skal vi innføre et fast tidspunkt å hente hani bhagen på, fast middagstid, bading, kveldsmat og legging. Flere ting har vi hatt rutine på før, men så ender vi oppm butikken etter å ha hentet han og da sprenger det skjemaet.

Vi har også kjøpt Rorri Racerbil sengesett til han, så hvis han sover i sengen sin hver natt til fredag feks, så skal han få det. Eller hvor lang tid syns dere det bør gå? Tenker også at han kan få stjerne/klistremerke for hver natt han sover i egen seng. Starter i kveld, så håper jeg vi alle sover litt bedre i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå 24 uker og 3 dager på vei:

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. september 2012

Hjertet begynner å slå: 3. oktober 2012

Embryoet beveger seg: 27. oktober 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 3. november 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. november 2012

Risiko for spontanabort avtar: 17. november 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24. november 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. desember 2012

Fosteret svelger og tisser: 15. desember 2012

Tid for ultralyd: 22. desember 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. desember 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. januar 2013

Fosteret begynner å høre: 2. februar 2013

Du er nå 24 uker og 3 dager på vei: 12. februar 2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. mars 2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. april 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 13. mai 2013

Antatt termindato: 3.juni 2013

Ikke mange ukene heldigvis til 9 av 10 barn overlever om de blir født.. :hjerte:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, stakkars dere! :( Ikke noe rart du er dårlig med så lite søvn..! :kose: Hva gjør dere når han er våken da? En madrass på rommet er sikkert lurt.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den nye taktikken høres klok ut :jepp: De nettene tulla har liggi i senga vår, har det vært det samme, så vi har heller lagt oss på feltmadrass der inne. Det er heldigvis ikke ofte det har vært nødvendig, og hun roer seg raskt.

Vi har også merket at rutiner er viktig på hverdagene etter barnehagen. Da er tulla så sliten at der beste er faste rutiner og ikke så mye sprell.

Lykke til, dere fortjener gode netter nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste rutiner er alltid godt å ha på de små, synes det høres bra ut det dere har tenkt nå.

Kan du ikke lage ett belønningsystem med Rori da? lag en bane på et ark som er formet som en oval cirkel........og lag 7 stop på veien.....hvor han får klistermerke for hver dag(rorri tema kanskje).........når han runden rundt så får han belønning av et slag.

ville ikke sagt til han hva det er han får da, for trenger ikke være store saker.....men morro sånn første gangen at han får som du har kjøpt så han forstår opplegget?

Uff håper du snart får sove mer. Hva er det han gjør når han er våken da, gråter han eller er han våken og vil starte dagen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...