Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hurra for Siebaeo som også er gravid :danser: Kjempe koselig at flere av oss får oppleve den deilige kvalmen :fnise: Jeg gir gledelig over den til deg Siebaeo :fnise:

Hurra! :nigo: Har ikke så veldig lyst på den kvalmen din :fnise: Så langt ikke kvalm, men jeg er jo bare så vidt befrukta! :ler: Håper prikken sitter så jeg får følge deg hele veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sverger til Reima, men jeg bruker bare tynn dress og varierer tykkelsen på ulldressen inni, så da blir det ikke mer enn én dress i året, når han ikke vokser så voldsomt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker 92-98 på de fleste tingene faktisk, så den blir nok litt liten Pupslure, men tusen takk for tilbudet :Nikke: Mannen har faktisk tatt med seg sinte Lilletassen til Babyshop nå for å kjøpe en Reima tec dress til 1099kr. Fant ut at det ble for mye styr og vi har ikke mulighet å vente på å få dressen i posten fordi den har vært for liten en stund allerede :sjenert: Uff, føler meg fæl som ikke har prioritert det tidligere, men det har skjedd så mye den siste tiden og vi har rett og slett ikke fått ut fingeren før nå.

Håper du slipper å bli kvalm Siebaeo, men dersom du blir set er det for en god sak (sier jeg som har kastet opp gjennom hele tiden foreløpig... Gleder meg til jeg kan glede meg skikkelig!)

Fortell meg gjerne om den bim testen, den hørtes spennende ut.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bim testen nå og bim storken tror det blir jente :fnise: Tror det der blir hipp som happ, men her er testene jeg har tatt foreløpig.

Bim testen : jente

Kinesisk fødselskart NR.1 : gutt

Kinesisk fødselskart NR 2 : jente

Ringtesten : jente

Utover det begynner jeg å tro det er en gutt jeg venter,, de fleste i familien tror nok det og jeg tror jeg hadde EL litt senere enn 10.sept, så da er det trolig gutt ift når vi hoppet til køys. Spennende blir det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, det har jeg aldri hørt m engang! Måtte Google nå da og den er anbefalt fra uke 15 :fnise: Utrolig morsomt.. Alt rart man kan gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk ganske skummelt! Men stod ute, og hadde på meg munnbind :fnise: Og løp inn så fort jeg hadde helt det oppi. Plumbo er skummelt! Sist jeg helte det i vasken var det plumbo overalt i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, da gidder jeg ikke teste med plumbo, for det ble jo feil for deg ;)

Har kjøpt denne dressen http://www.babyshop.no/tekstiler-for-mor-og-barn/dresser/temper-vinterdress-bla

Kjøpte står 98, så den ser skikkelig stor ut, men bedre at den er litt stor nå og heller passer lenger. Syns sånt koster aaaaltfor mye, så nå får den vare litt!

Nå har mannen dratt på julebord og Lilletassen og jeg er alene hjemme. Jeg ble skikkelig sint på han istad og kjente pulsen gå i hundre. Det kom etter at han har hylt fra vi stod opp til middag og til slutt kjente jeg lunta var oppbrukt. Fikk skikkelig dårlig samvittighet og redd fordi jeg kanskje hadde hisset meg sånn opp til at jeg spontanaborterer... Men sånn kan man jo ikke tenke. Jeg bare kjenner at set tar skikkelig på å ikke snakke med noen andre enn mannen og Lilletassen, samt at jeg ikke har vært utenfor døra lenger enn barnehagen som ligger omtrent ved siden av leiligheten vår. Kjenner jeg lengter så utrolig etter å bli bra igjen og få tilbake livet mitt rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at lunta er kort når du ikke har vært ute på så lenge, jeg kjente skikkelig på det sjøl de ukene jeg har vært sperra inne her. Men både Lilletassen og babyen i magen tåler en trøkk, det er jeg sikker på - det er ofte verst for mammahjertet :kose:

Verdt å merke seg to seinere, er barnehagepakka til sportmann, den koster 600 kr og inneholder både vinterdress, regndress og fleecedress. Tulla fikk den av mormoren sin og den virker helt ok, men i str 98 så vi har ikke tatt i bruk vinterdressen enda da. Fleecen og regntøyet er iallefall bra!

Kos deg i kveld og slapp godt av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset, det kan jeg sjekke ut :) Vet at svigermor hadde lyst å kjøpe dress til han, men nå kunne vi rett og slett ikke vente mer.

Nå har vi kranglet skikkelig igjen etter at han sparket meg skikkelig hardt i magen mens jeg skiftet bleie på han. Han er i super dårlig humør for tiden og det er jeg også = dårlig kombo.

Nå roper han på meg fra rommet sitt og jeg håper virkelig jeg slipper å høre på det i hele kveld når jeg har kvelden for meg selv. I morgen skal han være hos moren min i noen timer og da føler jeg at jeg griper etter siste strå.. Han kommer sikkert til å kose seg, men jeg er ikke super komfortabel med at han er der over lang tid. Mannen og jeg fikk pratet litt istad om hvor lite vi faktisk har pratet med hverandre siden jeg ble dårlig og vi har nesten ikke snakket sammen fordi Lilletassen krever alt. Han er supertrassig og nekter å gjøre noe av det vi ber om. Er det flere som har det sånn eller er vi bare veldig uheldige for tiden?

:sjenert: (Føler meg slem når jeg skriver dette om barnet mitt, og jeg elsker han mer enn noen annen, men han kan irritere meg gul også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare alderen :kose: Nesten hver dag legger Goffel seg på magen på gulvet hjemme eller i bhg og hyler. Det er stort sett bare fordi han f.eks. ville ta på jakke før skoa eller noe sånt dumt :roll::fnise: Jeg har lært meg mange triks, og klarer å avverge og bryte endel ganske fort. Men det er slitsomt ja! I stad tok han telefonen min fra vesken selv om jeg sa nei, og han mistet den på flisene i gangen, og da jeg skulle ta den tilbake ville han ikke slippe, så skjermen ble gnidd mot sanda i gangen. Og så legger han seg på magen og hyler. Du kan tro jeg ble sint!

Hva er det som gjør at dere havner i situasjoner da? Hva pleier det å starte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er som Pupsi sier, veldig vanlig i den alderen de er inne i nå. Det er endel reaksjoner på nei og ikke få viljen sin her også, men tulla gjør det uten en lyd da heldigvis - men med veeeeldig tydelig kroppspråk. Har hørt om mange som sliter med trass nå, så det er nok helt normalt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skrev jeg akkurat skikkelig langt innlegg på iPadden og kom nær slette knappen... Det er virkelig ikke min dag i dag og jeg har bare lyst å legge meg.. Fy søren..

Kort fortalt så begynner det ved at han vil en ting, eks se tv eller at jeg bærer han mens jeg gjør noe annet og vi nekter han det. Jeg går ned på hans nivå og forklarer hvorfor han ikke får lov og da blir han kjempe sint og stort sett slår den som nekter. Ift sparkingen begynner det ved at vi skifter bleie når han enten ikke vil ha ny bleie eller så skal han tulle. Han er sterk og det gjør vondt, så vi blir skikkelig sinte.

Hva er dine triks og metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sparke ved bleieskift gjør tulla også, og det gjør skikkelig vondt men hun bare ler. Jeg får ikke gjort så mye annet enn å være konsekvent og prate litt strengt til henne og si at det ikke er lov å sparke og at det gjør vondt. Synes det har blitt bedre i det siste, egentlig og hun har forstått at jeg har vondt i beinet og hatt veldig respekt for det. Virker som hun tar poenget når jeg er oppriktig og tydelig når jeg prater til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han f.eks ser noe godteri eller peker på skapet der han vet det er godteri og skriker at han vil ha/prøver å ta, har jeg begynt å si "du vil ha godteri, Goffel vil ha godteri, du har lyst på sjokolade, du ville ha godteri" Mange ganger, kanskje 10.... Da roer han seg helt ned og sier bare ja etterhvert. Og da er han såppas rolig at han godtar svaret mitt om at det ikke er lørdag f.eks. Eventuelt ber jeg han om å spørre pent, og da roer han seg litt og spør: kan jeg få godteri? Og da hører han også stort sett på meg, og godtar at jeg svarer nei.

Trikset er å roe situasjonen. Hvis jeg begynner å prate masse om hvorfor han ikke får, mens han skriker, er han ikke åpen for å høre på meg, og det blir hyl og skrik og tårer i lang tid.

Ellers lar jeg han f.eks få åpne døra igjen, for å så lukke den, hvis problemet var at jeg lukket døra som han ville. Da roer han seg. Men hvis jeg bare sier at "nå har mamma gjort det allerede" så kan han skrike for det i et par minutter.

Jeg prøver å være litt i forkant, se hvilke situasjoner som kan bli et problem.

Når det gjelder f.eks sparking/snuing på stellebordet holder jeg han rett og slett fast. Han vet at jeg gjør det, og misliker å bli holdt fast, så kan nesten bare si at hvis han ikke gir seg så holder jeg han fast til han har roet seg. Innimellom hyler han i 2-3 minutter mens jeg holder en arm fast med hver hånd, og legger overkroppen mot han. Jeg prøver ikke å bytte på han da, det er helt umulig, jeg venter til han har roet seg. Er nøye med å forklare han hvorfor jeg holder, og at han SKAL bytte bleie. At jeg skjønner at han syns det blir en ubehagelig situasjon, og det syns mamma også. Hvis han ikke hadde sparket sånn, så hadde vi sluppet alt sammen, og heller hatt det hyggelig. Når han da roer seg er han veldig blid, og jeg roser han masse for at han roet seg ned, og sluttet å sparke/vri seg.

Hvis han tuller og skriker ved matbordet og ikke vil gi seg etter noen advarsler sier vi fra at vi går ut av rommet, og kommer tilbake når han har roet seg. Vi går ut av kjøkkenet og står akkurat slik at han ikke ser oss. Først blir han kjempesur, og hyler enda mer. Men så roer han seg, og da kommer vi tilbake med en gang, og alt er bra.

Det er slitsomt mens det står på, men jeg syns det har blitt bedre i det siste. Skriking på kjøkkenet eller ved bleieskift skjer et par ganger i måneden kanskje. Jeg tror han har oppdaget at vi er konsekvente, og at enkelte ting aldri er lov. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord begge to :klem: Mange bra tips der Pupsilure. Jeg skal prøve å tenke på det neste gang (imorgen tidlig..) og gå fra bordet hvis han ikke oppfører seg. Høres ut som Tulla og Goffel begge er noen ganger som Lilletassen, og det er jo litt godt å høre ettersom jeg flere ganger har lurt på hva det er vi gjør galt. Jeg tror problemet hos oss den siste tiden ligger i at jeg ikke har hatt noe overskudd eller energi i det hele tatt og mannen har hatt kort lunte som har veldig fysisk jobb og må gjøre alt her hjemme.

Blir deilig å få litt avlastning imorgen og så vi bli flinkere til å låne han bort til tanter og onkler. Synes bare det er vanskelig å spørre om de kan ta han noen timer hvis vi ikke skal noe, vil liksom ikke bry de. Og ingen annen enn mamma spør om å få låne han heller, så da blir det jo sånn deretter..

men jeg skal ta disse rådene til meg og jobbe med det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...