Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Pupsilure, det går bra :) Jeg er i grei form i dag, men for et par dager siden var jeg skikkelig dårlig og det er omtrent annenhver dag nå.. Men det går fremover og mandag er jeg i uke 10 :danser:

I dag er jeg skikkelig trist kjenner jeg... Mannen dro i dag tidlig på tur med broren sin og svigermor hentet Lilletassen for en halvtime siden og skal ha han til søndag.. Det er jo deilig, men jeg savner gutta mine noe fryktelig allerede og er litt ekstra i det sentimentale hjørnet i dag.. Grått flere ganger i dag og greier.. Så tullete!

I kveld skal jeg bare slappe av og se akkurat det jeg vil på tv og sove så lenge jeg vil i morgen.. Det er omtrent 4 år siden jeg har vært fullstendig alene hjemme tror jeg.... Herlighet, er det virkelig så lenge?? Jaja, skal vel ikke klage da vel, for det blir vel omtrent like lenge til neste gang.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er trist å være uten gutta dine. Du får nyte helga godt du kan og slappe godt av :klemmer:

Synd vi er satt ut av spill begge to! Vi får ta igjen litt skravling når helsa blir bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt!! :) gleder meg til å høre mer om bryllup og planleggingen ;)

Vurderer om vi skal si det til mannens familie neste helg.. Da er det dåp for kusinens barn og det kan være greit si fra ift om jeg er dårlig.. Samtidig er jeg kun i uke 10+6 da, uke 11 dagen etter, så det er jo sånn sett en uke for tidlig.. Og i tillegg vil jeg ikke crashe dåpen liksom, men tenkte kanskje ringe kusinen hans dagen i forveien og gi beskjed...

Noen synspunkter og innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt kusine hans dagen før og om hun synes det er ok, kan dere fortelle det i dåpen. Går det galt nå, så gjør det kanskje ikke noe om flere vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant.. Kusinen hans mistet før denne babyen, så jeg kan alltids prate med henne om jeg mister.. Tror ikke det går galt, men man vil jo ikke si det for tidlig til folk heller.. Har ikke sagt det til flere enn tanten min siden vi fortalte det til pappa ikke 5, jo og den eldste søsteren min faktisk.. Ellers er det ingen som vet det.

Føler at vi kanskje bør vente til ul 22.nov, men det er halvveis i uke 12, så vet ikke om vi klarer å vente med det såpass lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er litt en sånn sak hvor dere må føle på det sjøl. Noen synes det er greit å fortelle tidlig og å ha noen å få støtte fra om man mister, mens andre trenger å vente litt for sin egen del. Vi ventet til etter privat ul med å fortelle til andre enn søs, men det var vel i uke ti. Gjør det som føles rett for deg og mannen :klemmer: Lilletassen røper dere ikke han da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er nok mulig, for han avslørte det til tanten min, men vi hadde tenkt å fortelle henne det uansett da..

Han begynte å åpne genserjakken min da vi snakket om han som baby, sikkert fordi han tenkte at det er baby der.. Gode gutten min :hjerte:

Får snakke med mannen om det og se hvordan formen er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne sammenligne symptomer fra forrige svangerskap med dette. Moro å se hva som er likt og hva som vet. Er annerledes.

Svangerskapet med Lilletassen:

* veldig graving på biff i første trimester før jeg ble kvalm

* Mye halsbrann og vann på slutten

* veldig kvalm, men selv om jeg kastet opp trengte jeg ikke kvalmedempende

* sykmeldt 100% i to uker og så 50% i fire uker pga kvalme i første trimester. Kvalmen kom i uke 8 ca.

* Mye sexlyst

* Veldig søtsug (kaker, alt søtt...)

Svangerskapet med Lillesøster/Lillebror

* Kvalme i uke 5. Sykmeldt 100% i uke 6 i fire uker. Innlagt på sykehus pga dehydrering og bruker kvalmedempende ved behov

* Absolutt ikke lyst på rødt kjøtt

* Veldig lyst på frukt og til tider grønnsaker

* Veldig svimmel til tider, både når jeg reiser med og når jeg sitter stille

* Veldig lyst på leverpostei nå i uke 9-10 :fnise:

* Null sexlyst foreløpig.. Hatt oss kun 1 gang siden vi fant ut at jeg var gravid 22.sept... :sjenert: (stakkars mannen...!)

Dette er foreløpig status, men det er nok mye ved første svangerskap jeg ikke husker i dag og mye i dette svangerskapet jeg ikke har vært gjennom foreløpig.

Noen som kjenner igjen symptomer? Er skikkelig spent på hvilket kjønn det er og nå begynner mannen å bli skikkelig spent også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte forresten nettopp 5 sånne leverposteilokk på Stabburets sider. Maks 5 per husholdning per døgn, så da kjørte jeg liksågodt på :) Ble 3 bilder av kun Lilletassen, ett av han og mannen og ett av han og meg. Tenkte mormoren hans skal få et lokk i julegave (ved siden av andre ting da :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne sammenligne symptomer fra forrige svangerskap med dette. Moro å se hva som er likt og hva som vet. Er annerledes.

Svangerskapet med Lilletassen:

* veldig graving på biff i første trimester før jeg ble kvalm

* Mye halsbrann og vann på slutten

* veldig kvalm, men selv om jeg kastet opp trengte jeg ikke kvalmedempende

* sykmeldt 100% i to uker og så 50% i fire uker pga kvalme i første trimester. Kvalmen kom i uke 8 ca.

* Mye sexlyst

* Veldig søtsug (kaker, alt søtt...)

Svangerskapet med Lillesøster/Lillebror

* Kvalme i uke 5. Sykmeldt 100% i uke 6 i fire uker. Innlagt på sykehus pga dehydrering og bruker kvalmedempende ved behov

* Absolutt ikke lyst på rødt kjøtt

* Veldig lyst på frukt og til tider grønnsaker

* Veldig svimmel til tider, både når jeg reiser med og når jeg sitter stille

* Veldig lyst på leverpostei nå i uke 9-10 :fnise:

* Null sexlyst foreløpig.. Hatt oss kun 1 gang siden vi fant ut at jeg var gravid 22.sept... :sjenert: (stakkars mannen...!)

Dette er foreløpig status, men det er nok mye ved første svangerskap jeg ikke husker i dag og mye i dette svangerskapet jeg ikke har vært gjennom foreløpig.

Noen som kjenner igjen symptomer? Er skikkelig spent på hvilket kjønn det er og nå begynner mannen å bli skikkelig spent også..

Jentebaby! Vedder 100.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper også jente, men mitt første trimester ligna egentlig mest ditt første svangerskap. Og vi fikk jo ulikt kjønn, så det er jo bingo dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt sant Pusla... Det er jo 50/50 og størst sannsynlig å få gutt ift prosentdeler osv har jeg lest.. Og sannsynligheten er størst for å få samme kjønn andre gang, tredje gang osv.. Snakket nettopp m mamma på tlf og fortalte henne det, og hun tror også det er gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut at jeg ønsker meg ring NR 2 fra venstre øverste linje, av mannen i julegave :) Har ikke sett den i butikken da, men ser veldig fin ut her hvertfall..

http://www.mestergull.no/no/nettbutikk/?template=productSearch&templatefolderid=53&_ips_encoding=UTF-8&brand=-1&product_group=-1&product_type=Ring&material=S*lv&price=-1&query=#page=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og parkas, men vet ikke hvilken enda.. Vil prøve den først, men butikkene er ikke akkurat for meg for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt det spørsmålet hengende over meg i en mnd allerede, men jeg bør ha litt mer på listen synes jeg... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...