Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Brannmann Sam er helten her og :)

Skjønne Lilletassen som forteller alle at mamma har baby i magen :fnise:

Det er godt at du er sykmeldt, for du har virkelig ikke noe i hverdagen å gjøre i det hele tatt med den formen der. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er formen, Dine? :klemmer::klem:

Her er forresten linken til den puten. Er fra samme selger som jeg kjøpte av. Tror den har blitt litt dyrere siden jeg kjøpte den, mener jeg kom under 200 kr :klo: Uansett verdt pengene, min har nå blitt brukt hver eneste natt i ca 2,5 år, og den er akkurat like fin som da jeg kjøpte den. Den er godt fylt, holder fasongen godt og er kjempegod! :tommelopp:

http://www.ebay.co.uk/itm/MATERNITY-NURSING-PILLOW-CASE-MUM-BABY-SUPPORT-COMFORT-/180724821661?pt=UK_Baby_Maternity_Pregnancy_MJ&var=&hash=item6fc4606c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine :klem: Hvordan går det med deg?

Vi hadde kanskje snakket om å gå tur eller møtes eller noe i morra..? Hvis jeg ikke husker helt feil? :klo:

Men formen er kanskje ikke helt der.. ;) Jeg har en avtale klokka 14. men om du er innstilt på det stiller jeg hvorsomhelst i morra formiddag! (så fremt jeg er ferdig til å sette meg i bilen rundt 14) Hvis ikke stuller jeg i heimen og håper på treff en annen dag! :)

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure, Siebaeo og Pusla :klem:

Beklager, men her har det vært veldig stille den siste tiden.. Jeg har vært skikkelig dårlig og etter litt flying til og fra legen endte jeg opp på Ahus med innleggelse og det hele.. Var der ikke mer enn halvannen dag, men jeg fikk intravenøst og kvalmedempende som hjelper og jeg har endelig klart å holde på maten! Jeg merker jeg er fryktelig trøtt og sliten, så jeg holder mesteparten sengen eller sofaen, og jeg blir utrolig sliten av å være sammen med Lilletassen.. Får skikkelig dårlig samvittighet, men jeg må bare prøve å tenke at det er en liten periode forhåpentligvis og at det går over snart.. I morgen er jeg 8 uker på vei og da er det vel ikke mange ukene igjen håper jeg..

Orker ingenting og kjenner at å dusje og skifte klær er uutholdelig nesten.. Så need less to say at jeg føler meg skikkelig fæl for tiden og gleder meg til det hele går over.. Vi hadde en mini UL på sykehuset onsdag kveld og da så vi at det kun er èn og at hjertet banker :hjerte: Så håper jeg at de kvalmedempende jeg går på nå ikke gir skade på barnet og at alt går bra.. De sier jo at det er liten sannsynlighet for skade selvfølgelig, men man vet jo tross alt ikke...

Gikk ned 4 kg på to uker, men nå virker det som vekten holder seg og jeg har jo ikke kastet opp siden onsdag kveld/torsdag morgen, så det er jo bra :)

Håper alt er bra med dere og så får vi ta igjen treff når jeg er bedre tror jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å lese at det har vært så ille :klemmer: håper de kvalmestillende hjelper litt og at de verste ukene snart er over!

Så herlig med et bankende hjerte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det var da voldsomt så dårlig du skulle bli :( Godt du endelig får noe for det! Var du like dårlig i første svangerskap?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, jeg får litt dejavu når du skriver det som har skjedd :( føler utrolig med deg snuppa.....Håper det går bra om noen uker.

Om jeg skal si noe ville jeg forsøkt å ikke tenke på hva evt en medisin kan gjøre med fosteret. Legene gir ikke lett ut noe som helst legemiddel til gravide sålenge de ikke tror det er absolut nødvendig. Barnet har det ikke bedre om det ikke finns noe næring å vokse på.

sender en diger klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Dine, så fælt!! Håper du blir bedre av medisinene - eller helst at kvalmen gir seg helt av seg selv snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Offameg! Her var det og grusomt 9fullgåtte uker, og samboer måtte ta T,jeg klarte jo ikke bevege meg. Føler sånn med deg!

Du..,ingen leger anbefaler noe som helst reseptbelagte medisiner osv når man er gravid,men kvalmestillende midler er ikke det verste sa min lege,og må man så man,hvis man skal klare de små tingene som å gå på do,drikke, ha en samtale med mini osv!

Hang in there,dette blir bedre,jeg har en god feeling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var heldigvis ikke like ille sist.. Var kvalm og kastet mye opp, men det begynte i uke 8 ca, der jeg er nå, og varte til uke 12-13. Denne gangen begynte det i slutten av uke 5 og de siste par dagene er jeg faktisk bedre.. Kastet opp søndag igjen flere ganger, men nå har jeg ikke kastet opp siden søndag kveld eller tatt pillen verken mandag, tirsdag eller i dag.. Det er utrolig deilig å endelig holde på maten, men jeg fortsetter å gå ned.. Nå er jeg ca 4 kg unna der jeg var på 3 mnd kontrollen med Lilletassen og det er jo slett ikke gærent.. Ettersom jeg la på meg 30 kg med han, så har jeg jo klart å komme ned endel heldigvis. Men det bekymrer meg selvfølgelig at jeg er i såpass fin form, for da tenker jeg jo at kanskje lillebror/søster der inne ikke lever lenger... Men det er vel vanlig at det går såpass opp og ned kanskje, dere som har vært såpass dårlige? Husker ikke hvordan det var med Lilletassen, om det gikk opp og ned, men jeg har jo ikke blødd noenting eller hatt vondt, så jeg må vel bare ta det med ro og tenke at det ikke er noe galt.. Kanskje jeg skal ringe jordmor og høre...? :klo: La akkurat igjen beskjed hos jordmor om at hun kan ringe meg opp igjen... Greit å få snakket med profesjonelle som kan roe ned engstelige gravide :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normalt at symptomer går opp og ned. De færreste er kvalme og dårlige i lang tid :) Men, snakk med jordmor, det høres lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er helt sikkert ok!! Nå som dere har sett et bankende hjerte, er det liten sjans for at det går galt!! :tommelopp: Fikk du snakket med jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mindre sjanse for å miste når du har sett et bankende hjerte ja! Jeg har sett den prosenten en gang, men nå fant jeg den ikke igjen.

Håpermdu fikk pratet med jordmor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg snakket med jordmor :) Hun beroliget meg og sa at hun ikke synes jeg skulle være bekymret. Men hun kan jo nesten ikke si noe annet heller. Magen vokser og jeg velger å tro at alt er ok :Nikke: På torsdag tror jeg det var, da hadde jeg litt vondt i magen, men ganske sikker på at det var luft. Fy søren så ubehagelig det er når man er forstoppet og oppblåst... :sjenert:

Nei, nå har jeg fokusert på altfor mye negativt de siste ukene, så fremover har jeg lyst å prøve å unngå det negative, så blir det litt hyggeligere å lese her inne også :kose: Formen er bra i dag, så det er jo noe å være positiv over :)

Prøvde tre gravidbukser jeg har fra Lilletassen og de passer faktisk :danser: Det hadde jeg aldri trodd.. Men de hadde ikke passet hvis jeg ikke hadde gått ned de kiloene, det skal sies.. Så nå trenger jeg ikke haste i butikken for å finne noe hvertfall. Magen er faktisk såpass stor at både mannen og jeg ser at jeg er gravid, men nå skal vi fortelle det til tanten min i morgen, så blir spennende å se hva hun sier..

Lilletassen går rundt og sier: "Babyen komme ut, jeg få sæks" som betyr "Når babyen kommer ut av magen til mamma, så skal jeg få kjeks" :fnise: Har hatt mariekjeks ved sengen i flere uker nå og jeg har lovt han at han skal få kjeks når babyen kommer ut, så det sier han ganske ofte med stor selvfølgelighet. Utrolig søtt! Eller på lørdager, det har jeg også lovt, hehe.

Han er veldig i syngemodus for tiden. Synger alt fra Brannmann Sam, Blomster små (som jeg lærte av Pupsilure, hvis jeg bare husker teksten riktig...) til Dyrene i Afrika og andre barnesanger. Utrolig koselig å høre han synge mens han styrer og steller med lekene sine. Han er veldig trassete for tiden, men vi blir beroliget i barnehagen som sier at dette er helt normalt og alle barna på den alderen er sånn. Noen ganger har vi tenkt at dette kan da ikke være normalt, men det er nok fordi vi ikke har vært gjennom det før tenker jeg :sjenert: Vi storkoser oss om dagen nå som jeg klarer å sitte oppreist og tar de positive dagene uten mye kvalme med oss og koser oss med det. Heldigvis har jeg en flink mann som steller med oss alle tre og gjør sånn at jeg får mulighet til å hvile.

Nå er de sammen med pappan min og skifter dekk. Klarer ikke ha Lilletassen alene mer enn en time kanskje, så han er med. Men det var helt greit, for han gledet seg skikkelig til å se bestefaren sin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte forresten nettopp den puten du anbefalte Pupsilure :Nikke: Måtte opprette ny profil på Ebay fordi jeg ikke husker passordet til den gamle og det er jo helt håpløst å finne frem det..

Ser etter figurer til Lilletassen og julekalender også.. Har sendt et par mailer til en selger som selger Brannmann Sam figurer, biler osv. Det hadde nok vært populært tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en oppdatering fra deg :nigo: Gleder meg til å se deg med mage igjen :yvonne: Det er så koselig at du er gravid! Når skulle du ha ul igjen?

Morsomt med Lilletassen som skal få kjeks :ler: Tror ikke han skjønner hvor lenge han må vente :ler:

Bra at du fikk kjøpt den puten, for jeg er superfornøyd med min :)

Morsomt at dere synger sangen jeg lærte deg ;)

Blomster små, gule, blå

Titter opp fra marken nå

Vinker til ********lill

For han er så snill :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...