Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Ja, det er ganske fantastisk... Håper bare det slår, ettersom jeg ikke kjenner særlig tegn og det har sluttet å stikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjerteslag :hjerte:

Det er vel ganske normalt å ikke kjenne så mye tilgraviditeten de første ukene. Jeg kan jo ha glemt det, men tror ikke jeg hadde noe særlig stikking. Men så i uke seks kom jo kvalmen, og det er jo et tegn selvom der ikke er så morsomt ;)

Det er usikre uker nå, men tida går fort og plutselig har du mage og spark og alt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til spark altså :hjerte:

Nå kastet jeg nettopp opp for første gang.. På jobb.. Heldigvis på toalettet da :fnise:

Kjente meg kvalm helt fra jeg stod opp og brakk meg noen ganger hjemme. I dag skal jeg være ca.5+5 tror jeg og jeg tror ikke jeg begynte å bli kvalm før uke 7 med Lilletassen.. Jaja, det er jo ikke store forskjellen, men jeg håper jeg orker å fungere denne gangen. Forrige gang ble jeg sykmeldt 100% i to uker og 50% i 4 uker pga kvalmen. Håper det går bedre denne gangen, men det lover jo ikke godt. Jeg må si kvalmen er litt mer velkommen akkurat nå, ettersom jeg ikke har kjent særlig til stikkinger eller noe.. Har vært sliten og trøtt, verking i korsryggen, sterkere luktesans og mer sulten/fysen. Nå som kvalmen har begynt tror jeg nok at ting går i riktig retning hvertfall.. Og tanken på at et hjerte banker der inne er jo fantastisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Galdkvalme som jeg kalte det da jeg gikk gravid og hadde "savnet" symptomer. :fnise:

Min teori er jo at du får jente denne gangen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia. Jeg ble sä ekstremt kvalm,at legen mätte skrive ut resept på kvalmestillende til meg. De hjalp masse!

Tipper jente jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg var superkvalm og dårlig da jeg gikk gravid med Lilletassen (første trimester og litt uti andre), så jeg stoler ikke på det med "kvalme gir jente" greiene altså.. Har deg på jente Siebaeo og gutt på stesvigerfar.. Så 50/50 foreløpig og jeg har ingen peiling på om det er gutt eller jente kjenner jeg... Var nesten sikker på jente først, men så gikk jeg over til gutt. Og nå vet jeg ikke.. Kanskje det er to...? :sjokkert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke at du hadde tippet også Luremegpå.. Ok, kanskje jeg burde lage en tippeliste...

Siebaeo - jente

Stesvigerfar - gutt

Luremegpå - jente

Marmot - gutt

Pusla - jente

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jente fordi du ble gravid så pass lenge etter at ehm.. mannen hadde vært der :fnise: Jentesvømmere er de seigeste svømmerne! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt Marmot :) Jeg tror nesten mer gutt jeg også, men han er hjertelig velkommen han også selvfølgelig :hjerte:

Ja, du har rett i det Siebaeo... Vi skjønner ikke helt hvordan det kan ha gått, men EL kan jo ha vært senere og dermed dagen jeg kom hjem fra USA feks.. Den 13.sept. Jeg vet ikke jeg.. Spennende er det hvertfall!

Oppkast runde nr.2 er overstått og jeg ble kvitt nøtter som jeg hadde spist.. Uff, skikkelig udigg.

Daglig leder som jeg jobber tett med og var den første jeg fortalte det til sier han ser på meg at jeg er dårlig. Skjønner han godt, jeg synes selv jeg ikke ser så fresh ut, og det skal visst tale mot en jente (de stjeler moren sin skjønnhet.. Min er hvertfall helt borte..) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på senere EL, fordi det er så utrolig usannsynlig at sædcellene har overlevd så lenge. Det kan skje i teorien, men veldig usannsynlig. Det blir veldig, veldig spennende når du har vært på ordinær UL, kjenner jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg var veldig kvalm og lite vakker i syv av ni måneder og fikk jo jente :jepp: Tipper jente jeg, men det er jo kjempestas med en baby uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det blir det. Synes det er helt utrolig at de har overlevd såpass lenge jeg også, men hadde jeg EL tidligere enn 10.sept så kan de jo ha overlevd 2-3 dager og EL var på den tiden feks. Hadde negativ EL test dagen jeg kom hjem og ikke særlig symptomer da heller, men kjente skikkelig stikkinger og murringer den 10. Det er det jeg baserer det på i og med at jeg bestemte meg for å ikke teste mens jeg var bortreist..

Fryktelig spennende det her!

Lilletassen kalte bamsen sin søster i dag tidlig.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig. Det lover ikke godt, for videre kvalme altså. Men godt for svangerskapet. Har du mulighet til å sette ting i kjøleskap på jobb? Kaldt vann med kullsyre var det som hjalp meg best da jeg kastet opp, sammen med salt lakris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...