Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jobben din taper vel i grunnen ingenting på å ha deg i permisjon, i og med at det jo er NAV du får penger fra (kan aldri tro at en så liten bedrift velger å forskuttere foreldrepenger) og hvis de i utgangspunktet ikke er sikre på om de har råd til å ha deg der, så er det vel på en måte positivt for de om du går ut i permisjon? :klo:

Håper virkelig dere finner ut av hvordan dere vil gjøre det :klemmer:

Skulle til å skrive det samme. For jobben din er det jo bare "bra" om du blir borte en stund i permisjon, de betaler jo ingenting for deg i den perioden, samtidig som de får tid til å kanskje stable bedriften litt på beina. Jeg ville bare kjørt på med prøve-planene deres jeg!! Så kan du evt bruke permisjonstiden til å se deg om etter en annen, mer stabil arbeidsplass hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ikke sett det sånn.. De tok meg med ut i går etter jobben på et glass vin for å fortelle meg at de gjør "alt" for å prøve å beholde meg. Jeg jobber egentlig med 50% i et firma som består av tre sjefer og meg, og så er det 50% i det andre firmaet som er en sjef (en av de tre fra det andre, som eier begge selskapene) og to andre ansatte. Jeg får èn lønning og sitter på samme pult, men har ulike arbeidsoppgaver for å si det sånn.

Det er muligens et alternativ at jeg går over 100% til det ene firmaet en periode hvertfall, men de sjefene som tok meg med ut i går kan ikke love at h*n 3. har lyst å ha meg der 100%. Vet ikke om jeg klarer å forklare dette skikkelig, men komplisert er det hvertfall. Går jeg over i 100% i det ene selskapet, så har jeg fortsatt samme kontrakt tror jeg, for lønningen vil komme fra samme sted (i følge slik de fortalte det). Uansett er jo det det beste alternativet, for da har jeg allerede 6 mnd ansinitet ift permisjon osv.

Jeg leste høyt for mannen det dere hadde skrevet og jeg må si at Jesse og Cypress åpnet "muligheter" for oss, så vi kommer til å begynne prøvingen uansett. Det føles riktig og jeg tror ganske sikkert at jeg har en 100% innad i bedriftene, men hvem som betaler lønningen og om jeg går over til bestemte oppgaver vet jeg ikke enda. Jeg håper jeg får vite noe før vi har planlagt prøvestart uansett og de sender meg allikevel på forretningsreise til USA om halvannen uke. Jeg tilbød meg å være hjemme for å spare penger, men de har fått en rimelig avtale med de amerikanske partnerne og i tillegg "satser" de på at jeg blir innad på kontoret uansett om jeg jobber 50/50 eller 100% for de andre. Æsj, jeg vet ikke om jeg klarer å forklare dette så dere forstår i det hele tatt, hehe.

Vil liksom ikke utlevere altfor mye, for plutselig kjenner noen meg igjen og ja, da blir det så mye krøll. Og dersom jeg faktisk blir gravid kan jeg fortelle at det er "bra" for de på en måte, for da slipper de lønnsutgifter og jeg får "lønn" allikevel. De kommer til å slite dersom jeg blir borte fra den stillingen jeg muligens skal gå fra 50% til 100%, for der trenger de meg virkelig. Det er kun 1 annen som kan den type jobb der og h*n jobber egentlig med regnskap og i en annen jobb. Dette er forvirrende, så fint om dere sier fra om dere skjønner noe overhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom jeg faktisk blir gravid kan jeg fortelle at det er "bra" for de på en måte, for da slipper de lønnsutgifter og jeg får "lønn" allikevel. De kommer til å slite dersom jeg blir borte fra den stillingen jeg muligens skal gå fra 50% til 100%, for der trenger de meg virkelig. Det er kun 1 annen som kan den type jobb der og h*n jobber egentlig med regnskap og i en annen jobb.

Men da er det jo i så fall IKKE bra at du blir gravid, for da må de bruke mye ressurser på å finne en som kan vikariere for deg mens du er i permisjon. Jeg er veldig, veldig for at du skal gjøre det som føles riktig for deg uansett, men jeg synes det er dumt at du argumenterer med at det er bra for bedriften din, for det stemmer ikke. Det er masse utgifter knyttet til å ha ansatte i permisjon, selv om man slipper unna lønsutgiftene. Og selv om ikke de har lov å si det, er det nå engang sånn at en graviditet kan være utslagsgivende for om du får fortsette eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i. Jeg tror ikke de ville funnet en vikar dersom jeg går ut i permisjon, da tror jeg faktisk de ville fordelt det seg i mellom. Men skjønner godt poenget ditt. Og som Cypress sa forleden, så får man jo aldri noen takk fra arbeidsgiver for at man blir gravid uansett.

Jeg har lyst å prøve gradert permisjon (hvis jeg husker riktig). Jeg har lyst å jobbe noen timer i uken hvis jeg har mulighet (om jobben synes det er greit) og da heller forlenge permisjonen med disse timene. Det er det optimale for meg, men det får man jo bare se på.

Jeg tenker kanskje uansett å se meg om etter noe nytt etter permisjonen, for jeg merker at det ikke er alright å være i et såpass lite firma hvor sårbarheten er så stor ift de større og mer etablerte firmaene. Men det får jeg som sagt bare se på.

Det er så mye som surrer i hodet nå, så jeg må ta en ting av gangen. Jeg håper at jeg får vite mer ift jobbsituasjonen før vi begynner i september uansett, men akkurat nå må jeg bare lande litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje uansett å se meg om etter noe nytt etter permisjonen, for jeg merker at det ikke er alright å være i et såpass lite firma hvor sårbarheten er så stor ift de større og mer etablerte firmaene.

Akkurat det skjønner jeg veldig godt, det er jo så skummelt å skulle leve med "trusselen" om at de egentlig ikke har råd til å ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde sende deg mld i dag, lurer på om du fikk den? skulle ha sendt den i går for å se om du hadde tid å møtes i dag, oh well sånn er det innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, unnskyld Neytiri! Jeg fikk den, men det har vært så hektisk i dag at jeg har rett og slett glemt å svare! :( Vi var og reklamerte på et par Joha ullbodyer tidligere i dag og kom akkurat hjem fra pappa, så hadde jeg tenkt å svare deg mens Lilletassen sov. Og det glemte jeg :sjenert:

Håper du har hatt det bra i dag og funnet på noe? :)

Ja, det er sant det Marmot. Å være i et lite firma har mye positivt og mye negativt for seg. Jeg får jobbe tett med sjefene og får mange ulike oppgaver, men det er jo viktigere å vite at man har en stabil arbeidsplass hvor ting går litt greiere økonomisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare snuppa, det var jo bare en løs avtale ;)

Vi var på besøk på morningen og jeg dro den litt ut, kom så til svigers og fikk sove 2 timer på sofaen, jeg var stuptrøtt! så ikke så gærn lørdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Neytiri :)

I dag har jeg faktisk vært og trent.. For første gang i år... :overrasket: Altfor dårlig, men nå er det hvertfall deilig å såvidt ha kommet i gang igjen. Målet er to ganger i uken, men nå reiser jeg snart til USA og da blir det jo ikke så mye trening akkurat.. Jeg kjenner at jeg får vondt i magen av å være så lenge (8 dager) og langt borte fra Lilletassen... Føler jeg nesten er slem og jeg er redd for hva han skal tro. Heldigvis er han jo hjemme med pappan sin, men jeg gruer meg skikkelig til jeg kommer hjem for hvordan han kommer til å være mot meg.. Merket det etter kun 5 dager da jeg var i Barcelona. Da nektet han å snakke eller se på meg i 10 minutter når han først så meg. Jeg vil jo ikke at han skal tro at jeg har reist vekk for godt eller at han tror at jeg har reist bort pga. han. Pga. tidsforskjell osv blir det vanskelig å få pratet med han på telefonen, men så vet jeg ikke helt om jeg vil snakke for mye med de heller fordi jeg kommer til å bli så lei meg. Jeg skal dele rom med en jeg ikke kjenner og jeg vil ikke sippe foran henne.

Æsj, jeg har virkelig ikke lyst å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Murmel var på sommerferie med pappaen sin nå i sommer, valgte jeg å ikke snakke med ham på tlf. fordi jeg tror det bare hadde gjort det vanskeligere for ham. Jeg tror han er for liten til å skjønne konseptet.

Jeg skjønner deg veldig godt, men håper du klarer å slappe av og kose deg litt likevel! :klem:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er vanskelig å være vekke fra han i 8 dager. Det er jo lenge! Men det går nok helt fint, og tenk så godt det blir å komme hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på denne alderen har ikke tidbegrep som oss voksne! Mannen min er borte 5 uker om gangen og har gjort det siden snuppa ble født.........de gangene før hun ble et år var det alltid noen minuter før hun varma seg litt, og første dagene kunne han feks ikke legge henne, det var feil.

MEN nå går det jo egentlig veldig bra, jeg er flink å vise henne bilder av pappa hver dag, vi har en fotobok vi titter i før hun legger seg, så sender vi en slengkyss til han ut på sjøen hehe....

kanskje mannen din kan vise han bilder av deg hver dag de dagene du er borte, og at han forklarer at mamma er borte på jobb men kommer tilbake når hun er ferdig :) Funker ihvertfall bra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje mannen din kan vise han bilder av deg hver dag de dagene du er borte, og at han forklarer at mamma er borte på jobb men kommer tilbake når hun er ferdig :) Funker ihvertfall bra her :)

Det hørtes smart ut :jepp: Lilletassen er jo så framme på dette med språk og forståelse, så da vil han nok forstå det og forhåpentligvis godta det. Men jeg forstår deg godt, det er vondt å være borte fra barnet sitt :klem:

Håper du får landa litt med jobbsituasjon nå og får tenkt litt på saken i ro og mak. Høres jo ut som sjefene dine vil finne en løsning og strekke seg langt, det er jo bra. Og det kan jo gi deg ekstra trygghet å regne litt også, på hva dere faktisk kan klare.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mensen i går, så nå er vi vel inne i PP1 ganske snart.. Jeg hadde syklus på 27 dager denne gangen og de to siste gangene har det vært 30, så kjipt at den var kortere denne gangen, fordi nå er EL trolig mens jeg er i USA... Vi prøver på tirsdag, men dersom jeg har syklus på 27 dager neste gang også er EL beregnet til å være 9.sept og fruktbare periode 6.-11.september. Dersom syklusen er på 30 dager som de to siste gangene er EL beregnet til å være 12.sept og fruktbare periode 9.sept til 14.sept. Jeg er hjemme den 13. Sånn sett er jeg forberedt på å ikke treffe EL denne måneden.

Forrige gang hadde vi oss annenhver dag hele syklusen frem til positiv graviditetstest, men det orker jeg ikke denne gangen. Aaaaaltfor slitsomt :fnise:

Jeg har regnet litt på at dersom jeg mister jobben, så skal det gå greit økonomisk sett. Vi har lav husleie der vi bor nå + betaler fint ned på lånet. Når jeg går ut i permisjon så velger jeg i såfall 100% lønn, så da blir det 66% av den lønnen jeg har nå. Riktignok hvis jeg ikke mister jobben før jeg blir gravid eller har jobbet i denne stillingen de siste 6 månedene før jeg går ut i permisjon. Dersom jeg mister jobben før jeg blir gravid søker jeg selvfølgelig andre stillinger. Men det er godt å kjenne på at vi har bestemt oss uavhengig av jobbsituasjon.

Jeg pratet til og med med en som leser horoskoper i går og hun fortalte at hun ser en oppsving på jobbfronten.. Nå vet jeg ikke hvor mye jeg skal stole på det, men det var morsomt å prøve.

Uansett så er det viktig å kjenne på hva mannen min og jeg har lyst til selvfølgelig og jeg velger å tro at jeg finner meg jobb i løpet av permisjonen nå som jeg har en fot innenfor det jeg synes er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten positiv EL test på dag 12 i denne syklusen, og mensen på dag 27. Vil det si at lutealfasen denne gangen var på 15 dager? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vet jeg jo egentlig :fnise: Man blir jo helt tussete av prøving :fnise:

Så det vil si at EL trolig var på dag 13-14 og lutealfasen da ca.13-14 dager. Det kan nok stemme. Lurer på om jeg skal ta med meg noen tester til USA for moro skyld, men så farlig er det jo ikke at det skal klaffe på første forsøk, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde sjefene mine et møte først mellom seg og så med meg. Og jeg beholder jobben! :danser:

Jeg kommer til å gå over 100% i det firmaet med kun 1 eier og 1 sjef, og så lovte han meg lønnsøkning fra januar :nigo: Jeg kommer til å få mer ansvar og til og med så ville han at jeg skulle ta noen av hans oppgaver når han ikke er til stede.. Han fortalte at alle som jobber tett med meg har blitt veldig glad i meg og vil ha meg der, så det betyr at jeg bare flytter pult to meter unna og har mulighet å komme tilbake til det firmaet jeg opprinnelig startet i, dersom det lar seg gjøre. Jeg stortrives med det jeg gjør nå i den nye jobben (jeg har jo jobbet 50/50, så kjenner til arbeidsoppgavene allerede) og synes det er utrolig deilig å tenke på at ting faktisk løsre seg!

Nå tror jeg at jeg har EL mens jeg er i USA, så det spørs om det i det hele tatt er mulig at det klaffer i september, men vi er hvertfall i gang så fort tanta har dratt :nigo:

Hipp hurra - det løser seg for snille jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...