Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Her har det vært superstille den siste måneden... :sjenert:

Vi har nemlig ikke hatt nett eller TV på 1 måned, men nå virker det som det er tilbake..

Alt er bra med oss alle tre :Nikke: Lilletassen snakker masse og vi får høre at han ligger veldig langt fremme. Han sier masse rart, blant annet "sett deg ned" og "opp og ned", men også "astebi" (lastebil), "hekkekopp" (helikopter), fly, "kokkodi" (krokodille) osv. Han er kjempe flink synes jeg og det er utrolig morsomt å få med seg setningene han sier (uten at vi helt skjønner hva alt sammen betyr..)

Jeg har skeid ut litt med vektnedgangen, så jeg har stått litt stille, men nå er jeg ca 9-10 kilo fra målet. Denne uken (onsdag) begynte jeg og kollegaene mine på jobb, på South Beach. Vet du har vært veldig fornøyd med den Neytiri :) Synes det er litt vanskelig til tider, men jeg har gått ned 200 gram siden jeg startet :fnise: så det går vel nedover.. Skal være i fase 1 i to uker, før jeg går over på fase 2. Synes det verste er at jeg spiser litt ensformig (egg til frokost og salat til lunch), men det er nok fordi jeg ikke har satt meg ordentlig i det, for jeg tror det er litt forskjellig man kan spise. I går, da vi var på hytta, hadde jeg sinnsykt lyst på sjokolade, men jeg klarte å holde meg. Jeg venter mensen any time, så det er sikkert derfor det kan føles ekstra tøft..? :klo: Eller så er det vel det at jeg nettopp begynte, er på dag 5 i dag, så ikke så rart sikkert..

Ift til jobben er prøvetiden over, men jeg har ikke fått ny kontrakt enda.. Skal på jobb igjen hele neste uke, så tror ikke det er noen fare for at jeg får sparken, det er nok bare de jeg jobber med som ikke husker at prøvetiden er over.. Må jo minne de på det, for vil jo ha kontrakt..

Vi har lyst å flytte i løpet av neste år og da forhåpentligvis før vi får en til. Vi tenker kanskje å sette i gang til jul, men vi får se.. Det er lettere å ta stilling til ting når man ENDELIG har nett igjen og kan se på økonomien, priser rundt omkring utenfor Oslo på større bolig osv. Hva har vi egentlig mulighet til liksom.

Nei, nå skal jeg gjøre akkurat det.. Bortsett fra at Lilletassen gjerne vil opp til mamma´n sin på fanget ;)

Tusen takk til alle som er innom - koselig å se dere her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å se deg her igjen :klemmer: Man blir utrolig hemma av å ikke ha internett altså, som du sier bruker vi det jo til altmulig om dagen.

Høres ut som Lilletassen er flink til å prate ja, herlige gutten din :rodmer: Det er jo så morsomt å stadig oppdage nye ord og setninger, kjempemorsom alder de små er inne i altså :jepp: (men det har vennene mine sagt at jeg kommer til å si uansett alder på barnet :fnise: ).

Flytt oppover i vår retning da :hoppe: Det hadde vært stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du snuppa!

Vettu de 2 ukene fase 1 er tøft, og delvis ensformig.. Det finnes mye til frokost men nesten alt er basert på egg.....de ukene ihvertfall. du skal se straks du kommer deg til fase 2 er det mye lettere, og husk at man kan bli frista å holde fase 1 lenger pga vektnedgang, men med så lite karbohydrater er det IKKE å rådlegge. fase 2 er jo fortsatt vektprogram og gir gode resultater. Søtsuget avtar etter noen dager......husker ikke om fase 1 har dessert etter lunch og middag? uansett er dette viktig å faktisk spise, det tar bort søtsuget for noe annet ;)

Jeg må selv hoppe på det der snart, trenger virkelig skjerpe meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Lenge siden sist!! Så gøy å lese at Lilletassen snakker så mye!! Han er jo bare noen uker eldre enn Lille A, og hun sier bare Bæ, vov vov, mamma, pappa og gakk gakk... :)

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger meg jeg også!

Flink som snakker!!

Herlig tid dere inne i nå altså, snart kommer nok viljen enda mer på plass, det er ganske morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdags formiddag :)

Da har jeg fått vite at jeg har fast stilling :nigo: MEN: jeg håper dere kan hjelpe meg med å finne ut om jeg kan ha denne jobben når jeg blir gravid neste gang.

Jeg jobber for to firmaer, samme eier, samme kontor, og lønnen kommer i èn bolk (ikke to separate lønninger). Men foreløpig jobber jeg 50% for et selskap og 50% i det andre. Som sagt, jeg sitter på samme sted og bruker samme utstyr, men har to ulike jobboppgaver, for å si det sånn.

Hvordan blir det i forhold til en svangerskapspermisjon neste gang? :klo: Jeg tror ikke de har hatt gravide der tidligere, da det stort sett bare er menn. Og de sa faktisk til meg, på en spøkefull måte, at jeg "måtte holde meg i selen og ikke bli gravid de første 6 månedene hvertfall..." Jeg jobber såpass tett med de og de skjønner tydeligvis (og heldigvis!) at jeg har lyst på en til, men håper at jeg ikke blir gravid med èn gang.

Men jeg må jo også finne ut om denne stillingen (eller disse stillingene) går som èn på en måte, ift utbetaling av penger osv. Veldig greit å vite ift dersom det skjer noe og jeg blir sykmeldt også.

Så om noen av dere vet hvordan det er ift problemstillingen min, så er det flott :danser:

Ønsker dere alle en riktig flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får permisjonspenger utifra hva du tjener, ikke om det er 1 eller 2 jobber. Dvs, de beste 6 av de 10 siste mnd før termiin som er med å avgjøre hva du får i permisjonspenger(og om du velger 80-100%)

gratulerer forresten, vet ikke hva du jobber med men alltid godt å ha fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Neytiri :) Da satser vi på at det går greit ift neste svangerskap.. Håper jeg hvertfall blir gravid i løpet av neste år, men akkurat nå haster det ikke. Jeg begynner å føle meg klar, men så vil jeg vente til over jul for å kunne jobbe litt og muligens kjøpe større sted også. Prøver å sjekke ut ulike banker, hvor mye vi kan få i lån de ulike stedene. Bør få opp lønnen min også, men det er så vanskelig å spørre om... :sjenert:

Hater sånne ting..

I dag skal vi til et vennepar av oss og grille litt. Går fortsatt på South Beach og fase 1, men begynner fase 2 onsdag. Merker jeg har SKIKKELIG lyst på iskaffe og tror kanskje jeg jukser med en snart... Spiste 40 gram nøtter og sjokolade i går, det er jo ikke helt lov det heller.. :sjenert: MEN: nå har jeg vært superflink hele tiden og gått ned 2,1 kg på halvannen uke, så nå gjenstår det kun 7 kg til jeg kommer dit jeg synes jeg kan være og 9 kg til der jeg var rett før jeg ble gravid med Lilletassen. Så det er virkelig ikke gærent, for jeg la jo på meg 30 kg i svangerskapet..

Ha en flott dag til alle som er innom :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får et søtsug bør du virkelig fikse yogurt dessertene, du bør jo ha dessert til lunch og middag, lover at det tar vekk søtsuget! MEN om man skal få seg noe bør det være mørk sjokolade, og om du leser boka anbefaler han at OM man jukser så får man nyte det man har valgt å spise og så get right back on that horse ;)

egentlig er dessertene ikke yogurt men rakotta ost desserter, det er en vanskelig ost å få tak i så jeg har brukt lav fett naturell yogurt og ellers gjort det samme med blandingen. Vil du ha oppskrift kan jeg finne det for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, har gått opp 700 gram på noen dager.. :( Rart! Spiste et par sjokoladebiter og drakk et halvt glass melk, men ellers har jeg jo gjort alt jeg skal... :sjenert:

Ser på sommerferien nå.. Har så lyst å overraske mannen, så tror jeg bestiller ferie i morgen uten at han vet det.. Hysj! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å overraske med ferie :hoppe: Hva slags tur blir det på dere? Jeg overrasker stadig sambo med små turer og sånt, det er veldig koselig :jepp:

De 700 grammene kan jo skyldes mye, det går helt sikkert rette veien snart igjen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ja, tror det altså :Nikke: Gleder meg! Vi blir en natt i havnebyen vi drar til/fra på returen, så det blir nok greit.

Er ikke alle stedene vi kan bli med til tror jeg (av havnene) pga vogn osv, men noen byer kan vil nok få med oss :)

Gleder meg til (forhåpentligvis) full avslapning med oss alle tre og at vi bare kan spise og kose oss uten å tenke for på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen mistet jeg bestemoren min.. Hun ble dårlig en ukes tid før og sovnet inn.. Helt forferdelig, men samtidig var det jo bedre for henne at hun nå slipper..

Jeg var i dag på bårekjøring og "syning". Jeg så henne ligge i kisten og fikk tatt farvel. Etterpå kjørte vi i følgebil etter begravelsesbilen og jeg bar kisten til kappelet hvor hun skal være til begravelsen. Utrolig trist..

Og jeg begynte skikkelig å gråte da jeg så familien min stå der med svarte klær og jeg kom i olabukse rett fra jobb.. At jeg ikke tenkte på at jeg skulle ta på meg svart! Pappa holdt rundt meg og sa at det selvfølgelig ikke gjorde noe, men jeg følte det nesten som at jeg ikke viste henne nok respekt... Jeg visste ikke hva bårekjøring var og trodde helt ærlig vi bare skulle følge etter kisten i egen bil, men det var litt mer enn som så..

Gleder meg til å hente Lilletassen tidlig i barnehagen, for det får jeg aldri gjort i og med at jeg jobber til 17. Har bare lyst å holde rundt han og kose med han. Kjenner for hver dag som går at jeg blir mer og mer klar å prøve på nummer 2, men selv om jeg har lyst å begynne nå, så føler jeg ikke at jeg kan bli gravid før etter jul. Sjefene mine sa jo at jeg ikke "kunne" bli gravid de første 6 månedene, og selv om de ikke kan si noe på det, så er bedriften såpass liten at det blir kjip stemning dersom jeg plutselig blir gravid nå med èn gang etter fast ansettelse..

Kanskje jeg kjenner meg enda mer klar nå som jeg har mistet noen, at jeg skjønner bedre på en måte, at vi ikke kan ta ting for gitt og at tiden faktisk ikke står stille. Jeg har lyst å få mest mulig tid sammen med familien min og forhåpentligvis øker vi det antallet på nyåret :rodmer:

Hvil i fred Bestemor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...