Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hvordan går det forresten med vektnedgangen din? Har vel kanskje vært vanskelig i påsken. Jeg har hvertfall vært veldig usunn, og startet dagen i dag med brød med nugatti, brus, og godis :roll: Men snart skal jeg bli sunn :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siebaeo! Koselig du er innom :klem:

Nei, nå som jeg har begynt å jobbe har ikke jeg fri utenom helgene og ferier heller.. Men dette treffet er i helgen altså :Nikke: Jesse kommer en tur til byn den helgen, så dere må selvfølgelig bare bli med dersom dere kan :)

Hehe, nå trodde jeg et sekund at det var en nummer 2 på gang.. Eller hvertfall på gang i nærmeste fremtid ;) Husker jo at vi alle (hvertfall vi og Cypress) snakket om å begynne nummer 2 denne sommeren.. Det er uaktuelt for oss hvertfall, men vet ikke hva dere fortsatt tenker..?

:)

Hei igjen! :)

Jeg har jo selvfølgelig svigers på besøk i helga :sukk: Det var utrolig synd! Kanskje jeg må finne en dato og invitere igjen.. ;) Jeg har akkurat funnet ut at jeg lager noen veeeldig gode kanelsnurrer som må lages igjen :sikle:

:fnise: Nr 2 er ikke langt fra planlegginga altså. Men jeg har lyst til å bestille time i august for å ta ut spiralen. Så får jeg sommeren for meg selv ;) Og kan gå i min brors bryllup og drikke vin og champagne. Jeg gru-gleder meg jeg.. Synes det er så utrolig deilig å være bare meg selv og ikke amme eller noe nå! Men men.. min kjære er dessverre ikke disponibel som rugekasse så da må jeg vel bare stille opp. Heng deg på på sensommeren da! :P

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener Siebaeo, for det er utrolig deilig å ikke tenke på det man spiser og drikker sånn sett.. I og med at jeg nettopp begynte i ny jobb, så er sensommeren trolig fullstendig utelukket tror jeg, men får se.. ;) Jeg tror vi gjenopptar samtalen (mannen og jeg) når jeg får vite om jeg har fått fast jobb eller ikke, så ser vi an da hvordan vi ligger an.. Jeg har ikke lyst å få barn nr.2 før jeg føler vi som familie er klare for det, og det er vi ikke nå.. Selv om det så klart tar minst 9 måneder før h*n kommer ut, så er det jo noe med at man bør beregne at man blir dårlig den første tiden osv.. Jeg kastet jo opp mange ganger dagen de første månedene, så jeg må bare stille meg inn på at det blir sånn neste gang også.. Så får jeg heller bli positivt overrasket :nigo:

Jeg vet faktisk ikke hvordan det går med vektnedgangen Pupsilure.. :sjenert: Jeg har ikke turt å veie meg siden før påske og det siste jeg hadde gått ned da var 600g på en uke, og nå som jeg har spist og kost meg i påsken tror jeg ikke at jeg kan regne med nedgang, snarere tverdt imot.. Så jeg tenker jeg forsøker meg på vekten i morgen og håper jeg kanskje ikke har gått opp så mye hvertfall..

Skal sjekke ut siden deres Luremegpå, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj - har omgangssyken.... :( Er på dag 2, så bortimot ferdig, men fysj.. Mannen hadde det forrige helg og Lilletassen har hatt 6. bæsjebleier idag, men han virker ellers i fin form.. Har måtte være hjemme i 2 dager nå, og det i prøvetiden på jobb, så det er utrolig kjipt. Men men.

Nå skal vi legge Lilletassen og prøve å få i meg litt mat, for etter nesten 2 døgn uten mer enn litt vann, et glass cola og 2 knekkebrød uten pålegg er jeg klar for middag :)

Veide meg forresten forrige søndag og jeg har gått ned 600 g på 3 uker (ikke mye, men utrolig at jeg har gått ned mtp påsken og at jeg har kost meg også..) Men passet jo på selvfølgelig, så puttet ikke i meg hva som helst.

Håper vi får blitt med på treff lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, omgangssyken er noe herk :klemmer:

Det ble litt vanskelig dette med treff på lørdag, men jeg håper vi får det til på en eller annen måte. Hadde vært koselig å ses igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyken er heldigvis over - så straks er det avgårde til KG treff :nigo:

Blir bare Pusla, Pupsilure og meg + barna, dumt dere andre ikke kan komme :(

Vi har så problemer med nattsovingen (fortsatt..) han våkner ofte rundt 23:30, hyler og vil ikke gi seg før han kommer over til oss og ligger sammen med oss. Den ene natten (husker ikke om jeg skrev noe om det) så hylte han fra 23:30-4, og det var helt utrolig slitsomt.. I går natt holdt han bare på med hylingen til han kom over til vår seng og så prøvde han å finne liggestilling i 45 minutter før han sovnet oppå meg omtrent. Og så vekte han meg med å stikke fingern hardt i nesen min i dag tidlig så jeg silblødde.. God morgen..!

Nå har Lilletassen akkurat våknet fra halvannen times lur (dagsovingen går fint stort sett..) så da får vi dra til Pusla :) Gleder meg til treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffet i dag var superkoselig og jeg gleder meg allerede til neste :nigo: Pusla hadde stelt i stand deilig frukt til store og små, samt kokosboller og kaffe :Nikke: Helt perfekt!

Alle koste seg (tror jeg) og Lilletassen lekte masse med Goffel mens søte Tulla sov og sov :fnise: Men til slutt våknet hun og joinet guttene, selv om jeg tror hun var litt mer satt ut av at noen hadde overtatt hus og hjem ;)

Vi har nettopp lagt Lilletassen og det var ikke bare-bare. Han la seg helt fint, men for 45 minutter siden falt han av barnestolen sin og begynte å silblø, så vi ringte legevakten. Stolen er ikke høy, men jeg synes det er ekkelt når han blør fra munnen og jeg ikke ser noe kutt (selv om jeg så det etterpå under leppen hans). De sa at så lenge såret ikke er betent og det er et lite kutt er det ikke noe de kan gjøre noe med, så vi ble hjemme. Han sluttet å blø og var fornøyd etter 5 min med gråt og fikk smokken sin, så jeg tror det lureste vi gjør er å holde øye med det og prøve å se i munnen om det er noen "skade". Uff, er så ekkelt når sånne ting skjer!

Jeg lagde mat (ble ikke vårruller, for Lilletassen var så grinete på vei hjem at vi dro rett hjem, så blir hjemmelaget lasagne - nam!) og mannen og Lilletassen var på rommet og lekte. Så snudde mannen seg to sekunder visstnok og akkurat da vil Lilletassen ned av stolen sin. Han har akkurat begynt å gå opp på sofaer og stoler, og denne lille stolen er såpass liten at han ikke klarer å snu seg og han klarte tydeligvis ikke å gå baklengs ned, for mannen sa at han falt bakover. Kan ikke ha vært godt stakkars :hjerte:

Spent på natten, for han surrer sånn for tiden og dette kan kanskje gi smerter sa de på legevakten, så vi skulle evt gi paracet hvis han klager veldig. Foreløpig går det jo fint og han sover nå uten problemer, men gleder meg til i morgen når natten er overstått og jeg får se hvordan det ser ut.

Om noen av dere har opplevd lignende setter jeg pris på råd, for det er litt ekkelt synes jeg (i tilfelle jeg har oversett noe i munnen hans..)

Nei, nå har jeg tenkt til å kose meg med lasagne snart og se om jeg finner en film på TV. Mannen skal se Barcelona mot Real Madrid, og selv om jeg synes det kan være spennende, så frister det mer med en film i sengen... ;)

Riktig god lørdagskveld til alle som er innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkelt at han falt :overrasket: Håper det ikke blir noen smerter i natt! Har aldri opplevd at Goffel blør fra munnen i forbindelse med fall.

Takk for i dag, var veldig hyggelig å se dere igjen! :nigo: Morsomt å se at Lilletassen har blitt så stor gutt, og snakker masse!

Har ikke begynt med vårrullene enda, men tror jeg skal lage det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Lilletassen :tristbla: Det er så vondt når de faller sånn, ekstra ekkelt når det blør da. Håper det gikk bra i natt da og at han har det ok i dag :klem:

Og tusen takk for koselig besøk i går :klemmer: Lilletassen er blitt så stor gutt, han er så utrolig skjønn og særlig når han prater :rodmer: Jammen er han flink for å være så liten!

Håper du får en fin uke og at dere holder dere friske og raske :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, jeg må stripe håret mitt og det RASKT! Har så mange bad hairdays at tiden virkelig er inne.. Kjøpte Groupondeal i februar og forsøkt å få tak i frisøren, men de tar aldri telefonen, så nå har jeg tenkt å kansellere dealen og heller bestille et annet sted.. Tips anyone??

Jeg tror det er flere av dere som er litt ekstra gode på hvem jeg burde bestille hos, så jeg er åpen jeg ;)

Ellers har vi hatt ekstremt mange våkennetter denne uken. Jeg tror Lilletassen tester oss og vi har gitt opp for fort, og tatt han over i vår seng. De siste par dagene har vi latt han gråte og gått inn med jevne mellomrom og da har han sovnet fortere. Det holder virkelig ikke med 3-4 timer søvn natten (for Lilletassen) og ingen timer på oss. Men nå, bank i bordet, virker det som det går bedre..

Håper noen gir tips ang. frisør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med munnen hans etter fallet forrige helg?

Og det spørs om han ikke tester dere litt ja, de lærer fort sånt disse små. Vi har også hatt litt tøys med legginga i det siste, da hun forsto at vi kom inn til henne om hun skriker etter vi har lagt henne. Men etter et par kvelder hvor vi ikke har gått inn, så har det blitt bra igjen. Det gjelder nok å bare lukke øra litt og være standhaftig, så lenge man er sikker på at det ikke er noe galt da!

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med sykt barn :( Lilletassen hadde 38,3 i feber, så de ringte meg på jobb rett etter jeg hadde satt på kaffen. Utrolig kjedelig, spesielt fordi jeg er i en prøveperiode og kan risikere å ikke få fast stilling. Det er spesielt 1 sjef (han jeg vanligvis ikke jobber med), som er utrolig streng og det kan godt være han ikke gir meg fast stilling fordi jeg hadde to dager borte med omgangssyken og nå borte pga sykt barn. Uff... Tilbød meg å komme i morgen tross fridag til han ene sjefen jeg jobber tett med, men han sa at jeg fint kan ta det igjen senere i uken. De to jeg jobber med (sjefer) er jeg ikke redd for egentlig, for de har sett hva jeg kan. Men han tredje.. Han kan være litt skummel egentlig. Men - det viktigste er tross alt at Lilletassen har det bra. Nå ligger han ute og sover, så får jeg håpe han sover godt en stund til.

Det går veldig fint med munnen hans. Det gror fint (såret/kuttet) og inni munnen ser det bra ut også. Nå har han kul i pannen og han stanger inn i alt mulig med vilje. Ofte stanger han i oss også, hvis han ikke får viljen sin.. Blir bekymret for at det skal skje noe inni hodet hans, fordi han stanger i veggen og den ene veggen vår er murvegg... :(

Jeg skal spise ute med bestevenninnen min etterpå og det gleder jeg meg til. Hun og jeg var på Bruktmarked der hun bor på lørdag og jeg fikk kjøpt masse fint til Lilletassen for kun 170 kroner.

En tykk jakke i str.98, tre shortser str.86-92, to gensere, to bukser, noen dyreleker.. Tror det var det.. Husker ikke, men det var utrolig spennende! Så det gleder jeg meg til neste gang ;)

Lurer på om jeg skal prøve å få time hos Oslos frisørskole.. Noen som har erfaring med de? Tenker det blir rimeligere hos lærlinger, og så lenge de har time etter jobb eller i helgen så tenkte jeg at jeg kan teste det ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Kjenner til det med fravær.men du som jeg vet jo at når de valgte deg, valgte de og familien din,og de er fullt klar over sykdom og mengde :)

De har ikke lov til å ikke ansette deg pga mini sin sykdom,kun din vil jeg tro da..:)

Mitt fravær er jo verre enn ditt til nå,men lev livet,ikke bekymre deg,du får ikke gjort noe med det uansett :) Jeg kjenner ikke til den stangingen,men har hørt om flere som gjør det,sikkert bare en fase!

God bedring til Lilletassen, T hadde også feber forrige uke,men det var over dagen etter! TVI TVI :)

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Luremegpå :) Det går nok over (stangingen og feber, hehe), så det er jo ikke noe å bekymre seg for sikkert.. Synes bare det er fælt at han får så mange kuler og blåmerker i hodet/på hodet :klo:

Og så er det jo ikke til å komme bort fra at det er mye snakk om mishandling ift barn med tanke på Christoffer-saken.. Og jeg er utrolig glad for at det er fokus på det, fordi det er mange som trenger å bli minnet på å ikke være redd for å si fra. Men det er litt ekkelt mtp at Lilletassen stanger på egenhånd, uten at vi får gjort særlig med det.. Uff, verden som småbarnsmor er ikke lett.. :sjenert:

Ja, håper virkelig ikke jeg går glipp av denne jobben pga sykdom.. Nå er det jo fridag i morgen, så forhåpentligvis går feberen over til det. Er ekkelt nok som det er å være borte fra jobb, om ikke det skal være i prøveperioden også... Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Lilletassen :klem:

Jeg har vært på frisørskolen en gang. Ble ikke fonøyd, men det kommer selvsagt helt an på hvem du kommer til. Og sikkert litt når på året det er. Nå er de jo snart ferdig. Hvis du vil ha en god frisør kan jeg anbefale fetteren til mannen. Han er virkelig den beste frisøen jeg har vært hos!! Men han er sinnsykt dyr! Si fra hvis du vil ha pm med navn på salongen, og navnet hans. Jeg har aldri farget håret hos han, men klippet det tre ganger, med et års mellomrom. Og han gjør virkelig underverker med håret mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Lilletassen snart blir feberfri :kose: Feber på de små kan ofte gå fort over da, heldigvis.

Jeg forstår at du er bekymra i forhold til jobben når du har hatt litt fravær i det siste. Men jeg tenker sånn at da skulle du hatt en god del mer fravær enn det du har hatt. Og de to sjefene du jobber mest med, er tydeligvis positive og vet hva du står for :) Men dårlig timing iforhold til sykdom har vi sikkert bare sett starten på!

Vi var på gården i nærheten av deg i dag, med ei venninne. Og du tulla ikke når du sa det var rett ved der du bor, nei :fnise: Fint sted for de små, så vi får ta med oss Pupsi og gå sammen en dag!

Håper dere får en fin 1. mai da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...