Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jeg kommer i 12-tida, med noe til kaffen :)

:klemmer: til deg sålenge, det er slitsomt når det styres så mye med søvn. Vi har hatt akkurat det samme denne uka og det er ikke særlig gøy, nei :Gjesp:

Snakkes snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig du kommer Pusla :)

Jeg er ikke forkjølt egentlig, men har litt rar stemme. Stemmebåndet blir alltid påvirket når jeg har vært småforkjøla..

Utrolig slitsomt med sånne netter ja! Føler som jeg går rundt i en zombietilstand.. Og så skal vi i dåp i helgen, så får ikke slappet skikkelig av heller. Hadde egentlig tenkt å høre med mannen om jeg kunne sove hos en venninne i kveld, men har ikke samvittighet til det når natten var helt grusom. Heldigvis har tanten min sagt at hun kan hjelpe oss innimellom ved å komme hjem til oss og ta natten, mens vi sover hos henne. Det hadde vært no.. :sjenert:

Nei, jeg får ta dag for dag og GLEDER meg til kaffen etterpå ;)

Har forresten bestemt oss for å ikke utsette bhagestart. Jeg tror Lilletassen trenger sårt noe mer spennende å gjøre, så da får heller mannen gjøre om på permen sin. Så han går ut neste torsdag, har 4 uker hjemme, blir med på innkjøring osv. Og så tar han ut 1 dag i uken i de neste 10 ukene (siden han har igjen 2 uker perm etter han tar de 4 ukene sammenhengende nå). Og den ene dagen tar han ut Lilletassen av barnehagen eller henter tidlig.

Jeg har forresten et jobbintervju neste torsdag også :) Alt skjer på samme tid her, så jeg går veldig i surr. Men tror det skal være en spennende stilling.

Nei, nå legger jeg meg nedpå en halvtime før jeg må komme meg i dusjen og få på meg litt sminke.. Lilletassen har heldigvis sovet en halvtimes tid, og håper han sover en time til hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har jeg prøvd forgjeves siden jeg stod opp å komme inn på KG på mobilen, men den gamle mobilen jeg har nå er helt elendig :kjefte: Og jeg har ikke hatt noen data tilgjengelig før nå, så har ikke fått lest her før :tristbla:

Vi har ikke fått ordnet oss eller noen ting, og J begynner å bli veldig trøtt, så det blir egentlig bare litt stress for oss. Føler meg skikkelig teit som avlyser nok en gang, det er absolutt ikke meningen! :tristbla: Hadde så lyst til å treffe dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke kunne komme Jesse, men skjønner det veldig godt :klem:

Her koste vi oss med masse kaffe og deilig tilbehør som Pusla hadde tatt med. Lilletassen fikk masse oppmerksomhet og ksote seg i det, men har vært sutrete hele ettermiddagen. Vi gikk ut og akte litt istad, men han blir fort lei av det også. Kjedelig når det ikke er andre barn tror jeg..

Blir godt å få han i barnehagen!! Håper han blir mer fornøyd da og sover bedre.

I natt skal jeg sove hos en venninne. Natten var helt grusom og nå trenger jeg virkelig en pause! Så nå tar mannen natten alene, jeg får sove så lenge jeg vil i morgen, og så får jeg ta natten i morgen. Nå bader han og mannen, for vi må få tiden til å gå før han skal legge seg kl.18. Han har sovet kun 1 gang idag og da prøver vi å drøye det til 18:30, men det nytter ikke hvis han bare hyler og vi ikke får roet han.

I tillegg har jeg nesten ikke stemme heller.. Sikkert fordi jeg er såpass sliten og ikke fått sove, for jeg føler meg fin ellers. Føler meg så dum når de ringer ang jobb og fra barnehagen, men det er jo "heldigvis" høysesong for forkjølelse, så håper de skjønner at jeg ikke har sånn stemme til vanlig.. :sjenert:

Nei, nå får jeg spise litt og pakke til jeg drar rundt Lilletassens leggetid. Skal bli godt med litt jentetid og mammafri, men er såpass sliten at jeg nok sovner tidlig. Takk for gode venner i nød! :fnise:

Jesse* Hvor lenge er du her i byn? Jeg har mulighet å treffes mandag formiddag om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meg :klem: Det var verdt noen timer mindre på jobb i dag, koselig å skravle litt :)

Håper du får henta deg inn i natt og at du koser deg. Det var kjempefint at det ordna seg sånn, for det fortjener du nå. Og husk at dette bare er en fase ;) Når han begynner i barnehagen er jeg sikker på at dere får bedre netter og timer sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse* Hvor lenge er du her i byn? Jeg har mulighet å treffes mandag formiddag om du vil? :)

Vi reiser på søndag, desverre! Ellers skulle jeg gjerne ha truffet deg og Lilletassen!

Vi får ta det igjen senere (og da skal jeg få det til!), kanskje jeg kommer innover igjen før du har begynt å jobbe (selv om jeg håper at du får deg en jobb fort da! ;) )

Også syns jeg at dere KG-damer skal ta dere en sommertur til byen jeg bor i ;)

Kos deg masse med mamma-fri på venninnebesøk! Det fortjener du virkelig!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig Jesse :( Men si fra neste gang du er her, så kan vi prøve å få til å treffes :Nikke:

I natt har det gått braaaa, heldigvis ;) Han sovnet 18:10 i går (startet søndagen kl.5, sov kun 30 min i løpet av dagen og var i dåp hele dagen), våknet litt før vi la oss for å få smokk, så våknet han igjen 2:30, hyyyylte en stund og ga seg etter korte 10 minutter. Våknet for dagen kl.7 i dag :nigo:

Need less to say Lilletassen har en blid mor i dag :) Nå kommer snart søstern min på besøk, så er det kjøretime igjen i ettermiddag og så kaaaaanskje jeg bestiller Barcelonatur i løpet av kvelden.. Finner rimelige billetter med Norwegian i februar, og mannen sier jeg fint kan reise før Lilletassen begynner i bhagen, så da lurer jeg litt på det gitt.. Hadde vært deilig å komme seg litt bort og jeg som aldri har vært der før heller ;) Reise sånn helt alene da gitt, hihi.

Noen som har noen gode og rimelige hoteller som ligger sentralt å anbefale?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Jesse :( Men si fra neste gang du er her, så kan vi prøve å få til å treffes :Nikke:

I natt har det gått braaaa, heldigvis ;) Han sovnet 18:10 i går (startet søndagen kl.5, sov kun 30 min i løpet av dagen og var i dåp hele dagen), våknet litt før vi la oss for å få smokk, så våknet han igjen 2:30, hyyyylte en stund og ga seg etter korte 10 minutter. Våknet for dagen kl.7 i dag :nigo:

Need less to say Lilletassen har en blid mor i dag :) Nå kommer snart søstern min på besøk, så er det kjøretime igjen i ettermiddag og så kaaaaanskje jeg bestiller Barcelonatur i løpet av kvelden.. Finner rimelige billetter med Norwegian i februar, og mannen sier jeg fint kan reise før Lilletassen begynner i bhagen, så da lurer jeg litt på det gitt.. Hadde vært deilig å komme seg litt bort og jeg som aldri har vært der før heller ;) Reise sånn helt alene da gitt, hihi.

Noen som har noen gode og rimelige hoteller som ligger sentralt å anbefale?? :)

Åh, det hørtes helt fantastisk ut å reise på tur helt alene, det drømmer jeg også om akkurat nå.. Men så var det det med pengene da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat bestilt tur :nigo: Jeg reiser med søstrene mine. Hun ene var på kaffe i stad og hadde med gave fra London til Lilletassen, så da spurte jeg. Og etterpå hørte jeg den andre søstern min var småsur fordi vi ikke spurte henne, og så kunne hun også. Så nå reiser vi neste helg allerede ;) Litt skummelt å skulle være borte fra Lilletassen 4 netter, men blir nok bra for alle sammen. Da får mannen og Lilletassen kost seg litt alene hjemme og mor får opplevd litt ute i den store verden.

Alle jeg kjenner skryter sånn av den byen, så det skal bli spennende å oppleve den selv. Gleder meg! Men fikk plutselig skikkelig dårlig samvittighet for Lilletassen spesielt, at jeg skal reise fra han..

Glemte helt å fortelle - han GIKK noen skritt i stad!!!! :rodmer:

Jeg holdt han først i armene og så slapp jeg, og så stotret han mot meg 3-4 skritt :danser: Store, lille gutten min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hurra :hjerte: Kjente det var utrolig stort for mammahjertet :rodmer:

Begynte faktisk å felle noen tårer i stad da jeg kjente at jeg ble så spent på å reise bort, men samtidig kjente på det at jeg "reiser vekk fra Lilletassen og forlater han". Men han skal jo være med pappan sin og kose seg i dagene før barnehagen, så det er nok bare jeg som tenker unødvendige tanker.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok veldig godt å reise bort, men jeg skjønner at du gruer deg til å være borte fra Lilletassen! Men han kommer nok til å ha det veldig fint med pappaen sin, og du fortjener virkelig en liten ferie nå :klemmer:

Så utrolig gøy at han har tatt sine første skritt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for jentetur! Det fortjener du noe skikkelig og det kommer til å gå kjempebra hjemme med gutta :jepp: Det kan være godt for pappaen å få tid alene med Lilletassen også, tenker jeg. Og tenk så godt det blir å komme hjem igjen da :)

Flinke Lilletassen som har tatt noen skritt! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å komme hjem allerede :fnise: I går koste vi oss så masse sammen, LIlletassen og jeg :rodmer: Det er så godt med sånne dager, når man har sovet godt og man er i godt humør. Vi hørte på barne cd på rommet hans, vasket litt klær og hadde besøk. Nå snart kommer bestevenninnen min med babyen sin og skal spise litt her før vi skal ut og gå tur. Lilletassen har sovet 45 min ute og mor har fått tatt seg en kaffe. Gleder meg allerede til neste kopp :kaffekopp:

Glad i kaffe jeg??! Neeeeeeeida.. ;)

Ja, det er stort at han tok sine første skritt. Merket det var stort for meg, men mannen og onkelen til Lilletassen som var her akkurat da, de synes ikke det var sååå stort som meg da, men det var jo moro.

Fra og med torsdag har mannen pappaperm, så da skal jeg få kost meg litt på egenhånd på dagtid fremover :) Har et jobbintervju torsdag morgen, så trening (prøver meg på pilates for første gang..) på fredag morgen.

Må bestille litt navnestæsh også, så jeg får merket klærne hans før b hagestart. Har fått tips om penn, så kjøper hvertfall det. Lurer på om jeg skal kjøpe mer også... Hmmm :sjenert:

God tirsdag formiddag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre søvn gir bedre humør :)

Ja, vi kan vel si at både du og jeg er ganske glad i :kaffekopp::fnise:

Når du får tid for deg selv mens mannen er i permisjon, så kan du gjerne komme en tur ned til sentrum og ta lunsj med meg en dag? Jeg digger avbrekk i arbeidsdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med første skritt :hoppe: og morror med uentetur, jeg får en i mars!!

Må si at penn er ikke brukt mye her, liker strykelapper på fleste klær og klistremerker på ull, utekleder og tutekoppen hun har for velling...og ryggsekken. Når jeg ikke gidder med striking tar jeg klistermerke på vaskelappen på tøyet, funker fjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater strykelapper. Jeg kjøper klistrelapper fra flust.no og klistrer dem på vaskelappen. Var et desperat forsøk da jeg bannet over strykelappene, men de holder overraskende godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb i strykelappene men tok ca 5sek for de å feste, så var superfornøyd med de :) men ja lat innimellom og klistermerkene holder seg bra på vaskelappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke det ut.. Kjøpte penn i går, så får se hvordan det holder seg.. Men bestiller nok litt av hvert, må jo prøve meg frem.. Takk for råd :klem:

Nå skal vi avgårde for å treffe Pupsilure og Goffel. Vi skal prøve oss på gården som ligger her, selv om Lilletassen har hylt hver gang... :sjenert: Kanskje det hjelper at Goffel er med. For hvis han synes det er stas, så er det kanskje lettere for LIlletassen å like det også..

:danser: for 2 netter på rad uten mas om natten!! *Bank i bordet!*

(Hver gang jeg har skrevet at natten har gått bra, så har den gått skeis igjen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...