Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen, tusen takk dere :hjerte::)

Vi hadde en kjempe koselig og rolig feiring i går. Lilletassen fikk klær og akebrett, så lurer på om vi skal teste det på slapseværet etterpå :)

Ellers lagde jeg helstekt kalkun, på nesten 6 kg, og det gikk veldig bra. Må bare være flinkere til å bade den neste gang, for den var bittelitt tørr noen steder. Men fløtesausen var utrooooolig god og amadinepotetene er jo alltid gode. Så suksess! Har lyst å innføre kalkun på nyttårsaften i år, som jeg har funnet ut at jeg ønsker å ha her hjemme :Nikke:

*Greit å planlegge i god tid* :fnise:

Til helgen blir det to familieselskaper og neste helg er det barnebursdag. 4 feiringer når man fyller 1 år er jo et must... Eller..? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å være tidlig ute med planleggingen ja :ler:

Vi hadde 2 bursdagsfeiringer, og jeg kunne godt hatt flere :ler: Det er jo gøy å få feiret sammen med alle man vil, og det er forsåvidt veldig lurt å dele det opp, J ble veldig sliten av voksenselskapet her, da var vi ganske mange.

Tenk at småttisene våre er et helt år allerede Dine, det har gått vanvittig fort :rodmer:

Hvordan syns du det er å være mamma til en 1-åring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsinket gratulasjon herifra! Tenk 1 år allerede da :hjerte:

Satt og googlet Hippychick tisselaken nå, og fikk opp dagboka di siden du har skrevet at du kjøpte det en gang i 2010 :fnise:

Har du brukt det, og ble du fornøyd? Ser at det skal puste bedre og "bråke" mindre enn andre, så tenkte å kjøpe det her også...

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så morsomt Zia :fnise: Jeg er veldig fornøyd med det og vil absolutt anbefale akkurat det tisselakenet fremfor noe annet. Det puster veldig godt og man merker ikke at det ligger et tisselaken under. Jeg brukte det noen uker før termin ift om vannet skulle gå, og jeg fikk jo brukt for det ;) Lilletassen har det i sengen sin og jeg tror ikke han plages av å ligge på det i det hele tatt. Så det anbefales! :tommelopp:

Ja, en 1 åring skal feires skikkelig.. :Nikke:

Det er veldig moro å være mamma til akkurat min 1 åring hvertfall ;) Han lærer så mye for hver dag, det er utrolig hvor mye kunnskap et så lite menneske kan tilegne seg synes jeg.. Men så blir jeg også grusomt irritert når Emil dukker opp, så da skulle jeg gjerne hatt en liten "snikkerbo" som jeg kunne gått inn i selv og fått fred :fnise:

Men sånn er det med alle.. I dag begynte dagen vår kl.04:30 og jeg kjenner jeg er skikkelig sliten.

I tillegg får jeg forkjølelsessår når jeg blir stresset og nå har det dukket opp hele 5 (!!!!!!) små, så hele underleppa gjør skikkelig vondt.. :( Og da er det selvsagt lett å synes synd på seg selv!

Men - etterpå skal jeg få en liten stund for meg selv og ta et lite bad tenker jeg. Med ansiktsmaske og deilig såpe tenker jeg.

Og så fikk jeg boken "Saras nøkkel" i dag av mannen, for den har jeg hatt lyst å lese så lenge nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - godt du er fornøyd, for jeg har kjøpt to stykker i dag - et til vogna, og et til bedsidecriben/sprinkelsenga.

Lurt å bruke det som underlag for deg selv før fødsel :jepp: Hadde tenkt til å kjøpe et eget et til det formålet, men trenger jo ikke det da :klaske:

Å starte dagen så tidlig høres grusomt ut - håper ikke det er vanlig for dere - ikke rart man blir sliten da i såfall :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en kjapp tur og leser litt, og må bare si at jeg så "Saras nøkkel" på film her en dag, og den var så utrolig bra!! Så gled deg til å lese boka! (Bøkene pleier jo å være bedre enn filmene som regel :jepp:)

Ha en fin torsdagskveld, deilig å få pleid seg selv litt :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skikkelig familiefeiring overstått og det gikk strålende!! Lilletassen koste seg (etterhvert) i all oppmerksomheten, men med litt startvansker hvor kun mamma var bra nok. Kake liker han, men han er ikke interessert i å leke med den og kjenne med fingrene. Det har han nok arvet etter meg, for jeg satt med klut i sandkassen da jeg var liten fordi jeg ikke likte å få ting på hendene.. :fnise:

Så er nok no arvelig tenker jeg ja ;)

Ny bordsetting i morgen og jeg håper virkelig Lilletassen sover godt i natt *krysser fingrene*

Det har gått greit de siste nettene, men noen ganger hyler han no innmari i 1-tiden. Jeg vet det er tenner på vei, men vanskelig å se alt og alle..

Jeg har fått flere munnsår da.. Jeg får det ofte hvis jeg har vært mye i solen uten sunblockstift til leppene eller hvis jeg stresser mye.. Og jeg har jo vært ordentlig stresset pga den traileren og disse selskapene, så er jo ikke rart jeg har det nå. Men nå er de større enn de har vært siden jeg kan huske pluss at de er skikkelig vonde.. Så jeg drikker fra sugerør (til og med kaffen min har jeg drukket fra sugerør.. :sjenert:

Jeg så bilder av meg selv fra selskapet i stad, og nå må jeg virkelig sette skikkelig i gang med treningen.. Jeg er altfor tykk og har gått opp siden sommer (uten at jeg vet 100% fordi jeg har ikke veid meg, men jeg kjenner og ser det). Trening har blitt deprioritert siden jeg tar kjøretimer og jeg føler det er begrenset med tid jeg kan være borte og la mannen ta Lilletassen alene etter jobb. Jeg trener på Actic der de ikke har barnepass (angrer nå ja..) og får ikke tatt kjøretimer med Lilletassen ibaksetet, så da er det liksom litt begrenset..

Og så kjenner jeg at det å se etter ny jobb tar skikkelig på psyken og jeg føler at jeg aldri får meg en jobb som passer til meg. Men ellers har jeg bra. Hehe, uff - det her ble nesten et litt syteinnlegg, men sånn er det innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre at feiringen har vært vellykket :nigo:

Har litt lyst til å melde meg inn på Actic nå jeg også, for da kan jeg bruke bassenget også. Var å badet i dag, og det kostet nesten 100 kr :hakeslepp: Kjenner til det med å ikke få tid til alt man vil ja :kose: Det er igrunn deilig å ikke være medlem noe sted, for da slipper jeg den dårlige samvittigheten :fnise:

Ang jobb så skjønner jeg veldig godt at det er psykisk slitsomt å ikke vite om og når og hva slags jobb du får :klem: For ca 4-5 år siden var jeg litt i den situasjonen selv, da jeg ikke kunne jobbe som fotterapeut mer pga senebetennelser, og jeg visste ikke hva jeg skulle jobbe med. Kunne ikke se for meg noe som ville passe meg. Men så begynte jeg tilfeldigvis der jeg jobber nå, og ELSKER det! Hadde ikke trodd at det skulle bli så bra. Grunnene til at jeg liker min jobb så godt er fordi jeg liker kollegaene, og måten vi jobber sammen på, det er ordnede forhold i kommunen, og føles trygt. Det er kort og grei reisevei, og arbeidstider som passer meg kjempebra (07-15 eller 15-22), og det føles meningsfylt å utføre oppgavene mine. Pluss friheten ved at jeg planlegger oppgavene mine litt selv, og tar meg små pauser/går på do/spiser/ tar telefoner akkurat når det passer meg ;) Og så er det ikke så dumt å dra på shopping eller kino i arbeidstiden da :ler: Og hvis jeg/Goffel er syk er det ikke noe problem å få tak i vikar, det var verre med fotterapien! Da ble det krise.

Jeg tror det er viktig å tenke gjennom slike ting ved jobben, og ikke bare akkurat hva slags oppgaver man skal utføre. :jepp:

Sees om ikke så lenge :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får det litt roligere framover - de munnsarene hørtes veldig vonde ut :klem:

Skjønner godt at det er vanskelig å få trent, sliter med det jeg og.

Ha en fin søndag med selskap :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går søkte jeg 5 jobber, men to via vikarbyråer. De ringte ang en jobb jeg har skikkelig lyst på, men der var oppstarten ganske snarlig, så tror ikke jeg får intervju.. Det er jo også et problem nå, fordi jeg har oppsigelsestid der jeg jobber nå + ingen barnehageplass. Vi belager oss på å ikke få barnehageplass før i august (men vi skal besøke en barnehage i dag da), men i verste fall får mannen gå litt hjemme ulønnet ettersom det er såpass viktig at jeg får ny jobb og kommer meg ut igjen.

Jeg tenker også selvfølgelig på at jeg vil begynne oppsparingen av de 6 av 10 måneder for å kunne bli gravid igjen :rodmer: Jeg har lyst å bli gravid i løpet av året hvis jeg har fått jobb, men samtidig ønsker jeg jo en jobb jeg vil gå tilbake til og som jeg kanskje har muligheten til å ta gradert permisjon og jobbe 1 gang i uken feks.

I natt har forresten Lilletassen sovet helt rolig fra 20-06:15 (vi la han 18:30, men måtte gå inn litt før kl.20 for å gi smokk). Og dét er ganske bra!!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er i ulønnet permisjon ut mars foreløpig.. Men får jeg en jobb jeg vil ha, så begynner jeg gjerne før..

Men jeg vet ikke hvordan det blir mtp pappaperm (mannen har 6 uker igjen som vi planlegger at han skal ta fra 1.april hvis jeg er ut i arbeid igjen) og oppsigelse..

*Må sjekke oppsigelsestiden min, har liksom hele tiden trodd den er på 1mnd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lurt å si opp den gamle jobben så fort som mulig? Man har vel en karantene på 8 uker eller noe sånt, og så kan du få dagpenger?

Det er ikke sikkert det er så vanskelig å få bhgplass. På Goffels avdeling har det vært et par ledige plasser fordi en gutt som ble tre år flyttet opp på storeavdelingen i vinter, og en jente skal nå flytte. Nå er jo bhg hans litt for langt unna dere, men det er kanskje slik andre steder også. Plassen etter gutten var tom i et par måneder, før det kom inn en ny stor gutt (som også straks skal flyttes videre).

Spennende med jobbsøknader da :nigo:

Og hurra for en fin natt! :hoppe::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte. Om sier opp nå, når du uansett har ulønnet permisjon, kan du få dagpenger etter 8 uker. Om arbeidsforholdet er så ille at legen din anebfaler deg å si opp, kan du også slippe karantenen. Det fikk jeg en gang jeg bare måtte slutte i jobben min umiddelbart. Men da var jeg jo sykemeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...