Gå til innhold

Hvorfor har pene jenter som regel utiltrekkende personlighet?

Gjest Gjest_Petter_*

Anbefalte innlegg

Har hvertfall fått vite gjennom alskens tråder og innlegg her at Steinar ikke er den typen mann jeg behøver. Han vil motta mye, og klarer ikke kvinner som er "mer enn bra nok" pene og som får oppmerksomhet.

Selv behøver jeg en mann som kan gi av seg selv og som er sterk og veldig trygg på seg selv.

Det høres ut som du kommer til å forbli singel.

Men jeg har ingen problem med å gi av meg selv bare jeg får noe igjen for det selv også. Gi og få. I sammen blir man sterk og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det faller helt naturlig for de aller fleste, jeg har aldri satt ned grenser for et forhold. Det har så klart vært ting jeg og partner har reagert på, det tar man etterhvert, slik blir vel ting mer definert med tiden. Uansett, jeg har akdri lagd regler og de som har prøvd å lage regler for meg har nok skremt vettet av meg ganske tidlig. For meg handler det om innlevelse i partnerens følelser, gjøre mot den andre som du vil at den skal gjøre mot deg og slik ting som vi burde ha i oss helt naturlig.

Mye enklere om man prater i sammen og diskuterer slikt på et tidlig stadium. I min verden kalles det god kommunikasjon. Da slipper man uheldige overraskelser senere. Kan jo da også finne ut at man egentlig ikke passer i sammen før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Det høres ut som du kommer til å forbli singel.

Men jeg har ingen problem med å gi av meg selv bare jeg får noe igjen for det selv også. Gi og få. I sammen blir man sterk og trygg.

:romeo: Å elske det er å gi, uten å kreve noe igjen. Å elske det gjør deg friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii fra ditt eget selv min venn. :romeo:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg er vant med å få mye oppmerksomhet fra menn så er jeg mest sannsynlig et egoistisk og utnyttende vesen?

Jeg kan ikke uttale meg spesifikt for deg ettersom jeg ikke kjenner deg personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Mye enklere om man prater i sammen og diskuterer slikt på et tidlig stadium. I min verden kalles det god kommunikasjon. Da slipper man uheldige overraskelser senere. Kan jo da også finne ut at man egentlig ikke passer i sammen før det er for sent.

Det høres kjedelig ut, jeg er en sånn følg hjertet person. Da jeg traff mannen min så hendte det at fornuften forsøkte å komme på banen, men jeg feide bare vekk det og fulgte hjertet. Nå i ettertid ser jeg for en flaks jeg hadde. Han hadde ingenting (annet en utseende og en fine væremåte), ikke jobb, ikke hus og ikke penger, ikke hadde han store ambisjoner heller. Nå har han en prestisjejobb og tjener kjempegodt. Han viste seg å være alt annet en man kunne tro. Så jeg vet egentlig ikke hva jeg tenkte at jeg skulle få av han i utgangspunktet, annet en kjærlighet, og det skulle kanskje være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:romeo: Å elske det er å gi, uten å kreve noe igjen. Å elske det gjør deg friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii fra ditt eget selv min venn. :romeo:

:ler:

Dette er bare romantisk tomt prat. Eller synging ;) hehe

Men det å bare gi uten å få noe igjen selv, har absolutt ingen som helst verdi i denne verden. Tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Jeg kan ikke uttale meg spesifikt for deg ettersom jeg ikke kjenner deg personlig.

He, he, fin måte å slippe og svare på. Mener du at mesteparten av de flotte kvinnene oppfører seg dårlig eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var veldig overrasket over å jobbe sammen med en sterk 8er/9er, med blå øyne, symmetrisk ansikt, lys i håret, jentete, som var gjennomgående mild i personligheten, var sammen med en ekte nerd på omtrent samme høyde, var lege og var totalt lite sarkastisk. (Hun skulle bli psykiater.) Men dette er vel ikke normalen, og det er vel derfor jeg reagerte. Hun likte heller ikke actionfilmer, så kanskje hun ble slått som liten. Hva faen vet jeg.

Mitt inntrykk er at særdeles vakre kvinner (eller kvinner som deler trekk et høyt antall menn finner attraktive,) har et stort spenn i personligheten, mens kvinner som er feite og ikke spesielt attraktive ofte er overraskende slemme og stygge i sin verdenstilnærming. Det er sistnevnte som sitter bak en PC og mobber andre jenter over facebook til de tar livet av seg. Det er kanskje ikke så rart, fordi de sikkert blir bitre over å alltid være i skyggen av sine vakre kollegaer. Men det er nok hverken de vakre eller de stygge som har finest personlighet. Det er de helt normale jentene som har finest personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjedelig ut, jeg er en sånn følg hjertet person. Da jeg traff mannen min så hendte det at fornuften forsøkte å komme på banen, men jeg feide bare vekk det og fulgte hjertet. Nå i ettertid ser jeg for en flaks jeg hadde. Han hadde ingenting (annet en utseende og en fine væremåte), ikke jobb, ikke hus og ikke penger, ikke hadde han store ambisjoner heller. Nå har han en prestisjejobb og tjener kjempegodt. Han viste seg å være alt annet en man kunne tro. Så jeg vet egentlig ikke hva jeg tenkte at jeg skulle få av han i utgangspunktet, annet en kjærlighet, og det skulle kanskje være nok.

Da hadde du vel flaks. Det finnes jo de som vinner i Lotto også. Men de fleste gjør altså ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de helt normale jentene som har finest personlighet.

Ja, sannsynligvis ikke langt unna virkeligheten.

Altså de som er normalfordelte på mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, fin måte å slippe og svare på. Mener du at mesteparten av de flotte kvinnene oppfører seg dårlig eller ikke?

Som sagt, sannsynligheten for en dårlig personlighet (bortskjemt, egoistisk, kravstor etc.) øker proporsjonalt med utseendet. Og dette kommer altså blant annet av oppmerksomhet fra menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Da hadde du vel flaks. Det finnes jo de som vinner i Lotto også. Men de fleste gjør altså ikke det.

Ja, nå skrev jeg flaks selv og, men jeg tror at det egentlig handlet om intuisjon og magefølelse, ikke minst hjertefølelsen, tror det kan være like viktig og riktig som fornuft. Aller helst en god blanding da, men det er vel fornuftig å velge utfra kjærlighet først om fremst. hjeret han sin egen fornuft.

uff, nå er jeg skikkelig klisjete altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Som sagt, sannsynligheten for en dårlig personlighet (bortskjemt, egoistisk, kravstor etc.) øker proporsjonalt med utseendet. Og dette kommer altså blant annet av oppmerksomhet fra menn.

De damene som har behandlet meg dårligst er ikke de vakreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå skrev jeg flaks selv og, men jeg tror at det egentlig handlet om intuisjon og magefølelse, ikke minst hjertefølelsen, tror det kan være like viktig og riktig som fornuft. Aller helst en god blanding da, men det er vel fornuftig å velge utfra kjærlighet først om fremst. hjeret han sin egen fornuft.

uff, nå er jeg skikkelig klisjete altså :ler:

Stort sett handlet det nok mest om flaks - eller skjebnen som noen kaller det. Det er ikke helt lett å treffe en man passer godt i sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er bare så snill som man trenger å være for å få gagnet noe ut av det. Så er det en pen person som ikke er snill, så betyr det at den personen har erfart at h*n ikek trenger å være snill for å få den oppmerksomheten h*n trenger og vil ha. En stygg eller overvektig person som er veldig morsom, betyr at det er det den personen gjør for å få den oppmerksomheten h*n trenger.

Ja, det høres kynisk ut,men sånn er det jo. Ingen av oss er snille og morsomme uten å ville få noe ut av det selv. Alt vi gjør er ut av egen vinning, og også alt vi ikke gjør.

Ps. Dette var bare noen eksempler ut av mange. Men ja, ve er alle selviske og alt vi gjør handler om meg meg meg meg meg, bestandig.

Endret av canya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De damene som har behandlet meg dårligst er ikke de vakreste.

Nå må vi tenke normalfordeling her :)

Det finnes de som har bedre enn gjennomsnittlig utseende, de som har gjennomsnittlig utseende, og de som har dårligere enn gjennomsnittlig utseende.

De som har et gjennomsnittlig utseende sies da å være normalfordelte fordi det er veldig mange av disse. De som har bedre/dårligere er det altså færre av i en befolkning.

De med bedre utseende får mye oppmerksomhet og blir fort bortskjemte og kravstore av dette.

De med dårligere utseende får lite oppmerksomhet og blir fort bitre og misunnelige av dette.

Har vi en felles forståelse nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Man er bare så snill som man trenger å være for å få gagnet noe ut av det. Så er det en pen person som ikke er snill, så betyr det at den personen har erfart at h*n ikek trenger å være snill for å få den oppmerksomheten h*n trenger og vil ha. En stygg eller overvektig person som er veldig morsom, betyr at det er det den personen gjør for å få den oppmerksomheten h*n trenger.

Ja, det høres kynisk ut,men sånn er det jo. Ingen av oss er snille og morsomme uten å ville få noe ut av det selv. Alt vi gjør er ut av egen vinning, og også alt vi ikke gjør.

Ps. Dette var bare noen eksempler ut av mange. Men ja, ve er alle selviske og alt vi gjør handler om meg meg meg meg meg, bestandig.

Ja, du har forstått det :) Alt vi gjør er ut i fra å få oppmerksomhet og egen vinning. Det er helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...