Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Kort oppdatering: Trives i nytt hus, men måtte i rettssak pga tvist om dagmulkt m.m. Vi vant :) Venter på svar om han anker eller ikke. Trives og på jobb, men synes det er hektisk med reisevei. Håper fortsatt på den jobben jeg har snakket om tidligere som rett ved der jeg bor. De har kontaktet med og sagt at de ønsker å ansette meg neste år, men at de ikke er sikre på om de kan. M har blitt så stor og blir bare søtere og søtere. Trives utrolig bra, men vil vente litt med en nr 2. Fortsatt vondter etter forrige graviditet. Funnet ut at jeg muligens har en leddsykdom som gjør at jeg har så mye vondt. Prøver å være minst mulig på pc om dagen. Mye spenninger i nakke og rygg som gir hodepine og migrene. Derfor blir dette en kort oppdatering.

Blir gjerne med på treff om det blir noe. Si gjerne i fra på face :) Ellers kan dere gjerne komme hit og, men har ikke tid til å ordne i stand noe juleverksted eller liknende som jeg så dere snakket om. Blir bare et treff evt.

Håper dere har det bra. Følger med dere på face :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en liten scare om dagen. altså vært litt uforsiktig og tenker at jeg kanskje kanskje kanskje er gravid. Veldig kanskje altså, men faktum at det er et lite kanskje gjør at jeg er litt stressa. Da jeg skulle begynne på dette brettet med p-piller så jeg plutselig at jeg ikke hadde fler og jeg hadde heller ikke resept. Jeg endte derfor med å gå to døgn uten p-piller og da fikk jeg en liten blødning igjen som er vanlig når jeg "slutter" på p-pillen. Det jeg lurer litt på er om egget løsna da... Eller, det er jo en uke senere :klør: Anyways, dette er ca 2 uker siden nå og i dag hadde jeg en liten blødning + endel kviser. Fikk plutselig litt hetta, men samtidig tenker jeg at det hadde vært koselig. Hadde vært deilig og sluppet prøvinga. Vi visste at det var en sjans for at jeg kunne bli gravid, så den ene gangen hoppet vi av i svingen, mens neste gang gjorde vi ikke det :sjenert: Men igjen, innerst inne så tror jeg ikke, men vet jo aldri. Dette er litt for spennende for min del. Har glemt det store deler av dagen, men så kommer det plutselig når jeg har ledig tid. Vi var ute på tur i dag og mens vi gikk opp den bratteste bakken så kom plutselig tanken. Ble så stressa at tanken sammen med kulda og den bratte bakken gav meg migrene.. Nå får jeg det fort da, men det er vel et tegn på at jeg ikke er helt klar. Samtidig så var jeg ikke helt klar sist heller. Lurer på om jeg skal slutte med p-pilla nå som jeg mistenker gravitidet, eller er det virkelig så farlig? Burde vel det..

Nei, hva sier dere jenter? Har jeg grunn til å bekymre meg synes dere?

:klemmer:

PS: Skjønner hvis du hadde blitt megasur om jeg hadde vært gravid nå, Cypress :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vits foreløpig. Hvis jeg hadde en evt festeblødning på mandag, så vil ikke testen gi et evt utsalg før til helga. Hadde jeg hatt tester nå, så hadde jeg tok testet dagen lang uansett... :fnise: Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg tror eller ikke. I det ene øyeblikket tror jeg, mens i det andre tenker jeg at det er veldig usannsynlig. Er og veldig ambivalent når det gjelder hva jeg ønsker at resultatet på testen skal bli... Jaja, godt det ikke er opp til meg å bestemme, men fy fader så kjipt det er å ikke vite. Nå husker jeg hvordan det ventegreiene var, bortsett fra at da håpte jeg nok på en litt annen måte. Nå er det ikke så farlig om det går et år eller to til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har hatt en liten mellomblødning,, hvis du har hatt et lite opphold med pillene før du begynte igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror vel egentlig jeg og. Kjente det nesten var deilig å få en sånn melding nå, for da tenkte jeg at det bare er jeg som overreagerer og det hadde vel egentlig vært greit om der var sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ;) Tror uansett ikke jeg er det. Ingen tegn. Har ikke sjekket postkassen i dag om testene har kommet. Mulig jeg sjekker nå som M sover. Selv om jeg ikke tror så sluttet jeg på p-pillen, sånn i tilfelle, så nå har jeg min tredje blødning denne måneden (eller fjerde hvis du regner med "festeblødningen"). Herlig ;)

Men, nå har jeg ihvertfall funnet ut at å få barn snart ikke er så fremmed som jeg trodde. Kanskje vi begynner å prøve sommer/høst 2013 :) Kommer litt an på om jeg får den jobben jeg har håpet på noen år nå eller ikke. Husker ikke om jeg sa det, men de ringte meg og sa at de hadde to ledige jobber neste år og at de ønsket å ansette meg, men ikke visste om de kunne. Selv om jeg trives godt i den jeg er nå, så er den for slitsom. Skulle jeg blitt i en sånn type jobb over lengre tid ville jeg hatt høyere lønn ;) Den jeg håper på er mindre slitsom, men med samme lønn og betydelig kortere reisevei. Mulig den er litt kjedeligere, men det får bare være.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått testet enda eller er det for tidlig?

Jeg tror også det er mellomblødning altså, så helt sikkert ingenting å bekymre seg for :)

Krysser fingrene for at du får jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått testet enda eller er det for tidlig?

Jeg tror også det er mellomblødning altså, så helt sikkert ingenting å bekymre seg for :)

Krysser fingrene for at du får jobben!

Har ennå ikke fått testene i posten... Dette nok laaang tid synes jeg. Bestilte no sminke samme dag og det kom for to dager siden. Prøvde å se etter en test på butikken på lørdag, men fant ikke. Nå er det en uke siden blødningen, så en test burde ha bekreftet eller avkreftet nå. Føler meg ganske så sikker på at det ikke er noe siden jeg ikke kjener noen ting. Merket mye, tidlig, forrige gang. Vet jo at ting ikke er likt fra gang til gang, men føler meg ikke gravid.

Jeg og krysser fingrene for den jobben. Tenker på det litt for ofte egentlig.... Selvpining kalles det :fnise:

I dag er jeg hjemme meg M. Hun var våken med feber i natt og er fortsatt pjusk, så ble hjemme. Fikk lagt henne altfor sent nå, så hun var ganske vanslig å få i seng. Altså, da jeg først la henne sovnet hun temmelig fort, men det var hele pakka før det (mat, bleie o.l.) *puh*. Hun blir så bortskjemt når hun er syk og de dårlig vanene suger hun fort til deg. Må alltid jobbe litt med henne etter at hun har vært syk. Hun har for øvrig vært veldig lite syk. Sånn sett hat vi vært veldig heldige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testene i dag. Falsk alarm, som forventet. Kjenner at det var veldig greit egentlig, selv om det ikke bare hadde vært dumt om jeg var det. Tenker det er litt dumt om jeg blir gravid med en gang i en evt ny jobb. Da hadde det vært bedre å bare ha mammapermisjonen igjen. Men, får jeg jobben regner jeg med å bli der lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvilken spenning det har vært her inne da. Greit at du er fortrolig med resultatet da. Er jo ok når man kan planlegge ting selv, og ikke få noe slengt i trynet som man ikke helt hadde sett for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, jenter :klemmer: Tror dere ikke at dere påvirker meg til å bli babysjuk nå da..... :sjenert::fnise: Jeg merket det første gangen det var babyboom i bekjentskapskretsen for at par måneder siden. Etter det la jeg merke til at jeg kjenner og vet om så utrolig mange som er gravide nå. Og da jeg jeg fikk den lille "scare'n" nå, så begynte jeg å tenke at det ikke hadde vært så dumt. Problemet mitt er bare at jeg ble så dårlig forrige svangerskap og er ennå ikke helt bra igjen. Kiropraktoren min sier at det viktigste er at motivasjonen er der og det tror jeg på. Man klarer mye om man bare er motivert. Husker jeg begynte å tenke tanken om et nytt barn etter at han sa det og det er vel et par måneder siden det og.

Jeg ønsker uansett ikke å starte nå. Jeg tenker å starte tidligst i mai, for da blir terminen tidlig på året og jeg er jo uansett ikke helt klar nå. Nå kan det jo ta noen måneder, men vil prøve å beregne at terminen blir fra januar og utover.

Har flere ting som gjør at jeg vurderer å utsette det:

- Vi skal mest sannsynlig på cruise i juli. Kjedelig å være gravid-dårlig da. Tre år siden sist vi var på ferie. Hadde jo vært greit å nyte den når vi først bruker penger på det.

- Jeg håper på ny jobb f.o.m. høsten. Kanskje kjedelig å være gravid i ny jobb. Jeg tenker at jeg skal bli lenge i den jobben, så om jeg blir gravid med en gang eller etter et år spiller vel ikke så stor rolle for dem. tenker mer at det kan bli vanskelig for meg. Får jeg ikke jobben begynner vi nok å prøve etter cruiset, hvis det er opp til meg. Mannen må jo være enig ;)

Jeg har ikke startet på p-piller etter at jeg sluttet for et par uker siden da jeg hadde en liten gravid-scare. Vurderer nemlig å slutte nå hvis vi skal begynne å prøve i mai. Brukte nemlig litt tid sist på å få syklusene i gang. Tok vel en 3 måneders tid. Dessuten lurer jeg litt på å slutte for å se hvordan huden min blir. Sist gang jeg sluttet på p-piller fikk jeg skikkelig uren hud, men kunne ikke ta medisiner mot det siden jeg prøvde. Lurer på å slutte for å få tatt en kur og forhåpentligvis bli mer eller mindre kvitt problemet. Får høre hva legen sier til det. Huden ble bedre da jeg var gravid, men dårlig igjen etter at jeg hadde født. Kunne ikke ta medisiner da jeg ammet, og da jeg var ferdig med det var jeg bare overlykkelig for å kunne starte på p-piller igjen som minsker problemet.

Store problemer dette her :ironi: , men tenker endel på det nå. Hvis vi ikke begynner neste år, så SKAL vi starte i mai året etter der :) Hva med dere andre som ikke har startet med nr. 2 ennå? Har dere noen tanker om evt. når?

STOR klem

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende fremover både med kanskje ny jobb og tanken på et søsken :) sikkert veldig greit å ta seg litt tid på tanken om søskenprøving så du blir helt klar når tiden kommer. I mellomtiden har du knallskjønne jenta di å kose deg med :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker gjennomtenkt og reflektert i forhold til søsken jeg. Dere får bare føle dere frem - man merker vel når man er motivert for å begynne å prøve igjen. Og dere tenker kanskje at to barn er greit også? (mener å huske det fra en gang, men mulig jeg husker feil). Men i såfall så er det jo ingenting å stresse med heller. Hadde vi kun ønsket oss 2, så hadde vi nok ventet litt lenger. Men vi vil gjerne ha minst 2, helst 3, og jeg utelukker ikke 4 ;) Så da er det bare å sette i gang for vår del!

Regner med at det tar litt tid for oss denne gangen og, så da ligger vi ann til å bli prøver-buddies :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...