Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Jammen er det forskjell på barn, for A spiser helt andre mengder enn M! A har holdt ganske stabil mengde en stund nå, egentlig siden jeg begynte å jobbe for en måned siden. En dag ser ca slik ut:

Ca kl 5: mm

Ca kl 8: 1 porsjon grøt (1,5 dl vann)

Ca kl 11: en brødskive m leverpostei. Drikker vann

Ca kl 13: en flaske mme, 120 ml

Ca kl 15: et halvt glass babymiddag. Drikker vann

Ca kl 18: 1 porsjon kveldsgrøt + mm

I tillegg hender det hun får frukt og skorper innimellom.

Ganske annerledes enn M!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neytiri: Takk for info. Skal høre med helsesøster neste uke :jepp: begynner å bli litt frutrert over at ting tar tid og at magen hennes plager henne såpass at hun ikke får sove i blant. Vet det tar tid med tilvending, men dette tar vel lang tid. Hvorfor spiste ikke Bumba mer fast føde på samme tid? Du som mente morsmelk var bedre? Det er nok det, men jeg merker bare at jeg begynner å bli klar for å kun amme et par ganger om dagen. Synes hun er så stor nå. Din er jo mindre av vekst. Da blir hun litt mer baby (?) Altså at da ser hun mer baby ut (?) Jeg merker uansett at jeg er klar for å trappe godt ned.

Sa igjen til mannen at han fikk ta ansvar for de helgemøtene jeg har avtalt nå. Merket at det plagde meg såpass at jeg fikk hodepine og ikke fikk sove. Det hjalp, så da er den bekymringen ute av verden - for nå ;)

Cypress: Oi, så flink hun er til å spise :) Og så deilig å amme mindre. Dere gir mme midt på dagen fordi du ikke pumper, eller fordi det metter mer? Vi har heldigvis masse mm i fryseren til mannen skal være hjemme og passer på fryse så mye som mulig nå. Det går virkelig fort. Hvis M skal på overnatting f.eks går det gjerne 4 poser. Takk for at du skrev opp dagen deres. Interessant å se hvordan andre gjør det. Tror jeg må spørre helsesøster mer om dette. Synes det er vanskelig å vite hvor hun bør få i seg i løpet av en dag. Har en helt super hs. Hun er så flink til å berolige og støtte. Dessuten er hun ganske laid back, noe jeg synes er veldig befriende. Alltid opptatt av at mor må ha det bra for at barn skal ha det bra.

___

Var en tur oppom jobben i dag for å snakke med sjefen og hilse på kolleger. Sjefen min er så utrolig hyggelig og er småbarnspappa selv, så vi snakket my om barn. Ellers snakket vi litt om hva jeg ønsket, og så skulle han ta det opp med teamet som skulle lage forslag til timeplan til meg.Skal og få ammetid hver morgen. Må bare få en bekreftelse på at jeg fortsatt ammer fra hs.

Mamma jobber samme sted som meg og hun holdt på å sprekke av stolthet der hun gikk rundt med M :) M var litt skeptisk til alle de nye folkene, men gråt aldri. Hun bare lente hodet mot brytet til mamma, akkurat som hun søkte litt beskyttelse :rodmer: Etterhvert satt hun på fanget til andre mennesker og :)

Etter det dro jeg hjem til pappa en tur og da hadde vi nok en dag da M ikke ville sove. Jeg tror det er en kombinasjon av mange ting. Det ble nok mye inntrykk å jobben. jeg tok meg heller ikke god nok tid til å roe henne. Dessuten var hun kjempevanskelig å roe. Var helt høy, hvis det går an å si det :fnise: Hun har og vondt i magen nå. Bæsja litt da hun ikke fikk sove, så da måtte vi skifte bleie på henne. Da var hun lys våken og smilte. Helt umulig å ikke smile tilbake ;) Kanskje begynner hun å gå over til en lur om dagen?

Har fått kjøpt en lekegrind til 150 kr nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det, barn er forskjellige og regner jeg Bumbas biologisk alder begynnte hun å få fast føde 5.5mnd gammel, tok tid fordi hun var veldig glad i puppen, jeg stresset ikke med det da jeg selv syntes det var kos.....men igjen dette er jo hva folk selv føler ikke sant. Hun har også alltid vært liten så hennes behov var ikke det samme som for andre på den alderen, hun og Goffel er sånn ca samme alder biologisk men han har spist MYE mer en hun noen gang har......

Synes du skal ta det opp med hs, og hvis du ikke ønsker å amme så mye på dagen kan du like gjerne gi henne flaske med mm eller mme, er ingen fasit på hvordan man skal gjøre ting, er det som i grunn både er bra og vanskelig til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei si det, barn er forskjellige og regner jeg Bumbas biologisk alder begynnte hun å få fast føde 5.5mnd gammel, tok tid fordi hun var veldig glad i puppen, jeg stresset ikke med det da jeg selv syntes det var kos.....men igjen dette er jo hva folk selv føler ikke sant. Hun har også alltid vært liten så hennes behov var ikke det samme som for andre på den alderen, hun og Goffel er sånn ca samme alder biologisk men han har spist MYE mer en hun noen gang har......

Synes du skal ta det opp med hs, og hvis du ikke ønsker å amme så mye på dagen kan du like gjerne gi henne flaske med mm eller mme, er ingen fasit på hvordan man skal gjøre ting, er det som i grunn både er bra og vanskelig til tider :)

Jeg er ganske heldig, for M spiser jo ikke så mye nå, men hun er fortsatt ganske god og rund. Tenk, jeg har ikke gjort noe annerledes enn deg. Likevel har jeg sluppet å bekymre med for vekt. Urettferdig i grunn.

Har snakket med hs og hun foreslo å innføre en matvare i uka, noe som er mye mer enn hva hun har klart før. Begynte med avokado forrige uka og hun fikk hard mage med en gang. Sovna ikke før kl. 22.00 Mandag og tirsdag, men så kom det seg på onsdag. Dette var bare av 1 ts avokado... :daane: Men nå har jeg funnet ut en ting som hjelper :hoppe: Jeg sprøyter inn svisker i munnen hennes :fnise: har laget en blanding med svisker og 4-mndgrøt (som er ganske flytende). Den blandingen gir jeg med sprøyte morgen og kveld. På den måten får hun i seg nok. Spiser hun med skje får hun ofte ikke i seg nok og får vondt i magen. Ikke riktig i forhold til boka, men er superglad for å ha funnet noe som fungerer. Tenker å bare gjøre det i en overgangsperiode, til magen hennes tåler mer. Veldig moro, hun suger på sprøyta og tror at hun suger maten ut :ler:

Så nå er jeg litt roligere i forhold til matinnføring. Tror det skal gå bra å innføre en matvare i uka nå. Tenker ta en liten pause om noen uker, slik at magen kan få stabilisere seg. Forhåpentligvis slipper jeg å innføre alt etterjvert.

Vi gir MME fordi jeg ikke pumper. Da jeg fortsatt hadde perm, ga jeg ikke MME, men ammet i stedet.

Tenker å begynne å innføre mme etterhvert her og. Som du ser over så må ting innføres her i hjemmet, så tar det om noen uker. to av skuffene i fryseren er fulle av mm, men det holder jo ikke evig. Nå skal M begynne å sove over hos mamma og pappa en gang i uka på ubestemt tid, så da går det med litt mm. Mannen kommer nok og til å bruke minst en pose om dagen når han er hjemme og.

Man når du ammer morgen og kveld, da må du vel passe på å amme på begge sider? Så du ikke blir helt skeiv mener jeg :fnise: Eller pumper du den ene og ammer den andre? Nei, det var jo du som ikke pumpet.

Innom med en fredags:klem: Håper du har det bra! :)

Masse :klemmer: til deg og :jepp: Jeg har det veldig fint :jepp: Skriver mer om det etterpå. Håper du har det bra og. Så fint bilder du la ut av Bolla, Bollemann og Bollemor i dag :rodmer: Synes han har så kult utseende. Digger når unger har litt særpreg. Men så blir det gjerne sånn at jeg synes ungen er søt når jeg liker mora. Rart med det.

_____

Halla jenter :vinke:

Har skrevet endel over hvordan det går om dagen. Styrer fortsatt med magen/maten til M. Dere er sikkert litt lei av å høre om det nå men. Jeg er lei av det jeg og ;)

M har fått tann nr. 7 i dag :hoppe. Den er nede til venstre for de to tennene nede :rodmer: Hun har blitt mye flinkere motorisk, veide 9.1 kg og var 71 cm på 8 mnd-kontroll. Hun er fortsatt blid og rolig, så føler meg heldig der. Sover godt om natten, stort sett 10-14 timer i strekk.

Har besøkt familiebarnehagen et par ganger nå. Supersøt og fresk barnehagetante. Føler meg helt trygg på å etterlate M til henne :) Hun bor 2 min fra der jeg bor nå, i et koselig rekkehus. Hun har et rent og ryddig hjem, med et lekerom ute og en sandkasse ute. Det går to jenter på 2 år der og en gutt på rundt 1 år der. Hun ene jenta sier alltid "beeebii" når vi kommer og er opptatt av å gi ting til M :rodmer: Når vi går sier hun "hadet bebii" :fnise: Tror dette blir veldig bra :jepp:

Husprosjektet vårt blir ikke ferdig før i mars! Egentlig trodde de at det skulle bli ferdig rundt nå, før de sa rundt nyttår. Nå har det altså blitt mars... De har prøvd seg på å si at vi bør være fleksible siden de har måttet påkoste husene flere hundre tusner pga nye bestemmelser, men dette har de nok lagt inn en margin for. I vår kontrakt står det at de skal få dagbøter på 3450 kr pr dag de går over. Blir ganske mye i mnd det. Så vi får se hva det blir til. Gidder ikke ig bort penger, men passer på å ikke bli uvenner med fyren før vi nærmer oss slutten ;)

Ellers begynner jeg i jobb tirsdag om en uke. Både gleder og gruer meg. Trives ikke supergodt i jobben, men den er grei nok. Mange hyggelige kolleger og elever, men er rett og slett ikke så motivert. Er ting der jeg er misfornøyd med. Synes og det er nå det er lett å være hjemme med M. Mannen får liksom sjarmøretappen. Samtidig så blir det deilig å få kommet seg ut. Det blir og fint for mannen å få knyttet bedre bånd til M. Det kommer til å komme meg til nytte og.

Ha en fin kveld, jenter :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener med at mannen din får sjarmøretappe! Det er jo ganske sant i grunn! Det er mye enklere nå som alle rutiner er mer på stell, og barna er mer "selvdrevne".

Jeg må passe på å amme fra begge puppene hver gang ja. Mest fordi jeg er redd for at melkeproduksjonen skal gå enda mer ned eller forsvinne. Jeg har heldigvis aldri vært noe særlig plaget med brystspreng, så det er ikke derfor faktisk. :)

Håper det går bra med deg når du begynner å jobbe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spennende at du har begynnt å jobbe igjen, hvordan kjennes det nå???

Håper ellers alt med matveien går seg til, det gjør den nok helt sikkert :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen meg du har falt ut av mine innlegg pga laber aktivitet her inne :fnise:

Men skjønner godt at dere nok har masse å bedrive dagene med, annet enn å henge på KG :klem:

Håper alt står bra til med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at mannen din får sjarmøretappe! Det er jo ganske sant i grunn! Det er mye enklere nå som alle rutiner er mer på stell, og barna er mer "selvdrevne".

Jeg må passe på å amme fra begge puppene hver gang ja. Mest fordi jeg er redd for at melkeproduksjonen skal gå enda mer ned eller forsvinne. Jeg har heldigvis aldri vært noe særlig plaget med brystspreng, så det er ikke derfor faktisk. :)

Håper det går bra med deg når du begynner å jobbe! :klemmer:

Heisann :vinke: Håper alt går bra med deg og at det har ordne aseg med barnehageplass for dere. Heldige de som får lille A.

Jeg synes det er så vanskelig å time når jeg skal bytte pupp jeg. Aner jo ikke hvor langt hun har kommet i måltidet og noen ganger vil hun ikke ha mer om jeg har avbrutt henne. Blir ofte til at jeg ammer på en side og pumper den andre. Har forskjellig produksjon på hver side nå siden det er så vanskelig å få det likt. Menmen, er vel ikke så lenge igjen nå.

:klemmer:

Skal oppdatere meg så fort jeg får skikkelig med tid :klem:

Er ikke så mye å oppdatere her gitt :fnise: Det var det med den tida da.. :sjenert:

Spennende at du har begynnt å jobbe igjen, hvordan kjennes det nå???

Håper ellers alt med matveien går seg til, det gjør den nok helt sikkert :)

:hug:

Skriver mer om jobb og mat i neste innlegg :klemmer: Tenker stadig på hvor mye du har hjulpet meg med M sin magevondt og er utrolig takknemmlig :klemmer:

Mannen var på harrytur her om dagen og da fikk han beskjed om å kjøpe maiskrokar, men fant det ikke. Hva står det sammen med? Og er det sundt egentlig? (Tenker at du ikke vil finne på å gi dokka di noe usundt, derfor ville jeg og kjøpe det :fnise: )

:klemmer:

Tror jammen meg du har falt ut av mine innlegg pga laber aktivitet her inne :fnise:

Men skjønner godt at dere nok har masse å bedrive dagene med, annet enn å henge på KG :klem:

Håper alt står bra til med dere alle!

Yes, blir laber aktivitet her om dagen. Har flere som har falt ut av mine innlegg og desverre. Gøy å følge deg i graviditeten. Du må ikke tro jeg ikke leser selv om jeg ikke skriver så mye :lur::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver mer om jobb og mat i neste innlegg :klemmer: Tenker stadig på hvor mye du har hjulpet meg med M sin magevondt og er utrolig takknemmlig :klemmer:

Mannen var på harrytur her om dagen og da fikk han beskjed om å kjøpe maiskrokar, men fant det ikke. Hva står det sammen med? Og er det sundt egentlig? (Tenker at du ikke vil finne på å gi dokka di noe usundt, derfor ville jeg og kjøpe det :fnise: )

:klemmer:

Så koselig at jeg har vært til hjelp da, er jo det som har vært kos her inne synes jeg at man har på en måte fått hjelp fra hverandre og ser at folk faktisk opplever mye av det samme :)

Maiskrokar kan være vanskelige å finne ettersom folk tror det er ved babyhyllen, men den står som regel ved potetgullet. Det er puffet mais og ingeting annet, så er vel ingen salt sukker eller annet dritt i det.......er anbefalt de som vil ha litt potetgull/snacks og vil ikke ha det usunne i grunn.....veier jo ingeting og smaker jo i grunn ikke noe.....men hender jeg spiser det med en dipp hvis jeg er sugen på noe(går på en sunnere livstil selv nå). Posen er gjennomsiktig så du ser jo krokarna gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla jenter :vinke:

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Har vært utrolig hektisk.

Like før jeg skulle starte å jobbe fikk vi beskjed om at bestefaren til mannen snart kom til å dø :( Han var en gammel krigshelt som var mannens store idol. Så da har vi sitter ved siden av ham på dødsleiet og når han var død. Forferdelig trist. Har aldri sett mannen gråte så hardt. Sang i minnestunden etter begravelsen. En trist sang som betød mye for svigermor. Var vanskelig, men gikk veldig fint.

Videre har jeg bare blitt kastet inn i det på jobb. Mye fravær og budsjettkutt gjør at det er få på jobb. På fredag kom jeg på jobb og trodde at denne dagen skulle dagen gå som planlagt (eller ihvertfall nesten). Neida, da skulle jeg ha en og en halv klasse (med flere utfordrende elever). Ikke fikk jeg opplegg. Måtte bare ta alt på stående fot. Men jeg naila det jeg :nigo: Så mestringsfølelsen er heldigvis god. Disiplin og rutiner er min styrke. Er allikevel frykelig sliten. Blir bare beordra til å ta ekstratimer, noe som ikke er greit. Dessuten har måttet krangle litt for å få ammetimene som jeg skal. Er altså ikke helt fornøyd og det har sjefen fått vite. Han er veldig grei, men dette er ikke hans sterkeste side.

Mannen storkoser seg hjemme med M og han er så flink! Jeg kommer hjem til ryddig hus og middag hver dag. han og M har blitt ordentlig kamerater og jeg er M ser på ham med stjerner i øynene :rodmer: Det eneste som er frustrerende er hun hun har blitt ekstremt sutrete ovenfor meg. Er akkurat som om hun har en reaksjon fordi jeg plutselig er mye borte. Veldig slitsomt. Mannen måtte dig ringe 113 iløpet av en første uka.. :fnise: Han trodde M hadde satt fast noe i halsen siden hun hosta som en gærning. Vi fikk time på legevakta (jeg kom hjem mens han snakke med AMK) og alt stod bra til. Legen skrøt av mannen som hadde gjort alt riktig, mens jeg fikk beskjed om å ikke være redd for om dette kunne skje igjen :sjenert:

På kontroll for et par uker siden veide M 9550 g og var 74 cm lang. Hun har akkurat lært seg å sitte og klarer å komme seg litt rundt. Foreløpig kommer hun seg ikke så mye fremover. Noen ganger blir jeg frustrert over at det går så sakte, men minner meg selv på at alle gjør ting i sitt tempo. tenner er hun veldig tidlig ute med. Nå har hun 8 stk. 4 oppe og 4 nede. Venter på en jeksel nede til venstre som hun har klaga over e stund nå.

Når slutta deres barn å sove i vognbagen? er litt redd for at hun plutselig setter seg opp og fallet ut. Men virker å ubehagelig å sove i sportsdelen. Tenker og at jeg bør ta ned sengebunnen et par hakk snart.

Rekker ikke å oppdatere meg i alle bøkene nå. Fikk akkurat beskjed om at en kollega blir borte hele uka, så jeg skal overta alle hennes oppgaver.. Bah! Jaja, får gjøre det beste ut av det. koselig å være i denne jobben når det nærmer seg jul :)

Vi snakkes dere :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Lenge siden sist :klem:

Syns du bør senke sengen ja! Plutselig reiser hun seg opp, og det kan bli skummelt. Vi gjorde det rundt 7 måneder. Ved 9 måneder gikk han rundt bordet alene. Han sluttet også med vognbag rundt 7 mnd.

Så trist med mannens bestefar :(

Og dumt at det er vanskelig for deg på jobb. Stå på krava, ammefri har du rett på, selv om det er vanskelig for arbeidsgiver :jepp:

8 tenner allerede :daane: Hun er tidlig ute! På samme alder hadde ikke Goffel fått noen :fnise: Men nå har ha 9, inkludert en jeksel. kanskje det heller er han som var sen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre hvordan dagene går, untatt begravelsen da.

Bumba brukte bagvogn på emmaljunga vogna til 8 1/2 mnd, men vi brukte seler fra hun kunne snu seg i bagdelen(FORT gjort at de kan falle ut bare av å rulle seg og få en fot ut). Hun klarte å sette seg opp ved 9mnd så var ikke klar å sitte mye i sportsdelen før det. Hun ligger jo enda i bagdelen i silvercrossen når hun sover ute, den er jo 90cm lang og ganske bred så masse plass MED vinterpose og seler da(løs seler er supre).

Senket bunnen før hun kunne dra seg opp, gjorde meg tryggere og glad var jeg for det da dagen etter hun dro seg opp :sjokkert:

Så stor og fin hun er blitt da, min er jo sikkert såvidt 8,5kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Koselig å høre hvordan dagene går, untatt begravelsen da.

Bumba brukte bagvogn på emmaljunga vogna til 8 1/2 mnd, men vi brukte seler fra hun kunne snu seg i bagdelen(FORT gjort at de kan falle ut bare av å rulle seg og få en fot ut). Hun klarte å sette seg opp ved 9mnd så var ikke klar å sitte mye i sportsdelen før det. Hun ligger jo enda i bagdelen i silvercrossen når hun sover ute, den er jo 90cm lang og ganske bred så masse plass MED vinterpose og seler da(løs seler er supre).

Senket bunnen før hun kunne dra seg opp, gjorde meg tryggere og glad var jeg for det da dagen etter hun dro seg opp :sjokkert:

Så stor og fin hun er blitt da, min er jo sikkert såvidt 8,5kg :fnise:

Da er senga senket :jepp: Prøvde å legge henne i sportsvogn med seler, men klarte ikke å ordne selene ordentlig. Kunne gått ordentlig ille, for selene nærmet seg farlig nær halsen etterhvert.. :daane: Da droppet vi det med en gang. Turte ikke prøve igjen. Så nå sover hun i senga på dagtid og. Funker veldig bra. Mamma sa at vi og gjorde det da vi var små. I barnehagen har de visst en reiseseng hun kan sove i, så det føles veldig trygt.

:klem:

:klemmer: tilbake :)

____

Ikke så flink til å gi lyd fra meg om dagen. Regner ikke med at jeg er på så manges "mine innlegg"-liste uansett. Har ikke så mange på lista mi mer heller. Dessuten har jeg ikke flytta dagboka mi fra graviditetsforumet ennå, så er nok vanskelig å evt finne.. :sjenert: Derfor er ikke motivasjonen like stor for å skrive. Tenker at nå er det nok ikke så mange som leser likevel ;)

Uansett, her flyr tiden av gårde. Veldig travle dager på jobb og ellers hverdagslige sysler, gjør at tiden virker å gå mye fortere enn da jeg hadde mamapermisjon. Merker at jeg savner å være hjemme, men merker og at det er godt å tenke på noe annet enn søvnrutiner og tarmfunksjon :fnise:

M vokser forsatt i rekordfart føles det ut som. Det ser ut som hun endelig begynner å finne ut av krabbestilling. Mulig hun hopper over det å kunne ake seg fremover. Det har hun ennå ikke klart. Hun går mest bakover og rundt sin egen akse :fnise:

Mannen koser seg hjemme og er riktig så flink. Ordentlig husfar er han og det er ordentlig deilig. Merker jeg gruer meg litt til hverdagen etter at han har begynt å jobbe igjen. Det blir jeg som skal hente og levere i bhg, samt lange middag :daane:

Amminga går mot slutten nå, tror jeg. Merker at hun ikke blir ordentlig mett mer og at produksjonen har avtatt kraftig. Rart hvor fort det gikk nedover. Har og skjønt at jeg virkelig har hatt tjukk melk, for M er mye mindre bollete nå. Ja, hun har strekt seg, men det blir på en helt annen måte nå.

M elsker for øvrig makrell i tomat og HATER brødskive og pasta. Moro å se de fantastiske grimasene hun skjærer hvis de kommer i nærheten av munnen hennes :ler: Får hun det i munnen, hender det hun rekker tunge helt til maten sklir av :fnise: Vi må fortsatt innføre en og en matsort, men merker at det går mye bedre med magen hennes nå. Håper vi slipper å holde på sånn for lenge, men merker det er motoverende å tenke på hvor mye hun tåler nå i forhold da vi startet.

Ellers må jeg :danse: litt for M som er 10 mnd i dag :strix:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig hyggelig med oppdateringer fra deg, og du kommer opp på mine innlegg :jepp:

Skal du både hente og levere i bhg? Får du tid til det da? Her må vi gjøre en ting hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på mine innlegg :Nikke:

Håper dere får en riktig god jul og koser dere med Ms første jul (blir første for oss også) :kose:

God jul!!! :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...