Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Annonse

Heisann Dine, Pupsilure, Siebaeo, Småkjekset, Marmot og Neytiri :vinke::klemmer:

Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg om dagen, men er stadig inne og leser hos de få jeg har på mine-innlegg-lista mi :jepp: Er hjemme fra jobb i dag. Egentlig tenkte jeg være hjemme fordi jeg er så utrolig sliten. Er kjempekvalm, mest sannsynlig fordi jeg ikke har fått i meg nok mat i det siste. Vært mye styr med M. Men så ringte barnehagetanta til M i dag tidlig og sa at barnehagen var stengt i dag siden faren hennes hadde gått bort :(

M har nå gått i bhg i ca en uke. Vi hadde ganske lang tilvending siden vi betalte plassen f.o.m 1/1. Hun trives godt, men er utrolig sutrete og klengete når hun kommer hjem. Det er bare meg som gjelder, så jeg merker at det blir vel slitsomt å stå opp kl. 6, levere i bhg, jobbe, hente i bhg, lage middag, passe på m til leggetid. Hun har våknet mye i løpet av kvelden i det siste og, så har heller ikke fått så mye fri der. Dessuten jobber jeg ofte på kveldene siden jeg må dra relativt tidlig (15.30) for å få hentet M i bhg. Mannen pendler til jobb, så får ikke hentet eller levert. Han er flink til å bidra i hus og hjem, og gjør det han kan med M, men nå vil hun som sagt bare være med meg. Heldigvis henter mamma henne en gang i uka i bhg, så det er veldig deilig. Vi får generelt mye barnevakt av mamma og pappa.

På jobben går det litt opp og ned. Trives veldig godt når ting går etter planen, men det er så mye sykdom og nedskjæringer som gjør at timeplanen min veldig ofte blir forandret. Nå fikk jeg akkurat mail om at en på teamet mest sannsynlig blir sykemeldt, noe som kommer til å gå utover meg. Må nok vikariere mye for henne. Blir så irritert på sjefen som ikke tar tatt godt nok vare på henne. Hadde de tilrettelagt litt, så kunne hun nok jobbet noe. Snakket med ham om det på fredag og da sa han at han skulle ta en samtale med henne, men nå virker det å være for sent.

Min kjære mormor døde for en måneds tid siden :( Hun var den siste av besteforeldrene mine jeg hadde igjen og den jeg hadde nærest forhold til. Det skjedde veldig brått, så vi fikk ganske sjokk. Det var trist, men samtidig så er jeg så glad på hennes vegne for at hun fikk dø på den måten hun gjorde. Hun lo rett før hun falt om og døde og det kan ikke være så ille måte å dø på. Dessuten døde hun rett før hun ble totalt pleietrengende. Har noen fine ungdomsbilder av henne på fb. Har og bilde av henne på profilbildet mitt. Vakker var hun, helt til det siste :)

Ble mye triste og negative ting dette her. Mye som er bra og :jepp: Jeg og mannen har det kjempefinr. Vi flytter snart inn i nytt hus. Vel, snart og snart. Det blir stadig forsinka, så vi kommer nok til å komme i forhandlinger om dagbøter. Utbygger prøvde seg med at sånne klinsjer med han kunne bli stygge, men da ha nok ikke han møtt sånne som mannen min før :fnise::daane: Han er hard når det gjelder sånne ting.

I går skjønte plutselig M hvordan hun skulle ake seg fremover, så nå går det i en voldsom fart! :jepp: Det morsomste er hvis jeg legger mobilen min et stykke unna, så hun får ake seg frem or den. Da må hun få lov til å bite litt på den til slutt og, hvis ikke faller nok motivasjonen for å ake seg frem mot den :fnise: Hun har begynt å skjønner så mye og nå, spesielt når vi leker. Kjempegøy! :) Ellers liker hun i bite i nesene våre, samt dra i munn, ører, hår og briller. "Hei" var hennes første ord og hun sier det heeele dagen, til alt :fnise: Ikke lenge før hun er 1 år nå heller. Hvor ble tiden av? :)

Og snart får Zia en liten en og :strix: Spenennde å følge med :popcorn:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Becky!

Så koselig med oppdatering :) Veldig trist å høre om mormoren din, men det var, som du sier, en fin måte å gå på når den tiden kommer. Så godt at du fikk mange fine stunder med henne og at du kan ha mange flotte minner. De er gode å ha og blir aldri borte!

Så flink M er! Hvor blir tiden av.. Du sier noe. Selv skjønner jeg ikke at LIlletassen har vært en baby og jeg skjønte godt i stad (han begynte i bhagen i dag) at han har blitt stor gutt. Det er morsomt å se de utvikle seg og lære nye ting. Alt blir jo morsommere for både liten og stor da, og man kan kommunisere på et nytt plan, noe jeg synes er veldig spennende.

Får håpe du ikke får så altfor mye å gjøre på jobben, da må du være flink å si fra at du ikke kan ta på deg alt! Det er så viktig å slappe litt av og puste blant slagene, så tillat deg selv pauser! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

:klem:

Ikke så mye tid til oppdatering her heller om dagen!

Så morsomt med M som har blitt så stor og flink! Det går så fort og man ser utvikling nesten for hver dag! Skummelt og litt trist, samtidig som det er utrolig morsomt og koselig liksom :fnise: Føles som om de vokser alt for fort, men man vil jo at det skal være sånn og... :roll:

Så synd med bestemoren din - det var trist å lese. Håper det går litt greier nå :klemmer:

Og veldig spennende med nytt hus! Heldiggriser!

Bare å stå på krava med dagbøter - ikke noe poeng å gi seg om det er avtalt ferdigddato som ikke overholdes altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Innom en liten tur. Så trist din bestemor har gått bort

Høres ut som du har det travelt om dagen

:vinke:

Takk for omtanke :klemmer: Og ja, her har det vært veldig travelt til tider. Forhåpentligvis blir det bedre. Skriver mer under.

Hei Becky!

Så koselig med oppdatering. Veldig trist å høre om mormoren din, men det var, som du sier, en fin måte å gå på når den tiden kommer. Så godt at du fikk mange fine stunder med henne og at du kan ha mange flotte minner. De er gode å ha og blir aldri borte!

Så flink M er! Hvor blir tiden av.. Du sier noe. Selv skjønner jeg ikke at LIlletassen har vært en baby og jeg skjønte godt i stad (han begynte i bhagen i dag) at han har blitt stor gutt. Det er morsomt å se de utvikle seg og lære nye ting. Alt blir jo morsommere for både liten og stor da, og man kan kommunisere på et nytt plan, noe jeg synes er veldig spennende.

Får håpe du ikke får så altfor mye å gjøre på jobben, da må du være flink å si fra at du ikke kan ta på deg alt! Det er så viktig å slappe litt av og puste blant slagene, så tillat deg selv pauser!

Takk for fine ord om mormor :klemmer: Ja, jeg har utrolig mange gode minner. Og det som er så fint er at nå som hun er borte, så husker jeg for det meste bare tiden hun var frisk. Rart det der, men jeg har hørt at det er vanlig. Hun var kraftig dement og kjente meg ikke igjen de siste 5 årene. Likevel hadde vi det veldig koselig sammen. Hun var virkelig den beste :rodmer: Rart å tenke på at jeg ikke har flere besteforeldre igjen.

Tenk så mye som skjer mellom 1 og 2 år da. Jeg gleder meg så utrolig til å bli kjent med den personen M blir. Synes det er mye morsommere nå enn da hun var mindre, selv om det og var koselig, men nå er ting mye lettere synes jeg. Det somsomste med M er når hun tøyser og ler av det selv. Da ler vi sammen av de banale spøkene hennes som f.eks kan gå ut på å kaste seg bakover fra sittende til liggende stilling i senga :ler:

:klem:

Ikke så mye tid til oppdatering her heller om dagen!

Så morsomt med M som har blitt så stor og flink! Det går så fort og man ser utvikling nesten for hver dag! Skummelt og litt trist, samtidig som det er utrolig morsomt og koselig liksom :fnise: Føles som om de vokser alt for fort, men man vil jo at det skal være sånn og...

Så synd med bestemoren din - det var trist å lese. Håper det går litt greier nå

Og veldig spennende med nytt hus! Heldiggriser!

Bare å stå på krava med dagbøter - ikke noe poeng å gi seg om det er avtalt ferdigddato som ikke overholdes altså!

Jeg synes egentlig bare det er gøy med utvikling jeg :jepp: Noen få ganger tenker jeg at jeg savner henne som baby, men husker og hvor slitsomt det var. Savner heller den følelsen av hvor spennende det var med en helt ny baby, men er heller mere der at jeg er glad for å ha fått opplevd det og vil videre.

Takk for hyggelige ord om mormor. Det går mye bedre nå. Er sånn at jeg glemmer det i perioder. Husker de gode tingene og er glad for at hun fikk slippe. Likevel merker jeg at jeg savner den hun var da hun var frisk. Merker det mer nå enn da hun levde.

Yes, det blir dagbøter! Så nå tjener vi rundt 2500 kr om dagen.

:blomst:

:vinke: Å, så spennende at du snart føder :popcorn::hoppe: Må inn å sjekke boki di snart

____

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dele innlegget i to. Jeg sletta og sletta ikoner, men det ble aldri lite nok :daane:

_____

Hei jenter :vinke: Nå er det så lenge siden jeg har skrevet i boka at den hadde falt ut fra mine innlegg :daane:

Jeg leser de har har så mine innlegg, så får med meg endel. Er bare ikke så flink til å skrive selv.

JEG HAR FÅTT NY JOBB!!!!! :bolledeig::danser: Er så glad. Jeg mistrives jo sånn i den jobben jeg har nå. I utgangspunktet så er den veldig hyggelig, men nå er det så mye surr i ledelsen og de driver rovdrift med meg til tider. Har til og med måttet sykemelde meg et par uker nå for å komme meg igjen. Gleder meg utrolig til å komme et sted det ting er mer stabilt. Det var 18 stk som søkte på jobben og jeg måtte igjennom to intervjurunder og greier, noe som er veldig uvanlig i min bransje. Det var en annen som fikk tilbud før meg fordi hun hadde mer ansinitet og andre fagkombinasjoner enn meg. Hun takket heldigvis nei. De sa jeg var en god nr 2 nettopp fordi jeg var den jeg var. Hadde og spennende kompetanse både fra vgs og min nåværende jobb sa de, men likte best det de sa om at jeg fikk jobben fordi jeg var meg :)

Var på to andre intervjuer og. Den ene fikk har jeg fått tilbud om, mens den andre har jeg ikke hørt fra ennå. De sa jeg ikke kom til å høre noe før etter påske uansett. De spurte meg for øvrig om jeg tenkte å bli gravid snart :daane: Ble litt satt og og spurte om hun hadde lov til å stille det spm. Hun svarte med å si at hun hadde lov til det, men jeg kunne velge om jeg ville svare på det eller ikke. Da bare mumlet jeg noe om at jeg ikke kunne bli gravid nå uansett fordi jeg fikk bekkenløsning sist. Burde ikke ha svart på det, men ble så satt ut.

Er uansett bare kjempeglad for at jeg fikk førstevalget mitt. Det blir litt ekstra kjøring, men det er verdt det :jepp:

Nå flytter vi snart og. Vi skal visst overta det om et par uker. Vi får nå se. Dejobber på sprengg fordi de får dagbøter, så kanskje klarer de å holde fristen de har satt denne gangen. Gleder meg uansett utrolig. Hadde vært hyggelig å få invitert dere på grillings eller noe til sommeren. Er så lenge siden sist.

M har blitt så stor og fin :rodmer: Hun er så snill og rolig og. Altså, hun kan sutre fælt, men jeg liker så godt personligheten hennes. Føler meg så heldig. Nå er hun 10.5 kg og 76 cm (tror jeg). Hun har akkurat lært seg å stå med støtte, så da kommer det vel noen skritt etterhvert. Litt treig, men egentlig er det ganske deilig :fnise:

Nå er middagen klar her. Vi snakkes :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 6 måneder senere...

Det lurer jeg på også!!! Hvordan er ny jobb og ny bolig og alt?!!?

Merker at et treff snart hadde vært veldig gøy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...