Gå til innhold

Huff og huff kjedemail


Myrna

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått et kjedemail fra en god veninne som har det vanskelig for tiden. Ikke bare må jeg sende det videre, men jeg må også kopiere henne. Dette er et av de mer truende kjedemailene (if not then...). Jeg hater kjedemail og har aldri sent et videre. Men er litt i tvil om hva jeg skal gjøre p.g.a veninnen min er i en sårbar fase. Samtidig mener jeg at kjedemail er en styggeskap og jeg har ikke akkurat lyst å sende det til noen andre. Men det verste er at jeg er av natur overtroisk og nå sitter jeg altså og bruker tid på om å fundere på dette.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du hun kommer til å spørre deg om du har sendt den videre? Kan tenke meg at hun, som mange andre (dessverre), sender slike mail til alle på lista si, og at hun ikke har tenkt på deg spesielt.

Jeg synes ikke det å videresende plagsom kjedemail er det som viser at du bryr deg om venninnen din, det er helt andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reproductivist

Hvis du sender eller mottar kjedebrev må du regne med at spammere finner og tar den lista til å sende spam til. Du burde altså sent et brev til alle på lista om at de ikke må sende videre pga spamming og slette kopiene de har, eller å sende de ut uten å bruke flere mottagere funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått ett kjedebrev fra ei venninde, sendt på facebook... den er "søt nok" og ikke noe fæle greier som skjer om man ikke sender videre, men uansett så er det kjedebrev og jeg HAAAATER kjedebrev! Det skal også sendes tilbake til avsender, så jeg har løst det ved å enkelt sende det tilbake til henne med en liten tekst om at jeg gjerne sender tilbake, men at jeg står over resten.

får jeg på mail etc sletter jeg ukritisk, uansett!! Gidder ikke, og gidder ikke lese lenger engang. Har hatt noen runder der jeg leste, også ble jeg bare sint på avsender.... når noen sender kjedebrev (som vel ALLE vet at ikke er særlig populært?) til meg som lover meg all verdens uflaks og uhell i flere år dersom jeg ikke sender videre i løpet av få minutter, til en haug mennesker..... VIL avsender meg så vondt?

For selv om ikke jeg tror på det, så gjør jo tydeligvis avsender det, og likevel sender vedkommende det til meg.... så avsender presser egentlig da meg til å gjøre noe jeg ikke vil, eller er jeg dømt til uhell og ulykke i flere år.. hvor koselig er det egentlig å sende slikt til venner?

så nå bare sletter jeg, uten å lese engang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...