Gå til innhold

Alver

lillesol20

Anbefalte innlegg

Alver finnes i mange former og størrelser. Et fellestrekk ved dem er likevel at de aldri eldes, og er dermed udødelige så lenge de ikke blir drept. De har ingen sjel, og har intet håp om å komme til himmelen eller frykt for å falle i helvetet. Likevel har de sine egne regler som de lever etter, og det er viktig for dødelige å følge disse reglene, hvor rare de enn måtte virke dersom man skal kunne greie seg bra i møte med alver.

Enkelte alver kan reise gjennom regio, magiske områder utenfor den mundane verden. Gjennom regio kan de nå fram til Arcadia, alvenes rike. Dødelige kan av og til komme seg inn i regio på egenhånd, selv om det oftest forekommer dersom de følger etter alver. Det å forlate regio kan derimot være mer problematisk. Mange er historiene om mennesker som har forsvunnet i alvenes verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aradia)O(

Pa Island er alvene er viktig del av hverdagen. Det sies at de bor i store stener med gjerne en litt spesiell form. Noen ganger lar det islandske veivesenet veien ta en en sving rundt en slik sten. For alvestener flytter man ikke på! Skal de sprenge en tunnel gjennom et fjell spør de først lokalbefolkningen om de vet om fjellet er bebodd av alver eller ikke.

Dette har en islending selv fortalt meg... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alver blir vel det samme som de kalte for "småfolk" før i tiden?? (I allefall lokalt her jeg bor).... Det var svært viktig å holde seg inne med småfolket og før folk slo jordene f.eks. pleide de å rope til småfolket at de måtte passe seg for nå kom ljåen.....

Fins mye overtro om småfolket og det hendte at kjerringene på gården fant småklær i eldhuset, de skjønte at dette tilhørte småfolket og de behandlet det pent, vasket det og tørket det og avogtil kunne de få det igjen med at de fikk en ny ku eller at kyr de hadde fra før melket ekstra mye....

Morsomt!

Det med Island var jo kjempefornøyelig.... :P Artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Pa Island er alvene er viktig del av hverdagen. Det sies at de bor i store stener med gjerne en litt spesiell form. Noen ganger lar det islandske veivesenet veien ta en en sving rundt en slik sten. For alvestener flytter man ikke på! Skal de sprenge en tunnel gjennom et fjell spør de først lokalbefolkningen om de vet om fjellet er bebodd av alver eller ikke.

Dette har en islending selv fortalt meg... 8)

Det bor alver på Island - garantert. Og jeg tror at noen av dem gjennom tidene har giftet seg og fått barn med mennesker. Om de må si fra seg udødeligheten sin vet jeg ikke, men det er vel en mulighet.

Jeg møtte i fjor sommer en ung mann, han var vakker som en alv, han så ut som en alv, mer enn han som spiller Legolas. Han ligner en alv til de grader at min første kommentar da han satte seg ved siden av meg var; Jøss, du ser ut akkurat som en alv....

Det var da han fortalte meg at moren hans er islending.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 19 år senere...
*Lavendel* skrev (På 14.8.2003 den 19.46):

Alver blir vel det samme som de kalte for "småfolk" før i tiden?? (I allefall lokalt her jeg bor).... Det var svært viktig å holde seg inne med småfolket og før folk slo jordene f.eks. pleide de å rope til småfolket at de måtte passe seg for nå kom ljåen.....

Fins mye overtro om småfolket og det hendte at kjerringene på gården fant småklær i eldhuset, de skjønte at dette tilhørte småfolket og de behandlet det pent, vasket det og tørket det og avogtil kunne de få det igjen med at de fikk en ny ku eller at kyr de hadde fra før melket ekstra mye....

Morsomt!

Det med Island var jo kjempefornøyelig.... :P Artig!

Alve-universitetet i Reykjavik tar inn studenter: https://theelfschool.com/

Anonymkode: d11bc...abc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alve-universitetet i Reykjavik tar inn studenter: https://theelfschool.com/

Anonymkode: d11bc...abc

Flott du tipser om noe 20 år senere😵‍💫

Anonymkode: 80c56...4cc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...