Gå til innhold

Frysepinne

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

tja.. jeg er vel frysepinne inne og det motsatte ute? :ler:

Inne synes jeg det er best rundt 23.. faktisk ganske eksakt. Føler at 21 er litt kjølig (men ikke noe mer enn at jeg må ha sokker på, så på vinteren har vi ofte under det, synes det er koselig med litt varme sokker og gensere) og 24 blir litt varmt.

Ute synes jeg at det er mest behagelig mellom 19-23.

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

25-26 grader syns jeg er godt.

Jeg fryser så fort noen blåser på meg, så det er rene helvetet på høst og vinterstid.

Skrevet

Nå synes jeg det er skikkelig kaldt ute, og har ovnen på fullt. Innetemperaturen er 26 grader, og jeg synes det er greit behagelig. Hadde ikke skadet med høyere temperatur heller. Men jeg er en frysepinne av verste dimensjon.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg fryser ihjel omtrent når deter 21 grader inne. Andre syntes det er helt utmerket tempereatur.

Er det flere som er som meg (kvinne)? Hva slags temp foretrekker dere?

Helt enig!!! Fyrer i peisen om sommeren til og med jeg, i tillegg til gulvvarme i alle rom. minimum 25 grader i huset, 28 pleier å være perfekt =D

Skrevet

Fryser ved 24-25 grader i stuen dersom jeg bare sitter i ro. Når jeg gjør husarbeid og slikt blir dette i varmeste laget.

Jeg vil helst ha ca. 30 grader i stuen, men jeg bor med en som trives best på 20 og da blir det ca. 25 max. Sitter da på saueull og har to pledd på meg og varm genser og deilig varm joggebukse.

Skrevet

Dere som må ha 25-26 grader inne, hvordan overlever dere på jobb?

Jeg har samme problem, greier sjelden å holde varmen inne hvis det er under 25 grader. Og på jobb holder jeg på å fryse ihjel. Der er det ofte 20-21 grader. Drikker kakao til den store gullmedaljen, men ender ofte med å sitte med vinterjakke på inne. Veldig slitsomt.

Hvordan overlever dere?

Skrevet

Det er jo bare å ta på seg skikkelig ullundertøy så holder du varmen på jobben.

Skrevet

Her står gradestokken på 22 grader nå, og jeg fryser :snurt:

Trives nok best med rundt 25 grader. Må ofte kle på meg flere lag med klær eller veldig varme klær når jeg sitter hjemme (elsker "arbeidsjakke"-fleecen min!). På forelesning prøver jeg alltid å ta av jakken, men ender en del ganger opp med å ta på meg jakken igjen fordi jeg fryser...

Skrevet

ca 18 grader her, og det er t-skjorte temperatur.

Skrevet

Rundt 19-20 grader er passe. Jeg liker å ha på meg ullsokker og pledd, og blir det varmere enn det blir det også for varmt med pledd.

Gjest Sommertid
Skrevet

Er 24 grader her nå. Jeg sitter med ull longs, ull trøye og dyna på meg så det kunne vert enda litt varmere her.

Skrevet

Har alle dere termometer inne, eller har dere innebygd temreturmåler :P ?

Jeg vet værtfall ikke hva gradene er inne, men vet at jeg hater å fryse!

Skrevet

Min temp inne er 23, det er deilig! Jeg kan virkelig ikke fordra å fryse.

Soverommene er det 22 grader, badet 25

Ute trives jeg best mellom 15 og 25, men ikke over 28, da kommer det en bomullsdott i hodet mitt og blokkerer fungeringen av tankevirksomhet. Og jeg blir trøtt og daff og tenker bare på is

Skrevet

Jeg liker ikke å være enten for kald eller varm, jeg reagerer veldig på temperaturforandringer. Så prøver å holde stabil temperatur i oppholdsrom, over 20 grader. På soverommet må jeg ha det kaldt og sover med to dyner

Skrevet

tja.. jeg er vel frysepinne inne og det motsatte ute? :ler:

Inne synes jeg det er best rundt 23.. faktisk ganske eksakt. Føler at 21 er litt kjølig (men ikke noe mer enn at jeg må ha sokker på, så på vinteren har vi ofte under det, synes det er koselig med litt varme sokker og gensere) og 24 blir litt varmt.

Ute synes jeg at det er mest behagelig mellom 19-23.

Sånn er jeg også. Inne så vil jeg gjerne ha ca. 23-25 grader. (Måleren viser 21, men den står i vinduskarmen så den måler nok litt lavere temperatur enn det som er inne i rommet. Ute er det ikke så innmari nøye. Jeg trives ikke når det er for varmt ute, men om det er kaldt er det bare å kle på seg.

Skrevet

Jeg får rett og slett dårlig samvittighet både for lommebok og miljø, at jeg sitter med 14-18 grader inne. Nå har jeg på meg en lang ullgenser, stillongs og tjukkeragger i 15 grader, og fryser ikke. Litt kalde fingrer bare. Klart jeg kan begynne å hutre jeg og, men da slenger jeg et pledd eller to over meg.

Her i huset er det hannkjønnet som ikke takler kulde, "jeg vil ikke fryse i mitt eget hjem". Pføy.. Man dør ikke av å kle på seg.

I alt trives jeg med rundt 19-20 grader. Noe høyere enn det om vinteren får huden min til å krepere med svie, varme og gud vet hva.

Skrevet

Det er jo bare å ta på seg skikkelig ullundertøy så holder du varmen på jobben.

Jeg fryser likevel, med både ullstillongs og ulltrøye på :(

Mistenker stillesitting for å ha en del av skylden, men når man har en PC-jobb, så kan man ikke akkurat reise seg og forlate pulten konstant hele tiden heller.

Skrevet

Liker meg best på rundt 24-25 grader, jeg. Men selv da sitter jeg med pledd. Ikke fordi det er kaldt, men fordi det er blitt en vane. Bor i ett utrolig kaldt hus så det er som regel bare å fyre opp, sette seg under pleddet og vente på at tempen skal stige.

I går fyrte jeg med ved som en gal og tempen steg til 32 grader. Satt likevel med pledd. Det er jo så godt å krype under. :fnise:

Gjest Violently Happy
Skrevet

Hva slags temp foretrekker dere?

30 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...