Gå til innhold

Frysepinne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fryser ihjel omtrent når deter 21 grader inne. Andre syntes det er helt utmerket tempereatur.

Er det flere som er som meg (kvinne)? Hva slags temp foretrekker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest, frossenpinnen
Skrevet

21g er altfor kald ikketempratur for meg iallefall:-) Trives best på en 24g....

Er skikkelig frossenpinn da! Går med ullsokker, flere lag trøyer/topper, gjerne med ullundertrøye..

Mannen min mener det er fordi jeg er så slank og har lite underhudsfett. Han går i t-skjorte inne og svetter når jeg fyrer i peisen..

Gjest frossenpinn
Skrevet
21g er altfor kald ikketempratur for meg iallefall:-) Trives best på en 24g....

Er skikkelig frossenpinn da! Går med ullsokker, flere lag trøyer/topper, gjerne med ullundertrøye..

Mannen min mener det er fordi jeg er så slank og har lite underhudsfett. Han går i t-skjorte inne og svetter når jeg fyrer i peisen..

Altfor kald innetempratur skulle det stå..

Skrevet

Her inne er det 20.4 grader nå, og jeg sitter inntulla i fleecepledd ;)

Snart kommer gubben hjem fra jobb, og da hopper han nok fra arb.klærne og inn i shortsen og t-skjorta, som han pleier inne :gjeiper: Jeg blir kald bare av å se på bekledningen hans ;) (jeg sitter i fleecebukse nå)

Skrevet

Det er veldig varierende, nå er det 17 grader her inne, jeg sitter med ullsokker og fleecegenser utenpå vanlig genser. Grunnen til at det er varmt fremdeles er fordi jeg nettopp var en tur ute. Andre ganger kan det være 22-23 grader og jeg kan hutre under dyna.. Driver og vurderer å sjekke stoffskiftet mitt :klø:

Skrevet

Er ikke kaldt för tenna klaprer.

Personlig föler jeg meg helt "kvalt" om jeg har på meg sokker, så barbeint går jeg året rundt.

Går barbeint i skoa når jeg er ute om vinteren, og har kun sokker på om jeg skal gå i mye snö.

Aner ikke temperaturene innendörs da jeg ikke har noen måler for slikt, men jeg sitter i stua as I write, og kjenner det er litt kaldt på overarmene (har på meg linne), men sånn bortsett fra det så er det behagelig her. Har ingen ovner eller annen varme på, samt at soverromsvinduet står åpent, og ytterdöra er åpen kanskje 5 minutter hver time (må ut på trappa for å röyke hehe)

Så jeg er nok ikke noen frysepinne.

Skrevet

Jeg har som regel 24 g i stua, noe samboeren min klager veldig på. Men jeg sitter da fremdeles ofte kullt påkledt og fryser, mens han sitter i bare bokser :P Kameratene hans klager også alltid på hvor varmt vi har det.

Men vi er alle forskjellige! Jeg blir gjennomfrossen og blå under neglene om vi har det på rundt 20-22 grader, så da må heller temperaturen opp, og mannens klær av :lur:

Skrevet

Liker meg best når det er rundt 24 grader inne. Hater å fryse.

Skrevet

Jeg trives også best når det er rundt 24 grader i stua, men på soverommet må jeg har det veldig kaldt. Har alltid opp vinduet året rundt..

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Trives best med ca 19 grader :) blir det oppimot 24 grader som flere av dere andre trives med,synes jeg det er helt grusomt

Skrevet

Var det en som skrev 17 grader? Brrrrrr!

Jeg må ha ca 23-24 grader. Vi har hus med vannbåren gulvvarme, så jeg stiller inn slik at det er jevn temperatur.

Soverommet er det eneste stedet jeg må ha det litt kjølig, som regel står vinduet litt på gløtt hele døgnet, men om vinteren har jeg varmeteppe i senga... Deilig å legge seg i en oppvarmet seng!

Skrevet

Noen ganger fryser jeg ved 22 grader, andre ganger synes jeg 17-18 er behagelig. Akkurat fyrer vi både i vedovn og panelovner, jeg har på ullsokker, -stilongs og fleecepledd. Jeg fryser : (

Men jeg for min del kler heller på meg enn å varme opp veldig inne. Det er liksom.. enklere. Jeg ønsker meg hus med varmekalber! Føttene er nemlig det kritiske punktet. Ullsokker er svært viktig! ;)

Gjest Nattvette
Skrevet

Liker det når det er mellom 20 og 25 grader når det er kaldt ute, men overlever ved 18 grader om eg er fullt påkledd.

Når det er varmt ute, vil eg ha det kjøligere inne, huset her blir så himla oppvarma av sola så man koker jo fra man står opp til man legger seg igjen.

Varmepumpe er god å ha :) Peisen er også god :)

Liker ha soverom litt kjøligere enn resten av huset.

Skrevet

Jeg er også frysepinn, men foretrekker å mer klær på fremfor høy innetemperatur. 20-21 er ok inne vinterstid. Stort sett holder jeg på en eller annen aktivitet som holder meg varm inne. Hvis jeg sitter stille, ser på tv, leser e.l. bruker jeg gjerne pledd. Tøfler er et must!

Blir innetemperaturen for høy, typisk > 23 grader, får jeg lett hodepine og "klaus-følelse".

Gjest Alabama
Skrevet
20-21 er ok inne vinterstid. Stort sett holder jeg på en eller annen aktivitet som holder meg varm inne. Hvis jeg sitter stille, ser på tv, leser e.l. bruker jeg gjerne pledd. Tøfler er et must!

Blir innetemperaturen for høy, typisk > 23 grader, får jeg lett hodepine og "klaus-følelse".

Enig i dette, bortsett fra tøfler. Går helst barbeint.

Skrevet

Jeg er også en frysepinne. Og nå begynner det å bli så kaldt brrrr...

24 grader i stua her :)

Skrevet (endret)

Liker å ha temperaturen på rundt 21 grader inne, liker ikke at det blir for varmt heller. Sitter stort sett med pledd, telys, ullsokker, og fleecegenser.

Akkurat nå er det 15 grader inne :fryser:

Endret av Lancelot
Skrevet

Jeg trives best når det er 23 grader inne. Blir det kaldere så må jeg ta på meg ekstra klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...