mysan Skrevet 13. august 2003 #1 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg er jo ganske ny, men har jo fått med meg endel allikevel da, bl.a. det som har foregått de siste dagene med hensyn til damen med nicket som rimer på mitt (nick). Det virker som om hele stemningen her inne har fått en sprekk i kosen av dette, og det er jo dumt. Det som også er dumt som mange har påpekt, er at det nesten ikke skal være lov med en skikkelig krangel her inne. Hvorfor ikke det? Vi krangler jo IRL, hva er forskjellen på det da? Å kalle hverandre stygge navn er jo forståelig at man ikke kan, sånn som drittkjerring osv.. men å kunne krangle og argumentere og lage litt ballade skader da ingen. Jeg er redd det kan bli litt flatt her hvis det blir sånn som det virker nå at man må gå pm for å tørre og si hva man egentlig mener.... Hilsen meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 13. august 2003 #2 Del Skrevet 13. august 2003 Dette blir vel bare enda en "sånn" tråd. http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ighlight=minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. august 2003 #3 Del Skrevet 13. august 2003 krangling er negativt og destruktivt for ALLE, diskusjoner er det motsatte... mener nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. august 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 13. august 2003 Nå tenkte ikke jeg på henne, og tråder om henne, men på det som tydeligvis nå skjer i kjølvannet av alt som skjedde. Jeg ser for meg at forumet ikke blir så morsomt og underholdende som jeg fikk inntrykk av, men det gjenstår selvfølgelig å se. Jeg lener meg tilbake jeg, og følger med utviklingen fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 13. august 2003 #5 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg er jo ganske ny, men har jo fått med meg endel allikevel da, bl.a. det som har foregått de siste dagene med hensyn til damen med nicket som rimer på mitt (nick). Det virker som om hele stemningen her inne har fått en sprekk i kosen av dette, og det er jo dumt. Det som også er dumt som mange har påpekt, er at det nesten ikke skal være lov med en skikkelig krangel her inne. Hvorfor ikke det? Vi krangler jo IRL, hva er forskjellen på det da? Å kalle hverandre stygge navn er jo forståelig at man ikke kan, sånn som drittkjerring osv.. men å kunne krangle og argumentere og lage litt ballade skader da ingen. Jeg er redd det kan bli litt flatt her hvis det blir sånn som det virker nå at man må gå pm for å tørre og si hva man egentlig mener.... Hilsen meg da Fornuftige ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 13. august 2003 #6 Del Skrevet 13. august 2003 Forskjellige meninger er bare sunt. Forfølgelse og hets er det ikke. Jeg kan si jeg er uenig med deg. Jeg kan bli sinna og bli usaklig (gjorde det senest i går... :oops: ) Da er det lov å roe ned, sitte på hendene til raseriet går over... KG er et supert forum. La oss gjøre det vi kan for at det skal fortsette slik. Uavhengig av hvem som liker hvem... Hvem som er for og i mot hvem... Det er VI som former KG til hva VI vil ha... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2003 #7 Del Skrevet 13. august 2003 Og det vi vil ha er en lekgrind hvor like barn kan leke best sammen? Vet ikke helt jeg - begynner å miste sansen, enda jeg er en snill person som aldri har fått pepper for innleggene mine. De kommentarene jeg har fått har vært kun positive, men denne tendensen jeg ser nå.... jeg vet ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 13. august 2003 #8 Del Skrevet 13. august 2003 Den utløsende faktor for krangel og ufred er jo borte nå. Etter min erfaring her, så er det for det meste fred og fordragelighet som råder. La oss håpe at vi går en trivelig høst i møte også her på KG. Med masse humor og glede som vi kan spre til hverandre. Til alle medsøstre og medbrødre her inne: Uten dere hadde ikke KG eksistert! Husk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 13. august 2003 #9 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg begynner også å miste sansen. Men kommer ikke til å forlate ennå. Men en bitter smak har kommet. For det heter da vitterlig: Kvinneguiden diskusjonsforum Fritt frem for meninger! Hvorfor skal alltid være "fred og fordragelighet" som i en gruppe hjernevaskede kloninger? Hvor er diskusjone da? Når det kommer opp tråder der det foreslås at de som på generelt grunnlag vil diskutere regler skal stenges ute, hva er det folk vil ha da? En dikke-dikke-klubb der alle er enige i alt, også å ikke kritisere, sette spørsmålstegn, vise tvil, uttrykke meninger. Beklager, hvis det blir slik må jeg si takk for meg. For da er det ikke reell diskusjon, men et tomt skall av en koseklubb. Og det ER ikke likhet for reglene! Når folk har blitt kritisert og blitt "kalt navn" p.g.a. meninger, vekt, smak, økonomi, sivilstatus, legning, utdannelse, sosial status, etc. og ikke blitt utestengt, så er det jammen ikke likhet. (Dette gjelder forøvrig flere brukere og ikke noen bestemt). Adina M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 13. august 2003 #10 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg begynner også å miste sansen. Men kommer ikke til å forlate ennå. Men en bitter smak har kommet. For det heter da vitterlig: Kvinneguiden diskusjonsforum Fritt frem for meninger! Hvorfor skal alltid være "fred og fordragelighet" som i en gruppe hjernevaskede kloninger? Hvor er diskusjone da? Når det kommer opp tråder der det foreslås at de som på generelt grunnlag vil diskutere regler skal stenges ute, hva er det folk vil ha da? En dikke-dikke-klubb der alle er enige i alt, også å ikke kritisere, sette spørsmålstegn, vise tvil, uttrykke meninger. Beklager, hvis det blir slik må jeg si takk for meg. For da er det ikke reell diskusjon, men et tomt skall av en koseklubb. Og det ER ikke likhet for reglene! Når folk har blitt kritisert og blitt "kalt navn" p.g.a. meninger, vekt, smak, økonomi, sivilstatus, legning, utdannelse, sosial status, etc. og ikke blitt utestengt, så er det jammen ikke likhet. (Dette gjelder forøvrig flere brukere og ikke noen bestemt). Adina M. Jeg er fullstendig enig med deg! Det jeg ville frem til med min preken om "fred og fordragelighet" var at nå er jo problemet (forhåpentligvis) borte. Uten personhetsen fra vedkommende, hersker det jo stort sett fred og fordragelighet her inn. Vi må legge hele historien bak og gå videre. Kansje lett for meg å si siden jeg ikke engasjerte meg i saken. _______________________________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2003 #11 Del Skrevet 13. august 2003 Det er så innmari kvinnete! Det er liksom østrogenet som råder, og det kan bli litt vel dillete - men det er min mening. Har vel nevnt det i andre tråder også, at noen ganger er det bare så flaut å være kvinne, pga denne beskyttertrangen, kosetrangen, pyntetrangen, la-oss-alle-være-venner-trangen.... det er ikke noe futt i dem!! No balls so to speak! :blunke: Jeg foreslår at vi som liker å krangle så busta fyker får et eget forum som kan hete Kranglefantene eller noe sånt, og så kan jo de som helst vil slippe å se og høre ubehageligheter bare holde seg ute derfra. Hadde ikke det vært noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. august 2003 #12 Del Skrevet 14. august 2003 Det går da ann å ha livlige diskusjoner uten at ting blir ukoselige!!! Sakener jo at en del slenger dritt og tyr til persontrakasering når de blir møtt med argumenter de ikek klarer svare på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. august 2003 #13 Del Skrevet 14. august 2003 Det går da ann å ha livlige diskusjoner uten at ting blir ukoselige!!! Sakener jo at en del slenger dritt og tyr til persontrakasering når de blir møtt med argumenter de ikek klarer svare på.... Det er dette jeg også har prøvd å få fram... Jeg setter pris på en god diskusjon. Jeg vil ikke at alle skal være enig med meg. KG er med på å utvide min horisont, men ikke når folk blir kalt stygge ting. Har vi i bakhodet at det faktisk er mennesker som sitter ved tastaturet: så tror jeg de aller fleste ikke oppfører seg slik i virkeligheten. Hvorfor skal terskelen være lavere for normal folkeskikk - bare fordi dette er et forum? Vi klarer dette, jenter... Ja takk til livlige diskusjoner med meningsutveksling. Nei til personhets og drittslenging. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 14. august 2003 #14 Del Skrevet 14. august 2003 Mange fornuftige ord her. Jeg håper og tror at KG fremdeles vil være et hyggelig sted å være. Jeg er også enig i at det må være lov å krangle litt og være uenige. Det er man jo ellers så hvorfor ikke her? Ha en god høst alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 15. august 2003 #15 Del Skrevet 15. august 2003 Det er VI som former KG til hva VI vil ha... OK, men her må jeg bare få bryte inn. Særlig gammelt medlem er jeg ikke, men det er jo helt tydelig at det IKKE er vi brukere som former forumet. Det sensureres og slettes over en lav sko, for å ikke snakke om utestengelser av ulik grad. Da er det ikke vi, men moderatorene som bestemmer hva slags sted kg skal være, og det er forsåvidt greit nok, men da bør det være likt for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 15. august 2003 #16 Del Skrevet 15. august 2003 Ja, og forresten, det md egen kranglekrok var jo en god idé. Støttes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå