Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #1 Del Skrevet 28. september 2009 Pleier dere å "go Dutch"? Eller betaler dere alt selv? Eller går dere på do i det øyeblikk kelneren kommer med regninga, og vips er den borte når dere er tilbake ved bordet? Noen gjør det kanskje slik at den som inviterer betaler. Er det da helst mannen som inviterer og betaler? Eller kommer alt dette an på om det er snakk om kaffedate eller en dyr middagsdate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Del Skrevet 28. september 2009 Pleier dere å "go Dutch"? Eller betaler dere alt selv? Eller går dere på do i det øyeblikk kelneren kommer med regninga, og vips er den borte når dere er tilbake ved bordet? Noen gjør det kanskje slik at den som inviterer betaler. Er det da helst mannen som inviterer og betaler? Eller kommer alt dette an på om det er snakk om kaffedate eller en dyr middagsdate? Den som inviterer betaler, ja. Hvis man ikke har spurt på en måte ala "skal vi spleise på middag", da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lexi- Skrevet 28. september 2009 #3 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg syns aldri man skal ta det som en selvfølge at hverken mannen, eller den som inviterer betaler, man bør tilby seg å betale halvparten uansett, med mindre man har presisert at man ikke har råd til å bidra med noe på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. september 2009 #4 Del Skrevet 28. september 2009 På vår første date delte kjæresten min og jeg regningen i to. I datene etter det valgte vi å enten betale annenhver gang, eller dele likt. I dag er vi samboere og her deler vi på alt, det er ikke noe som heter "mine og dine penger". Altså, noen ganger tar han regningen, noen ganger jeg, men det går opp i opp. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #5 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg (kvinne) betaler for meg selv. Å skulle betale for andre, eller la andre betale for meg er helt unaturlig. Jeg er et voksent menneske med full jobb, så hvorfor skulle jeg la andre ta regningen for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 29. september 2009 #6 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg var på date igår og da lurte jeg veldig på hva som kom til å skje når regninga kom. Fordi vi hadde bestilt både masse mat og drikke. Men han tok regninga før jeg fikk sett på den en gang. Aner ikke hvor mye det ble på heller. Jeg så ikke på det som en selvfølge at han betalte men jeg har møtt flere gutter som absolutt vil betale, i hvert fall på første date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. september 2009 #7 Del Skrevet 29. september 2009 Pleier dere å "go Dutch"? Eller betaler dere alt selv? Eller går dere på do i det øyeblikk kelneren kommer med regninga, og vips er den borte når dere er tilbake ved bordet? Noen gjør det kanskje slik at den som inviterer betaler. Er det da helst mannen som inviterer og betaler? Eller kommer alt dette an på om det er snakk om kaffedate eller en dyr middagsdate? Jeg tilbyr meg alltid å betale, men mennene nekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #8 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tilbyr meg alltid å betale, men mennene nekter. Og hva syns du om det da? Hvis du skal være helt ærlig mener jeg .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Winnie_* Skrevet 29. september 2009 #9 Del Skrevet 29. september 2009 Et spørsmål til gutta: Dersom dere tilbyr dere å betale, og jenta vegrer seg veldig for å takke ja, eller insisterer på å betale selv: tar dere det som et tegn på at hun ikke er særlig interessert i dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #10 Del Skrevet 29. september 2009 Et spørsmål til gutta: Dersom dere tilbyr dere å betale, og jenta vegrer seg veldig for å takke ja, eller insisterer på å betale selv: tar dere det som et tegn på at hun ikke er særlig interessert i dere da? Tja, vil vel være litt situasjonsavhengig men det er ikke umulig at jeg hadde følt det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Viren_* Skrevet 29. september 2009 #11 Del Skrevet 29. september 2009 Nå er det lenge siden jeg har vært på en date, men regnet alltid med at vi skulle betale hver for oss. I de fleste tilfellene ønsket mannen å betale, da lot jeg han gjøre det og takket for maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. september 2009 #12 Del Skrevet 29. september 2009 Og hva syns du om det da? Hvis du skal være helt ærlig mener jeg .... Når jeg er ute med en mann på bar eller restaurant, står jeg klar med kortet og vil betale, men så sier han nei, det vil han. Så sier jeg oppriktig at det er på tide at jeg betaler også, i og med at han betalte forrige gang også. Av og til insisterer jeg og betaler selvsagt. Da kan det være at mannen blir litt snurt. Derfor lar jeg som oftest mannen betale. Og jeg synes det er helt greit. Egentlig nokså passende. Jeg tror at menn endrer litt karakter i et parforhold...da lar nok mannen kvinnen få lov til å betale selv mer enn om de bare datet. Men jeg har ikke noe i mot at mannen vil betale. Så lenge han har råd til det, og ikke må ta opp lån for å gi et image han ikke evner å følge opp på lang sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #13 Del Skrevet 29. september 2009 Derfor lar jeg som oftest mannen betale. Og jeg synes det er helt greit. Egentlig nokså passende. Jeg visste det! Typisk kvinnfolk Likestillingen har ikke kommet så langt allikevel hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #14 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tror at menn endrer litt karakter i et parforhold...da lar nok mannen kvinnen få lov til å betale selv mer enn om de bare datet. Selvfølgelig. En av fordelene er jo nettopp å ha inntektene fra 2 økonomier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lady_* Skrevet 29. september 2009 #15 Del Skrevet 29. september 2009 Pleier dere å "go Dutch"? Eller betaler dere alt selv? Eller går dere på do i det øyeblikk kelneren kommer med regninga, og vips er den borte når dere er tilbake ved bordet? Noen gjør det kanskje slik at den som inviterer betaler. Er det da helst mannen som inviterer og betaler? Eller kommer alt dette an på om det er snakk om kaffedate eller en dyr middagsdate? Jeg er ei jente og hvor jeg kommer fra så er det vel vanlig at gutta betaler. Det handler ikke om hvem og hvor mye man jobber. Det handler om at gutta skal være "gentleman" siden det er de som oftest som ber jenta ut på date. Jeg kan både være en "independent woman", men samtidig en "lady". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #16 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg er ei jente og hvor jeg kommer fra så er det vel vanlig at gutta betaler. Det handler ikke om hvem og hvor mye man jobber. Det handler om at gutta skal være "gentleman" siden det er de som oftest som ber jenta ut på date. Jeg kan både være en "independent woman", men samtidig en "lady". Så du mener en "lady" er ei dame som snylter på menn da eller? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergensjenta83 Skrevet 29. september 2009 #17 Del Skrevet 29. september 2009 Når jeg har vært på date i det betalte han første daten. Jeg betalte neste og de andre gangene har vi delt. Sist kjøpte han kino billettene og jeg 2 brus popcorn og snopet . Tar det ikke som en selvfølge at han skal betale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #18 Del Skrevet 29. september 2009 Pleier dere å "go Dutch"? Eller betaler dere alt selv? Eller går dere på do i det øyeblikk kelneren kommer med regninga, og vips er den borte når dere er tilbake ved bordet? Noen gjør det kanskje slik at den som inviterer betaler. Er det da helst mannen som inviterer og betaler? Eller kommer alt dette an på om det er snakk om kaffedate eller en dyr middagsdate? Sist jeg var på date, gikk jeg faktisk på do da vi begynte å snakke om å gå videre til et sted å ta en drink (før det ble spurt om regning). Da jeg kom tilbake til bordet, ventet han med jakken, og hadde betalt regningen. Var litt flau da, var redd for at han skulle tro jeg gjorde det med vilje Jeg sa jeg ville betale min del, men han minnet meg på at jeg hadde jo betalt tilsvarende for å komme dit (reisevei) og da var det opp i opp. Hvis jeg er sikker på at jeg ikke vil gå videre, vil jeg insistere på å betale for meg. Vil jeg fortsette, lar jeg meg gjerne spandere på, men da er det greit å bytte på eller dele etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #19 Del Skrevet 29. september 2009 Her lar jeg mannen betale- uansett hva jeg vil senere! Men det hender jo at middagen allerede er betalt også- og ikke av noen av oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå