Gjest Blush Skrevet 30. september 2009 #21 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tror man kan være heldig å treffe ett menneske man blir vilt og gjensidig forelsket i, som man passer så bra sammen med at man etterhvert går over til å elske personen over alle andre her på jord, som man kan bygge et godt og tilfredsstillende liv med, og som man kan sitte og se på fra andre siden av frokostbordet etter 50 år og fortsatt vite med seg selv at det var akkurat h*n man var ment til å tilbringe all sin tid med. Jeg tror ikke på den eneste rette, jeg tror ikke at følelser er like sterke hele tiden i løpet av et helt liv og jeg tror ikke et bra samliv kommer uten at man tidvis jobber litt hardt for det. Jeg vil si jeg tror på den store kjærligheten, og jeg vil si at jeg har funnet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. september 2009 #22 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tror på "den store kjærligheten", men jeg tror ikke på konseptet "den eneste rette". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 #23 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tror på "den store kjærligheten", men jeg tror ikke på konseptet "den eneste rette". Tja, når man opplever den store kjærligheten, så er jo det gjerne i sammen med den eneste rette - ettersom vår kultur baserer seg på monogami - normalt sett i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 30. september 2009 #24 Del Skrevet 30. september 2009 Tja, når man opplever den store kjærligheten, så er jo det gjerne i sammen med den eneste rette - ettersom vår kultur baserer seg på monogami - normalt sett i hvert fall. Hmm... Ser ikke helt den, Steinar. Da man sikkert kunne funnet "stor kjærlighet" sammen med flere enn den man endte opp i et livslangt forhold med. Monogami har vel ikke noe med "den eneste rette" å gjøre? Selv om man da gjerne lever i et monogamt forhold med den man ser på som den rette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 #25 Del Skrevet 30. september 2009 Hmm... Ser ikke helt den, Steinar. Da man sikkert kunne funnet "stor kjærlighet" sammen med flere enn den man endte opp i et livslangt forhold med. Monogami har vel ikke noe med "den eneste rette" å gjøre? Selv om man da gjerne lever i et monogamt forhold med den man ser på som den rette. Jeg forstår hva du mener. Og det er ganske sikkert mange "den rette" for alle mennesker. Problemet er bare å finne (en av) dem i denne store verdenen. Men min måte å definere begrepet "den eneste rette" på, er altså at den dama jeg føler "ekte kjærlighet" for - og da gjensidig kjærlighet selvfølgelig - er samtidig "den eneste rette" for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #26 Del Skrevet 30. september 2009 - Har opplevd litt for mye til at jeg tror på slike ukebladsjargonger som "den store kjærligheten". Jeg mener at det er mer snakk om tilpasning og samarbeid. Begge må være villig til å jobbe for forholdet, ikke bare den ene. Vi tar jo med oss de samme problemene over i et eventuelt nytt forhold. En forelskelse går over, selv om det ikke føles slik i starten. I dette bruk- og kastsamfunnet lider mange fordi man ikke finner roen, og så har vi det gående i en evig runddans. Hele tiden må man prøve noe nytt og man gidder ikke jobbe med det man har.(ser bort fra ekstreme tilfeller med mishandling osv) Gresset må vannes, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 #27 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) - Har opplevd litt for mye til at jeg tror på slike ukebladsjargonger som "den store kjærligheten". Jeg mener at det er mer snakk om tilpasning og samarbeid. Begge må være villig til å jobbe for forholdet, ikke bare den ene. Vi tar jo med oss de samme problemene over i et eventuelt nytt forhold. En forelskelse går over, selv om det ikke føles slik i starten. I dette bruk- og kastsamfunnet lider mange fordi man ikke finner roen, og så har vi det gående i en evig runddans. Hele tiden må man prøve noe nytt og man gidder ikke jobbe med det man har.(ser bort fra ekstreme tilfeller med mishandling osv) Gresset må vannes, uansett. Veldig mye bra i det du skriver her. Du viser med dette at du har opplevd litt, ja. Den store kjærligheten er det gresset du vanner Endret 30. september 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Askepott. Skrevet 30. september 2009 #28 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tror på den store kjærligheten, håpløs romantikker som jeg er... Har ikke opplevd den enda, men jeg lever i håpet Har nå sett par langt opp i åra som tidvis er like forelsket i hverandre som da de møttes første gang, og mellom disse tidene ligger det en sterk kjærlighet i bunn og knytter dem sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå