Gå til innhold

Test for lindring av menstruasjonssmerter!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil gjerne at de av dere som har menstruasjonsmerter når dere leser dette,- gir dette en sjans før dere tyr til pillene bare for å se om det funker på dere også!

Jeg hadde forferdelig vondt en dag og hadde ingen piller, jeg var helt desperat og googlet som en gal etter noe som kunne lindre smertene, så traff jeg på denne videoen på youtube, og den hjalp!!

Prøvde du denne metoden? Hjalp det?

Edit: Får ikke postet videoen dirkte i innlegget, så dere får se den på youtube.

Endret av canya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får dessverre ikke opp videoen, men ar gjerne i mot tips. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

kan heller ikke se den

Skrevet

jeg har ikke lyd på pcen jeg da.. flott

Skrevet

men fikk jo med meg greia likevel :) liker at folk tekster på youtube!

Skrevet (endret)

Så bra :)

Hovedprinsippet er disse 2 trykkpunktene på beinet, og at man bare holder på disse inntil man kjenner at smerten har avtatt eller blir mindre da.. Man kan jo holde så lenge man ønsker..

Dette er en god metode eller nødløsning om man får smerter og ikke har piller i nærheten. Eller at smerte kommer akutt og at man da hiver i seg piller og deretter trykker på punktene for å oppnå lindring mest mulig effektivt og på mindre tid.

Håper flere opplever at denne metoden hjelper, og det hadde vært gøy om folk ga beskjed om det hjalp eller ikke her inne i tråden!

Endret av canya
Skrevet

Den hjalp litt, men ikke så mye.

Skrevet

Ja, spørs vel på styrken av smerten. Men den lindrer ja! Og mulig man må holde lenger for å få bedre resultat, vet ikke.. En stund til jeg selv får sjekket det igjen, men skal si ifra når jeg får smertene og hvordan metoden funker denne gangen.

Skrevet

Vel, jeg har alltid hatt veldig sterke smerter, så jeg hadde egentlig ikke regnet med at det skulle hjelpe. Det skal sies, det lindret noe, men det tok ikke vekk den verste kvalmen og svimmelheten for å si det slik, dessverre.

Skrevet

Ja, i beste fall så kan det være en ytterligere hjelp ved siden av å ta piller.

Jeg får ganske vondt mange ganger, og denne metoden var overraskende bra i forhold til forventningene mine. Jeg mener.. trykke på 2 punkter på beinet, haha hvem hadde trodd det liksom :P

Skrevet (endret)

Nei, det er klart, men det overrasker meg forsåvidt ikke. Vi brukte og forholdt oss til mye av det samme da jeg drev med karate. Faktisk veldig spennende. :)

Endret av Yvonne
Skrevet

Håper bare flere vil prøve dette og si ifra om det hjalp dem. Er spent på den!

Skal se nærmere på denne type smerte lindring, for det er ikke alltid jeg har muliget til å ta smertestillende for f.eks hodepine osv. Og da er det greit å ha en smertelindringsmetode i bakhodet!

En helt ny mindre smertefull verden for meg dette :D

Skrevet

2 ting jeg har veldig god nytte av er:

å massere mellom tommel-og pekefingerbenet, altså den "kjøttfulle" delen, eller "tommelputen".

Rensende pust, inn med nesen, ut med munnen.

Bevegelse og varme er også bra:)

• 2 år senere...
Gjest Jenny Amalie
Skrevet

Dette fungerte ikke for min del. Det kunne virket lindrende etter 5 min med holding på disse stedene, men så straks du er ferdig med holdingen oppdager du at smerten er der fremdeles, og ikke noe mildere i det hele tatt :murvegg::cry: .

Skulle ønske jeg fant noe som funket bra for dette, er så dørgende vondt. Selv det å bare ligge helt rolig er et slit, også er jeg litt sånn at jeg tenker at dette ikke er noe legesak og holder det for meg selv uansett hvor vondt jeg får og hvor mye det hindrer meg i å jobbe, slappe av osv.

Skrevet

2 ting jeg har veldig god nytte av er:

å massere mellom tommel-og pekefingerbenet, altså den "kjøttfulle" delen, eller "tommelputen".

Rensende pust, inn med nesen, ut med munnen.

Bevegelse og varme er også bra:)

Akkurat det med bevegelse bruker å være lindrende på meg også, men akkurat denne gangen har det hatt motsatt effekt - uten at jeg helt vet hvorfor. Hver gang jeg har reist meg og beveget meg litt rundt så har smertene kommet, sitter jeg i ro så er dem borte.

Sitter i ro nå så har ikke smerter og får dermed ikke testet ut videoen, men interessant med slike tips :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...