lalala Skrevet 27. september 2009 #1 Del Skrevet 27. september 2009 Hva liker dere best ved julen? Jeg personlig er veldig glad i dagene fra 16 - 23. desember når det begynner å nærme seg (OG SELFØLGELIG JULAFTEN). Jeg liker godt forberedelsene, stå opp tidlig og vaske, bake, rydde, se på julekalender, pakke inn gaver osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 27. september 2009 #2 Del Skrevet 27. september 2009 Stemningen og alle juletradisjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 27. september 2009 #3 Del Skrevet 27. september 2009 Hva liker dere best ved julen? Jeg personlig er veldig glad i dagene fra 16 - 23. desember når det begynner å nærme seg (OG SELFØLGELIG JULAFTEN). Jeg liker godt forberedelsene, stå opp tidlig og vaske, bake, rydde, se på julekalender, pakke inn gaver osv osv Jeg er VELDIG enig med deg i alt det der! Bortsett fra å vaske.. Førjulstiden er kjempekoselig! God stemning.. familiekos.. Åhh jeg gleder meg allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 30. september 2009 #4 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg liker forberedelsene! Og aller best er det når roen senker seg lille julaften, med alt på plass, og gode forventniger til den store dagen. Da blir jeg som barn inni meg igjen. Selve julaften kan faktisk være stressende, men etter jeg ble mamma så har julaften fått mer av det barnlige innholdet tilbake igjen Ååå - nå gleder jeg meg veldig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 1. oktober 2009 #5 Del Skrevet 1. oktober 2009 Stemningen, julelys i gatene, lukten av juletreet, at vi venner samles etter eksamener og lager middag til hverandre og julekvelden selvfølgelig :D med god mat og tv på morgenen! Blir en trist jul i år, men er sikker på den skal bli fin fordetom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmeline Skrevet 3. oktober 2009 #6 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg liker egentlig alt ved julen like godt, men hele førjulsstemningen er det aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silka77 Skrevet 3. oktober 2009 #7 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er ikke så glad i julen jeg, men til gjengjeld veldig glad i forberedelsene . (Ja, jeg vet det kan høres snodig ut....). Spesielt bakingen er jeg glad i . Men også pyntingen, og å pakke inn gaver. Vaskingen er kjeedelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 3. oktober 2009 #8 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er ikke så glad i julen jeg, men til gjengjeld veldig glad i forberedelsene . (Ja, jeg vet det kan høres snodig ut....). Spesielt bakingen er jeg glad i . Men også pyntingen, og å pakke inn gaver. Vaskingen er kjeedelig.... Sånn er jeg også. Men nå har jeg fått fantastiske svigerforeldre da, så nå gleder jeg meg mer til julen enn før. Men gleder meg mest til advent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #9 Del Skrevet 3. oktober 2009 Advent!! Alle forberedelsene til julen, forventningene, duftene og stemningen. Gleden og forventningene hos barna. Ro, ettertanke, tid til hverandre, venner og familie (har vært bortskjemt med å ha fri hele romjula i flere år nå). Et stort lyspunkt i ei lang mørketid. (Og faktisk et stort, inderlig og veldig barnslig ønske om at vi mennesker blir litt snillere med hverandre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 5. oktober 2009 #10 Del Skrevet 5. oktober 2009 Don`t get me started... Jeg eeelsker adventstiden, helt fra vi tenner det første lyset, alene må det stå... første søndag i advent, jeg elsker å høre julemusikk på radioen (det er spesielt bra på radioen, tror det er noe med overraskelsen, hehe) å bake julekaker, å pakke inn julegaver... Og åpne kalenderne! Det er et lyspunkt hver dag, jeg må minst ha tre. Kalenderen i Bamse-bladet er spesielt fin syns jeg, for der er bildet litt tomt til å begynne med, og blir mer og mer julete for hver dag. Å ja, jeg elsker 13 desember, luciatog og luciasangen... Jeg håper jeg kan få lurt til meg en fridag fra jobb den dagen så jeg kan snike meg med min lille niese på skolen og se henne gå i tog og høre sangen. Får jeg ikke det til er luciatoget i Jul i Svingen en fattig trøst, men bedre en ingenting, da. Ellers så får jeg en fantastisk følelse av sitte med en stor kopp varm kakao under et pledd og se originalversjonen av Miracle on 34th street, mens det knitrer i peisen og aller helst snøen daler på utsiden av vinduet. Får faktisk et snev av den følelsen bare ved å skrive om det! Og den store julehandelen, der vi handler siste gang før julaften, og det er lov å slenge absolutt alt man har lyst på oppi vognen, her skal ikke mangle noenting. Og Disney, hva hadde vel julen vært uten Disney? Pluto`s christmas tree, den er bare så utrolig koselig! Og Donald`s snowballfight. Og sikkert mange andre. Også må jeg se Home Alone, enten 1 eller 2, hver eneste jul. Pleier ofte å se den på lille julaften, når alt er klart og det lukter rent og godt og krydrete og ja... Og når man snakker om krydderlukt, lysene fra yankeestore... Det blir ikke jul uten! De finnes i kanellukt, fruktlukt og juletrelukt, og alle er i fine krukker med superjulete bilder på. Elsker dem! Og julebrus... I glassflaske aller helst! I desember skal det ikke under noen omstendighet bli tomt for julebrus i vårt hus. Og kakemenn må man jo ha. Har jeg nevnt snøen? Hvis snøen legger seg i løpet av desember, da er virkelig min lykke fullkommen. Kommer aldri til å glemme 1 desember i fjor, det er den beste 1 desember`n som har vært siden jeg var barn. Det begynte å snø tidlig, tidlig på morran og snødde hele dagen, også under hele juleinnvielsen til meg og min venninne. Det var fantastisk. I det hele tatt, jeg elsker alt det koselige ved julen. For the record: til dere som har lest dagboka mi, og eventuelle andre innlegg som har fått meg til å fremstå som en oppegående, forholdsvis normal person; jeg er fortsatt det, det er bare noe med jula som får frem det barnsligste av det barnsligste i meg... Tralalalala... Snart er det jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. oktober 2009 #11 Del Skrevet 5. oktober 2009 Fri fra jobb, samt stemningen alle levende lys innendørs og all utebelysning gir. Jeg er ikke noe julemenneske, og kunne gjerne hoppet over alle juletradisjoner hvis jeg ikke ved å gjøre det såret mennskene rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 8. oktober 2009 #12 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ahh, jeg ELSKER julen Lukten av rykende varm gløgg, stearinlys og røkelse... Alle forventningene og forberedelsene: pynting, baking, julegavepakking. Alle lysene som tennes overalt Stå opp tidlig på julaften og finne et lysende og pyntet juletre Hele familien samles og slapper av. Maten! Ribbe og surkål, lutefisk, pinnekjøtt...NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 8. oktober 2009 #13 Del Skrevet 8. oktober 2009 Romjulen! Alle familie- og vennesammenkomstene, god mat og drikke og glade mennesker som sier god jul til hverandre på gaten I år er jeg student og skal ha fri fra 16. des. til 6. jan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. oktober 2009 #14 Del Skrevet 10. oktober 2009 Stemningen, få være sammen med familien, den gode maten og kunne gi bort gaver. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 21. oktober 2009 #15 Del Skrevet 21. oktober 2009 Åh, jeg elsker alt ved jula, men særlig adventstida. Jeg koooser meg i julepyntet stue med levende lys, fyr på peisen og julemusikk på stereoanlegget. Elsker faktisk julehandelen, å gå rundt i julepynta butikker og julegater, særlig etter det er mørkt. Bake julekaker, lage julegodter og selvfølgelig samle venner og familie rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øs pøs Skrevet 21. oktober 2009 #16 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ellers så får jeg en fantastisk følelse av sitte med en stor kopp varm kakao under et pledd og se originalversjonen av Miracle on 34th street, mens det knitrer i peisen og aller helst snøen daler på utsiden av vinduet. Får faktisk et snev av den følelsen bare ved å skrive om det! ÅÅå nå er du helten min!!! Jeg har letet lenge etter den filmen, men kom ikke på hva den het. Så jeg har lett på alle nettbutikker ettr filmer med ordet christmas i seg!!! Og det er noen, åsså hadde den ikke christmas i tittelen i det hele tatt Men nå er den bestillt på play.com til bare £6.99 og det er for både gammel og ny verson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 28. oktober 2009 #17 Del Skrevet 28. oktober 2009 Åh, jeg kjenner jeg blir ydmyk bare jeg tenker på julen Blir rørt. Nesten så jeg tar til tårene av og til Dette er det beste med julen for meg: Ettertanke, ro i hjemmet, julepynten og masse levende lys, tur opp på graven til farfar og bestefar og sette ned lys, rydde rundt der og slå av en liten prat. Den gode lukten av kålrabistappe :rødme: Forventningen og bare selve stemningen, og selvfølgelig å tilbringe tiden sammen med familien. I tiden før julaften og romjula er bakingen, pyntingen, innpakking og gavekjøp veldig koselig. Men det jeg gleder meg aller mest til nå, er på grunn av en ny slags tradisjon vi damene på min fars side startet for to år siden, nemlig å lage juledekorasjoner til hjemmene våre, og kranser til alle gravene. Da er det sladring, julemusikk, plystring og tralling. Og deretter en tur nedom farmor for å få i seg litt varm suppe, siden hele seansen tar plass i et kaldt "loft" over en garasje. Kjempekoselig og veldig morsomt Ble jo nesten en avhandling dette! Elsker julen. Den har bare en helt spesiell stemning rundt seg. Holdt nesten på å glemme en ting! Å gå i kirke julaften! Da blir jeg fryktelig høytidlig, og vil gjerne ta til tårene. Utrolig fint å synge julesanger, og ikke få en skyllebøtte fra presten akkurat denne dagen. Det er en tid for ettertanke. Blir veldig bevisst over de som ikke har det så godt i jula. Gleder meg til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 29. oktober 2009 #18 Del Skrevet 29. oktober 2009 ÅÅå nå er du helten min!!! Jeg har letet lenge etter den filmen, men kom ikke på hva den het. Så jeg har lett på alle nettbutikker ettr filmer med ordet christmas i seg!!! Og det er noen, åsså hadde den ikke christmas i tittelen i det hele tatt Men nå er den bestillt på play.com til bare £6.99 og det er for både gammel og ny verson Hehe... Så moro å være helten din!! Play.com er helt konge altså, man får vanvittig mye for pengene! Jeg har ikke sett den nyere versjonen, men den er sikkert fin den også. Gleder meg til å se den i år!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #19 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg liker best julaften. Tre nøtter til Askepott, Donald-tegnefilmer, pinnekjøtt og gaveutdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 25. november 2009 #20 Del Skrevet 25. november 2009 Liker best stemningen, tenne lys på kirkegården, tid til ettertanke, lukta av jul i huset, 3 nøtter til Askepott, julesanger, at alle blir littegrann snillere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå