Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare syns det er litt pussig at i Sverige så heter Donald Duck -Kalle Anka-.

Ettersom Donald Duck ofte har blitt kritisert for å ha et mannsjåvinistisk kvinnesyn, da Dolly og Minni bare er horene til Mikke og Donald, de har et temperament som ikke ligner grisen og oppfører seg generelt som husfruer fra 50-tallet. De er veldig lite frigjorte og baserer seg på at Donald/Mikke skal kjøpe ting til dem, bære esker når de er ute og shopper, samt drukne dem i komplimenter. Hvis ikke blir de sparka på hue og ræva ut. Alle har vel lest de stripene i aftenposten hvor Dolly klikker i vinkel på Donald fordi hun fikk en pai i fjeset ved et uhell eller noe.

Dette fikk meg bare til å lure litt på om ikke Anna Anka er i slekt med Kalle Anka :P

Disse ser ut til å ha mye av det samme forholdet til det motsatte kjønn. Både Donald og Dolly går jo konstant uten bukser, mulig det er en slags unison pakt om å tirre den andre i senk eller noe? Veldig lite attraktivt er det ihvertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bare syns det er litt pussig at i Sverige så heter Donald Duck -Kalle Anka-.

Ettersom Donald Duck ofte har blitt kritisert for å ha et mannsjåvinistisk kvinnesyn, da Dolly og Minni bare er horene til Mikke og Donald, de har et temperament som ikke ligner grisen og oppfører seg generelt som husfruer fra 50-tallet. De er veldig lite frigjorte og baserer seg på at Donald/Mikke skal kjøpe ting til dem, bære esker når de er ute og shopper, samt drukne dem i komplimenter. Hvis ikke blir de sparka på hue og ræva ut. Alle har vel lest de stripene i aftenposten hvor Dolly klikker i vinkel på Donald fordi hun fikk en pai i fjeset ved et uhell eller noe.

Dette fikk meg bare til å lure litt på om ikke Anna Anka er i slekt med Kalle Anka :P

Disse ser ut til å ha mye av det samme forholdet til det motsatte kjønn. Både Donald og Dolly går jo konstant uten bukser, mulig det er en slags unison pakt om å tirre den andre i senk eller noe? Veldig lite attraktivt er det ihvertfall.

Morsomt. Jeg hadde akkurat tenkt å skrive det samme, eller nesten, det med at Anka er jo and på svensk og hun heter jo Anna Anka, eller Anna Anna om man sier det på norsk-norsk.

Kanskje hun er fra Andeby?

Skrevet

Hun er dum - ikke noe å bry seg om også videre, men poenget mitt er at hun får alt for stor plass - slike bør ties ihjæl. Saken er vel også at hun er jo slett ikke dum, hun har snodd seg godt i tilværelsen og vet nok utmerket godt hva hun gjør. Det som er synd er at noen lytter til det hun sier og tror det skal være sånn!

Skrevet

Sier som ei veninne av meg på FB skrev, om du blåser løst gjennom det ene øret til den dama så kan du faktisk kjenne et svakt pust gjennom det andre øret...

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet

Tør jeg kommentere denne? Ja, det skal jo liksom være et demoktrati selv om Jens og Kristin på en måte vant valget.

Kvinner kan være lite rause. Smak på det litt.

Det er mye ergelse og fortvilelse å spore. Ønsker vi underdanige kvinner? Nei, men jeg tror de fleste av oss ønsker en nokså avslappet partner. Og jeg tror de fleste får det. Hva som skrives på nett, er ikke hva de fleste mener.

De fleste kvinner jeg kjenner vil ha en mann. Hva er en mann?

Det er på mange måter egentlig spørsmålet. Hva er en mann? Til tross for Jens, så kan man ikke få pose og sekk. Hva vil man ha egentlig?

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet (endret)

Spøk tilside. Jeg falt ut da jeg på Skavlan hørte at hun begynte å snakke om denne stor "trädgården" som hun visstnok trodde at alle hadde.... Hun lever jo litt i en fantasiverden.

Det er greit nok at kvinnen godt kan være litt rausere. Men hvorfor kommer innspill a la Anna Ankas alltid fra konene til veldig rike menn? Jeg tørr påstå at hun hadde hatt et anderledes syn på ting om hun var gift med en mann men normal skandinavisk inntekt og måtte jobbe selv også.

Når du har en steinrik mann og ikke trenger jobbe så er det klart at du kan tilbringe dagen med å trene og pynte deg.

Og når det gjelder sex'en. Jaja.... hun får kreditkort og han får avsugning. Sikkert greit det. Men jeg tror de fleste kvinner har litt mer selvrespekt enn som så! Hadde hun gjort det hun gjør i en familiesituasjon hvor de bodde i et rekkehus, begge jobbet og hadde vanlige lønninger, ungene gikk i vanlig barnehage og hadde et vanlig A4 liv som folk flest så kunne jeg ha respektert henne på en helt annen måte.

Endret av Bond
Skrevet
Det er greit nok at kvinnen godt kan være litt rausere. Men hvorfor kommer innspill a la Anna Ankas alltid fra konene til veldig rike menn? Jeg tørr påstå at hun hadde hatt et anderledes syn på ting om hun var gift med en mann men normal skandinavisk inntekt og måtte jobbe selv også.

Hanne Nabintu Herland sier akkuratt det samme, og hun har ikke en spesiellt rik mann. Noen liker bare å gjøre det de kan for å glede partneren sin, og synes at det er sånn det bør være.

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet
Hanne Nabintu Herland sier akkuratt det samme, og hun har ikke en spesiellt rik mann. Noen liker bare å gjøre det de kan for å glede partneren sin, og synes at det er sånn det bør være.

Glede sin mann ja. Mange kvinner kan gjøre det uten at mannen er spesielt rik. Selvfølgelig! Men det må da være best å glede sin mann og tilfredstille ham seksuelt (og at det er gjensidig) uten at det skal være en mottjeneste for at han forsørger deg! For det er litt sånn det virker med Anna Anka. Hun har valgt en "gammeldags" levesett sånn parforholdmessig. Og da passer det jo også at hun har fått seg en gammel mann som tilhører en generasjon menn som aldri ville skifte bleier!

Men Anna Anka har et noe spesielt syn utover det å glede mannen også.

Hun snakker om å bruke tid på å holde seg i form og pynte seg og sørge for å være vakker. Hun rakker på en måte ned på vanlige kvinner som lever i en helt annen økonomisk hverdag og som ikke har anledning til å bruke så mye tid på seg selv som hun selv har.

Det blir veldig urettferdig å rakke ned på andre som lever i en vanlig hverdag når man selv lever på en rikmannssky i Hollywood.

Det blir patetisk når en rikmannsfrue som har folk til å både passe barna, stelle hagen, vaske huset, som har personlig trener, går til massasje, hudpleie og manikyr ukentlig rakker ned på kvinner som fordi de har en hverdag med JOBB og må løpe til barnehagen/SFO og butikken derfor ikke har tid til Anna Ankas hverdagssysler for å holde seg vakker.

Anna Anka sier at hun er en gammeldags kvinne som liker å bli oppvartet. Og hun liker også å bli forsørget og være hemmafru. Greit det - helt fint. Men det finnes kvinner som liker å tjene sine egne penger og som vil ha en mann som tar dem for hva de har inne i hodet sitt også og ikke bare for det ytre som Anna bruker så mye tid på.

Anna Anka må få leve akkurat som hun vil. Men hun må forstå at andre kvinner lever helt anderledes og at hun ikke kan sammenligne andre kvinner med seg selv når hun lever i en hverdag som er veldig få forunt.

Det blir litt sånn som Marie Antoinette (kona til Solkongen i Frankrike) - hun forsto ikke at folk sultet forde de ikke hadde brød "Hvis de ikke har brød hvorfor kan de ikke bare spise kake?". Litt sånn naiv og virkelighetsfjern virker Anna Anka også.

Gjest Gjest_Chris_*
Skrevet

Anna Anka har kommet med denne uttalelsen (om hvordan det er i USA):

Här håller inte mammorna på och tjatar på sina döttrar om utbildning och om att gå till college, utan om att hitta en idrottskille eller en kändis! Är det inte underbart?

Nå har jeg selv bodd i USA og har flere venninner der borte. Mange av dem har døtre. De fleste vil faktisk at døtrene skal få seg en utdannelse og man oppfordrer ikke døtrene til å bare finne seg en kjendis eller rikmann!

Anna Anka er opprinnelig et barnehjemsbarn fra Sverige som ønsket seg en helt annen tilværelse og fikk det også. Fint det. Men de fleste ønsker vel å skape noe selv istedenfor å være en "golddigger".

Gjest Gjest_Chris_*
Skrevet

Her er en annen uttalelse fra Anna (kilde: Newsmill):

"Här är det illegala mexikaner som gör jobbet. De diskar, städar, tar hand om trädgården. Jag har en enorm trädgård och fyra trädgårdsmästare. Det är jag som ser till att de kan försörja sina familjer. De kan inte prata engelska. Det är som att prata med en vägg, de kan inte ens stava till sina egna namn. Det kan bli ganska frustrerande ibland.

Förstår ni hur förbannad man blir när man lägger ner enorma summor på gräsmattorna och trädgårdsmästarna sedan förstör det jag plöjt ner 100000-tals kronor i?. Det är väl inte konstigt att man blir rasande och skäller ut dem. Men jag förnedrar dem inte. Jag tar hand om dem och ser till att de bor i bra områden nära jobbet så att de slipper sitta i bilköer. Jag skickar de på semester och ser till så att deras familjer har det bra."

Hun glemmer at det er PAUL ANKA som betaler dem! Ikke hun selv.

Egentlig så er jo hun en svenske som er "ansatt" av Paul Anka.

Fantastisk at hun innrømmer at de ansetter ILLEGALE innvandrere da....

Hun snakket jo om denne "trädgården" på Skavlan også. At noen måtte passe på at den store hagen ble ivaretatt. Og det regnet hun med at skandinaviske kvinner også måtte. Når Skavlan påpekte at man kanskje ikke måtte ha så stor hage (det er vel mer eller mindre en stor park) - og at det ikke var vanlig for folk flest - så bare fniste hun...

Gjest Gjest_Siw_*
Skrevet

Jeg sier som Henrik Schyffert som også var gjest på Skavlan: "Hun har et kvinnesyn som Osama bin Laden".

At menn som Paul Anka vil ha en kvinne som hun der Anna Anka er helt greit for meg. Jeg vil heller ha en mann som Henrik Schyffert!!!

Jeg tenker litt på at Anna Anka snakker om at kvinner forfaller og derfor ikke vil ha lyset på når de har sex med mannen sin fordi de er flaue over sin egen kropp.

Jeg ville slått av lyset om jeg skulle hatt sex med en gammel mann og synes ikke Paul Anka er spesielt sexy... Men det er jo fint for gamle, rike menn at det finnes unge kvinner som Anna da. Det triste er at hun sikkert også blir byttet ut med en ny og yngre modell om noen år. Hun sier jo selv at man ikke må la seg forfalle... Men tyngdeloven gjelder også for Anna.

En jevnaldrende mann som man er jevnbyrdig med både når det gjelder økonomi, oppgaver i hjemmet og å gi/ta seksuelt er for meg mye mer attraktiv enn en gammel mann med stor bankkonto.

Skrevet
Glede sin mann ja. Mange kvinner kan gjøre det uten at mannen er spesielt rik. Selvfølgelig! Men det må da være best å glede sin mann og tilfredstille ham seksuelt (og at det er gjensidig) uten at det skal være en mottjeneste for at han forsørger deg!

Anna Anka har sakt at det er gjensidig, og at det er sånn det skal være.

Rart at folk blir så hysteriske over en ihjelklippet snutt. Det sier vel seg selv at en del ting blir utelatt...

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet

Rart at folk blir så hysteriske over en ihjelklippet snutt. Det sier vel seg selv at en del ting blir utelatt...

Sexen er sikkert gjensidig tilfredstillende. Men jeg tror ikke man reagerer mest på det med at hun ser det som plikt å tilfredstille sin mann.

Det er nok mye mer hennes gjennomført gammeldagse holdning og at hun lever i en rikmannsboble hvor hun ikke forstår at andre IKKE KAN leve som henne nettopp fordi de ikke har en tjener på hver finger og millioner av dollar i banken!

Hun viser NULL forståelse og innsikt i at andre kvinner (som hun jo rakker ned på) har en helt annen livssituasjon hvor de MÅ jobbe for å være med på å forsørge familien sin. Det nytter ikke å si til norske kvinner at de skal være hjemmeværende fruer og la mannen få ta jobben med å forsørge familien! I Norge så er man stort sett avhengig av to inntekter. Det er et konsept Anna Anka ikke forstår. Hun forstår bare hvordan livet er i en kjempevilla med en hage som er så stor at man må ha 4 fulltidsansatte gartnere (som er illegale meksikanske invandrere.....). Dette er ikke en hverdag vi norske (eller svenske) kvinner kjenner oss igjen i!

Anna Anka burde heller være imponert over at skandinaviske kvinner klarer å se så bra ut til tross for at de ikke har fri hele dagen og kan pleie seg selv og velte seg i luksus!

Gjest B E A T E
Skrevet

Det er vel ikke akkurat den lille "ihjelklippede snutten" man er "hysteriske" over.

Anna har skrevet en del på nettet, vært gjest på Skavlan og uttalt seg mye mer enn hva man ser på den lille snutten fra "Svenske Hollywood-fruer".

Hun må få ha akkurat de meningene hun vil. Men meningene hennes beviser at hun ikke har begrep om hvordan virkeligheten er for folk flest.

Skrevet
Det er vel ikke akkurat den lille "ihjelklippede snutten" man er "hysteriske" over.

Anna har skrevet en del på nettet, vært gjest på Skavlan og uttalt seg mye mer enn hva man ser på den lille snutten fra "Svenske Hollywood-fruer".

Hun må få ha akkurat de meningene hun vil. Men meningene hennes beviser at hun ikke har begrep om hvordan virkeligheten er for folk flest.

Det er i aller høyeste grad det at hun sa at "Hvis en mann vil ha en avsugning om morgenen, så får du som fru stille opp med det" å si noe annet blir for dumt, for det har blitt nevnt i det uendelige siden det ble vist, selv i denne tråden, og den andre som er her. Hva du reagerer på derimot kan være noe annet.

Gjest B E A T E
Skrevet
Det er i aller høyeste grad det at hun sa at "Hvis en mann vil ha en avsugning om morgenen, så får du som fru stille opp med det" å si noe annet blir for dumt, for det har blitt nevnt i det uendelige siden det ble vist, selv i denne tråden, og den andre som er her. Hva du reagerer på derimot kan være noe annet.

Ja hun har sagt det med avsugning. I aller høyeste grad. Men det er bare en av alle tingene hun har sagt!!! Og det blir ikke for dumt av meg (eller andre) å si at vi reagerer på andre ting hun har sagt.

Skal vi snakke om henne og hennes meninger så må det da gå an å snakke om flere av de tingene hun har sagt! Da blir det vel en litt større sammenheng på alt også.

Skrevet
Ja hun har sagt det med avsugning. I aller høyeste grad. Men det er bare en av alle tingene hun har sagt!!! Og det blir ikke for dumt av meg (eller andre) å si at vi reagerer på andre ting hun har sagt.

Skal vi snakke om henne og hennes meninger så må det da gå an å snakke om flere av de tingene hun har sagt! Da blir det vel en litt større sammenheng på alt også.

Nei, å si at det ikke er den snutten folk blir hysteriske over blir for dumt.

Gjest Gjest_Halo_*
Skrevet

Jeg blir ikke hysterisk over at hun sier det.

Hvis fru Anka føler at hun må stille opp på det så greit det. Det er hun som føler at hun må og ikke meg.

Ellers er jeg enig i at hennes syn på andre kvinner er det som provoserer mest. Hun er rimelig nedlatende mot andre som ikke har den økonomiske friheten som hun har. Hennes løsning med å "bare finne seg en kjendis" blir også rimelig uspiselig og forunderlig for oss i Norge og Sverige. Og hennes uttalelser om at man heller skal oppfordre døtre til å finne en rik kjendis eller idrettsstjerne fremfor å oppfordre døtre til skolegang/utdannelse (slik at de kan få egen karriere og forsørge seg selv) synes jeg er rett ut tåpelig.

Anna Anka kan tydeligvis bare livnære seg via sin kropp og sitt utseende. Og har brukt det for å kunne bli forsørget av en rik mann. Henne om det. Men å si at man i USA i heller anbefaler jenter å bli golddiggers fremfor å ta utdannelse er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...