Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 26. september 2009 #1 Del Skrevet 26. september 2009 Fikk satt inn kobberspiral for litt over en uke siden, og blødningene har fortsatt ikke gitt seg. Venter mens om fem dager. Det begynte med bare noen dråper, nå er det mer som mens på slutten av mensen. Jeg har ikke født barn. Noen som har tilsvarende erfaringer? Jeg er så lei nå atte fy... sitter med følelsen av at det bare blir verre. Lønner det seg å holde ut litt til eller er sjansen stor for at det fortsetter sånn til jeg får fjernet spiralen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. september 2009 #2 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg også har brukt spiralen, og fikk den satt inn uten at jeg hadde født. Jeg hadde småblødninger hver dag i over 6 mnd. før jeg gav opp, og fikk spiralen fjernet. Den irrterte rett og slett slimhinnene mine. Dette trenger ikke gjelde deg da. Nå som jeg har født et barn, har jeg tenkt å gi spiralen en ny sjanse, ettersom jeg ikke tåler hormonprevensjon så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 26. september 2009 #3 Del Skrevet 26. september 2009 Har selv kobberspiral (og ingen barn). Blödde litt en ukes tid, men det stabiliserte seg etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kine28 Skrevet 26. september 2009 #4 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg blødde ca. 23 dager i måneden med kobberspiral, i tillegg hadde jeg store smerter - så man kan trygt si at det er det "beste" prevensjonsmiddelet jeg noen gang har prøvd! Fjernet den etter åtte måneders slit og blodmangel! Anbefaler hormonspiral på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 27. september 2009 #5 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg fungerer ikke på hormonelle prevensjonsmidler. Blir så deprimert at jeg ikke takler å jobbe engang. Så... Kobberspiralen er siste halmstrå for min del. Tenkte jeg ser an hvordan det blir når jeg har hatt en mens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. september 2009 #6 Del Skrevet 27. september 2009 Dersom ikke spiralen virker, så ber du om en henvisning til gynekolog for å få målt deg til pessar. Pessar selges knapt i Norge, men du får de på nett. Så lenge du vet størrelsen du trenger, kan du bestille det og sæddrepende krem selv. Evt. kan du begynne med temping (FAM) dersom syklusene dine er stabile. Ellers er jo bare kondomet igjen, for femidomet skal visst være både upraktisk og lite behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kine28 Skrevet 27. september 2009 #7 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg tåler heller ikke prevensjonsmidler med hormoner, men hormonspiralen gikk faktisk bra. Hormonene blir skilt ut så lokalt at de ikke hadde noen innvirkning på meg. Du får forsøke en stund til med kobberspiralen, det kan jo hende den fungerer bra for deg etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 27. september 2009 #8 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg blødde en del de første fem dagene, og småblødde i nesten en uke etter det. Så sluttet det, og jeg har bare vanlig mens. Er storfornøyd med spiralen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. september 2009 #9 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg tåler heller ikke prevensjonsmidler med hormoner, men hormonspiralen gikk faktisk bra. Hormonene blir skilt ut så lokalt at de ikke hadde noen innvirkning på meg. Du får forsøke en stund til med kobberspiralen, det kan jo hende den fungerer bra for deg etter hvert Slik skal p-ringen også virke, men den gang ei. Så jeg tar ikke sjansen på mer hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 27. september 2009 #10 Del Skrevet 27. september 2009 Slik skal p-ringen også virke, men den gang ei. Så jeg tar ikke sjansen på mer hormoner. Jeg var faktisk mer psyko med p-ringen enn de tre typene p-piller jeg har testa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. september 2009 #11 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har også brukt p-ring, men jeg ble likevel deppa, agressiv og irritabel. Og så fikk jeg masse sopp. Orket ikke mer, så jeg tok den ut. Selv om den skal virke lokalt går hormonene likevel ut i blodet, og videre ut i hele kroppen. Er nok ikke så stor forskjell på p-piller og p-ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anne Skrevet 29. juni 2010 #12 Del Skrevet 29. juni 2010 Slik skal p-ringen også virke, men den gang ei. Så jeg tar ikke sjansen på mer hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suzie Skrevet 29. juni 2010 #13 Del Skrevet 29. juni 2010 Var to uker av og to uker på med mens når jeg hadde kobberspiral.... helt forferdelig! Anbefaler hormonspiral, fungerer helt utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. juni 2010 #14 Del Skrevet 29. juni 2010 Hormonspiral er sikkert supert for de som tåler det. Jeg er en av de som ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå