Gå til innhold

Nå skal Persillen bli slank!


Persillen

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 20 år som rett og slett ikke orker mer. Jeg orker ikke mer av denne livstilen, av det søthungeret, av de dissende lårene, ekle magen og tyrenakken. (Okay, kanskje satt litt på spissen.)

Fra nå av er planen å starte litt sakte- Trenger ikke å dra den helt ut til å begynne med! Skal begynne med å spise sunnere måltider (Og få opp hvert eneste måltid her.) til faste tider, skal stå opp kvart på syv hver dag og gå en rask liten tur, SKAL drikke minst to liter vann hver dag, og to dager med aerobic i uken. Kanskje en liten start? Men bedre enn ingen ting.

Jeg er ikke heeelt sikker på hvor mye jeg veier enda, men siste gang jeg veide meg var det på hele 102 kg (JEG VET!! Begynner nesten å gråte av tanken.) Og målene mine kommer inn her senere idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra start! Finn deg en treningsform du liker, alt er bedre enn ingenting! Jeg synes det fungerer fint å skrive opp alt jeg spiser i dagboka her, da er det lettere å se hva jeg gjør gjør feil mht maten.

Skal følge med på deg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetens øyeblikk.

Omkrets

Rundt låret 80 cm

Hoftene 122 cm

Magen 119 cm

Brystene 109 (med bh.) cm

Leggene 45 cm

Armene 34 cm

Huff, deprimerende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere to! Nå ikveld så brøt jeg faktisk en barriere, med å gå ute i mørten! Tror ikke jeg gikk mer enn 3.5 km, men bedre enn ingenting dere :)

Edit; Og jeg fikk veiet meg ikveld, 98 kg:)

Endret av Persillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er veldig flink som gjør noe med livsstilen når du er så ung, og ikke lar den "gro på deg", hvis du skjønner hva jeg mener ;) Så bra at du allerede bryter med noen barrierer, 3,5 km er ikke verst. Ser at du skal trene aerobic! Om jeg får lov å komme med noen tips, anbefaler jeg deg å trene styrke 2 ganger i uka etterhvert. Da øker du forbrenningen din, i mye større grad enn ved bare å trene kardio. Også er det jo digg å være sterk!

:tommelopp: Lykke til, heier på deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk MrsShorty :) Jeg skulle SÅ ønske jeg fikk trent styrke- Men tingen er at jeg går på folkehøyskole i ingestedsland og Aerobic er det nærmeste jeg kommer til slik aktivitet. Men! Hver torsdag fra nå av blir det også dans 3 timer på torsdager- Læreren vår er helt rå og jeg tror aldri jeg har svettet så mye som i dansetimene hans... Føler meg litt feil blandt alle de små slanke jentene men jaja hehe.

På morgen har jeg nå spist en halvporsjon med havregrøt(Usukret med kanel.) Men jeg kjenner det er slitsomt i lengden! I tillegg så ble det to tyne fullkornsknekkebrød med makrell i tomat og en osteskive på toppen- Ost er noe jeg gjerne skulle ha kuttet ut, men det er jo såååå godt!

Å bo på FHS og drive med dette er ikke lett- Hele tiden spør folk om jeg ikke vil ha vaffler, kaker, sitte og se på film og spør hvorfor jeg ikke vil ha brus&godteri, middagene er jo ikke av den helt sunneste typen eller men jeg prøver hardt! Holder meg unna fettende middagene og prøver å unngå poteter&pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj, To knekkebrød med kokt skinke på.

Jeg har droppet alt som er av smør osv... Men kjenner dette er kjempehardt! Istad så satt vennene mine inne på fellestuen og tilbød meg ostepop og å stå imot det var utrolig hardt, men jeg klarte det :)

Idag skal jeg gå en tur på 7 km, min definisjon på tur er å gå fort/jogge sakte når beina mine klarer det pluss litt raskere jogging av og til for å få opp tempoen og. Tenker jeg går rundt klokken 18-19, må slappe av litt etter skolen først før jeg setter igang.

Jeg vurderer å prøve meg litt med Pilates på egen hånd :) Synes det virker ekstremt spennende, men tror ikke jeg kommer så langt på egen hånd men er verdt å prøve ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva din BMR er?

Hvis du spiser for mye under din BMR så stopper bare forbrenningen opp. I mine ører høres det ut som du spiser for lite akkurat nå. Man blir ikke feit av det man spiser før 1800 somregel. Så lenge det er sunt selvsagt.

Hvis du spiser for lite så går kroppen i sparemodus.

Da legger du på deg mer enn det du hadde etter at du spiser normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aner ikke hva BMR er engang jeg :blush:

Hm, det kan hende du har rett- Jeg går svæææært sakte ned i vekt, men jeg sliter i å få i meg mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMR kalkulator

Her har du en BMR kalkulator, den hjelper deg til å finne antall kalorier du trenger for å overleve, også ganger du det med aktivitetsnivået ditt. Hvis du spiser sunne store kalorier, som egg, avocado, kylling, rømme, oljer så kan du regulere inn kalorinivået ditt slik at du får bra forbrenning igjen, DVS at du vil være på platå en uke eller noe slikt, men så går vekta mye fortere ned enn det den gjorde tidligere. 300 til 500 kcal under BMRen er fin fin starteslanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

You have a BMR of 1807.8.

Hmm, Tror jeg skal senere idag regne ut ca hvor mye jeg spiser iløpet av en dag.

Idag har vi forresten salatbar til middag- Jeg er svært lite glad i salat men siden vi får sette det sammen så er det greit :) OG! Etterpå skal jeg prøve meg på noen pilates videor jeg fant på youtube :)

Jeg har ikke muligheten til å veie meg ofte, blir svært sjeldent egentlig- Kunn når jeg er innom helsestasjonen. Det er vel kanskje positivt? Så blir det ikke fokusering på selve vekten liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til anskaffelse av en dyr vekt for noen måneder siden. Personlig syns jeg det er greit å følge med på utviklinga mi, da ser jeg om jeg spiser for lite eller for mye, eller trener for lite. Og det er fint å ha når jeg engang skal slutte å telle kalorier. Når jeg gjør det vet jeg ikke, syns det er ganske så enkelt nå. Selv om det ikke alltid er så nøyaktig så gjør det meg mer bevisst. Du må jaffal sjekke hvor mye du spiser nå. Syns vel egentlig du kan holde deg på 1800 kcal og ta slankinga via den fine fysiske aktiviteten du er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har vanskelig for å gjøre om livsstilen på FHS. Det var nettopp på den tiden at min livsstil ble rimelig skakk-kjørt. Synes det er desto imponerede at du gjør det du gjør, det sosiale presset er jo enormt! Heia!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor Meg
Jeg har droppet alt som er av smør osv... Men kjenner dette er kjempehardt! Istad så satt vennene mine inne på fellestuen og tilbød meg ostepop og å stå imot det var utrolig hardt, men jeg klarte det :)

Ikke dropp alt fett er du snill, du trenger fett til mange ting, blant annet trenger du fett for å forbrenne fett... men du trenger det rette fettet. :)

Jeg synes det er kjempebra om du klarer å innta 1800-1900 kcal pr dag, og så heller øke forbrenningen ved aktivitet. Du må i alle fall ikke spise under BMR, for da går du, som noen andre sa, på sparebluss.

1800-1900 kcal er MYE mat hvis du spiser den rette maten, og da vil du heller ikke føle behov for andre ting. :)

Jeg ligger på rundt det samme inntaket, og jeg har aldri spist så mye som jeg gjør nå. I begynnelsen var jeg livredd fordi jeg var sikker på at jeg kom til å legge på meg ved å spise så mye. :ler:

Og hvis du har lyst på ostepop, så spis litt av det også... du trenger jo ikke spise hele posen. ;)

Hvis du ikke kan unne deg noe du har lyst på, så vil du til slutt gi opp. Derfor er det mye bedre å venne seg til å spise litt av det usunne.

Det klarer du hvis du er mett på mat. F.eks kan du jo spise en halv vaffelplate i stedet for en hel...

Ut over det vil jeg også bare si: Heia! Dette klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere! Skikkelig motivasjon her inne jo :) Vel, jeg "sprakk" jo litt istad, da jeg bestemte meg for at jeg skulle ha litt sjokolade, og det ble ikke noe tur enda- Skal gå en liten tur snart, men blir på kunn 3 km tenker jeg.

Hmm, jeg tror jeg spiser alt for lite ja. Men det føles virkelig virkelig feil å spise mer, jeg sliter allerede med dårlig samvittighet som det er. Jeg har overspist i noen år og det henger igjen- Den følelsen etter at man har gjort det.

Ellers så blir det en aktiv dag imorgen og jeg har skaffet meg skritteller! Yey :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her vil jeg også følge med! :)

Kjempebra at du har begynte å trene og spise bedre! Skjønner veldig godt hva du mener med at det føles feil å spise mer, jeg fant nettopp ut at jeg spiser rundt halvparten av det jeg burde iløpet av en dag (og derfor har jeg ikke gått ned noe), og det er så kjipt å skulle "trykke i seg" mat når man ikke er sulten! Men nå begynner kroppen å vende seg til den ekstra maten, og nå føler jeg meg sulten til hvert måltid igjen, så det går heldigvis.. :)

Stå på! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her vil jeg også følge med! :)

Kjempebra at du har begynte å trene og spise bedre! Skjønner veldig godt hva du mener med at det føles feil å spise mer, jeg fant nettopp ut at jeg spiser rundt halvparten av det jeg burde iløpet av en dag (og derfor har jeg ikke gått ned noe), og det er så kjipt å skulle "trykke i seg" mat når man ikke er sulten! Men nå begynner kroppen å vende seg til den ekstra maten, og nå føler jeg meg sulten til hvert måltid igjen, så det går heldigvis.. :)

Stå på! :biggrin:

Kjempe bra! Da har du fått økt din forbrenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) GUD så sliten jeg er idag! Litt tide søvn inatt. Og herregud, jeg har prøvd å holde meg på 1800 idag, jeg er jo sååå mett jo.

Og jeg satt og tenkte over noen ting her idag og- Som sikkert ikke hjelper forbrenningen min.

- Jeg sover alt for lite

- Jeg drikker ALT for lite vann iløpet av en dag

- Jeg manglet mye vitaminer da jeg var litt yngre, men orket aldri å gjøre noe med det

- Jeg spiser ikke nok frukt og grønt

Så jeg skal til helsestasjonen på tordag, for å veie meg og for å snakke med legen om å sjekke med en blodprøve hva jeg mangler. Jeg skal begynne å gå rundt med en 05. liters flaske og få i meg MINST 2 liter vann iløpet av en dag.

Frukt og grønt er det ikke så mye jeg får gjort noe med- Fattig student og vi har svært sjeldent frukt og grønt stående ellers. MEN jeg skal foreslå at vi har noe fremme fremover, kan jo hende de synes det er en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...