Gå til innhold

Cesar Millan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært litt artig å høre hva folk synes om hundeviskeren.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pannekaker
Skrevet (endret)

Noen ganger bruker han helt forkastelige treningsmetoder ( pigg, røkking i helstrum, strøm ) men han har noe fornuftig å si.

Endret av Pannekaker
Skrevet

Hva mente du med ( pigg, røkking i helstrum, strøm ) kan du utdype det?

Skrevet

Noen episoder får jeg helt vondt inni meg, mens andre ganger har han en del fornuftig å si, men jeg hadde nok neppe kontaktet ham hvis jeg hadde hatt en problemhund. Til det er treningsmetodene hans altfor langt unna noe jeg kunne stått inne for.

Skrevet
Noen episoder får jeg helt vondt inni meg, mens andre ganger har han en del fornuftig å si, men jeg hadde nok neppe kontaktet ham hvis jeg hadde hatt en problemhund. Til det er treningsmetodene hans altfor langt unna noe jeg kunne stått inne for.

Jeg synes personlig fyren er veldig dyktig.

Synes det er flott at han hjelper så mange.

Det man må tenke på er jo at det er jo ikke normale hunder han dresserer.

Ikke misforstå, er jo eierne som har gjort hunden sånn, i vedig mange tilfeller iallefal.

Er jo ikke så legg å dressere en hund på kort tid, når den har lært alt feil fra dag en.

Men det er jo min mening.

Gjest Pannekaker
Skrevet

Dersom du har sett et par episoder av hundeviskeren, så ser man det at han bruker halsbånd i stål, hvor det er "pigger" som går innover. Så når hunden drar, cæsar nykker i båndet, e.l så skaper det smerter på hunden så den selvfølgelig slutter med hva den gjør. Men i lengden skaper jo dette en agresiv hund, og dersom eier ikke bruker det samme forferdelige pigghalsbåndet, så er de like langt igjen.

Han har ved et par andledninger brukt strøm på hunder. F.eks i en episode hvor det var en hund som ikke gikk overens med katten i huset. De putta da hunden og katten i samme rom ( katten i bur ) og hver gang hunden gjorde noe den ikke skulle gav han hunden støt. Den ene gangen han støta hunden hylte hunden som bare det, og løp rundt som en gærning i leiting på et sted å gjemme seg, og prøvde til slutt å gjemme seg under en stol som var alt for liten for hunden.

H elstrup har jeg ikke noe imot dersom det er ordentlig brukt, men når han bruker et "spesial strup-halsbånd" som holder delen som strammer ved luftrøret til hunden, og han strammer det til hunden legger seg ned fordi den ikke får puste ( noe han kaller at hunden "underkaster seg" og er " Calm and Submissive". Han nøkker og drar i båndet så hunden får vondt og pusteproblemer.

Skal se om jeg finner videoer av forskjellige ting.

Skrevet

Pigghalsbånd er vel ikke akkurat skadelig for hunden, men jeg reagerte veldig på det du sa om strøm, for det har jeg ikke sett.

Og da falt de possitive inntrykkene jeg har fått av han noen hakk.

Det kan ikke være bra i det hele tatt.

Uff, jeg har ikke allverdens peil på hunder jeg altså, er ingen verdensmester.

Bare spør og lurer, og setter pris på alle innspill. :)

Skrevet

Sier ikke at dette ser behagelig ut, men det skader ikke hunden. Det er ett helt vanlig dressurhalsbånd.

Her kan du lese litt om det strømhalsbåndet:

www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/176946.DOC

Skrevet

Jeg synes CM er for dumt å vise på tv. Han tar for seg hunder med problemer som er skapt av eierne i utgangspunktet. Det er ikke hverdagslydighet med andre ord. Hvorfor kan det ikke heller bli laget tv programmer som omhandler hund i hverdagen på en mer posistiv måte?

CM bruker strøm og pigghalsbånd og det er forkastelig! Strøm skal KUN brukes til å få jakthunder sauerene. (for å sette ting på spissen)

Skrevet
Jeg synes CM er for dumt å vise på tv. Han tar for seg hunder med problemer som er skapt av eierne i utgangspunktet. Det er ikke hverdagslydighet med andre ord. Hvorfor kan det ikke heller bli laget tv programmer som omhandler hund i hverdagen på en mer posistiv måte?

CM bruker strøm og pigghalsbånd og det er forkastelig! Strøm skal KUN brukes til å få jakthunder sauerene. (for å sette ting på spissen)

Skulle vært flere programmer om hunder og hverdagslydighet ja, det hadde vært helt topp.

Det er jeg helt enig.

Skrevet

Tjaa... Jeg liker å se på det, for jeg føler at jeg lærer mye om hvordan det er lurt å tenke og oppføre seg ovenfor hunder i noen situasjoner. Men mange av metodene hans eller tipsene han gir er jeg ikke nødvendigvis helt enig i. Han er noen ganger mye hardere enn jeg ville vært.

Så jeg kan vel si at jeg lærer mye om holdninger og hunders natur, men ikke så mye om tips og trening?

Skrevet
Tjaa... Jeg liker å se på det, for jeg føler at jeg lærer mye om hvordan det er lurt å tenke og oppføre seg ovenfor hunder i noen situasjoner. Men mange av metodene hans eller tipsene han gir er jeg ikke nødvendigvis helt enig i. Han er noen ganger mye hardere enn jeg ville vært.

Så jeg kan vel si at jeg lærer mye om holdninger og hunders natur, men ikke så mye om tips og trening?

Man får ta ut de tipsene man liker best og glemme de man ikke liker.

Ta med seg de gode tipsene videre.

Skrevet

Digger CM, selv om jeg ikke er enig i alt han gjør (ikke at jeg vet hvordan jeg ville gjort det,for det er vanskelige tilfelle han hanskes med), men om man leser bøkene hans så forstår man mye mer av tankegangen hans bak alt det han gjør.

Ang når det gjelder strøm så tar han opp dette i en av bøkene sine

Skrevet
Digger CM, selv om jeg ikke er enig i alt han gjør (ikke at jeg vet hvordan jeg ville gjort det,for det er vanskelige tilfelle han hanskes med), men om man leser bøkene hans så forstår man mye mer av tankegangen hans bak alt det han gjør.

Ang når det gjelder strøm så tar han opp dette i en av bøkene sine

Har du lest de og kan dele ett lite referat av akkurat den biten?

Skrevet

Jeg liker veldig godt å se på CM, fordi jeg er fryktelig interessert i psykologien til hunder. At han brukte pigghalsbånd, var jeg ikke klar over. Men 90% av tiden synes jeg han gjør positive ting på positive måter. Man lærer mye forebyggende mtp egne hunder ved å se på; lære av andres feil.

Jeg husker spesielt en episode, som var om en labrador... Metodene han brukte på den laben var sålangt jeg kunne se 100% humane, og forandringene som skjedde i hunden var rett og slett fantastiske... Det var en spesielepisode som gikk for ikke alt for lenge siden, tror jeg.

Gjest Pannekaker
Skrevet

Men han er mye bedre nå, enn han var før. Nå er han oftere mer human og ordentlig mot hundene, og alt er ikke bare om maktkamper og status i flokken.. Han gjør jo alt riktig når f.eks en to-bent chihuahua skulle læres inn i vogna si.

Skrevet
Men han er mye bedre nå, enn han var før. Nå er han oftere mer human og ordentlig mot hundene, og alt er ikke bare om maktkamper og status i flokken.. Han gjør jo alt riktig når f.eks en to-bent chihuahua skulle læres inn i vogna si.

Hehe, ja det er jo bra :)

Skrevet
Har du lest de og kan dele ett lite referat av akkurat den biten?

Jeg har lest de,akkurat nå har jeg lånt vekk bøkene så jeg kan ikke gjengi det dessverre, husker bare jeg fikk en aha-opplevelse av det han skrev om temaet(nei jeg er ikke for bruk av strømhalsbånd,men jeg forstod begrunnelsene hans på diverse metoder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...