Susan Sto Helit Skrevet 8. april 2010 #421 Skrevet 8. april 2010 Jeg skal male en vegg mørkebrun. Mannen syntes det hørtes "lite barneromsaktig" ut... Og er derfor litt negativ. Men han er typisk skeptisk til det meste, før han ser resultatet. (Samme med flisene på kjøkkenet vårt. Jeg var sikker på de var perfekte, han var skeptisk. Men veldig fornøyd etterpå!) Jeg har allerede kjøpt en del veldig fargesterke Wall - deco som skal henges opp. Så det kan passe bra med tre hvite vegger, og en kontrast. Bestilte stoff til gardiner igår også. (Har vært utsolgt minst ett år nå... Så det var løp og kjøp så fort man finner...) Må få opp lampa også... Lurer på om jeg har det jeg trenger nå, eller om jeg må på ny jakt etter deler... (Om noen lurer på stilen, så kan de søke på retro dyr på panduro...) Det er dekoren...
Spatula Skrevet 8. april 2010 #422 Skrevet 8. april 2010 Det rommet høres fantastisk stilig ut Jeg har forelsket meg i veggord og søker litt rundt om på nettet etter det. "Sweet dreams little angel" er et jeg har forelsket meg i, selv om jeg allerhelst vil ha det på norsk
Susan Sto Helit Skrevet 8. april 2010 #423 Skrevet 8. april 2010 Henter fram igjen denne: Følgende planer har jeg før babyen kommer: (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) *Sy lommeslynge *Rydde babyrommet *Finne stellebordsløsning på badet *Finne frem og sette opp babykurven på vårt rom *vaske/fryse babymadrass *Vaske sengetøy til babykurv, vogn og sprinkelseng *Hente ned babyklær fra loftet *Hente ned ammeklær fra loftet - Noe funnet, resten letes fortsatt etter. *Finne gravidstæsj på loftet... - Noe funnet, resten letes fortsatt etter. *Sy gardiner til babyrommet - Stoffet er kjøpt. venter spent! *Sy/legge opp gardiner til vårt soverom *Male babyrom - Maling er kjøpt, satser på å male snart! *Kjøpe lampe til babyrom og henge opp denne. (Tror jeg har det jeg trenger nå... Lampeskjerm er hvertfall kjøpt!) *Dekorere babyrom *Vaske babyklær og legge klart i kommoden på rommet *Farge ulltøy etter storebror (Mye av det lyse har flekker.) - Farge er kjøpt. Men tøyet ligger fortsatt i diverse esker og poser på loftet. Jakten begynner snart! *Vaske klart alle tøybleier, så de er innvasket *Ha fryseren full av mat, så vi slipper å lage mat den første babytiden *Sette sammen fotpose og resten til vognbag *Ta service på barnevogna *Vaske badebaljen grundig - Ganske ferdig. *Kjøpe bok ala "mitt første år" til noen få bilder. *Kjøpe ny bil *Skaffe bilsete til baby (I krise KAN vi i teorien bruke storebrors, det er godkjent, men på ingen måte optimalt.) Har jeg glemt noe nå tro... Før fødsel er det jo lite som må ordnes: *planlegge barnevakt *skrive ønskebrev *pakke fødebag *pakke overnattingsbag for storebror
Susan Sto Helit Skrevet 12. april 2010 #425 Skrevet 12. april 2010 Da er veggen malt. Og jeg er VELDIG uskikker på fargen... Måtte gå ned på noe litt lysere enn jeg hadde planer om, på grunn av at jeg ville ha Sens maling... Og så mangler jeg en del til lampa, som de ikke hadde inne der jeg kjøpte resten... Så den skal jeg forsøke å skaffe idag. Må få opp dekor og gardiner, for å se hvordan det blir mot veggen. Akkurat nå ser den brun-rosa ut... Og rosa er IKKE bra!
Prada Skrevet 12. april 2010 #426 Skrevet 12. april 2010 Kan ikke Sens blandes til alle farger? Tenkte bare å ta den "vanlige" fargen vår, men med den nye malingen, men mulig det ikke går da...
Susan Sto Helit Skrevet 13. april 2010 #427 Skrevet 13. april 2010 Kan ikke Sens blandes til alle farger? Tenkte bare å ta den "vanlige" fargen vår, men med den nye malingen, men mulig det ikke går da... Nei, det er visst sånn at mørke farger trenger mer kjemikalier, og da kan man ikke bruke sens, fordi det damper mer. Er ganske sikker på at jeg må kjøpe en liten mørkere brun maling og male opp. For den veggen er ALTFOR lys, og ganske rosaskjær i. Så jeg har ikke tatt ned maskeringstapen engang... Men da får det bli Lady maling da... Det er uansett bare en rask malingsjobb. Og vi kommer jo ikke til å oppholde oss i babyrommet på lenge ennå. (Baby skal jo sove i egen seng inne hos oss.) Venter spent på gardinstoffet nå! Hang opp høydemåleren igår. Og den ble kjempefin! Dekoren ellers ble også bra. Men vi har litt lite av den. Får se om vi har nok når pakken kommer fra Panduro, eller om jeg skal ta meg en shoppingtur og kjøpe "resten" snart. Gleder meg masse, masse til å se ferdig barnerom, hvertfall! (Og da kan jeg begynne å hente frem ting og, for da har jeg et sted å ha dem. ) Tickeren sier 100 dager igjen nå! Så da er det vel bare 102 dager til termin. Så det nærmer seg.
Caramba Skrevet 13. april 2010 #428 Skrevet 13. april 2010 Maling er litt lunefull noen ganger. Jeg har også blitt litt betenkt av enkelte farger vi har fått opp på veggene her i ny-huset i år. Det ender som regel med ny runde maling hvis vi er misfornøyd. Jeg går og irriterer meg til jeg bare må få endret det.... Hender mannen blir litt oppgitt over vinglingen min :gjeiper:
Susan Sto Helit Skrevet 14. april 2010 #429 Skrevet 14. april 2010 Var på IKEA igår, og hadde lyst til å kjøpe masse babygreier... Men så har vi nesten alt fra før. Så det trengs ikke. Kjøpte hagemøbler på tilbud istedenfor... Var det jeg dro for. Ellers kom gardinstoffet, og det var MYE finere enn jeg trodde! SÅ fornøyd nå! Må nok lete fram symaskinen en ettermiddag, og sy gardiner! Er spent på hvor mye stoff som er igjen. Om jeg kan sy noe kult av det... (Babysengesett eller Meitai tror jeg er det som står øverst på tankelista... Sånn i forhold til hva jeg kan få vist fram best...) Mannen kjente spark for første gang igår kveld. Baby sparket flere ganger på samme sted, og jeg spurte om han ville kjenne. Det ble bare ett spark på han, men jeg tipper det var ganske tydelig. Han sa hvertfall at han kjente noe da jeg følte sparket. Merker vi på mange måter er mindre opptatt av dette med graviditeten og spark og slikt denne gangen... Nesten litt flaut... Men, for å ta det vi er MYE flinkere på... Denne babyen blir sunget mye for. Sist hadde jeg masse hemninger, men nå synger jeg jo mye for og med lillegutten. Og det får jo baby høre.
Caramba Skrevet 16. april 2010 #430 Skrevet 16. april 2010 Høres ut som dere er i god rute til babyen skal komme. IKEA kunne sannelig fornyet seg litt, jeg har også mye av det de har der. Babyutstyret deres er hvertfal utrolig rimelig og av god kvalitet. Barnerommene våre består av IKEA fra topp til tå. Så flott at babyen får mye sang, det hjelper nok å ha et stort barn utenfor magen som er glad i sang og musikk. Jeg også satt ikke mye å sang for magen med min første, men når jeg tenker meg om, så gikk jeg jo på korøvelse en gang i uka den gangen, da fikk han virkelig høre mamma synge..... Høyt også, he he. (Guri, så lenge siden det virker som nå, tiden flyr)
Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2010 #431 Skrevet 16. april 2010 Ikea hadde fått inn en nydelig ny lekematte... Men vi har lekematte... Og så hadde de noen søte tepper, men vi har en haug med tepper... Søte tutekopper hadde de og. Synes alltid det er noe nytt der jeg har lyst på, egentlig... Men bare sånne småting, som vi har masser av fra før... Men det gjelder vel alle butikker. At de får inn nye ting man har lyst til å kjøpe hele tiden. Før man fikk barn, ja... Det føles utrolig lenge siden! Sulten idag... Haddet to runder med brekkninger idag... En før og en etter frokost. Så da er det ingen frokost i magen lenger. Heldigvis snart lunsj! I kveld skal jeg og mannen kose oss, med lammestek og fløtegratinerte poteter. :happy: Selv om jeg EGENTLIG burde reist ut og kjøpt maling, olje til hagemøblene, og oppheng til lampa på babyrommet! Får ta det til uka...
Epica Skrevet 16. april 2010 #432 Skrevet 16. april 2010 Uffda kjipt med brekninger Ha en herlig helg UTEN brekninger! Ja det er mye som frister å utsette, kjenner til det!
Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2010 #433 Skrevet 16. april 2010 Skikkelig livlig i magen idag. Tydelig at baby er ganske sterk, for jeg kjenner det bra gjennom morkaka nå. Pluss at det sparkes på steder jeg ikke har kjent spark før, så det er mulig det er turne-tid i magen...
Neytiri Skrevet 16. april 2010 #434 Skrevet 16. april 2010 Så koselig med så mye aktivitet.....ble litt bekymret i dag siden jeg har egentlig ikke kjent noe....men kanskje det ikke er noe unormalt enda...... Så flink du er med babyrommet.....du virker som den supermammaen
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2010 #435 Skrevet 17. april 2010 Har kjent lite idag... Men det er sikkert fordi jeg sammenligner med de siste dagene, da jeg har kjent uvanlig mye... Ellers har vi ryddet i boden idag, og oppdaget at vogna var ganske så full av mugg... Har derfor tatt av alt av stoff, og hatt det i maskinen. Så det er nå skikkelig rent og pent. (Bortsett fra kalesjen, som det ikke var plass til, og derfor må vaskes i egen maskin i morgen.) Greit å oppdage det nå da, og ikke om 2 mnd...
Gjest luremegpå Skrevet 17. april 2010 #436 Skrevet 17. april 2010 (endret) pinlig, la inn litt feil her... Endret 17. april 2010 av luremegpå
Zia Skrevet 18. april 2010 #437 Skrevet 18. april 2010 Oi, mugg på vognen var ikke noe særlig nei. Godt at det gikk greit å vaske det bort da Jeg blir like sjokkert hver gang jeg er innom her og ser hvor langt du har kommet - tiden går så fort. Håper det oppleved likedan for deg Morsomt med mye bevegelser da, selvom det kanskje ikke alltid er like behagelig?
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2010 #438 Skrevet 18. april 2010 Kjipt med mugg på vogna, ja. Men det ble helt borte med maskinvask av stoffet. Og nå ser alt nytt og fint ut! Blir nesten som å få ny vogn dette... Tiden går utrolig fort for de som ser en graviditet utenfra, ja. Men jeg føler jo også at det går MYE fortere denne gangen enn sist... Idag har jeg vært på loftet og lett igjen... Resultat: Litt babystasj av forskjellig type... (Leker, nesesuger, ubrukte smokker, klær i bitteliten, luer jeg har strikket selv, og litt andre småting...) Men vi mangler ALT av babyklær i de minste størrelsene... Men nå misstenker jeg at det ligger hos svigers. (Som er eneste sted jeg ikke har lett...) Kanskje det er der BeSafe gravidputa mi er? Uansett må vi dit om ikke lenge, for vi må hente kurven og få vasket madrassen i den. (Fant babydyna idag... Snakk om bitteliten...) Ellers fant jeg ammebh-ene mine idag. Så da er vel alt av ammetøy funnet. Tipper det ikke er så lenge før jeg begynner å lekke eller noe, og da er det vel igang med amme-BH og innlegg... Koselig å titte litt på hva vi har av babytøy da... Selv om jeg ikke fant det ulltøyet som skal farges...
Susan Sto Helit Skrevet 19. april 2010 #439 Skrevet 19. april 2010 Merker forøvrig at svangerskapsplagene setter inn for fullt nå.. Er jo nesten kommet til siste trimester. (Bare 2 uker til...) Halsbrannen er verre fordi det er dårligere plass i magen. Jeg begynner å få symfyseløsning (bekkenløsning, bare midt foran.) Jeg blir utrolig fort sliten, og får mye kynnere hvis jeg forsøker å gjøre for mye... Så dette går vel sakte, men sikkert, mot en gradert sykmelding. Skal til legen neste uke for et brev om at det er OK at jeg flyr som 28+ på vei... Og må nok nevne dette for han. Mulig det da blir avtale om ny legetime ganske raskt, altså i uke 30 eller noe. For så å vurdere hvor mange % sykmelding som kan være lurt for meg. Og da blir det vel legetimer ca hver 2. eller 3. uke derfra og ut den delen av svangerskapet jeg jobber. Vet ikke hva jordmor mener om dette, ettersom jeg fortsatt trenger henne "utenpå" legetimene. Har forøvrig masse planer for i ettermiddag/kveld... Både at mannen skal på dynga med en del søppel vi ryddet fram i helga, jeg skal handle maling til barnerommet, lakk til utemøblene, hente pakke på posten, handle garn til søskenluene jeg har tenkt å strikke, kjøpe skjøteledning til bruk på symaskinen, kjøpe lampe-greie til barnerommet, kjøpe frø, jord og noen småting til å ordne blomsterbed i hage, hente deler til vognbagen hos mine foreldre. (Og sikkert ennå mer...) Sansynligheten for at alt dette blir gjort på en ettermiddag? -Ganske minimal... Men satser på å få unna så mye som mulig av dette.
Neytiri Skrevet 19. april 2010 #440 Skrevet 19. april 2010 Jeg ble bare sliten av den listen du nevnte Håper du kan ordne det meste.......og at du klarer å slappe av innimellom.....hva er egentlig symfyseløsning :klø: ikke hørt om det, hvorddan kjennes det ut som?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå