Susan Sto Helit Skrevet 24. mars 2010 #401 Skrevet 24. mars 2010 Det har blitt bedre. Hadde ikke hodepine igår på kvelden, og har ikke hatt det så langt idag... Så da føler jeg meg roligere igjen. (Hodepine er visst ganske vanlig i graviditet også, og er visst ikke skummelt med mindre det kommer sammen med andre symptomer.) Tipper vi ser an til over påske. Det er jo mange rolige dager mellom nå og der.
Epica Skrevet 24. mars 2010 #402 Skrevet 24. mars 2010 Så bra hodepinen er borte! Håper den ikke kommer tilbake uff ja, man må sove mens man kan!
Susan Sto Helit Skrevet 25. mars 2010 #403 Skrevet 25. mars 2010 23 uker idag! Denne uka er en av de tregeste jeg har opplevd på lenge... Mulig det er fordi jeg våkner hver morgen, og tror at NÅ er det fredag... Og så er det ikke det... 17 uker og 2 dager igjen. 100 dager igjen nærmer seg, ser jeg... Husker jeg trodde de aldri skulle komme, da det var 200 dager igjen... Ellers er det jo UL rush blandt augustmammaene denne uka... Og det er jo alltid spennende.
Susan Sto Helit Skrevet 25. mars 2010 #404 Skrevet 25. mars 2010 Etter Epicas UL og nye termin, så begynte jeg å tenke litt på når baby kommer til å bli født. I mitt hode så er det tre aktuelle muligheter... Alternativ 1: Baby følger storebrors eksempel, og fødes på lykketalls-datoen min... (8 dager før termin.) Alternativ 2: Baby er jente, og det er meningen at hun skal kalles opp etter oldemoren sin... Fødes da på oldemors fødselsdag. (1 dag før termin.) Alternativ 3: Baby velger å vente, sånn som storebror, og kommer en ukes tid over termin. Alle andre muligheter føles litt utenkelige for meg... Men, om ca 4 mnd så vet jeg svaret...
dreia Skrevet 26. mars 2010 #407 Skrevet 26. mars 2010 Nå er det endelig fredag! Fredagsfølelse nesten kvar dag heile veka gjennom er altfor velkjent. Ikkje akkurat artig å "vakna" skikkelig og hugsa på at det var ikkje slik likevel. Det blir så spennande å sjå når dei små blir fødde. Det er jo faktisk berre omtrent 4 månader igjen nå, mindre enn den vegen me allerede har tilbakelagt. God påske!
Zia Skrevet 27. mars 2010 #408 Skrevet 27. mars 2010 Så morsomt å se hva babyen velger da Jeg tipper på alternativ nr 2
Neytiri Skrevet 27. mars 2010 #409 Skrevet 27. mars 2010 spør deg ssom har barn fra før....skal man helst gå ut ifra UL termin eller mens termin...når termin dagene har 3 dagers mellomrom?? :klø:
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2010 #410 Skrevet 27. mars 2010 spør deg ssom har barn fra før....skal man helst gå ut ifra UL termin eller mens termin...når termin dagene har 3 dagers mellomrom?? :klø: UL termin er den datoen alt av helsepersonell forholder seg til. Fordi denne tar utgangspunktet i datoen det er antatt at babyen er "ferdigvokst", og ikke i når antatt befruktning var. Nå har jeg aldri blitt flyttet mer enn en dag da, så jeg har ikke så store problemer med å forholde meg til UL termin. Uansett vil jo fødsel sannsynligvis skje 3 uker før til to uker etter UL-termin. Så noen nøyaktig vitenskap er det uansett ikke.
Neytiri Skrevet 28. mars 2010 #411 Skrevet 28. mars 2010 aha ok skjønner....jeg ble jo flyttet en dag tilbake i forhold til menstermin i norge, men er jo fire dager fra menstermin her i nabolandet...... da tror jeg at jeg endrer tickeren min takk
Susan Sto Helit Skrevet 31. mars 2010 #412 Skrevet 31. mars 2010 Snakk om dårlig dag... Var trøtt i morges og ville ikke stå opp... Fikk karret meg på jobb, i pøsende regnvær. (Måtte ta regnjakka, og ikke vinterjakka, og det var KALDT! Selv om det var godt med noe som gikk lett over magen...) Kom så vidt inn døra på kontoret, før jeg måtte kaste fra meg jakka og spurte på do... Var kjempesliten etterpå, og fikk masse vondter i magen... Dessuten har jeg lyst til å spise noe, siden frokosten ikke er i magen mer... Men det er LEEENGE til lunsj. (Og det frister ikke akkurat å gå ut og handle noe på butikken heller...) Mannen har fri idag, og valgte å ha lillegutten hjemme sammen med seg. Satser på at gutta koser seg mer enn jeg gjør!
Susan Sto Helit Skrevet 6. april 2010 #413 Skrevet 6. april 2010 Har visst fått ganske tilbakefall på morgenkvalmen... Har slitt med det hele påsken, og det har blitt noen turer for å Ellers har vi hatt det veldig fint i påsken. Lillegutten har blitt båret i Manduca-selen av både Onkel, Bestemor og Pappa... (Noe han syntes var ganske så stas...) Dessuten sparte det mitt bekken. Oppdaget igår da jeg leste på papirene mine, at det faktisk er gjort to målinger av babys hjertelyd... (Jeg har bare fått med meg den siste...) Så første gang var den 150, og andre gang 140. (I motsetning til lillegutten, som lå konsekvent på 140.) Det er tydlig jeg ikke følger så godt med som sist... I morgen er det ny kontroll hos jordmor. Får se hva hun sier nå. Dessuten bør jeg vel veie meg før jeg skal dit. Får satse på at jeg husker det i kveld.
Prada Skrevet 6. april 2010 #414 Skrevet 6. april 2010 Kan kvalmen komme tilbake også? Æsj da... Håper det gir seg snart! Aldri skjønt dette med hjertelyden jeg. Da jeg gikk til kontroll på sykehuset og hadde sånn sparkebelte hver uke, sa de alltid at hjetelyden skal variere under registeringen. Husker ikke mellom hvilke tall, men det skulle variere, det var riktig. Og da forstår jeg ikke helt hvorfor man teller og fører inn på skjema, da er jo tallet som står der litt tilfeldig? Det vitigste er vel at de hører en fin hjertelyd Skal du bære den nyfødte i sjal? Jeg lurer på å kjøpe elastisk sjal, men aner ikke hvilken type.
Susan Sto Helit Skrevet 6. april 2010 #415 Skrevet 6. april 2010 De teller fordi de nok vil reagere om den er generelt høy eller generelt lav. (Da blir det nok ekstra sjekk på sykehuset. Ellers er det jo normalt med 120-160 slag i minuttet på babyer i magen. Jeg tenkte jeg skulle prøve elastisk sjal, ja. Har fått tilbud om å låne ett fra ei venninne, og i tillegg har Kummin lovt at vi får låne hennes. Så det må jo bare testes. Uansett har jeg meitaien jeg brukte på lillegutten fra starten av i tillegg. Det fungerer det og. Manduca-bæreselen er tiltenkt pappaen, men jeg ser det fort kan bli han som bærer storebror i den, og jeg bærer baby i noe annet... (Siden storebror er av typen som ber om å bli båret nå... Og det er vel noe som kan komme igjen om baby bæres...) Hadde tenkt å forsøke å sy meg ei slynge og... Det ser så koselig ut å bære baby i... Pluss at den ser lettvint ut å ta med seg. Kvalmen kom ikke tilbake slik sist. Så det er en av tingene som er annerledes. Men det kan visst skje ja... Mulig det er for å få meg til å tro at baby er jente... (Mamma var kvalm hele svangerskapet da hun fikk meg...)
Susan Sto Helit Skrevet 6. april 2010 #416 Skrevet 6. april 2010 Forskjeller på dette og forrige svangerskap: Forrige gang likte jeg ikke sjokolade de første 3-4mnd... Denne gangen elsker jeg sjokolade... Forrige gang var jeg kvalm til uke 16. Denne gangen ga kvalmen seg rundt uke 13. Men jeg har tilbakefall nå i uke 25. I motsetning til sist var jeg sykmeldt for dette denne gangen. Forrige gang hadde jeg veldig søt liten mage, som lå mest midt foran. Denne gangen føles magen mye stor, og ligger rundt hele... Forrige gang kan jeg ikke huske noe kviser. Denne gangen føler jeg at det til tider seg ut som om jeg har meslinger...
Susan Sto Helit Skrevet 7. april 2010 #417 Skrevet 7. april 2010 Da er jeg klar for jordmortime idag... Kjenner jeg må snakke litt om at kvalmen har kommet tilbake, og at jeg nå begynner å kjenne bekkenet litt... Har i det minste husket helsekort og urinprøve. (Men vekt har jeg ikke tatt hjemme. Så det får vi forhåpentligvis sjekket der. ) Igår følte jeg at magen var SÅ liten og søt... Samtidig som det er få dager jeg har kjent så mye liv... Mulig jeg og mannen skal på maling og lampe-shopping idag. Kanskje vi kommer litt nærmere målet med barnerommet også... I morgen er det tross alt bare 15 uker igjen til termin... (og tre dager...) Merker at tiden tross alt går ganske fort...
Susan Sto Helit Skrevet 7. april 2010 #418 Skrevet 7. april 2010 Da er maling kjøpt... Selv om mannen ikke var helt enig... Men siden jeg i utgangspunktet bare tenker å male en vegg, så mener han det er fort gjort å male over, om det blir helt feil. (Men jeg mener jo (som vanlig) at jeg har en større plan, og at dette blir perfekt... Og jeg pleier å få rett i det...) Alt fint hos jordmor. Bortsett fra at baby ikke ville måle hjertelyd, og bare stakk av hele tiden... ingen tvil om liv inni der, hvertfall!
Prada Skrevet 8. april 2010 #419 Skrevet 8. april 2010 Du skal malen en vegg, er litt retro, og mannen skeptisk... Knæsj farge da eller? Bra alt står bra til der inne!
Epica Skrevet 8. april 2010 #420 Skrevet 8. april 2010 Jeg har guttemage med en liten jente inni. Tok ringtest-ble gutt, men jente inni. Tror ikke sånne ting stemmer selv om det er morsomt Gøy å male! Hvilken farge? Ånei, må ikke få vondt i bekkenet nå! Så deilig å kjenne masse liv :hjerte:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå