Caramba Skrevet 19. april 2010 #441 Skrevet 19. april 2010 Det hadde sikkert vært greit med en gradert sykemelding nå. Da har du muligheten til å hente deg litt inn på dagtid når gutten din er i bhg. Husker at det var noen fantastiske timer for meg, alene hjemme hele dagen og kunne bare hvile og gjøre ting i mitt eget rolige tempo.
Susan Sto Helit Skrevet 19. april 2010 #442 Skrevet 19. april 2010 Symefyseløsning er en slags bekkenløsning. Men smerten sitter KUN i symfysen. Altså midt foran. Hadde det sist også... Og gjett hvor mye av lista jeg har gjort? Jepp, absolutt ingenting. Mannen har vært på dynga da, mens jeg passet og matet to smågutter. (Min egen og en kamerat av han. ) Nå har vi spist, og så er det vel natta snart...
Kummin Skrevet 19. april 2010 #443 Skrevet 19. april 2010 Jeg er veldig spent på å se barnerommet, jeg! Hyggelig å lese at alt går så bra som det skal!
Susan Sto Helit Skrevet 20. april 2010 #444 Skrevet 20. april 2010 Jeg er veldig spent på å se barnerommet, jeg! Hyggelig å lese at alt går så bra som det skal! Dere får komme innom og titte om dere er på tur forbi i sommer en gang. (Vi er vel knapt nok borte i det hele tatt, tror jeg...) Snakket litt om sommerferien til lillegutten og mannen igår. (barnehagen ville ha et svar.) Og det ser ut til at mannen og lillegutten har ferie fra en uke før jeg går ut i permisjon. Så det er vel greit å ha litt klart før den tid. Siden jeg ikke kommer til å få gå og stulle hjemme alene... Siste uka før termin har vi sagt han skal i barnehagen hver dag da... Vil ha mulighet til å ha han der til noen kan hente han, om noe skulle skje på dagtid... Dessuten er jeg sikkert ganske gretten, om jeg får maserier eller mye kynnere på slutten... Har planer om å ta noen småturer da, på slutten... Men har satt grensa til 2 timer fra sykehuset. (Med bil, og helst ikke fare for kø...) Da bør vi jo rekke det, om vi starter hjemreisen så fort jeg kjenner NOE...
Susan Sto Helit Skrevet 20. april 2010 #445 Skrevet 20. april 2010 Henter fram denne fra igår: Har forøvrig masse planer for i ettermiddag/kveld... Både at mannen skal på dynga med en del søppel vi ryddet fram i helga, jeg skal handle maling til barnerommet, lakk til utemøblene, hente pakke på posten, handle garn til søskenluene jeg har tenkt å strikke, kjøpe skjøteledning til bruk på symaskinen, kjøpe lampe-greie til barnerommet, kjøpe frø, jord og noen småting til å ordne blomsterbed i hage, hente deler til vognbagen hos mine foreldre. (Og sikkert ennå mer...) Sansynligheten for at alt dette blir gjort på en ettermiddag? -Ganske minimal... Men satser på å få unna så mye som mulig av dette. Har ikke planer om alt, men siden jeg uansett ikke vil rekke hjem til legging, så er planen å handle følgende i Oslo Sentrum: Maling til barnerommet. Olje til utemøblene. (Jeg VIL ha Liberon olje, for den har jeg super erfaring med.) Skjøteledning eller noe til symaskinen Lampedings til babyrommet Garn til søskenluer Og dette tror jeg faktisk er overkommelig. I teorien er det tre butikker, med minimal gangavstand mellom. Pluss at jeg samtidig kan ta meg tid til å titte på mer ulltøy til lillegutt og baby på Bogerud tekstil. Selv om besteforeldrene er kjempeflinke til å kjøpe ull! (Godt instruert? ) De vet at vi bruker det masse. Det var mye ulltøy i årets julegaver. Og er jeg ekstra heldig finner jeg en genser et sted som passer over magen også... Og frø og blomsterjord... Lurer nesten på hvor nærmeste panduro-butikk er jeg...
Caramba Skrevet 20. april 2010 #446 Skrevet 20. april 2010 Du er virkelig i full sving for tiden. Så deilig å få masse ting gjort før babyen kommer
Susan Sto Helit Skrevet 21. april 2010 #447 Skrevet 21. april 2010 Ja, jeg er virkelig i fikse ting modus for tiden, Caramba. Men det er litt fordi bekkenet klager litt, og jeg gjerne vil sitte igjen med så lite som mulig av "farte i butikker" tingene når det blir ordentlig ille... Gårsdagens fangst ble veldig bra, egentlig. Fikk ikke kjøpt maling, fordi jeg ikke vet fargenyanse, og butikken hadde elendig utvalg i bruntoner på fargekartene sine. Og ikke hadde de Liberon olje inne heller... Så da ble det utsatt. Fikk kjøpt det jeg skulle av elektro-greier da, så da kan jeg begynne å fikse symaskinen og lampa på babyrommet. Pluss at gult og brunt garn er kjøpt for å strikke søskenluer i machende "giraff-flekket mønster med ører..." Jeg har kjøpt sytråd til å sy babyrom-"gardin"stoffet. Og siden symaskinen snart er igang, så er det mange prosjekter å ta av der... Frø var altfor dyrt i den butikken jeg fant! Betaler IKKE 50,- for en liten pose frø! (Da kjøper jeg heller ferdige planter senere. ) Ellers ble det 5 par ullsokker til lillegutt. Samt to Cars biler... En body i ull/silke, en ull-lue og tre bomulls-brillebukser i merkevarer på tilbud til baby. Og en kjempesøt "bie-drakt" jeg fant på Lindex. (Jeg bare MÅTTE ha den...) Etter jeg kom hjem, så ble det en tur til ut, for å hente Pizza... Og da stakk jeg innom hos foreldrene mine og hentet tingene til vognbagen og uroen til babysenga. Så kan jeg få fikset det også... Lillegutt var kjempeglad i morges for helt nye sokker med tog på! MÅTTE ha dem i barnehagen idag! Kjempefine sokker fra Safa, med togmønster og antiskli, i ull. Supert til min lillegutt som lett blir svett eller våt på bena. Bomullsokker er et sommerfenomen for varme dager med 15+ grader... Utrolig hvor mye kule klær de hadde inne på Bogerud tekstil, når det gjelder merkeklær. De har også en del babygreier, som smokker og flasker av merket Nuby, som var det vi var mest fornøyd med av smokker til lillegutt. (Bortsett fra at vi kjøpte dem fra navnesmokken...) Greit å vite, om vi trenger noe sånt senere. Og så har de Didrikson-regnklær, som jeg har hørt mye bra om fra Sverige... For ikke å snakke om utvalget i Janus og Safa... :rødme:
Susan Sto Helit Skrevet 23. april 2010 #448 Skrevet 23. april 2010 Usj... Syk... Eller, hvertfall ikke i form! Forkjølelse og sliten... Og det igjen fører til at jeg er veldig Igår kranglet bekkenet skikkelig også. Det strålte nedover ene benet og... Heldigvis har jeg en mann som forstår, og som forsøker å hjelpe til det han kan. :rødme: Og som mener jeg skal ta vare på meg selv nå som jeg er gravid. Er på jobb idag, men er usikker på om jeg holder dagen ut... Kommer vel an på om jeg får i meg næring eller ikke.
Neytiri Skrevet 23. april 2010 #450 Skrevet 23. april 2010 uff...ikke godt å høre, men du har jo alltid så mye som skal gjøres, så ikke rart at nå sier kroppen ifra....ta vare på deg neste dagene og ta det litt med ro. ikke stress med oppskriften til meg, jeg har begynnt på et teppe sålenge
Caramba Skrevet 23. april 2010 #451 Skrevet 23. april 2010 Riktig god bedring, håper formen blir bedre i helgen. Jeg savner min gamle Bogerud der vi bodde før, jeg kjøpte utrolig mye greier der. Likte luene, ulla, sokkene, sommerdressene osv. Butikken lå fem minutter unna og den nærmeste med barneting.
Susan Sto Helit Skrevet 27. april 2010 #452 Skrevet 27. april 2010 Har vært syk i helgen, og igår. Igår var jeg kjempedårlig, og måtte være hjemme fra jobb. Hadde nesten ikke sovet på natta, for jeg bare hostet og hostet. (Til jeg brakk meg, hostet, brakk meg, hostet, osv...) Oppi det hele så var lillegutten syk på søndag. Han hadde feber og lå bare på sofaen hele dagen. Sov mye, og ville ikke ha noe å spise. (Og knapt noe å drikke.) Men mellom soveøktene var han helt klar og snakket med oss, bare slapp i kroppen... Så han var også hjemme igår. Hadde avtalt med min mor at hun skulle ha han mens jeg var på jobb. Men siden jeg ikke dro på jobb, endte det med at hun var hos oss sammen med oss. (Noe som gjorde at jeg ikke følte jeg kunne gå og forsøke å hente inn litt av den manglende søvnen. ) Jeg trodde vel i utgangspunktet at hun skulle ta med seg han, slik som avtalen opprinnelig var... Nå er jeg i det minste på jobb, og formen er bedre. Men jeg kjenner at litt ekstra søvn hadde vært veldig godt...
Susan Sto Helit Skrevet 27. april 2010 #453 Skrevet 27. april 2010 Idag har jeg veldig planer om å få fikset symaskinen så jeg får lagt opp de første gardinene. Så får vi se om jeg virkelig kommer i siget, og begynner å måle til/klippe til/gjøre klar babyrom-gardinene også... Har montert sammen bagen på søndag da... Så nå har jeg vel krysset ut EN ting på lista mi... I morgen er det legetime for å få bekreftelse på at jeg har lov til å fly... Pluss at det vel blir sjekket alt annet også. Er litt spent på hvor mye jeg har gått opp i vekt, egentlig... Mest sannsynlig må jeg vel ta opp tanker rundt sykmelding også... Jeg tror kroppen min hadde hatt veldig godt av det om jeg gikk ned til å jobbe 80% istedenfor 100%... Får høre litt med legen hva han tror. På fredag skal jeg på fest, og vet fortsatt ikke hva jeg skal ha på meg... (Håper gravidtøyet mitt dukker opp før det, og at det ligger noe i den posen jeg kan bruke...) Har en fin topp, men mangler bukse eller skjørt... Og så er det ut på jobbtur på søndag ettermiddag... Gruer meg nesten litt til å være så lenge borte fra gutta mine... Men, jeg tror det blir en bra tur, jobbmessig. Må vel begynne å pakke snart... Satser på å ta med PC, for det kan være greit jobbmessig. Og ikke minst greit å ha noe "underholdnig" når jeg har alenetid på hotellrommet.
Caramba Skrevet 28. april 2010 #454 Skrevet 28. april 2010 Håper jobbturen blir bra og at du får hvilt deg litt på hotellet. Noen ganger er det deilig å reise bort alene, uten familien. Jeg synes sykemelding høres deilig ut, du høres ut som du kunne trenge litt rolige dager fremover og nå er du kommet langt i svangerskapet. For meg var det helt vidunderlig å endelig kunne delvis sykemeldes, jeg var helt utslitt i svangerskap nummer 2.
Susan Sto Helit Skrevet 28. april 2010 #455 Skrevet 28. april 2010 Det ble jakt på maling igår. Ny bomtur, til tross for at begge butikkene jeg var i garantert kan blande riktig maling. Men de har ikke noe fargekart som inneholder den fargen jeg skal ha. (Dette er ikke små, lokale butikker, men STORE butikker som henvender seg til mange kunder.) Så idag skal jeg teste ut en liten lokal butikk... Så da ble det ikke tid til å gjøre noe annet. Legekontrollen idag gikk fint. Han hadde ikke tid til å skrive det brevet jeg trenger akkurat der og da, men jeg kunne få noen til å hente det i morgen. (Og det holder for meg. ) Ble ikke noen sykmelding nå. Men jeg har time om to uker, og da var det snakk om å ha det som tema. (Han syntes det var LENGE til jeg skulle til jordmor om 4 uker... ) Baby har det bra, magen ligger omtrent akkurat over streken, og jeg har nå nådd startvekt igjen. Ikke dårlig, siden jeg knapt spiser annet enn sjokolade og godterier, føler jeg... Men går det som sist, så skal jeg ganske raskt opp i vekt herfra og ut svangerskapet.
Prada Skrevet 28. april 2010 #456 Skrevet 28. april 2010 Håper malingsletingen endelig gir resultater. Er det en veldig uvanlig brunfarge, siden ingen har den? Du må jo ha sett den et sted siden du vet hvilken du vil ha? Imponert over at du har gått opp så lite. Du er jo langt på vei allerede. Men med laber form så er vel ikke matlysten den største. Jeg er fornøyd med å ikke ha gått ned så langt, tross kvalmen. Gikk ned 10 kg sist, og usikker på hvor gunstig det er på så kort tid. Må jo ha vært i ketolyse en lang periode, og vil ikke det denne gangen. Men visste ikke bedre sist.
Susan Sto Helit Skrevet 28. april 2010 #457 Skrevet 28. april 2010 Fikk superhjelp på den lokale malings/sports/ altmuligbutikken... De hadde masse gamle kataloger, og fant en farge som heter nøttebrun, som i det minste er det nærmeste jeg har sett på lenge. Fargen fant vi jo første gang vi var på SmartClub, da hadde de fargekart av typen remser med 4 farger på hver. Desverre har de gått tom for akkurat den remsa, og vi fikk den ikke med hjem. (surt!) Gjett om jeg angrer på at vi ikke kjøpte Lady maling med en gang... Så nå er det kjøpt en liter maling. Planen er vel å få malt i morgen og lørdag, tror jeg... (Idag orker ikke bekkenet!) Ang. vekt, så føler jeg jeg spiser det jeg klarer. Og det følte jeg jeg gjorde sist også. Men det er nok bare sånn mine svangerskap er. Mye kvalme, dårlig plass i magen, og generelt lite matlyst er vel faktorer som spiller sterkt inn. Så lenge lege og jordmor ikke lager noen bekymring, så tar jeg ting helt med ro.
Caramba Skrevet 29. april 2010 #458 Skrevet 29. april 2010 Det blir sikkert ok å få malt rommet nå når du enda er oppegående og "sprek". Vi flyttet i november sist og fødte i desember. Husker jeg sto å malte gangen i leiligheten i uke 38..... Ikke akkurat optimalt, for å si det sånn :gjeiper:
Susan Sto Helit Skrevet 29. april 2010 #459 Skrevet 29. april 2010 Ja, jeg tenker også at det er best å få malt og ordnet rommet nå mens jeg er såpass sprek ennå. Jeg merker jo at det ikke kommer til å vare evig... I uke 38 høres hvertfall ikke særlig optimalt ut! Ellers fikk jeg sett litt på symaskinen min igår. Så nå er den igang. Fikk lagt opp gardinene jeg har hatt planer om å få opp på mitt og mannens soverom lenge. Så nå har vi faktisk fått dem på plass! Og jeg har så vidt startet på gardiner til babyrommet... Men ble litt usikker på hvordan jeg vil sy dem... (Mulig jeg er litt for gnien på det kule stoffet... ) Jeg har uansett nok stoff til babydynetrekk også... Men er usikker på om det bør prioriteres. Meitai ligger også høyt på ønskelisten... Men da må jeg ut og kjøpe noe brunt. (Kanskje jeg skal ta litt av begge deler på dynetrekket også... Så jeg får en brun og en mønstret side? Det kan også bli kult.) Jeg har jo noen sengesett jeg tenkte å sy slynge og andre småting av... Men det er liksom så kjedelig i forhold til det kule retrostoffet.
Susan Sto Helit Skrevet 30. april 2010 #460 Skrevet 30. april 2010 Ble ikke gjort noe igår. Måtte nemlig vaske en søppelsekk med gravidklær og babytøy, som "plutselig" kom tilbake fra utlån. For det luktet skikkelig røyk! *æsj* Men utrolig hvor søte en del av disse babyklærne er, altså! Fikk tilbake tre sparkebukser i str 56, og 5 omslagsbodyer i samme str. Pluss kjøredresser i 50-56-62. Jeg er ganske sikker på at vi lånte bort mer enn det vi har fått igjen. Blandt annet det vi brukte som hentesett fra sykehuset. Men det betyr lite, for det vi har fått tilbake er det vi likte best. Dessuten er det skikkelig søtt og kjønnsnøytralt! (Noe som passer bra når vi ikke vet kjønn på baby.) Og skulle vi mangle klær i str 50, så tipper jeg det er mange nok naboer som har noe vi kan låne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå