twinklestar Skrevet 20. oktober 2009 #21 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei Titter innom en tur. Hvordan går det? Ser det er en stund siden du har skrevet. Du starta så bra! Håper du fortsatt holder det i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Mestring Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei, tusen takk for hilsen! Gikk litt opp og ned her en stund. Jeg har fått tilbake litt motivasjon, den riktige sorten, og uken har vært mer aktiv enn på lenge. Jeg har kjøpt meg hantler til å trene med hjemme og funnet frem gamle treningsdvd'er, lastet ned ny musikk til iPod'en og bestilt meg zumba-dvd. Kostholdet er mer målbevisst, jeg føler jeg finner en god balanse mellom å spise sunt uten å være fanatiker, uten å ofre trivsel. Formen er såpass varierende at dette kanskje vil gå saktere enn jeg trodde eller ønsket, men det er mindre viktig nå. Jeg er mer motivert til å lete og finne igjen gleden over å bevege kroppen igjen, så det kan bli en del av meg som det alltid var før. Da får det kanskje heller bli et livslangt prosjekt, enn noe jeg stresser med over noen måneder. Jeg må prøve å være flinkere til å logge inn her. Det er motiverende å være her, som om man glir litt inn i treningsmodus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Mestring Skrevet 4. november 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 4. november 2009 Huske å logge seg på, var greia, ja I dag, en time med ZUMBA det var kjempegøy. Husarbeid og turer i butikken uten bilen er sånt jeg ikke regner med, jeg skal bare regne med trening som trening, ikke alle tingene man vanligvis gjør. Jeg må ha større endringer. Ti kilo bør jeg ned før jeg prøver å bli gravid. Jeg burde sikkert gå ned femten, men det virker totalt uoverkommelig. De fem første pleier å være relativt enkle - vet ikke hvor ofte jeg har gått ned fem kilo De fem neste har hittil ikke gått, men det må jeg klare. Etter det får vi se hvordan formen er, det kan godt hende ti kilo er tilstrekkelig. Ti kilo huh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 9. november 2009 #24 Del Skrevet 9. november 2009 Uansett hvem som er innom, gi meg bank hvis jeg dropper ut... Jeg må ha det i klare ordelag, et grundig spark bak, når jeg feiger ut. Vil se deg her litt oftere! Du hadde så utrolig bra start! Men skriv litt mer her inne på KG! Det hjelper! Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Mestring Skrevet 10. november 2009 Forfatter #25 Del Skrevet 10. november 2009 Takk Nå ble det litt utskeielser i helgen, på grunn av besøk, men det ble også mye aktivitet. I går ble det halvannen times tur i marka, terreng som bare det. I dag burde jeg sette på danse-dvd'en, men jeg må også ha en ganske grundig nedvask av huset, såeh... I morgen vil jeg gå tur igjen og trene litt styrke. Jeg har kjøpt hantler til å trene med hjemme, det er ikke så kjedelig som jeg trodde. Jeg får hjelp av frk. Jaquesson der, hun har mange fine dvd'er. Maten... mannen min er en godtegris. Jeg har en kampanje gående der, og vi skal bli flinke 1. januar. Det vil si at han skal bli med og være flink, fra nyttår, min egen kampanje har allerede begynt. Jeg velger sunt når jeg kan, og begrenser utskeielsene, men først og fremst har jeg fokus på å bli "avhengig" av trening igjen. Den rastløsheten man får, når man er vant til å trene jevnlig og går glipp av en dag, den må jeg finne frem igjen, slik at aktiviteten er integrert i hodet, på en måte. Det blir en prioritering av seg selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 10. november 2009 #26 Del Skrevet 10. november 2009 Hei Frk. Mestring. Måtte lete deg litt opp da du var "ny" for meg inne hos twinklestar. Nå har jeg pløya meg gjennom boken din ..Jeg sier som twinklestar, (ofte enig med henne gitt) at vi vil se deg oftere her inne! Det har faktisk sin nytte å rapportere både aktivitet, dagsform og matinntak her inne. Tro det eller ei, man føler at man har en liten, ja kall det "plikt", selvom det ikke er helt det riktige ordvalget...Men det hjelper på motivasjonen, og intet er bedre enn det Håper du finner samme nytten av det;=) Du er nok litt som meg, ikke så glad i å trene men skulle gjerne hatt en turvenn! Jeg ble i utgangspunktet, og jeg skal ikke skryte på meg at det er så mye bedre nå, svett bare av tanken på trening...Np forsøker jeg litt, men er LANGT, milelangt faktisk, fra så flinke som andre her inne! Men mitt motto er: litt er bedre enn ingenting! Så vi trøster oss med det! Jeg kjenner til utolmodigheten, sånn er vi vel egetnlig litt alle sammen. Det som hjalp meg, var å tenke at dette var en ny livsstil, ikke noe midlertidig! Det er sånn jeg skal (forsøke) å leve.. For faren er jo at du går ned de ønskede kiloene dine, og når du har nådd ditt mål så begynner du å spise og leve slik som før, og jammen fyker vektpila opp igjen, fortere enn den gikk ned! Nei det var et langt innlegg, men her er jeg hvertfall...;=) Og jeg følger spent med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Mestring Skrevet 16. november 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 16. november 2009 Du er nok litt som meg, ikke så glad i å trene men skulle gjerne hatt en turvenn! Jeg ble i utgangspunktet, og jeg skal ikke skryte på meg at det er så mye bedre nå, svett bare av tanken på trening...Np forsøker jeg litt, men er LANGT, milelangt faktisk, fra så flinke som andre her inne! Men mitt motto er: litt er bedre enn ingenting! Så vi trøster oss med det! Jeg kjenner til utolmodigheten, sånn er vi vel egetnlig litt alle sammen. Det som hjalp meg, var å tenke at dette var en ny livsstil, ikke noe midlertidig! Det er sånn jeg skal (forsøke) å leve.. For faren er jo at du går ned de ønskede kiloene dine, og når du har nådd ditt mål så begynner du å spise og leve slik som før, og jammen fyker vektpila opp igjen, fortere enn den gikk ned! Hei, tusen takk for hilsen! Ja, jo, trening er ikke alltid gøy, men det er ikke egentlig sånn at jeg hater det. Alle former for dans er gøy, sykling, svømming, gåturer - jeg liker egentlig å være aktiv. Jeg tror du er inne på noe viktig, at det ville gjort stor forskjell å ikke være alene om det. Det er også veldig viktig for meg at jeg finner aktiviteter som er en naturlig del av dagene mine, og ikke et opplegg "for å slanke meg" eller noe slikt. Jeg har hatt en ganske kjip uke, motivasjonsmessig. Når jeg får slike, hjelper lite eller ingenting. Det begynner ofte med at jeg har en god dag i forhold til å like meg selv. Ser meg selv i speilet og synes jeg ser bra ut, bra nok, i hvert fall. Det er ikke noe som kickstarter motivasjon for endring. Da er det nesten bedre med de dagene jeg ser på meg selv med avsky og tenker "dette må jeg bare gjøre noe med!" Denne uken har det vært mer "jaja, jeg er ikke 20 lenger, alle får litt alderstillegg, jeg er bare litt frodig," etc., og føler meg egentlig komfortabel med vekten. Alt ok den dagen, liksom. Så kommer motstykket; hvorjeg kan stå og holde valkene og lure på hva i all verden jeg har gjort med meg selv, den jenta som likte å være aktiv, hvor jeg hater at alle klærne mine er i str altfor store, blir redd for å bli enda større, osv. Jeg blir ikke enig med meg selv. Det går for mye opp og ned. Jeg hadde trengt en motivasjonsfaktor som var konstant, som jeg ikke kunne glemme eller "prate meg vekk fra". Jeg kan lese helserapporter om overvekt til øyet blir stort og vått, men da blir det til slutt litt sånn "jaja, noe skal man jo dø av. Folk røyker og gjør verre ting enn meg og overlever". Min egen verste fiende. Ser den. Skylder ikke på noen andre der. Grått og trist turvær. Altfor mye styr å reise til treningssenteret. Kjempekjedelig å trene alene hjemme. Dumme dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 16. november 2009 #28 Del Skrevet 16. november 2009 Alle kan ha dumme dager innimellom Men det er da det er så viktig at vi klarer å hente oss inn igjen og ikke lar det knekke oss. Jeg hadde en skikkelig kjip periode for 2 uker siden - og spiste dårlig i et par dager samt ingen trening. Men da sa jeg til meg selv - at dette fører ikke noe godt med seg! Og jeg tok meg selv skikkelig i nakkeskinnet! Og nå har jeg bestemt for at ingen dumme dager skal ødelegge for neste dag iallfall Du har jo en kjempefordel med at du liker å være i aktivitet - så stå på! Logg her på KG og vær ærlig! Det hjelper masse! For man har jo lyst til å skrive hvor flink man har vært... så da MÅ man være litt flink (Hvis man er ærlig - og det tror jeg de fleste her er!) Det ble et langt innlegg - men håper det gir mening! Og littlyst til å fortsette dette her! Tips - sett på "I feel good" sangen kjempehøyt og syng med! (det gjorde nettopp jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå