Gå til innhold

Barnepass-priser?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

Jeg skal passe på lille jenta til ei venninne av meg. Hun jenta er 4,5mnd og mi er jo 10mnd. Jeg har ikke peiling på hva prisene ligger på disse tider og ville gjerne høre hva dere her inne hadde og si om saken.

Jeg skal ha henne 3 dager i uken. av og til 4. Det er usikkert hvor mange timer jeg skal ha henne hver dag. Det er alt fra 3 til 7 for å si det sånn. Det er usikekrt pga timeplanen for skolen til venninna mi. Jeg får 150kroner dagen. Det er "fastpris" viss dere skjønner. Uansett om jeg har henne få eller mange timer om dagen. De hadde sjekket opp i dette. Det blir jo 3000 i mnd viss jeg hadde hatt henne 5 dger i uken og det er jo egentlig litt lite. Her borte ligger det på 6000 for 5 dager.. Så jeg vet ikke. Det er jo ikke så lang tid jeg skal passe henne. Noen mnd. Max. Til de finner en barnehage eller praktikant til henne der de bor. Jeg skal ta det svart i og med at det ikke er for lang tid. så jeg har jo sagt at det r greit me den betalingen. Hun kommer med dattera til meg hver dag, så jeg trenger ikke hente henne, og hun leger igjen alt hun trenger av mat , bleier o.l.

noen som vil dele synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns 150 kr dagen høres helt greit ut jeg:)

Det er det jeg skal ta når jeg begynner som dagmamma om et par måneder;)

hvis du syns det er lite pga at du ikke skal ha barnet hele uken så skal det jo ikke gå utover henne,hvorfor ikke annonsere etter et barn til?

Selv skal jeg være dagmamma for et barn 2 dager i uken også tenkte jeg å annonsere etter et til. Og min datter er 11 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dagmammatakster ligger på ca 30-35 kr pr barn, pr time.

Å ha et barn er ikke tilsvarende normal dagarbeid, men 4-5 barn er det. Derfor har en dagmamma 4-5 barn og hvis hun da tar kr 30,- i timen pr barn vil det bli kr 120-150,- timen og det er normal timelønn.

Det er jo ingen vits i å jobbe for mor hvis hele lønna som hun selv tjener går til dagmamma, da kunne hun like godt ha vært hjemme selv.

Så kr 150,- fast hver dag synes jeg ikke er ille.

Og med en variasjon fra 3 timer til 7 timer har du jo en timepris på mellom kr 50 for 3 timer og kr 20 for 7 timer. Så snittet er ikke ille nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??? :roll:

6000 kroner pr. mnd. for å ha dagmamma 5 dager i uka??? Hvor i alle dager bor dere da?

Jeg betaler under 4000 kroner for å ha 2 barn i barnehagen jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

jeg har ikke peiling på sånn her priser.. jeg fikk bare opplyst om det. men det var sikkert kjekt for hun som fikk så møe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

35 kr timen bet jeg når naboen skal ha min datter på 2,5 år når jeg er på skole.. Visst du syns dagsprisen er lav kan du jo gå over til timepris. med 35 kr t blir det jo 140 for 4 timer... spørs hvor ofte du har barnet 7 og 3 timer om bet er lav.. fastlønn er vel kanskje ikke alltid det gunstigeste men.... så er det 7 t hver dag er 150 alt for lite men med 3-4 de fleste dagene er det jo ikke verst.. så dette kommer an på. foretrekker timepris jeg for min del.. ofte dyrere for foreldrene, men de kan jo velge å være hjemme og, eller ta en dagmamma som tar mindre. vil de ha deg, en de kjenner, syns jeg de bør betale deretter.. de er jo egentlig kjempeheldige som får ei venninne til å ha barnet

stå på krava jente :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

de to første ukene skal jeg ha henne 7 timer hver dag.. jeg vet ikke hvordan det blir etter det.. har søkt på jobbn å, så jeg vet jo ikke om jeg får den. viss jeg får den ,så er det sikkert ikke så lenge jeg kan passe jenta heller ,så.. jeg får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...