Gå til innhold

Noen gode tips til å få bukt med nervene?


Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle

Skal ha eksamen på fredag, og har allerde begynt å grue meg. Er ikke noe videre, får som regel en sperre på de dagene, selv om jeg vet at jeg kan stoffet. Får det ikke til, blir helt stresset av hele eksamensstyret, stakkars ungdommene som må igjennom dette, og alle andre.

Noen gode tips til å få bukt med nervene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta fri kvelden før eksamen, og gjør noe helt anne. Se en film, gå en tur, el. Når morgenen kommer prøv å spis (så mye du klarer). Ta dype pust, og si til deg selv at "dette klarer jeg bra".

Er selv av den nervøse typen, men begynner å få taket på det etter mange års studier nå. Trening gjør det faktisk bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med *marte*. Dessuten kan du prøve å spise bananer - ifølge pappa inneholder de et eller annet stoff som legger en liten demper på nervene. Vet ikke om det er psykologisk eller fysiologisk, men det har i alle fall hjulpet meg før muntlig eksamen flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du hjernteppe underveis i eksamen så ta deg en pause. Strekk litt på beina, kikk på været, sjekk ut luktene rundt deg.

Koble skikkelig ut!

Deretter er du klar til en ny økt.

Lykke til på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter der får du ikke forberedt deg mer, så det er fullstendig uproduktivt å miste hodet hvis du ikke får den perfekte oppgaven. Da må du tvinge deg til å fokusere på det du skal gjøre, tenke bare på det. Nesten alltid vil du gjøre bedre fra deg enn du tror, så fullfør selv om du føler du presterer middelmådig - det er sikkert ikke så ille.

Drikk vann, spis matpakke, og unngå godis. For mye sukker kan ødelegge konsentrasjonen.

Ta pause når du er inne i en fin skriveflyt. Når du står fast, så press deg gjennom stllstanden. Så tar du pause.

Dette har fungert for meg gjennom mange år med universitetseksamener ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...