Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skriver visst ikke så mye her lengre.. Det skjer liksom ikke så mye spennende i livet mitt :ler:

På søndag kom endelig en god venninne på besøk sammen med kjæresten sin. Det var kjempekoselig, og de ble visst nesten litt babysyk. Men det er ikke så lett for dem å få barn siden begge er jenter :gjeiper:

I går var vi på barseltreff på helsestasjonen igjen, men det var ikke så mange som kom denne gangen heller. Da vi kom hjem derfra spiste småen, og så sovnet hun. Så sov hun fra 20.30 til 23.35 i vognbagen i stuen! Det er ny rekord! Så da var det bare å gå å legge seg, og hun sov til klokken var nesten 6. Så sov hun igjen fra 6.30 til 9.30 :nigo: fantastisk natt!

Og nå ligger hun i stolen sin og snakker med apekatten som henger over den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg bare 800gram mer enn da jeg ble gravid :nigo: Vet ikke om det er treningen eller ammingen som gjør det, for det er ihvertfall ikke kostholdet :sjenert:

I morgen skal vi på et julemarked her i bygden sammen med de tre jeg var med i forrige uke. Da kommer hun jeg kjenner best av dem, en god venninne av mannen, og henter meg, så kjører vi hjem til henne og går derfra sammen med en av de andre. For hun hadde ikke bil, og man får ikke tre vogner, tre barneseter og tre voksne inn i en stasjonsvogn :fnise: Håper jeg kan få kjøpt noen julegaver.

Gullet mitt begynner å bli så sterk! Når hun ligger på magen løfter hun hodet og overkroppen nesten uten å støtte seg på armene! Og når jeg bærer henne opp mot skulderen trenger jeg ikke å støtte hodet. Jeg føler nesten at jeg glemmer å passe på fordi hun virker så sterk, men jeg må jo passe på så hun ikke overanstrenger nakken.

I går kveld fikk vi oss en god latter :ler: Mannen satt og spilte GT5 (bilspill) på playstation, og jeg holdt en litt urolig jente. Plutselig får hun øye på tven og blir helt stille. Så prøver jeg å snu henne vekk, men da begynner hun å hyyylskrike! Så snur jeg henne tilbake og hun blir helt stille igjen. Til slutt klarte jeg å få henne til å slutte å se på uten å skrike, for jeg vil ikke at hun skal se for mye tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene deres, Superlilje :klemmer: Ikke så mye som skjer hos oss heller... :sjenert:

Bra at hun er blitt så sterk da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig på julemarked i går :jepp: Jeg kjøpte meg et par votter, et hårbånd til småen (som sikkert ikke passer før til sommeren ;) ), to poser drops og en pose kransekakestenger :sikle: Og alle de gamle damene syntes det var så koselig med alle babyene, så de som arrangerte julemarkedet fant ut at kanskje de skal begynne å ha babykafé et par ganger i måneden :ler: Det hadde jo vært veldig koselig.

Nå er det nesten to uker siden jeg begynte på cerazette, og legen sa at jeg var beskyttet etter to uker, men nå har jeg selvfølgelig begynt å blø. Bare litt da, men det minner veldig om sånn det var da jeg gikk på loette, og da holdt det på sånn i de tre månedene jeg gikk på dem :sukk:

Og nå må vippestolen vaskes :fnise: småen hadde litt av en bleie tidligere! Jeg visste ikke at hun hadde bæsjet engang, jeg bare tok henne opp fordi jeg skulle på do selv, og da var hun helt våt på ryggen stakkar! Så da måtte alle klær byttes, hun ble badet, og stol og teppe må vaskes :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde åpenuke jeg, å da gikk det over etter å ha blødd i ett strekk i 8 uker å det er ikke inkludert renselsen på to uker :dåne:

Julemarked er så koselig jeg og mannen skal til byen på torsdag og kose oss med litt julegaveshopping :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg jo bare bløtt litt i tre dager da, så jeg skal ikke klage. Og renselsen varte bare i litt over to uker, så jeg har jo hatt en lang pause uten å blø heldigvis :jepp:

Julemarked var koselig, men jeg angret på at jeg ikke tok med bæresjalet, for det ble så trangt med vogn og det var tungt å bære henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en morsom drømme-opplevelse i natt :ler: Jeg drømte at småen var sulten og hun lå ved siden av meg i sengen, mellom meg og mannen. Jeg fant frem puppen, og strøk litt på henne. Men jeg syntes hun hadde så rar form! Så våknet jeg litt til, og skjønte at jeg lå og strøk på armen til mannen, med singleten dradd ned og puppen klar til mating :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mannen våknet ikke nei :fnise: Men jeg hadde nesten lyst til å vekke han for å fortelle han det, for jeg syntes det var så morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag kjøpte jeg meg to kakebokser, så i går måtte jeg bake noe å ha oppi :ler: Så da ble det kolakaker, det er jo såååå godt! Men problemet er at jeg ikke eier viljestyrke, så jeg går jo og spiser på de hele tiden :nei: Men nå har jeg trent i dag da, så da er det ikke så ille om jeg spiser litt usunt :fnise:

Jeg var slem og drakk masse brus på søndag, så småen har hatt litt vondt i magen de to siste dagene. Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg vet at det er min feil at hun har vondt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo kjempeflink til å trene, så da synes jeg du kan unne deg noen kaker altså :jepp:

Kullsyre kan være litt slemt ja, det er vel en av de vanligste tingene babyer reagerer på.

Kos deg med helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja kakene er spist opp allerede de :ler: Men vi hadde besøk en dag som fikk smake litt da. Og denne uken har jeg trent 3 dager :trene:

God helg til dere også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har jeg en million ting å gjøre! Vi skal jo ha dåp på søndag, og besøket skal være her hjemme, så da må jeg rydde og vaske masse! Og så skal vi lage til maten selv. Så i dag har jeg bakt to fletteloff, og så skal jeg bake rundstykker. Og så skal vi handle inn endel mat, og bestille marsipankake og kransekake. Jeg bare bestiller gjennom rema (jobben min), for ellers blir det så dyrt. Og kvaliteten er god nok synes jeg :ler:

Men selv om jeg har mye å gjøre må jeg ta meg tid til å trene også! Så det har jeg også gjort allerede i dag :trene: Og i morgen skal jeg møte en gjeng med mammaer og babyer. Det blir kos :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hektisk å arrangere dåp ja :jepp: Hvor mange blir dere?

Koselig at du har andre mammaer og babyer å møte :nigo: Har ganske mange jeg også, og det er kjempegreit å være litt sosial på dagtid, med noen som skjønner at man gjerne er litt forsinket, og som tåler babygråt, og som egentlig kun er interessert i å prate om bleier, gulp, søvn og sånne spennende ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 26 med dåpsbarnet :) Og alle skal få plass i stuen vår! Det blir nok litt trangt, men det er en grei mulighet for å få vist fram huset vårt til besteforeldrene mine som ikke liker å kjøre bil. Nå har vi nettopp handlet inn endel mat, men vi må handle mer nærmere helgen.

I dag kom mannen hjem med brosjyre og prisliste på forlovelsesringer :rødme: Så kanskje vi endelig kan få somlet oss til å bli forlovet på ordentlig. Vi har jo snakket om det leeeenge!

Ja, det er veldig greit å være med andre som har baby! Og denne gjengen er fra et terminforum på et annet forum, så babyene er ganske nær i alder også :jepp:

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...