Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, tror ikke det haster sånn veldig egentlig, men det er greit å få det unna. Måtte få inntektsopplysninger forrige uke siden sjefen har ferie de neste fire ukene, og så får jeg terminbekreftelse fra jordmor i morgen. Så da tenkte jeg at siden det bare er to minutter å gå bort på NAV fra jordmor gjør jeg det bare i samme slengen :jepp: Og så ligger posten rett ved siden av NAV, og apoteket rett over veien. Så jeg har alt jeg trenger på samme sted :ler:

Nå står det en brøddeig til heving her. Gleder meg til nystekt brød med brunost på til kvelds :sikle:

Mannen prøvde å tvinge meg til å kjøre siste bakken hjem fra butikken i dag, men jeg nektet! Jeg føler meg IKKE klar for det enda! Men kanskje jeg tør hvis jeg får kjørt litt på en parkeringsplass i morgen :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så fornøyd med jordmortimen denne gangen heller. Hun regnet ut at jeg var 29+4 i dag, men jeg er jo bare 28+3. Prøvde å si det, men hun mente visst at hun hadde rett. Så ringte telefonen, det var en dame som hadde født og som ikke kom til timen i dag likevel. Så ringte mobilen. Der hadde hun en god unnskyldning i det minste, for sønnen er i Afghanistan. Han var i bilen forran den som de som ble drept var i. Skjønner godt at hun var stresset, men det var ganske irriterende :sukk:

Neste gang skal jeg til legen fordi jordmoren hadde ferie da. Heldigvis har mannen ferie da også, så han kan kjøre meg. For det er jo langt! Men alt var bra med både meg og babyen i dag ihvertfall :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i møte med banken i forbindelse med lånet. Måtte skrive under masse greier. Så nå er forskudd innbetalt, og senere i dag skal vi i møte med megler og selger og skrive under på kontrakten. Håper vi kan få til en litt tidligere overtakelsesdato, for fem uker før termin er stressende for min del ihvertfall! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke levert søknad til NAV enda jeg heller :sjenert: Jordmor klarte å gi meg terminbekreftelse på en annen dame enn meg, så jeg må få ny bekreftelse når jeg skal dit om 14 dager. Det går sikkert greit, papirene er ferdig ellers og vi skal ha helt "standard" permisjon.

:hoppe: for signerte papirer - husker at vi skrev og skrev så vi ble helt slitne i hånda, ja. Men det er jo stort da :) Også håper jeg dere får flytte inn litt før, for jeg skjønner at det kan bli litt stress med flytting så nærme termin!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble dessverre ikke noen tidligere overtagelse på oss. Men vi får bare gjøre det beste ut av det. Familien min vil ihvertfall hjelpe oss med flytting :jepp:

Jeg har helt siden fredag vært plaget med en baby i ribbeina. Det er veldig ubehagelig, og gjør at jeg omtrent ikke klarer å sitte vanlig. Det hadde sikkert hjulpet om ikke spilene på bhen hadde vært der, men kan ikke akkurat gå uten heller. Kanskje jeg må kjøpe meg en ammebh uten spiler allerede, for hvis det skal være sånn resten av svangerskapet kan det bli slitsomt!

Og jeg lurer på hvor sommeren er? Her bare regner det.. :regn: Men sikkert like greit, for jeg er så utrolig varm for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Jeg er ensom og lei for tiden. Folk er bortreist, mannen er på jobb hele dagen, og de to siste ettermiddagene har han måttet hjelpe noen kompiser med å fikse en scooter og en bil. Og jeg sitter her alene. :trist:

Har egentlig masse husarbeid jeg burde gjort, men det er for mye tiltak å sette i gang. Så da sitter jeg her hele dagen alene i et rotehus og gjør ingenting. Man kan bli deprimert av mindre.

Heldigvis har jeg en liten jente i magen som hjelper meg å holde humøret oppe :rødme: Når hjernen min prøver å komme med negative tanker kjenner jeg gode spark i magen som minner meg på at jeg skal bli mamma om bare noen få måneder, og da er ikke livet så ille likevel :hjerter_rundt:

Det er ikke meningen å syte, men jeg måtte bare få det ut et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må vi jentene her inne slutte å be om unnskyldning når vi trenger å få ut litt altså! Det er IKKE syting, men sånn det føles der og da og du har lov å få det ut i din egen bok :klemmer:

Ikke rart du føler deg litt ensom når du sitter såpass mye alene. Og energien er jo ikke helt på topp heller, det kjenner jeg igjen. Håper at mannen din snart vil være mer hjemme da og kanskje kan du lese noe du har hatt lyst til lenge ellernoe? Og herlig at du har snuppa i magen da, det hjelper virkelig på ja :rødme:

Håper du får en fin helg, jeg blir borte noen dager nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk *dream* og Pusla :klemmer:

Det er godt å ha et sted å skrive litt av det man tenker altså. Driver å leser en morsom bok, og så har jeg planer om å strikke litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går var en skikkelig deppedag altså. Når jeg har sånne dager er jeg alltid redd for at det skal bli til noe mer varig, for jeg har slitt litt før. Men nå er det nok bare hormonene som svinger :)

I dag er jeg glad igjen :jepp: For i dag får jeg besøk av to venninner som kommer syklende! De bor ca 3 mil unna, så det er et stykke å sykle. Men de må trene, for på mandag drar de opp til Vardø for å sykle gjennom hele Norge i ferien sin. De er gaaaal! :dåne:

Jeg drømte i natt at babyen sparket noe helt sinnsykt. Kanskje hun gjorde det på virkelig og, og så blandet det seg inn i drømmen min? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg! Mannen har en utrolig irriterende kompis som ikke eier sosiale antenner, og han kom her på fredagskvelden. Så da satt de og spilte hele kvelden, og så overnattet han til lørdagen. Jeg trodde jo at han skulle hjem på dagen på lørdagen, men neida, han var her til halv ni om kvelden. Så det var kjekt, de satt og spilte, og jeg var helt alene. Som alltid! :sukk: Men på kvelden fikk jeg endelig litt kvalitetstid med mannen :rødme:

Og i dag morges ble jeg vekket i fem-tiden av at en bil krasjet rett utenfor her. Sjekket lokalavisen, og det var en fyllakjører. Typisk! Men ingen ble skadet da heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke orket å skrive noe denne uken jeg.. Det har ikke vært så mye å skrive om heller siden jeg bare har vært hjemme alene mandag og tirsdag, og i går trodde jeg at jeg skulle være alene hele dagen, men det slapp jeg :jepp:

En venninne hadde bursdag i går :blåse: , og så viste det seg at hun nettopp var kommet hjem fra ferie. Så da møtte jeg henne, en annen venninne og kjæresten(en jente) til hun som hadde bursdag i byen, før vi gikk hjem til kjæresten og spiste oreokake :sikle: Det var koselig! Og så dro vi hjem til bursdagsbarnet og spiste boller, og etter det fikk vi plutselig middag alle sammen, og jordbær og is, og kake! Masse mat! Men det var koselig og bare sitte og mimre litt over gamle minner, snakke om Roskilde-festivalen(som de var på i år) og bare tulle.

I helgen skal vi kanskje se Harry Potter sammen, og det blir koselig :kosteskaft:

Jeg begynner forresten å føle meg kjempestor nå! Magen er i veien for det meste, og jeg klarer ikke å sitte rett i ryggen, for da ligger hun og dytter i ribbeina. Og har mer kynnere også for tiden, så jeg merker at det ikke er så veldig lenge igjen :rødme:

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye godt å spise ja :jepp:

Magen min er i veien for alt også... Og den blir visst bare større og større :ler: Prøver ofte å snike meg forbi noe, og så går det ikke :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er lett å glemme at den er der :ler:

I dag møtte jeg en venninne på kaien rett nedenfor her og spiste is med henne og sønnen hennes på 2,5. Det var koselig. Og på ettermiddagen ble jeg med mannen når han skulle fikse på bilen til en kompis. Det tok hele kvelden, men de klarte ikke å fikse den. Mannen er jo faktisk ikke bilmekaniker, han er biloppretter. Så nå skal de heller ta bilen på verksted. God idé :jepp: Så får jeg kanskje ha mannen litt hjemme også :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooops! Vi ble nesten busted av fetteren og kusinen(12 og 16) til mannen nettopp :lur: Men det gikk bra heldigvis :ler:

I går kveld var det så koselig. Mannen sovnet med hånden på magen min, og plutselig begynte babyen å presse seg mot hånden hans! Og hun sluttet ikke før han flyttet den. Kanskje hun visste at det var pappaen som holdt der? :rødme: Det var litt ubehagelig for meg da, siden hun presset seg sånn utover, men koselig likevel.

Og så lå jeg lenge våken i natt og tenkte på hva vi skal gjøre om mannen ikke får solgt bilen fort nok! Han har jo ikke lagt den ut for salg enda engang, fordi han må fikse noen skader i lakken først. Og det skjer jo aldri :kjefte: Jeg er bare redd for at det skal være vanskelig å selge den, og det er ikke plass til noen baby i den bilen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: vi har nå kommet i egen leilighet, får se når besøket drar og stresset har lagt seg om hva som skjer :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...