Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Takk for gratulasjoner Pupsi og *dream*! :nigo:

Vi vet ikke når vi tar over enda, men vi skal i møte om det i morgen. Håper det blir snart, for det er jo bare tre måneder til termin, og vi må gjøre litt ting i huset før vi kan flytte inn. Vi må ihvertfall legge nytt gulv i stuen og male litt. Andre ting kan vi vente med til vi har flyttet. Og så kan jeg endelig få lage et prinsesserom :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med huskjøp :hoppe::bolledeig::klemmer:

Så herlig; tenk nå er dere huseiere og snart foreldre :sjarmor: Det er utrolig gøy med eget hus da, det kan jeg bare skrive under på altså. Gled deg! Vi går enda rundt og sier "å, vi har det så fint" og vi har bodd her i tre og et halvt år nå :fnise:

Håper dere får overta fort da, så dere rekker å komme dere inn før du er for høygravid. Sikkert slitsomt å flytte og styre på når man ikke har lenge igjen!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ja, gleder meg til å ha egen hage der jeg kan sitte ute uten at noen kommer og forstyrrer. Og egen plass å grille på. Og Fiiiiint kjøkken! For det ble pusset opp for to år siden. Og huset ligger helt for seg selv, så vi trenger ikke bekymre oss for å forstyrre naboene. Og vi får peis! Og fire soverom! Og et passe stort bad og et lite toalett i tillegg. OG kontor! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at vi får overta huset før i midten av august :sukk: Og så må vi legge nytt gulv i stuen før vi flytter inn, og helst male ihvertfall det ene soverommet pluss trappen. Så da blir det flytting rett før termin, noe som stresser meg litt. Jeg hadde jo håpt vi kunne flytte inn fort, sånn at jeg kunne begynt å gjøre klart alt til babyen :kjefte:

Men det ordner seg sikkert. Og nå har jeg vært og fått inntekts og skatteopplysninger fra jobb, så da må jeg bare fylle ut alle papirer og få terminbekreftelse på mandag, så gå innom på nav. Kanskje jeg bare stikker innom etter jeg har vært hos jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg blir helt misunnelig når jeg hører hvor stor plass dere får :rødme: Selv bor vi i blokk med to soverom...

Kjedelig at dere ikke får flyttet inn før midten av august da. Men å legge nytt gulv og male litt trenger ikke å ta så lang tid :)

Har du planlagt hvilken av rommene prinsessen skal få eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere bor jo litt mer sentralt enn det vi kommer til å gjøre da. Nå bor vi på et tettsted en halvtime utenfor bergen, og nå kommer vi til å flytte ti minutter unna det tettstedet, ut i ødemarken. Vi ofrer beliggenheten for plass :gjeiper:

Nei, det trenger ikke ta så lang tid egentlig, men blir litt stresset likevel. For vi får jo ikke forberedt noe heller, siden vi må måle stuen og se hvilke farger som passer. Og det kan vi ikke gjøre før vi har overtatt huset 15. august. Og jeg har termin 20. september.

Aner ikke hva som skal bli barnerom egentlig. Sånn som det er nå er hovedsoverommet oppe og de tre andre nede. Men det er ikke plass til barneseng, så jeg tror vi må bruke et rom nede som vårt soverom. Selv om det bare er oppe det er fin skyvedørsgarderobe. Og da er det sikkert mest praktisk å bruke de to rommene som er ved siden av hverandre tenker jeg. Men vi har henne nok inne hos oss de første månedene ihvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg på gravidtreff med folk fra et annet forum. Og jeg gruer meg litt.. Men det blir sikkert koselig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med gravidtreff da! Skjønner du gruer deg,alltid skummelt å møte bare nye mennesker. men du har sikkert kost deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Klem til dere og pusla og *dream*

Har kost meg masse i dag :jepp: Vi var fire stykker, og var og spiste og så shoppet vi etterpå. Det ble litt nye klær både til meg og den lille da ja :ler: Men sov kjempedårlig i natt og måtte tidlig opp, så var helt utslitt når jeg kom hjem. Har sovet et par timer på sofaen nå etter middag, og jeg kjenner at jeg trengte det.

Var med venner i går kveld også, og var ikke hjemme før over tolv. Det tar jammen på å være sosial! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: kjenner til det. vært sosial to dager denne uka,og er helt utslitt,ikke vant til sånt :fnise:

så bra du kosa deg og fikk shoppa litt,det er jo alltid stas :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med gravid-treff, og shopping! :nigo:

Joda, vi har grei beliggenhet, med t-bane og masse butikker, og kort vei til det meste. Skulle bare ønske man kunne få alt :gjeiper: Er selv oppvokst en halvtimes kjøring utenfor oslo, og det har absolutt sin sjarm det også! :jepp: Skal ikke se bort fra at vi ender opp i hus en dag, men foreløpig setter vi så uendelig stor pris på å være såppas sentralt, og å ikke ha noe ansvar for annet enn det som er innenfor våre fire vegger. (snømåking, gressklipping, maling osv) Så får man bare prøve å utnytte plassen på best mulig måte, godt vi har IKEA rett i nærheten ;)

Man blir sliten og trøtt av å være gravid! For meg går det i perioder. Nå har jeg en veldig god periode, og orker masse, men har vært veldig sliten også :sjenert:

God helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir mye gress å klippe om sommeren. Vi eier faktisk et mål. Men vi skal etterhvert bruke litt av plassen til garasje og en stor fin terasse, så da blir det ihvertfall litt mindre. Og naboen brøyter veien opp til huset, siden det er han som eier den, og så har vi ansvar for å legge ny grus siden det er vi som bruker veien mest. En grei avtale! :jepp:

Energien har jeg egentlig slitt med siden dag en, og det hjelper jo ihvertfall ikke at jeg ligger våken hele natten istedenfor å sove :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Energien har jeg egentlig slitt med siden dag en, og det hjelper jo ihvertfall ikke at jeg ligger våken hele natten istedenfor å sove :natti:

Høres kjent ut ja :roll: Jeg føler meg som en vandrende :natti: jeg også - i natt våkna jeg halv fire og da hadde jeg ikke sjans på å sovne igjen. Så det ble et par timer på sofaen i ettermiddag her også i dag!

Jeg har også vært litt sosial denne uka og er helt utslitt av det :fnise: Men det er koselig da, så får man heller slappe av litt ekstra når man kan.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å sove jeg, men det er festival her i helgen, og konsert hundre meter fra huset her. Og da er det ikke mye vits i å prøve å sove. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig til jordmor, men de ringte og sa hun var syk og at jeg kunne komme i morgen istedenfor. Og da gikk jo alle planene for dagen i vasken. Så da får jeg ta det i morgen istedenfor. Skal først til jordmor, så på NAV og levere foreldrepengesøknad, så må jeg på posten og sende vitnemål til samordna opptak (Sånn at jeg får studieplass og penger fra lånekassen). Og så tenkte jeg å hente apotekpakken :jepp:

I går var jeg ute og øvelseskjørte på en parkeringsplass. Kjørte i nesten en time, og øvde meg på å gire og sånn. Rygget litt også, men det var kjempeskummelt! Og jeg sliter med å løse bilen, kveler den jo heeeele tiden når jeg skal begynne å kjøre! :sukk: Men øvelse gjør mester! Jeg tror mannen håper at jeg kan klare å kjøre litt på veien når vi (kanskje) drar på en liten bilferie om ca to uker.

Men jeg gruer meg til å begynne å ta kjøretimer, for jeg hater at folk forteller meg hva jeg skal gjøre, og hva jeg gjør feil. Og jeg merker jeg tar lett til tårene for tiden, så jeg er redd for å begynne å grine når jeg har kjøretimer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: for deg og kjøringa!

Jeg har ikke kommet i gang enda, men tenkte å øvelseskjøre litt snart jeg og. Har du tatt trafikalt grunnkurs?

Jeg er som deg; hater at folk forteller meg hva jeg skal gjøre :fnise: Så det kan jo bli en utfordring, men dette klarer du kjempefint :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trafikalt grunnkurs nei, men jeg har mopedlappen, og da har jeg lov å øvelseskjøre likevel. Men må ta mørkekjøring og førstehjelp (som er en del av trafikalt grunnkurs) før jeg kan ha oppkjøring.

Ja, det er bare å sette i gang å øvelseskjøre, for kjøretimer er dyrt! Det er jo derfor jeg ikke har tatt lappen enda, for jeg ville ikke bruke alle sparepengene mine på det. Men nå slipper jeg jo det. Snille pappaen min :rødme:

Det tordnet forresten noe voldsomt her i formiddag, og katten har gjemt seg under sofaen i hele dag. Stakar pusen som blir så redd! (men det blir jeg og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad om foreldrepenger.. eehm... er treg jeg.. :sjenert: men jeg har nå ordnet bekreftelse på termin, så det skal fikses i løpet av uken her..

:hoppe: For øvelseskjøring med bil :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...