*Numi* Skrevet 19. september 2009 #1 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg skal i bryllupsfest (ikke det offesiellet bryllupet, men en etterfest for venner og familie) i høst og så mitt snitt til å invistere i en fin kjole. Har googlet litt og fant denne: kjolen. Elsker snittet og stilen, og er på jakt etter noe liknende, gjerne ikke alt for dyrt, ikke nødvendigvis prikker, men ja... Er denne kjolen passende i et bryllup, evt. en liknende? Og er det tilfeldigvis noen som vet om steder å få tak i liknende kjoler ganske rimelig og helst ikke på nett? Endret 19. september 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. september 2009 #2 Del Skrevet 19. september 2009 Hvorfor skulle ikke den være passende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. september 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 19. september 2009 Hvorfor skulle ikke den være passende? Hehe... Det kan du jo lure på, Wadjet. Jeg vet ikke. Det er så mange som har meninger om hva man kan og ikke kan bruke i bryllup, så følte jeg trengte noen synspunkter. Men ja, du har jo rett, hvorfor skulle det ikke være det. Uansett, kanskje jeg lurte mest på hvor man kan få tak i noe slikt til en rimelig penge. *gå og bytte overskrift* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. september 2009 #4 Del Skrevet 20. september 2009 Var jo en kjempesøt kjole det da:) og den får du sikkert brukt igjen ved flere anledninger etter bryllupet:) Når det gjelder hva du kan bruke i bryllup, må du nesten se an hvilket type bryllup det er.. Skal antrekket være galla, formellt osv..? (dette står som regel i inbydelsen) Evt ville jeg spurt brudeparet om en knekort kjole er greit.. Noen bryllup er jo veldig formelle, og fotsid kjole er påkrevd.. Når på året skal bryllupet være da? Hvis det er om sommeren ville jeg brukt litt fargerikt tilbehør til, så ikke kjolen blir for "dyster". Hører du lurer på kjolebutikker også.. Hvilken by bor du i da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. september 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 20. september 2009 Tusen takk, gjest! Ja, det er høstbryllup da, uten spesifisert antrekk. Kjolebutikker ja, lurte litt på det. Jeg bor i Oslo, så sannsynligvis burde det være mulig å finne noe? Den kjolen jeg linker til har de på Hamar da... Litt lang reisevei, dessverre. Blir fort dyr kjole med togreise hver vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. september 2009 #6 Del Skrevet 20. september 2009 På Grunerløkka er det en butikk som heter Los Lobos. Der har de masse 50-tallsklær, har sett de har mange kjoler i den stilen der. Tanten min hadde en som liknet litt på den du linket til, mørkblå med hvit båthals. Nydelig kjole, men aner ikke hvor den er blitt av. Husker jeg pleide låne den da jeg var lita, og ville kle meg ut. Tror jeg må raide loftet i barndomshjemmet mitt gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. september 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 20. september 2009 På Grunerløkka er det en butikk som heter Los Lobos. Der har de masse 50-tallsklær, har sett de har mange kjoler i den stilen der. Ja, det er sant, Purple Haze. Har vært der og tittet faktisk, men de hadde bare utrolig små størrelser. S var den eneste størrelsen inne i de fleste kjoler, og jeg som egentlig er en S fikk ikke igjen glidelåsen på flere av de. Mulig det varierer hvilke størrelser de har inne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. september 2009 #8 Del Skrevet 20. september 2009 Ja, det er sant, Purple Haze. Har vært der og tittet faktisk, men de hadde bare utrolig små størrelser. S var den eneste størrelsen inne i de fleste kjoler, og jeg som egentlig er en S fikk ikke igjen glidelåsen på flere av de. Mulig det varierer hvilke størrelser de har inne da. Så kjedelig med de størrelsene da. Og litt merkelig. De fleste voksne damer er vel ikke akkurat XS i størrelse. Kanskje Underground eller andre liknende butikker kan ha noe i den stilen du leter etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. september 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 20. september 2009 Ja, det kan hende. Jeg skal virkelig ta meg en kjolejaktsrunde i noen slike butikker snart, når jeg får tid! Og ja, helt rart med de størrelsene. Jeg er ganske liten og nett, så lurer på hvor små damer de er regnet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 20. september 2009 #10 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg vet at mange av de som produserer 50-tallskjoler også bruker 50-tallsstørrelser. Og folk flest har jo blitt en god del større siden den gang. Spesielt i bredden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. september 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg vet at mange av de som produserer 50-tallskjoler også bruker 50-tallsstørrelser. Og folk flest har jo blitt en god del større siden den gang. Spesielt i bredden. Ja, ikke sant. Det er jo gjerne litt dumt hvis de har som hensikt å få solgt kjolene sine. Noe jeg regner med at de har. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. september 2009 #12 Del Skrevet 21. september 2009 Tusen takk, gjest! Ja, det er høstbryllup da, uten spesifisert antrekk. Kjolebutikker ja, lurte litt på det. Jeg bor i Oslo, så sannsynligvis burde det være mulig å finne noe? Den kjolen jeg linker til har de på Hamar da... Litt lang reisevei, dessverre. Blir fort dyr kjole med togreise hver vei. Hvis det ikke er spesifisert antrekk, kan du nok trygt velge den type kjole:) du kan jo dessuten pynte den litt opp med div. tilbehør (sko, veske, sjal, bolero, smykker osv..) Vet dessverre ikke av så mange kjolebutikker i Oslo, da jeg ikke er fra byen. Men ofte kan brudesalonger ha litt enkle kjoler (ikke brudekjoler nei, men kjoler til forlovere/gjester i bryllup)! Skader ikke å ta en titt:) Kos deg i bryllup:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 21. september 2009 #13 Del Skrevet 21. september 2009 Du kan jo se på Body Map(på Arkaden)..der fører de Hell Bunny og de har noen kjoler i den stilen. Mange av kjolene er ganske ekstreme, men jeg har en kjempefin, prikkete Hell Bunny kjole som jeg elsker!!!! Veldig 50-talls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #14 Del Skrevet 22. september 2009 Angels Speed Equipment på Grünerløkka - i Toftesgate tror jeg. De har masse 50-talls-klær både til gutter og jenter, og når jeg har vært der har de hatt kjoler i mange størrelser. Butikken er litt som Los Lobos, bare større utvalg, ihvertfall når jeg har trålet butikkene . Har to prikkete kjoler fra Angels Speed Equipment, og jeg bruker str 40. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. september 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Da er det håp! Jeg har nå fire butikker i kikkerten. Minst. Da er det bare å krysse fingrene! Takk, jenter. Endret 22. september 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #16 Del Skrevet 4. oktober 2009 Da er det håp! Jeg har nå fire butikker i kikkerten. Minst. Da er det bare å krysse fingrene! Takk, jenter. Har du sett på Floyd på Grünerløkka? Der har de alltid masse fine kjoler og betjeningen gir god service. De har åpent til kl. 18 på lørdager og søndagsåpent (ihvertfall når det er markedsdager, som det var nå i helgen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Har du sett på Floyd på Grünerløkka? Der har de alltid masse fine kjoler og betjeningen gir god service. De har åpent til kl. 18 på lørdager og søndagsåpent (ihvertfall når det er markedsdager, som det var nå i helgen). Å ja. Den har jeg ikke hørt om. Men er alltid på jakt etter bra butikker, så den skal nok sjekkes ut etterhvert. Takk! Jeg har funnet meg en kjole nå da. På Trabant Vintage på Grünerløkka. Det ble en slik: kjole Ikke helt det snittet jeg var på jakt etter, men samme tiår og jeg falt pladask! Endret 5. oktober 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå