Gå til innhold

far, stemor, mor, og 2 barn

Gjest Gjest_trådstarter_*

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil ikke spekulere i verken ark eller diagnoser, men vil bare påpeke en ting: selvsagt er det ideelle at eks-partnere finner seg nye kjærester uten en eneste diagnose. Men av alle diagnoser som finnes, ville jeg være minst bekymret for selvskadere og suicidale personer. At dama har problemer med seg selv og sitt eget liv, behøver ikke bety stort for den omsorgen hun kan gi barn over et kort tidsrom.

En diagnose med heavy personlighetsforstyrrelse, rusmisbruk, fysisk aggresjon, pedofili og lignende blir noe annet, da er det snakk om reaksjoner som går utover og ikke innover.

Jeg synes du skal bite i deg det du fant, og heller se an hvordan barna dine faktisk har det- til enhver tid. Er det problemer, så er det problemer, men ikke lag dem der de ikke finnes.

Endret av Nigo-san
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er helt hårreisende at du har tatt deg til rette og gått i skuffene der, så tankeløs kan du rett og slett ikke være når du har et samarbeid på opprettholde.

Selv om hun har betydelige problemer, er de to sannsynligvis i stand til å vurdere om hun er stabil nok for et kortvarig aleneansvar for barna eller ikke. Hun vil neppe barna noe vondt selv om hun har det vanskelig med seg selv, og hun er jo ikke nødt til å være barnevakt. Jeg hadde nok endret min holdning til at far bør være hjemme når barna er der, men ikke hysterisk og ikke 100% tilstedeværelse. Bare forsøkt å påvirke i den retningen.

Dette blir for politisk korrekt. Tror de fleste av oss kunne handlet som TS, og stilt oss samme spørsmål etterpå.

Tror jeg ville hatt barna selv, og tilbudt far å ha barna en ekstra dag når han ikke måtte på jobb.

Skrevet
Dette blir for politisk korrekt. Tror de fleste av oss kunne handlet som TS, og stilt oss samme spørsmål etterpå.

Tror jeg ville hatt barna selv, og tilbudt far å ha barna en ekstra dag når han ikke måtte på jobb.

vettu, det kunne ikke dette meg inn i bakhodet å gå i andre skap og skuffer på jakt etter en lader (eller noe annet). Enten hadde jeg funnet det på en plass oope i dagen, ellers hadde jeg klart meg uten. Og jeg har sittet bafrnevakt hjemme hos mamman til min bonussønn... til sammenligning.

Skrevet
vettu, det kunne ikke dette meg inn i bakhodet å gå i andre skap og skuffer på jakt etter en lader (eller noe annet). Enten hadde jeg funnet det på en plass oope i dagen, ellers hadde jeg klart meg uten. Og jeg har sittet bafrnevakt hjemme hos mamman til min bonussønn... til sammenligning.

Syns faktisk det er en forskjell, å sitte hos mammen til din bonussønn enn å sitte i huset til ens eksmann og passe sine egne barn.

Vet at jeg kunne fint gått i skuffer og skap for å finne noe hos min eks mann, og det kunne mine venninner også.

Skrevet
Syns faktisk det er en forskjell, å sitte hos mammen til din bonussønn enn å sitte i huset til ens eksmann og passe sine egne barn.

Vet at jeg kunne fint gått i skuffer og skap for å finne noe hos min eks mann, og det kunne mine venninner også.

Seriøst? Hjelpes...

Greit, da har jeg fått bekreftet at jeg har grunn til å være paranoid og mistenksom overfor folk jeg ikke kjenner godt. Selv kunne jeg aldri funnet på å snoke gjennom andre sine ting, og jeg er langt fra noe prektig dydsmønster.

Skrevet
Seriøst? Hjelpes...

Greit, da har jeg fått bekreftet at jeg har grunn til å være paranoid og mistenksom overfor folk jeg ikke kjenner godt. Selv kunne jeg aldri funnet på å snoke gjennom andre sine ting, og jeg er langt fra noe prektig dydsmønster.

Det er jo ikke snakk om at man går gjennom skuffer og skap i hele boligen. Det var snakk om å lete etter en ting på plasser en anså det som sannsynlig at det kunne være. Ville ikke brukt ordet snoke, med mindre at man gjorde det av nysgjerrighet.

Jeg kan fint gå inn i huset til min eks mann, når han og hans familie ikke er hjemme, sammen med ungene selvsagt, for å hente ting på rommet deres osv.

Skrevet

Men hvorfor? Dersom man gjør det, så har man et problem... Jeg har da vært hjemme hos min exmann (og mange andre), og jeg har da ikke falt for fristelsen å gå i skap og skuffer hos han heller.

Nå vet jeg at jeg bør være ganske paranoid dersom jeg lar andre være i vårt hjem alene.

Skrevet

Men dette var jo hjemmet til bonusmammaen og... (regner med at mamma til bonussønn og bonusmamma kan likestilles)

Skrevet
Men dette var jo hjemmet til bonusmammaen og... (regner med at mamma til bonussønn og bonusmamma kan likestilles)

Enig i det. Men bonusmamma er jo en "fremmed" som du aldri ville kjent om ikke din eks var sammen med henne. Jeg ville jo aldri funnet på å gå i skuffer og skap hos fremmede.

MEN en eksmann som du har barn sammen med, er jo noe helt annet. Men selvfølgelig kommer det ann på hvilket forhold du har til eksmannen. Jeg kunne lett etter ting hos min eks mann uten at det ville skapt problemer, dette kunne mine venninner også.

Det betyr IKKE at vi går i skuffer og skap hos andre.

Skrevet
Enig i det. Men bonusmamma er jo en "fremmed" som du aldri ville kjent om ikke din eks var sammen med henne. Jeg ville jo aldri funnet på å gå i skuffer og skap hos fremmede.

MEN en eksmann som du har barn sammen med, er jo noe helt annet. Men selvfølgelig kommer det ann på hvilket forhold du har til eksmannen. Jeg kunne lett etter ting hos min eks mann uten at det ville skapt problemer, dette kunne mine venninner også.

Men når eksmann og bonusmamma bor sammen er jo hjemme hos eksmann det samme som hjemme hos bonusmamma i dette tilfelle.

Skrevet

Så respekten for meg som stemor er ikke så nøye?

Ærlig talt...

Jeg har et veldig godt forhold til min manns ex, men hun går da ikke inn her uten at vi er hjemme - og hun har rett og slett ikke noe i våre skuffer å gjøre - uansett hvor mye du har bodd sammen med min mann.

Skrevet

Så fordi du har barn sammen med mannen så har du rett til å gå gjennom skuffer og skap hos han og hans nye samboer? :klø:

Det er ikke rart det blir problemer mellom mødre og stemødre når mor har en sånn holdning om at stemor er luft og dermed ikke trenger respekt. Jeezes.

Gjest Gjest_Fam_*
Skrevet
Så fordi du har barn sammen med mannen så har du rett til å gå gjennom skuffer og skap hos han og hans nye samboer? :klø:

Det er ikke rart det blir problemer mellom mødre og stemødre når mor har en sånn holdning om at stemor er luft og dermed ikke trenger respekt. Jeezes.

Når man har vært gift med en person i mange år så vet man veldig godt hvor vedkommende legger saker og ting.

Dersom jeg var i samme situasjon som TS og trengte lader så hadde jeg glatt gått inn på soverommet til mannen min (som da ville vært eksmann) og sett etter lader på nattbordet hans, hvor jeg visste han alltid oppbevarte den da vi var gifte.

Jeg hadde brydd meg lite om han hadde en ny kvinne på samme soverommet :ler: trengte jeg lader, så trengte jeg lader.

Nå er jeg heldigvis ikke skilt og slipper heldigvis å forholde meg til dette.

Skrevet
Når man har vært gift med en person i mange år så vet man veldig godt hvor vedkommende legger saker og ting.

Dersom jeg var i samme situasjon som TS og trengte lader så hadde jeg glatt gått inn på soverommet til mannen min (som da ville vært eksmann) og sett etter lader på nattbordet hans, hvor jeg visste han alltid oppbevarte den da vi var gifte.

Jeg hadde brydd meg lite om han hadde en ny kvinne på samme soverommet :ler: trengte jeg lader, så trengte jeg lader.

Hvis din mann hadde en eks ville du da syntes at det var helt greit at hun gikk inn på soverommet deres når dere ikke var hjemme og lette i skapet etter lader?

Gjest Gjest_Fam_*
Skrevet
Hvis din mann hadde en eks ville du da syntes at det var helt greit at hun gikk inn på soverommet deres når dere ikke var hjemme og lette i skapet etter lader?

Som sagt så er jeg ikke skilt - men gift med mine barns far.

Men jeg har venninner som er skilte, samt en søster som er skilt, og jeg har aldri noensinne hørt at de har vært hos eksmannen og passet ungene. Dersom det var noe i veien så har ungene ligget hjemme hos moren istedet for at moren kommer hjem til faren og passer dem.

Skrevet

Jeg har selv en del diagnoser, og ingen av mine journalutskrifter eller sykemeldinger har ting skrevet med stor skrift. Kanskje det var en sykemelding, det arket som folk skal beholde selv (med diagnose på, arbeidsgiver har ikke rett til det)? Har man vært sykemeldt selv kjenner man det igjen, og kanskje man da blir "litt" nysgjerrig av å se den rosa lappen ligge der...

Ingen unnskyldning, men en mulig forklaring.

That said, selv om jeg er selvskader og har slitt med selvmordstanker er jeg ikke noe mindre i stand til å elske og ta vare på nevøene mine (som er mine bonusbarn to helger i måneden), tvert i mot hjalp det mye da de ble født. Nå har ikke jeg skadet meg på veldig lenge, og det har i hvert fall aldri falt meg inn å gjøre noe slikt med ungene i nærheten. Å ha bekymringsløse barn rundt seg hjelper stort.

Skrevet
Som sagt så er jeg ikke skilt - men gift med mine barns far.

Men jeg har venninner som er skilte, samt en søster som er skilt, og jeg har aldri noensinne hørt at de har vært hos eksmannen og passet ungene. Dersom det var noe i veien så har ungene ligget hjemme hos moren istedet for at moren kommer hjem til faren og passer dem.

Jeg skrev hvis ;)

Så:

Skrevet
Så respekten for meg som stemor er ikke så nøye?

Ærlig talt...

Jeg har et veldig godt forhold til min manns ex, men hun går da ikke inn her uten at vi er hjemme - og hun har rett og slett ikke noe i våre skuffer å gjøre - uansett hvor mye du har bodd sammen med min mann.

Enig i denne. Dere som sier dere glatt ville gått inn hos xen for å lete etter lader i skuffer og skap, er det like greit for dere om stemor/bonusmor hadde gjort det samme i deres hus hvis hun f.eks. kom for å hente ungene og dere ikke var hjemme? Jeg ville følt det som en invasjon av privatlivet mitt, uansett om jeg var moren eller stemoren, eller faren for den saks skyld!

Skrevet

For en eie-holdning! Man har vært gift i mange år så da har man visse rettigheter i ettertid liksom. Jeg klarer ikke å skjønne den tankegangen. Eneste rettigheten du har overfor en eks (uansett hvor mange år man har vært sammen og uansett hvor godt man kjenner vedkommende) er å kreve at han tar sin del av ansvaret overfor barna. Utover det er du og han historie.

Fy f... hvis min samboers eks hadde tatt seg til rette med å lete gjennom våre skuffer og skap, selv om det var for noe så uskyldig som å finne en lader. Jeg hadde følt meg invadert.

Min samboer vil heller ikke finne på å lete gjennom skuffer og skap hjemme hos sin eks, selv om han har bodd i huset i årevis og vet hvor ting pleier å ligge. Det er ikke hans hjem lenger, og har ikke vært det på flere år.

Det kalles respekt for andre menneskers privatliv.

Gjest Gjest_Fam_*
Skrevet
For en eie-holdning! Man har vært gift i mange år så da har man visse rettigheter i ettertid liksom. Jeg klarer ikke å skjønne den tankegangen. Eneste rettigheten du har overfor en eks (uansett hvor mange år man har vært sammen og uansett hvor godt man kjenner vedkommende) er å kreve at han tar sin del av ansvaret overfor barna. Utover det er du og han historie.

Fy f... hvis min samboers eks hadde tatt seg til rette med å lete gjennom våre skuffer og skap, selv om det var for noe så uskyldig som å finne en lader. Jeg hadde følt meg invadert.

Min samboer vil heller ikke finne på å lete gjennom skuffer og skap hjemme hos sin eks, selv om han har bodd i huset i årevis og vet hvor ting pleier å ligge. Det er ikke hans hjem lenger, og har ikke vært det på flere år.

Det kalles respekt for andre menneskers privatliv.

Hvis jeg av en eller annen grunn skulle være nødt til å passe mine egne unger hos min eksmann så hadde jeg ikke nølt med å se etter en lader hvis jeg hadde behov for det.

Men du kan slappe helt av - jeg er IKKE skilt så jeg slipper heldigvis å forholde meg til mannens eventuelle nye koner :fnise:

Men OM det var jeg som hadde fått vite at min mann hadde funnet seg en kjæreste med selvmordstanker og store psykiske problemer så hadde jeg aldri latt henne få være alene med barna mine mens de var små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...