Gå til innhold

Blodprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 paracet på 500 mg? Det er lite for et voksent menneske. For å gjøre susen trenger du 1 gram, kan tas opptil 4 ganger om dagen hvis du er frisk ellers. Det er også nyttig å ta Ibux i tillegg, både for smerten og for feberen. Inntil 600 mg 3 ganger om dagen.

Jeg har tatt både to og en, men det hjelper ikke særlig uansett mengde. Og jeg tar ibux ved siden av for det lindrer smertene mine :) Jeg føler bare ingen forbedring i det hele tatt siden jeg ble syk, og det føles litt håpløst å ha ligget i snart fire dager i senga.. men sånn er det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok ta litt tid, influensa varer gjerne en uke eller to. Dersom du ikke blir bedre i det hele tatt oppsøker du lege på nytt, for da kan det ha utviklet seg lungebetennelse. Men smør deg med tålmodighet nå og slapp av.

Skrevet (endret)

Vi ringte legevakten, men de ville ikke ta meg imot pga svineinfluensa-faren, men de sa at jeg skulle få komme inn om jeg ble verre. Jeg er superglad for at jeg fulgte min magefølelse og dro til legevakten! Fikk skyhøy feber, og vi klarte ikke få tak i legevakten, så vi dro ned uten å ta kontakt med dem. Når vi kom dit, ble jeg tatt imot med en eneste gang, og innen 10 min, etter den CRP eller hva testen nå het igjen, fant legen ut at jeg hadde veldig høye nivåer, og en bakteriell infeksjon i tillegg til influensaen, antageligvis en påbegynnende lungebetennelse. Hun syns det var utrolig merkelig at legen ikke hadde tatt den lette testen med en eneste gang!

Ah, det var på en måte en lettelse, for jeg følte at det var noe som ikke stemte. Nå skal jeg ta antibiotika og hun sa at jeg ville føle meg mye bedre! Takk for all hjelpen!

Endret av ninuska_
Skrevet

God bedring! Og fortsett å ta paracet (1g) + ibux (400-600mg) sammen, det bør fungere!

Skrevet (endret)

Legen anbefalte å ta det ene eller det andre - jeg har valgt paracett, men jeg tror jeg skal bytte litt på. Hun sa at man skulle ta 20mg for hver kg ca.

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...