Gå til innhold

Kjære gutter

Gjest >_<

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Bra at du lar deg underholde.

Ingen bra damer som lar seg herse med fordi en mann inbiller seg at det er slik det må være. Bra damer kan fint skille mellom en mann som er ekte og en som bare snakker en etter munnen. Intigritet og respekt betyr noe, tro det eller ei.

Virkelig? For det har jeg jammen til gode å oppleve! Integritet, respekt og ikke minst vennlighet blir misbrukt umiddelbart. Å leve etter disse prinsippene fører bare til at en blir sittende nederst i samfunnet. Under alle de med skarpe albuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig? For det har jeg jammen til gode å oppleve! Integritet, respekt og ikke minst vennlighet blir misbrukt umiddelbart. Å leve etter disse prinsippene fører bare til at en blir sittende nederst i samfunnet. Under alle de med skarpe albuer.

Det er slik en føler det når man har gitt alt- til feile mennesker.

Den som finne det som er ekte er heldig, og man trenger ikke bli kynsik fordi man nettopp vet hva en står for, selvrespekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som finne det som er ekte er heldig, og man trenger ikke bli kynsik fordi man nettopp vet hva en står for, selvrespekt.

Problemet er jo at det er ekstremt mange mennesker som er feil for en, og med å være vennlig og respektfull blir man som regel tråkket på av de med skarpere albuer enn en selv. Skjønner at dette tenkesettet kan være vanskelig å svelge i en såkalt velferdsstat der det er "like muligheter for alle" og der det eksisterer "respekt for medmennesker". Dette er desverre en utopi for mange, og kun en tilsløring av realitetene. Man ser jo faktisk hvem som kommer opp og frem og oppnår suksess, og det er ikke de som hele tiden har vært snille, greie og respektfulle for å si det mildt.

Men, det er jo slik naturen fungerer. De sterke utkonkurrerer de svake, det er fortsatt den sterkestes rett også for mennesker. Når det gjelder de svakeste ser man det allerede i skolegården for de yngste der de svakeste mobbes. En ser det på jobben der de svakeste blir fryst ut, baksnakket og i enkelte tilfeller regelrett trakassert av kolleger.

Men, bildet er ikke så mørkt for enkeltmennesket om de har evnen og viljen til å komme seg ut av det. Den "svake" kan trene seg opp for å motstå fysiske angrep, den mobbede kan lære seg å ta til motmæle. Deretter er det også viktig å ha viljen til å komme seg opp og frem og ikke ha dårlig samvittighet for at det går utover andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nøkkelordet er uthevet. Flaks, flaks, flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at det er ekstremt mange mennesker som er feil for en, og med å være vennlig og respektfull blir man som regel tråkket på av de med skarpere albuer enn en selv. Skjønner at dette tenkesettet kan være vanskelig å svelge i en såkalt velferdsstat der det er "like muligheter for alle" og der det eksisterer "respekt for medmennesker". Dette er desverre en utopi for mange, og kun en tilsløring av realitetene. Man ser jo faktisk hvem som kommer opp og frem og oppnår suksess, og det er ikke de som hele tiden har vært snille, greie og respektfulle for å si det mildt.

Men, det er jo slik naturen fungerer. De sterke utkonkurrerer de svake, det er fortsatt den sterkestes rett også for mennesker. Når det gjelder de svakeste ser man det allerede i skolegården for de yngste der de svakeste mobbes. En ser det på jobben der de svakeste blir fryst ut, baksnakket og i enkelte tilfeller regelrett trakassert av kolleger.

Men, bildet er ikke så mørkt for enkeltmennesket om de har evnen og viljen til å komme seg ut av det. Den "svake" kan trene seg opp for å motstå fysiske angrep, den mobbede kan lære seg å ta til motmæle. Deretter er det også viktig å ha viljen til å komme seg opp og frem og ikke ha dårlig samvittighet for at det går utover andre.

Vel, jeg nekter å bli som dem uansett- trenger ikke mennesker for vite hva jeg står for og hvem jeg er. Respekterer alle mennesker som fortjener det, de som spisser albuer og virkelig tror de kan tråkke på andre for å komme seg frem ( noe de sikkert gjør også ) mister noe viktig til slutt nemlig seg selv. Dessuten så får de dårlig rykte og blir egentlig ikke respektert som menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Deretter er det også viktig å ha viljen til å komme seg opp og frem og ikke ha dårlig samvittighet for at det går utover andre.

mao, adopter skarpe albuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilpassnig til dagens samfunn!

det er det alt dreier seg om i Norge i dag. Fasade, fasade, fasade.

De kan gjerne tilpasse seg, men ikke på bekostning av andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Er nok av eksempler på at det eksisterer, ingen som trenger å bli annet det enn er så lenge de er trygg i seg selv.

Kjærlighet finnes? Hvor? Kvinner vil ha menn med possisjon og albuer. Snille, rettferdige menn kan se frem til et liv i sølibat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan gjerne tilpasse seg, men ikke på bekostning av andre mennesker.

Vel, man trenger ikke være fandenivolks bare for å være det, kan være enig i det. Likevel er det slik at suksess for en nesten alltid innebærer at en annen ikke har suksess. Slikt sett går mange av de "sterkes" handlinger ofte utover de svakere selv om å trykke de ned ikke er intensjonen i seg selv. Det er noe som heter andres ulykke kan være ens egen lykke, for eksempel i forretningssammenheng. That's life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Nei.

Øøøøh. Jo. Liv som snill mann, null sex. Liv som kynisk jævel, pul hvor mye du vil. Å være snill har aldri gitt meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Øøøøh. Jo. Liv som snill mann, null sex. Liv som kynisk jævel, pul hvor mye du vil. Å være snill har aldri gitt meg noe.

Nei, det merker jeg på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Nei, det merker jeg på deg.

Takk for at du gir meg rett i noe! Snill og grei, fører kun frem til et liv som taper. Derfor må en finne veien til å bli en vinner, og da hjelper ikke snill og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man trenger ikke være fandenivolks bare for å være det, kan være enig i det. Likevel er det slik at suksess for en nesten alltid innebærer at en annen ikke har suksess. Slikt sett går mange av de "sterkes" handlinger ofte utover de svakere selv om å trykke de ned ikke er intensjonen i seg selv. Det er noe som heter andres ulykke kan være ens egen lykke, for eksempel i forretningssammenheng. That's life.

Så lenge det kun er gode intensjoner i bildet så er det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gir meg rett i noe! Snill og grei, fører kun frem til et liv som taper. Derfor må en finne veien til å bli en vinner, og da hjelper ikke snill og grei.

Værsegod!

Du kan velge selv. Hvordan er du nå da? lyger på deg og spiller kynisk for å få deg noe?

tror ikke du er så tøff som du prøver å fremstå som, du er ett såret menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...